مستر ویزا

آشنایی با قانون مهاجرت اوکراین در سال ۲۰۲۰

قانون مهاجرت اوکراین

اوکراین یک کشور مدرن اروپایی است که با کشورهای رومانی، روسیه، بلاروس، لهستان، مجارستان و اسلواکی مرز مشترک دارد. این کشور از شرق با روسیه مشترک است و در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد. مساحت آن بیش از ۶۰۳۰۰۰ کیلومتر مربع است که همین آن را به بزرگترین کشور در قاره اروپا تبدیل کرده است. در سال‌های گذشته رشد جمعیت در این کشور منفی بوده است و به همین دلیل سیاست بازی در جذب مهاجر برای کار و یا تحصیل در اوکراین و… نسبت به دیگر کشورها و همسایگان اروپایی بیشتر است. برای مهاجران بین المللی که مایل به مهاجرت به اوکراین هستند جاذبه‌های بسیاری وجود دارد و همچنین فرصت‌های شغلی متنوع، فرهنگ و چشم انداز خیره کننده‌ای برای آن‌ها فراهم آمده است. در این راهنما از محدودیت‌های گمرکی گرفته تا اطلاعات مربوط به اوضاع محلی و قانون مهاجرت اوکراین اطلاعاتی کسب می‌کنید.

سرزمین و مردم اوکراین
در سال ۲۰۱۴، تخمین زده می‌شد کشور اوکراین بیش از ۴۴ میلیون نفر جمعیت داشته باشد که در سرشماری سال ۲۰۰۱ ، ۷۷.۸ درصد خود را به عنوان اوکراینی‌های بومی معرفی کرده‌اند. گروه‌های دیگر شامل روس‌ها، بلاروس‌ها، مولداوی‌ها و تاتارهای کریمه هستند. اگرچه اوکراین از کاهش جمعیت رنج می‌برد، اما در چند سال اخیر افزایش میزان زاد و ولد به نوعی به سمت تثبیت این امر پیش رفته است. زبان رسمی مردم اوکراین، اوکراینی است و زبان روسی نیز در برخی نواحی رواج دارد. براساس سرشماری سال ۲۰۰۱، تقریباً ۳۰٪ به عنوان اولین زبان خود به زبان روسی صحبت می‌کنند و حتی در بین بومی‌های اوکراینی نیز زبان روسی به عنوان زبان دوم به طور گسترده صحبت می‌شود.

آب و هوا در اوکراین
اوکراین دارای آب و هوای معتدل و قاره ای است، به این معنی که تحت تأثیر هوای ورودی از آتلانتیک قرار دارد. تابستان‌های خشک و دلپذیری دارد و دمای آن بین ۲۵ تا ۳۰ درجه یا بالاتر است. شرایط در دریای سیاه بسیار مساعد است و این موضوع آن را به یک نقطه داغ برای آفتاب‌گرفتگی تبدیل می‌کند. گاهی ممکن است طوفان‌های تابستانی نیز رخ دهد. زمستان‌های اوکراین بسیار سرد است و میانگین دمای آن در سردترین ماه ژانویه ۰ درجه سانتی‌گراد است اما برخی از مناطق بسیار سردتر است و دمای آن تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

قانون مهاجرت اوکراین

واردات و صادرات در اوکراین
مقامات گمرک اوکراین تمام امور مربوط به واردات کالا و صادرات کالا را کنترل می‌کنند. اگر در مورد برخی کالاها یا حیوانات خانگی مطمئن نیستید می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. به طور کلی شما نمی‌توانید مواد مخدر، کالاهای تقلبی یا مواد منفجره به اوکراین وارد کنید. در مورد مواردی مانند حیوانات زنده محدودیت‌هایی وجود دارد (شما به یک گواهی بهداشت نیاز دارید و باید این گواهی به روز باشد). همچنین اگر با خود سلاح و مهمات داشته باشید باید از وزارت کشور مجوز کتبی بگیرید. کالاهای فرهنگی هم در صورت اهمیت داشتن به داشتن اسناد و مدارک مربوطه نیاز دارند.

آشنایی با قانون مهاجرت اوکراین

چه کسانی مجاز به دریافت اقامت اوکراین هستند:
– کارکنان رسانه‌های خارجی که معتبر هستند و در اوکراین کار می‌کنند.
– خارجیانی که برای انجام آموزش و… یا فعالیت علمی در موسسات آموزش عالی، دانشگاه‌ها و غیره وارد شدند.
– خارجی‌هایی که به اوکراین وارد شدند تا در اجرای پروژه‌های فنی بین المللی شرکت کنند.
– کارکنان رسانه‌های خارجی که معتبر هستند و در اوکراین کار می‌کنند.
– متخصصین و کارفرمایان که برای کار مراجعه می‌کنند.
– سرمایه گذارانی که۱۰۰ هزار دلار سرمایه اولیه داشته‌اند.
– افرادی که بستگان درجه اول آنها ملیت اوکراینی دارند.
– افرادی که در گذشته دارای شهروندی اوکراینی بوده‌اند.
– افرادی که حدود ۳ سال در اوکراین زندگی کرده‌اند و درخواست پناهندگی آن‌ها مورد قبول واقع شده است.
– افرادی که می‌خواهند در اوکراین تحصیل کنند.
– افرادی که در شرکت‌های وابسته خارجی کارمند هستند.

قانون مهاجرت اوکراین

قانون مهاجرت اوکراین و راه‌های مهاجرت به اوکراین
مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به اوکراین عبارتند از:

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج
اشخاصی که قصد مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج را دارند باید اسناد و مدارکی دال بر واقعی بودن ازدواج خود ارائه کنند تا سفارت این کشور اقامت اوکراین را به آنها ارائه کند. معمولا بعد از گذشتن ۳ الی ۵ سال از ازدواج مشترک متقاضی و در صورت عدم جدایی از همسر خویش، متقاضی می‌تواند اقدام به اخذ اقامت دائم اوکراین نماید.

مهاجرت به اوکراین از طریق کار
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اوکراین اخذ ویزای کار می‌باشد و فرد می‌تواند با داشتن ویزا کار، به صورت قانونی در اوکراین زندگی کند. به طور کلی ساعات کار در اوکراین به طور میانگین حدود ۴۰ ساعت در هفته می‌باشد. مدت زمان اضافه کاری نیز در طول سال حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ ساعت در نظر گرفته می‌شود.

مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اوکراین سرمایه‌گذاری در این کشور می‌باشد که حداقل سرمایه در حدود صد هزار دلار می‌باشد. طبق قانون اوکراین، اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در اوکراین ممکن است یکسال طول بکشد. طبق قانون شخصی که قصد سرمایه گذاری در اوکراین را دارد باید اسناد خود و گواهینامه بانک را به اداره مهاجرت اوکراین ارائه دهد.

مهاجرت به اوکراین از طریق ثبت شرکت
بازار مناسب در کشور اوکراین، نیروی کار ارزان و همچنین نبود رقیب اقتصادی در بسیاری از حوزه‌ها، باعث شده تا ثبت شرکت در اوکراین به یکی از روش‌های جذاب سرمایه گذاری برای شهروندان خارجی تبدیل شود. در واقع کشور اوکراین به دلیل آگاه بودن از شرایط اقتصادی پیش روی خود اجازه سرمایه گذاری خارجی را به راحتی صادر می‌کند و طبیعتا ثبت شرکت در این کشور کار چندان دشواری نیست.

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل
برای مهاجرت تحصیلی به اوکراین در ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از آن مدارک تحصیلی و درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. سپس دانشگاه مورد نظر مدارک شما را بررسی نموده و در صورت تأئید نامه‌ای مبنی بر قبول درخواست تحصیل آنان ارسال خواهند نمود. بعد از آن باید به سفارت اوکراین در کشور مبدأ خود مراجعه کنید و ویزای تحصیلی این کشور را اخذ و سپس به این کشور سفر نمایید.

پذیرش فرزندخواندگی کودک اوکراینی
دولت اوکراین این امکان را برای متقاضیان مهاجرت به اوکراین فراهم نموده است تا از طریق تقبل حضانت کودکان بی‌سرپرست اقدام به اخذ اقامت نمایند.

منبع: moving to ukraine

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ