مستر ویزا

اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

اگر یکی از شهروندان کشور اوکراین هستید و می‌خواهید فرزند خارجی یا بی‌تابعیت را به فرزندی قبول کنید و یا تاکنون مقیم کشور دیگری بوده‌اید و اکنون می‌خواهید از طریق فرزند خواندگی و سرپرست گرفتن فرزندی از اوکراین تابعیت و اقامت اوکراین را بگیرید و فرزندتان و خودتان تابعیت اوکراینی را به دست آورید تا از حقوق و وظایف یک شهروند اوکراینی برخوردار شوید از جمله حق گرفتن داروی رایگان، تحصیل رایگان و در آینده نیز یک آینده کاری و شغلی روشن و با پشتوانه دولتی، پس لازم است تابعیت اوکراینی را برای خود و خانواده خود اختیار نمایید. اصولا قانون تابعیت اوکراین قانونی ناظر بر شرایط و نحوه اعطای تابعیت به شهروندان اوکراینی و متقاضیان خارجی می‌باشد. بر اساس تعریف، تابعیت و اقامت در اوکراین را به طرق مختلفی می‌توان به دست آورد.

اخذ اقامت اوکراین به وسیله یک کودک و از طریق فرزند خواندگی چگونه انجام می‌شود؟

فرزند خواندگی یا حضانت در کشور اوکراین تعریف قانونی خاص خود را دارد و در واقع این روش به معنای واگذاری کفالت کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی تحت قوانین و مقررات اداره بهزیستی اوکراین می‌باشد. تابعیت اوکراینی یک ارتباط حقوقی نزدیک ‌بین شخص و کشور اوکراین است که در حقوق و تعهدات فیمابین منعکس می‌گردد.

اسنادی که تابعیت اوکراینی فرد را تایید می‌کنند شامل موارد زیر است:
– گذرنامه شهروندی اوکراینی
– گذرنامه شهروندی اوکراین برای سفر به خارج از کشور
– گواهی موقت
– گذرنامه دیپلماتیک
– گذرنامه خدماتی
– گواهینامه ملوانی
– گواهینامه عضو خدمه
– گواهی شخصی برای بازگشت به اوکراین

اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

اخذ تابعیت اوکراین ممکن است به روش‌های مختلف و به دلایل متفاوت صورت بگیرد، یکی از این روش‌ها اخذ تابعیت به وسیله فرزند خواندگی است. فرزند خواندگی یک فرآیند پیچیده است که منجر به ایجاد رابطه دائمی جدید بین والدین و فرزند می‌شود این فرایند شامل پذیرفتن شخصی در خانواده به عنوان یک دختر یا پسر قانونی است. این روند بر اساس تصمیم دادگاه اجرا می‌شود. فرزند خواندگی به نفع کودکی است که بی‌سرپرست است تا محیط زندگی پایدار و هماهنگی برای وی ایجاد شود. متقاضیان خارجی و بین المللی واجد شرایط که موفق به اخذ حضانت فرزند در کشور اوکراین شوند می‌توانند اقامت دائم این کشور را کسب کنند. پس از گذشت 5 سال از اقامت مستمر و دائم در کشور اوکراین متقاضیان می‌توانند اقدامات لازم را جهت اخذ تابعیت و پاسپورت اوکراین از طریق فرزند خواندگی انجام دهند.

– دستور انتقال سرپرستی فرزند یا کودک اوکراینی به شهروندان اوکراینی و اتباع خارجی و همچنین تحقیق و کنترل در شرایط اقامت آنها و خانواده‌های جدید توسط کابینه وزیران و اوکراین بررسی و پذیرفته می‌شود. ثبت نام از اتباع خارجی که مایل به فرزندخواندگی هستند نیز توسط مرکز ملی فرزندخواندگی NAC در وزارت آموزش پرورش اوکراین انجام می‌شود و این مرکز با بررسی درخواست‌ها توسط اتباع خارجی و همچنین اطلاعات یتیمانی که برای فرزند خواندگی بین المللی در محدوده سنی تعیین شده والدین و قانون اوکراین هستند اجازه را صادر می‌کند.

اگر یک کودک بی‌سرپرست خارجی توسط شهروندان اوکراینی یا همسران اوکراینی آنها پذیرفته شود که یکی از آنها شهروند اوکراین است و دیگری یک فرد بدون تابعیت؛ از زمان اجرا شدن تصمیم در مورد فرزند خواندگی شهروند اوکراین محسوب می‌شود و بدون در نظر گرفتن محل زندگی فعلی آنها اقامت دائم در اوکراین و خارج از کشور این قانون اجرا خواهد شد.

اگر کودک بی‌سرپرست مدنظر فرد خارجی بدون تابعیت توسط شهروندان اوکراینی یا همسرانشان پذیرفته شود که یکی از آنها شهروند اوکراین باشد و دیگری فرد خارجی باشد همه آنها از زمان لازم الاجرا شدن تصمیم فرزند خواندگی بدون توجه به محل اقامت خود اینکه مقیم اوکراین هستند یا کشور دیگر به تابعیت اوکراین در می‌آیند و یک شهروند اوکراینی محسوب می‌شوند.

همچنین یک فرد بی‌تابعیت بالغ که در قلمرو اوکراین سکونت دارد می‌تواند تابعیت اوکراین بگیرد اگر که همسر اوکراینی اختیار کند و فرزند بی‌سرپرستی را در اوکراین تحت سرپرستی خود قرار دهد. برای گرفتن تابعیت اوکراین و در صورت پذیرش تابعیت توسط کودک بی‌سرپرست باید مدارک لازم جمع آوری شده و تحت اختیار یک شرکت حقوقی و متخصصان واجد شرایط آن قرار بگیرد.

اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

– مدارک لازم جهت اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

۱- اصل مدارک هویتی همه اعضا شناسنامه، گذرنامه‌ها، مرد و زن ازدواج کرده لازم است مدارک عقد خود را ارائه دهند و همچنین مدارک هویتی فرزند تحت پذیرش و فرزند خواندگی.
۲- دو قطعه عکس ۳×۵ و ۴×۵ سانتی‌متر( اگر کودک هفت ساله یا بالاتر باشد).
۳- اصل اعلامیه اینکه ثابت کند کودک فرد خارجی یا یک فرد بی‌تابعیت است.
۴- تصمیم دادگاه یا امور دیپلماتیک مبنی بر اینکه فرزندی که برای فرزند خواندگی در نظر گرفته شده در کشور اوکراین بی‌سرپرست و خانواده قانونی ندارد بنابراین کسی برای به سرپرست گرفتن این فرزند وجود ندارد.
۵- بیانیه/ اعلامیه/ رضایتنامه از فرزند مبنی بر اینکه فرزند یا کودک رضایت کامل از این سرپرستی را دارد.
۶- گذرنامه شهروندی اوکراینی یکی از اعضا (پدر یا مادر) در صورت داشتن اجازه اقامت در اوکراین
۷- سند ازدواج خانواده خوانده، در زمان فرزندخواندگی و تایید ازدواج آنها
۸- اصل محضری وکالت نامه شرکت یا موسسه مسئول اخذ اقامت
۹- اثبات درآمد همراه با اظهارات بانکی درآمد سالیانه والدین فرزند خوانده را بررسی کرده و نشان دهد که حقوق آنها برای میزان هزینه سرپرستی مناسب است.
۱۰- توجه: یک فرزند خوانده تا ۱۸ سالگی شهروند اوکراین است و پس از آن خود تصمیم می‌گیرد که شهروند آن باقی بماند و یا در خانواده که خواهان سرپرستی او هستند اقامت دائم بگیرند و یا خیر.

اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

برآورد میزان هزینه کسب اقامت و شهروندی اوکراین از طریق فرزندخواندگی و دامنه خدمات این نوع تابعیت

۱- کسب اقامت و شهروندی اوکراین از طریق فرزندخواندگی

دامنه خدمات:
۱- مشاوره اخذ تابعیت اوکراین از طریق فرزند خواندگی فرزند اوکراینی، روسی، آلمانی، ویتنامی، چینی، انگلیسی
۲- تجزیه و تحلیل و بررسی اسناد مورد نیاز و پیگیری موارد لازم
۳- کنترل روند اجرای قانون
۴ -اخذ تابعیت اوکراین (تکمیلی)

هزینه خدمات: ۲۵/۰۰۰-۵۰/۰۰۰VAH

زمان انجام پروسه: ۳ هفته تا ۱ ماه

۲- روش فرزند خواندگی کودک توسط خارجی‌ها، افراد بدون تابعیت اوکراینی
دامنه خدمات:
۱- مشاوره در مورد فرزند خواندگی معایب و مزایا
۲- تجزیه و تحلیل و بررسی اسناد
۳-حمایت قانونی از موارد فرزندخواندگی در دادگاه
۴- وکالت در دادگاه
۵- اخذ رای دادگاه در مورد فرزند خواندگی

حداقل زمان انجام پروسه: شش ماه
میزان هزینه: هزینه توافقی است اما معمولاً بالاتر از روش اول است.

منبع: Residence in Ukraine through adoption

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ