مستر ویزا

آشنایی با زیباترین شهرهای لهستان

زیباترین شهرهای لهستان

کشور اروپایی لهستان علیرغم اینکه در طول جنگ جهانی دوم رنج‌ها و ویرانی‌های زیادی را متحمل شده، همچنان یک کشور جذاب با شهرهای زیبا و رنگارنگ است. شهرهای قدیمی جادویی با خیابان‌های سنگفرش شده و معماری زیبا در کنار ساختمان‌ها و کلیساها، جذابیت خاصی به این کشور بخشیده است. مناظر زیبا و کوههای بلند و سواحل گرم، بهترین شهرهای لهستان را احاطه کرده‌اند و زیبایی آن را دو چندان می‌کنند. اگر دوست دارید زیباترین شهرهای لهستان را بشناسید؛ در این مقاله با ما همراه باشید.

زیباترین شهرهای لهستان

Olsztyn

Olsztyn در قرن ۱۴ میلادی تأسیس شد و پیشنیه‌ی طولانی دارد. پرسه زدن در خیابان‌های سنگفرش شده قدیمی و ساختمانهای قدیمی و جذاب این شهر شما را هیجان زده خواهد کرد.

Zakopane

در پایین دامنه‌های تاترا، مشهورترین استراحتگاه کوهستانی لهستان بنا شده و مکانی عالی برای بازدید است. این شهر زیبای لهستان به دلیل پیاده روی در مکان‌های زیبا و اسکی، هم در ماه‌های گرم و هم زمستان کمی شلوغ می‌شود. ویلاهای چوبی دوست داشتنی در اطراف شهر این شهر را جذاب‌تر کرده است. به دلیل این ویژگی‌ها، بسیاری از هنرمندان، شاعران، نویسندگان و نقاشان برای الهام گرفتن به این شهر می‌روند.

Bialystok

نزدیکی Bialystok با بزرگ‌ترین شهر بلاروس، باعث شده از هر دو فرهنگ در این منطقه وجود داشته باشد. این شهر که از رونق نساجی رشد کرده است مکانی بسیار جذاب برای بازدید کننده‌ها می‌باشد. متأسفانه، نازی‌ها بیشتر شهر Bialystok را ویران کردند و نیمی از مردم را به قتل رساندند و هنوز هم بقایای این خشونت مشهود است.

Bialystok از زیباترین شهرهای لهستان
شهر Bialystok که از رونق نساجی رشد کرده است مکانی بسیار جذاب برای بازدید کننده‌ها می‌باشد

Gdynia

Gdynia اخیراً به یک شهر تبدیل شده است؛ توسعه این شهر زمانی رخ داد که دولت در دهه ۱۹۲۰ بندری در دریا تأسیس کرد. این شهر با یک ساحل دریایی و تفرجگاه‌های ساحلی و خارق العاده خود بسیار زیبا است.

Sopot

این شهر یک تفریحگاه محبوب ساحلی است که با ویلاهای زیبا و رستوران‌های مجلل، ثروتمندان و افراد مشهور را به خود جذب می‌کند. Sopot که در بالتیک قرار دارد؛ سواحل زیبایی دارد و در تابستان تعداد زیادی از گردشگران به این شهر زیبا می‌روند.

Szczecin

این شهر بندری شلوغ، که بین برلین و گدانسک قرار دارد؛ ترکیبی از سبک‌های مختلف معماری است. به لطف نازی‌ها این شهر نیز آسیب دیده است؛ اما بازسازی‌ها در حال انجام است. البته عمارت های هنری نوین در کنار مراکز خرید مدرن، ساختمان‌های متروکه و زمین‌های خالی در کنار قرار گرفته و چهره‌ی این شهر را به وجود آورده‌اند.

Lodz

گذشته صنعتی، اشغال آلمان و حکومت کمونیستی، Lodz دومین شهر بزرگ کشور را تحت تأثیر قرار داده است؛ با این وجود بیشتر ویرانه‌های آن در حال بازسازی است. ووچ مرکز استان ووتسکی (Łódź Voivodeship) است.

Katowice از زیباترین شهرهای لهستان
Katowice یک شهر نسبتاً جدید و از زیباترین شهرهای لهستان است که وضعیت فعلی خود را مدیون موقعیت خود در لهستان و رونق صنعتی قرن نوزدهم می‌داند

Katowice

Katowice یک شهر نسبتاً جدید و از زیباترین شهرهای لهستان است که وضعیت فعلی خود را مدیون موقعیت خود در لهستان و رونق صنعتی قرن نوزدهم می‌داند. در نتیجه این شهر یک مرکز تجاری و فرهنگی در منطقه است که به دلیل پیشینه کم، فاقد مکان‌های تاریخی است. این شهر با تعداد زیادی رستوران و کافه و همچنین مکان‌های جالب فرهنگی ارزش بازدید را دارد و از نظر حمل و نقل به آسانی، به مناطق اطراف دسترسی دارد.

Lublin

لوبلین اگرچه زیباترین شهر در جهان نیست؛ اما به عنوان یکی از زیباترین شهرهای لهستان شناخته شده است. ساختمان‌هایی که پس از جنگ جهانی دوم به شدت بمباران شده‌اند؛ نمای لوبلین را کمی خیره کننده نشان می‌دهند؛ اگرچه خانه‌های شهری زیبایی در آنجا یافت می‌شود. بزرگ‌ترین شهر در جنوب شرقی کشور، تعداد زیادی کافی شاپ، رستوران، موزه و کلوپ و همچنین تعدادی از جاذبه‌های فرهنگی جذابی برای بازدید دارد.

Torun

این شهر زیبا در ویستولا واقع شده است. خیابان‌های آرامش بخش در این شهر مکان جذابی برای پیاده روی است. شهر قدیمی تورون دارای معماری خارق العاده‌ای است که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. برخلاف بسیاری از شهرهای لهستان، خوشبختانه این شهر در جنگ جهانی دوم آسیب بسیار کمی دیده است. در میان خیابان‌های پر پیچ و خم آن، کافی شاپ‌ها و رستوران‌های زیبا و مناظر و تصاویر جذابی را مشاهده خواهید کرد.

Poznan

شهر Poznan سرشار از انرژی و احساس جوانی است. این شهر قدیمی دارای مکان‌های تاریخی عالی برای بازدید و همچنین موزه‌های خارق العاده است. جمعیت زیاد دانشجویی این شهر به این معنی است که رستوران‌ها و کافی شاپ‌های آن سرشار از زندگی است. در حالی که نمایشگاه‌های تجاری که در پوزنان برگزار می‌شوند مشتری‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند.

ورشو از زیباترین شهرهای لهستان
بهترین زمان سفر به ورشو، بهار و پاییز است، زیرا نه مانند تابستان هوا داغ است و نه در زمستان هوا آنچنان سرد است

Wroclaw

این شهر، زیبایی های منحصر به فردِ فرهنگی زیادی را در خود جای داده است؛ Wroclaw دارای تعداد زیادی پل و پارک زیبا می‌باشد که در کنار رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند و این مکان را به یک مکان زیبا برای استراحت تبدیل کرده است. چهارمین شهر بزرگ کشور دارای مناظر هنری و فرهنگی زیادی است؛ جشنواره‌ها و رویدادهای زیادی در طول سال در اینجا برگزار می‌شود. روکلا به شهر کوتوله‌ها شهرت فراوان دارد، درواقع کوتوله‌های روکلا علت اصلی فروپاشی حکومت کمونیستی حاکم بر لهستان در اواخر دهه ۸۰ میلادی بودند و اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی در روکلا تبدیل گشته‌اند.

Gdansk

این شهر مرکز استان پومرانی در سرزمین پومرانیا است و جمعیت آن در حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌باشد. برخلاف شهرهای دیگر لهستان، تاریخ پر فراز و نشیب گدانسک باعث شده تا به یک شهر خارق العاده تبدیل شود. این شهر لهستان به دلیل داشتن بندر بزرگ، بازرگانان ثروتمندی برای تجارت را به خود جذب کرده است. در نتیجه، سبک‌های متنوع معماری در این شهر دیده می‌شود. خیابان‌های سنگفرش شده آن بسیار جذاب است و در کنار کلیساهای زیبا و قدیمی و ساختمانهای زیبا قرار گرفته و موزه‌های جذاب در کنار فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها واقع شده‌اند.

Warsaw

این شهر تقریباً در جنگ جهانی دوم به طور کامل ویران شده است و اکنون در حال بازسازی است. سبک‌های مختلف معماری، کلیساهای قدیمی، موزه‌های خارق العاده و بناهای مدرن را می‌توان در میان بناهای خاکستری بتونی این شهر دید. سابقه سکونت مستمر در شهر ورشو به حدود قرن نهم میلادی بازمی‌گردد که بروندو نام داشت. چند قرن بعد در همان نزدیکی منطقه‌ای مسکونی بنام جازداو پدید آمد. بهترین زمان سفر به ورشو، بهار و پاییز است، زیرا نه مانند تابستان هوا داغ است و نه در زمستان هوا آنچنان سرد است که نتوانید از هتلتان خارج شوید.

Krakow

Krakow از نظر آب و هوا، یک مکان مناسب برای بازدید است که در آن کلیساهای زیبا و ساختمانهای قدیمی قرار گرفته‌اند. در واقع، این شهر پایتخت سلطنتی سابق بوده و یک مقصد توریستی محبوب است و مکانهای دیدنی زیادی دارد.

منبع: the most beautiful cities in poland

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ