مستر ویزا

اقامت اوکراین از طریق خرید ملک

اتباع خارجی که می‌خواهند به طور نا محدود در اوکراین زندگی کنند و اقامت دائم در این کشور را بگیرند باید حداقل 100000 دلار در اقتصاد اوکراین سرمایه داشته باشند تا با آن سرمایه گذاری خود را در آن کشور شروع کنند. این افراد می‌توانند برای مجوز اقامت دائم در اوکراین در خواست (PRP) بدهند. در این مقاله اقامت دائم اوکراین از طریق خرید ملک را مورد بررسی قرار می‌دهیم:
مزایای PRP به شرح زیر می‌باشد:
– حق اقامت در اوکراین به مدت نامحدود
– حق کار بدون نیاز به گرفتن اجازه کار
– حق تجارت در اوکراین به عنوان یک کار آفرین
– همچنین داشتن PRP می‌تواند روند اخذ ویزا به کشورهای اتحادیه را ساده‌تر سازد.

دریافت PRP به چه صورت است؟

مشابه الزامات لازم برای اقامت دائم مبتنی بر سرمایه گذاری در بسیاری از کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا و سنگاپور، اوکراین با توجه به شرایط زیر اقامت دائم را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می‌دهد:
1- سرمایه گذاری با ارز قابل تبدیل انجام شود
2- مقدر سرمایه گذاری نباید کمتر از 100000 دلار باشد
3- پرداخت برای سرمایه گذاری مطابق با قانون سرمایه گذاری و بانکداری اوکراین انجام شده باشد
4- این وجه در اقتصاد اوکراین سرمایه گذاری می‌شود

توجه: البته تنها با خرید یک ملک در اوکراین نمیتوان اقامت دائم این کشور را گرفت. باید حتما تبعه خارجی در شرکتی از خاک اوکراین سهامی به نام خودش داشته باشد تا بتواند PRP را بگیرد و با استفاده از آن اقامت دائم در اوکراین را بگیرد. به عنوان مثال اگر مایل به خرید ملک یا مستغلات در اوکراین هستید می‌توانید یک شرکت در اوکراین تاسیس کنید و مقدار سرمایه مربوطه خود را در آن شرکت سرمایه گذاری کنید. زیرا یک شهروند خارجی پس از سرمایه گذاری مورد نیاز می‌تواند درخواست مجوز مهاجرت و پس از آن اجازه اقامت دائم را از این کشور بگیرد.

اقامت اوکراین از طریق خرید ملک

مراحل دریافت PRP

1- راه اندازی یک شرکت در اوکراین
2- تزریق سرمایه سهام
3- درخواست اجازه مهاجرت
4- درخواست ویزا
5- درخواست اجازه اقامت دائم

چگونه می‌توانید از وجوه سرمایه سهام شرکت خود استفاده کنید؟ هنگامی که شرکت شما ثبت شد و سرمایه سهام‌تان در آن شرکت تزریق شد، دیگر می‌توانید از این وجوه برای نیازهای مختلفتان در این کشور استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از آن نیازهای مادی فعالیت‌های تجاری شرکت را تامین کنید و همچنین می‌توانید ملکی را به نام شرکت خریداری کنید (در این حالت شخص حقوقی به عنوان مالک املاک و مستغلات ثبت خواهد شد).

اقامت اوکراین از طریق خرید ملک چگونه است؟

در قوانین اوکراین “در مورد وضعیت حقوقی اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت” و “در مورد مهاجرت” آمده است که یک شهروند خارجی که حداقل 100000 دلار در اقتصاد اوکراین سرمایه گذاری کند حق درخواست اقامت دائم در اوکراین را دارد. هنوز با وجود این آستانه نسبتاً کم برای اخذ اقامت دائم در اوکراین، این روش همچنان یکی از روش‌های کمتر مورد استفاده برای درخواست مجوز است. شاید به این دلیل است که بسیاری از مهاجران خارجی که ممکن است از این روش استفاده کنند همسران محلی نیز دارند و ترجیح می‌دهند هنگام تقاضای اقامت دائم اوکراین به ازدواج خود اعتماد کنند. با این حال، ازدواج با یک اوکراینی لزوماً برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی که مایل به اقامت دائم در اوکراین هستند قابل اجرا نیست.

علاوه بر این، اخیراً روش اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری بسیار ساده شده است و آن را به گزینه‌ای بالقوه جذاب تبدیل کرده است. در این مقاله نحوه اخذ اقامت دائم در اوکراین با خرید ملک مورد بحث قرار گرفته است.

پیش از این همانطور که در قسمت اول به خوبی توضیح داده شد روند دریافت اقامت از طریق PRP بود، روند استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای دریافت اجازه اقامت دائم اوکراین (PRP) بسیار دشوارتر بود زیرا یک سرمایه گذار خارجی موظف بود سرمایه گذاری خود را در مقام اجرایی محلی ثبت کند. این مرحله دیگر لازم نیست و قانون فعلی اوکراین پیش بینی کرده است که سند اصلی که یک سرمایه گذار خارجی باید به اداره خدمات مهاجرت دولت ارائه دهد، گواهی از بانک وی است که ورود سرمایه گذاری خارجی به اقتصاد اوکراین را با ارز مبادله‌ای خارجی تأیید می‌کند. مبلغی کمتر از معادل 100000 دلار نیست.

مراحل اخذ اقامت دائم و خرید ملک از طریق LLC

مراحل اخذ اقامت دائم و خرید ملک از طریق LLC

روش اخذ اجازه اقامت دائم اوکراین از طریق سرمایه گذاری شامل یک سری مراحل است. شما باید گواهی “عدم سوء پیشینه کیفری” را از کشور محل اقامت فعلی خود همراه با آپوستیل دریافت کنید. مرحله بعدی گذراندن معاینه پزشکی محلی و دریافت سندی است که ثابت کند شما به مواد مخدر یا الکل معتاد نیستید و از هیچ بیماری عفونی رنج نمی‌برید. سپس باید یک حساب بانکی سرمایه گذاری خصوصی در یک بانک اوکراین باز کنید. قبل از انجام این کار باید شناسه مالیاتی اوکراین را بدست آورید که این یک پروسه نسبتاً ساده است. در مرحله بعد پول خود را (کمتر از معادل 100000 دلار آمریکا) از حساب خصوصی خود در خارج از کشور به حساب سرمایه گذاری اوکراین خود منتقل کنید و یک نهاد حقوقی در اوکراین به نام خود باز کنید. وجه را از حساب سرمایه گذاری خود به صورت مشارکت به حساب مجاز LLC منتقل کنید. پس از این مرحله میزان سرمایه گذاری در حساب بانکی LLC ظاهر می‌شود. سپس می‌توانید از بانک اوکراین خود گواهی تأیید ورود سرمایه خارجی خود به اقتصاد اوکراین را دریافت کنید. اکنون آماده ارائه درخواست خود برای دریافت اجازه مهاجرت و اقامت دائم، همراه با کلیه مدارک شخصی و شرکتی مورد نیاز هستید. طبق قوانین اوکراین، مراحل اخذ اقامت دائم ممکن است یک سال طول بکشد اگرچه در عمل، بسیاری از وکلا می‌توانند این روند را طی دو تا چهار ماه به پایان برسانند.

اگر قصد دارید برای درخواست اقامت دائم در اوکراین از سرمایه گذاری خارجی در املاک و مستغلات استفاده کنید، پس برای خرید ملک خود باید از یک شرکت معتبر (LLC) استفاده کنید. شما باید مقدار دارایی که در اختیار دارید را در LLC باز کنید و در نهایت پس از اخذ اقامت دائم، می‌توانید با شرکت اوکراینی خود تسویه کرده و ملک را به نام خود انتقال دهید. مراحل فوق برای خرید ملک از طریق LLC برای اخذ اقامت دائم در اوکراین از نظر تئوریک ساده به نظر می‌رسد. با این حال در عمل، تعداد کمی از خارجی‌ها در حال حاضر به دلیل رژیم کنترل ارزی و مقررات بانکی موجود در کشور، از LLC برای خرید ملک در اوکراین استفاده می‌کنند.

منبع: Stay in Ukraine by buying a property

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ