مستر ویزا

اقامت اسپانیا بدون خرید ملک و تمکن مالی

ویزای تمکن مالی

قانون مهاجرت در اسپانیا ویزا و مجوزهای مختلفی را برای اقامت تعیین کرده است که هر یک از آنها برای شرایط مختلف مهاجران خارجی (که مایل به زندگی در اسپانیا و اخذ اقامت هستند) سازگار شده است، با این حال پس از ارائه آیین نامه جدید BOE لیستی از مجوزهای جدید اقامت تنظیم شده‌اند که توسط آن قانون در اسپانیا سختگیرانه‌تر اجرا می‌شود. یکی از راه‌های اخذ اقامت در اسپانیا ویزای خود حمایتی یا تمکن مالی است این ویزا در شرایطی داده می‌شود که فرد در خواست دهنده اقامت هیچگونه مشکل مالی نداشته و به پشتوانه یک ثروت اندوخته و حساب بانکی پر پول اقدام به مهاجرت می‌نماید. اگر شما شرایط لازم برای دریافت اقامت اسپانیا را داشته باشید با تمکن مالی که یکی از روش‌های ورود به اسپانیا و اخذ اقامت است می‌توانید به یک اقامت ۵ ساله در اسپانیا دست پیدا کنید و پس از طی ۵ سال اقامت دائم و پس از آن پس از طی ۱۰ سال اقامت می‌توانید تابعیت شهروندی و پاسپورت اسپانیا را بگیرید.

مراحل درخواست و اخذ گواهینامه اقامت در اسپانیا مشابه سایر موارد است، تفاوت اصلی این است که شما در این روش باید ثابت کنید شرایط دریافت NIE را دارید. یعنی توانایی مالی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و احتمالا افراد تحت تکفل خود و خانواده در اسپانیا را دارید و بتوانید گزارش آن را به اداره اقامت ارائه دهید. در ابتدا باید مدارک خود را آماده و ارائه کنید این مهمترین و در بسیاری از موارد سخت‌ترین قسمت اخذ اقامت است شما ممکن است واقعاً شرایط لازم اخذ اقامت با تمکن مالی را داشته باشید اما اگر نتوانید مدارک لازم جهت ارائه را نشان دهید درخواست شما رد خواهد شد. پس از آماده نمودن مدارک باید از اداره پلیس ملی در منطقه خود اجازه ملاقات بگیرید تا درخواست اقامت شما را بررسی نماید این قرار ملاقات رسیدگی به پرونده از هر منطقه به منطقه دیگر متفاوت است و ممکن است مدارک به صورت آنلاین بارگذاری سیستمی شود. هرگونه درامدی مانند سود حاصل از سپرده بانکی‌، سند ملک و اجاره‌ نامه رسمی‌، سود سهام شرکت و یا کارخانه در این روش میتواند مفید باشد. مهاجرت تمکن مالی به اسپانیا، یکی از بهترین وکار آمدترین روش‌های مهاجرت به اسپانیا است که در زمانی مناسب قابل انجام است. در روش اثبات تمکن مالی برای مهاجرت به اسپانیا متقاضی باید با ارائه اسناد معتبر به دولت اسپانیا نشان دهد که برای زندگی در این کشور بدون نیاز به کار کردن دارای استطاعت مالی کافی است. اقامت دائم اسپانیا پس از چندین مرتبه تمدید اقامت موقت اخذ می‌شود و به متقاضی اجازه می‌دهد با شرایطی مشابه مردم اسپانیا، بدون محدودیت در این کشور زندگی و کار کند. ویزای اقامت دائم اسپانیا در صورتی اعطا می‌شود که متقاضی مدت پنج سال بدون وقفه تحت مجوز اقامت موقت و تمدید آن در اسپانیا زندگی کرده باشد.

مدارک لازم اخذ ویزای تمکن مالی

در قرار ملاقات اقامت خود به فرم تکمیل شده Ex18 اصل شناسنامه به علاوه کپی هر یک از مدارک و مدارکی مبنی بر اینکه می‌توانید از خودتان و یا هر شخص دیگری که در برنامه اقامتی شما حضور دارد حمایت مالی کنید. اخذ اقامت اسپانیا به روش تمکن مالی مختص افرادی است که بتوانند نشان دهند از محل کسب و کار، سرمایه گذاری یا هر منبع دیگری درآمدی معادل حداقل چهار برابر شاخص درآمد در اسپانیا کسب کنند که در حال حاضر 532 یورو در ماه است، همچنین متقاضی باید مسکن مناسب در اسپانیا و بیمه درمانی خصوصی تهیه کند. البته منبع درآمد نباید متقاضی را ملزم به حضور فیزیکی در آن محل کند.

اقامت اسپانیا بدون خرید ملک

مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی

برای اثبات درآمد می‌توانید قرارداد کار، فیش حقوقی، صورت حساب بانکی بازنشستگی یا دریافت سود بانکی یا سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت را ارائه دهید که نشان دهنده مانده متوسط موجود در حساب شما در ۶ ماه گذشته است.

ارائه بیمه خصوصی پزشکی

ارائه بیمه خصوصی پزشکی به منظور اثبات توانایی پرداخت هزینه‌های پزشکی در صورت بروز بیماری از جمله موارد ضروری و جزء اسناد مدارک اجباری در اخذ اقامت تمکن مالی است. اگر شما یک مستمری بگیر دولتی هستید و طبق قرارداد متقابل واجد شرایط مراقبت‌های بهداشتی برای تایید این امر باید فرم S 1 را پر نموده و ارائه کنید.

مدارک اثبات پرداخت مالیات درخواست اقامت

اگر خواهان اخذ اقامت دائم اسپانیا با تمکن مالی هستید باید قبل از قرار ملاقات خود با پلیس ایالت مالیات اقامت به مبلغ ۱۲ یورو را پرداخت کنید می‌توانید این کار را با پر کردن فرم ۷۹۰ به صورت آنلاین انجام داده و از مدارک خود پرینت بگیرید و پرداخت آنلاین بانکی انجام دهید، فرم به صورت ۳ نسخه چاپ می‌شود که یک نسخه در اسناد بانکی ثبت می‌شود و به منزله تایید پرداخت مالیات اقامت است و دوتای دیگر مهر شده و یکی در اختیار شما قرار می‌گیرد و دیگری برای ارائه در قرار ملاقات نیاز است.

تایید مدارک و دریافت گواهی اقامت

در قرار ملاقات اگر مدارک و اسناد مورد نیاز موجود باشند قرار ملاقات شما با پلیس مسئول امر اقامت (پلیس ایالت) طولانی نمی‌شود. وقتی درخواست اقامت شما ارائه و پذیرفته شد معمولاً در آنجا گواهی اقامت خود را دریافت می‌کنید.

تایید وجود مبلغ ۲۷۰۰۰یورو در حساب بانکی شخصی

برای دریافت اقامت تمکن مالی باید در حساب شخصی پس انداز خود مبلغ ۲۷ هزار یورو پس انداز داشته باشید که به ازای هر فردی که تحت تکفل شما است و وارد خاک اسپانیا شده است این مبلغ افزوده می‌شود.

اقامت اسپانیا بدون خرید ملک

اثبات سند ملک و دارایی

متقاضی اخذ اقامت به روش تمکن مالی باید مدرکی مبنی بر این ارائه دهد که در کشور خود زمین، خانه، شرکت، کارخانه یا دارایی دارد که پشتوانه‌ای برای مخارج زندگی و هزینه‌های آن در اسپانیا است.

اثبات درآمد ماهانه برای خود و اعضای خانواده در کشور خود

متقاضی باید بتواند اثبات کند که در کشور خود در آمد ماهیانه ۲۱۳۰ یورو برای خود و ۵۳۲ یورو به ازای هر یک از اعضای خانواده خود داشته است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تمکن مالی

– فرم درخواست ویزای تمکن مالی
– یک قطعه عکس پاسپورتی
– بیمه درمانی
– پرینت حساب بانکی با تایید وجود مبلغ ۲۷۰۰۰یورو
– ارائه سند ملکی شخصی در کشور خود
– سند ازدواج
– یک اجاره نامه یا سند مالکیت ملک و محل زندگی در اسپانیا
– گواهی عدم بدهی مالی
– گواهی عدم سوء پیشینه
– گواهی پزشکی سلامت جسمی و روانی
– گواهی آزمایشات پزشکی

منبع: spanish residency certificate

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ