مستر ویزا

اقامت دائم اوکراین از طریق ازدواج

اقامت دائم اوکراین

روش دیگری که معمولا برای اجازه اقامت دائم در اوکراین مورد استفاده اغلب مهاجران قرار می‌گیرد ازدواج با یک شهروند اوکراینی است. تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از ۹۰ درصد از کل اجازه اقامت دائم در اوکراین مربوط به ازدواج با شهروندان اوکراینی است علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب اوقات ازدواج فقط با هدف کسب اقامت و به عنوان یک ابزار فنی برای قانونی شدن زندگی در اوکراین استفاده می‌شود. متاسفانه عشق و علاقه قلبی که عاملی برای ازدواج در اوکراین است در حال تبدیل شدن به یک بازار پویا برای گرفتن اقامت است. قانون اساسی اوکراین تنها دو نوع ازدواج را به رسمیت می‌شناسد که می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای گرفتن اجازه اقامت دائم در اوکراین از طریق ازدواج مورد استفاده قانونی افراد قرار بگیرد.

شرایط اقامت دائم اوکراین از طریق ازدواج

۱- ازدواج با شهروند اوکراینی

اگر فرد مورد علاقه شما یک شهروند اوکراینی باشد به شرط داشتن بیش از دو سال اقامت قانونی در اوکراین مجاز به درخواست اقامت دائم در اوکراین خواهید بود. با این حال لازم است که شما حتما به موارد زیر توجه نمایید:
– محل ثبت ازدواج: در عقد ازدواج و اینکه در چه مکانی عقد جاری شود اختلاف وجود ندارد قوانین اوکراین هر دو نوع ازدواج را چه آنکه در اوکراین بسته شده و چه آن عقدی را که در کشور دیگری جاری شده به رسمیت می‌شناسد. با این حال باید توجه کنید که گواهی ازدواج شما لازم است به زبان اوکراینی ترجمه شده باشد و یا دارای آپوزیل است.

– اقامت در خانه با شریک زندگی خود و قرارگیری در زیر یک سقف مشترک: اگرچه به طور طبیعی زن و شوهر باید در یک محل با یکدیگر زندگی مشترکی را شروع نمایند اما نه قانون مهاجرت اوکراین زندگی مشترک را الزامی می‌داند و نه این که همسران باید از یک محل برای زندگی برخوردار باشند. در هر حال اگر تا مدتی در یک مکان مشترک زندگی کنید قانون مهاجرت اوکراین نمی‌تواند هیچ گونه شکی به نوع رابطه شما وارد کند و از هدف سوء شما و به نوعی دور زدن قانون در این مورد آگاه شود و ازدواج را واقعی تلقی می‌کند.

اقامت اوکراین از طریق خرید بیزینس

– قانونی بودن ازدواج: همچنین واجب است که عقد ازدواج طبق قوانین اوکراین و کاملاً قانونی ثبت شود. قانون ازدواج در اوکراین برای مهاجرین نیز همان است قانون می‌گوید که در این کشور تعدد زوجات، ازدواج با افراد زیر سن قانونی، ازدواج‌های اجباری و ازدواج همجنس گرایان با یکدیگر منع قانونی دارد و از نظر قانونی به رسمیت شناخته نمی‌شود و باطل است. اگر به هر دلیلی ازدواج شما با یک شهروند قانونی اکروبات شود حق شما برای اجازه اقامت دائم در اوکراین نیز باطل می‌شود و یا به طور خودکار از دستور کار خارج شده و لغو می‌گردد.

– استمرار در ازدواج: نباید این گونه باشد که ازدواج شما با یک شهروند اوکراینی ۲ ساله شود و پس از ۲ سال منجر به جدایی گردد و برای احراز شرایط اقامت دائم شما در اوکراین لازم است که استمرار ازدواج خود را تایید کنید، در غیر این صورت اگر به دلایلی ازدواج شما منحل شود و شما با یک شهروند دیگر در اوکراین ازدواج کنید محاسبه دوره ۲ ساله اقامت برای شما از ابتدا شروع می‌شود به عبارتی اگر ۱ سال و ۱۱ ماه از ازدواج اول شما با شهروند اوکراینی بگذرد و شما از هم جدا شوید و شما دوباره وارد یک رابطه جدید شوید تا اقامت بگیرید برای گرفتن اقامت دائم باید ۲ سال دیگر از مدت ازدواج شما باهمسر دومتان بگذرد اما اگر پس از صدور اجازه اقامت دائم برای شما تصمیم به طلاق بگیرید اعتبار اقامت دائم شما در اوکراین حفظ می‌گردد.

– معاینه پزشکی و گواهی سلامت رفتار: در مقابل شرایط دیگر افرادی که با ازدواج با شهروند اوکراینی درخواست تابعیت اوکراین را می‌دهند از انجام مراحل پزشکی، معاینات پزشکی و گواهی سلامت عقل و رفتار در مرحله کسب مجوز اقامت دائم معاف می‌شود. با این حال باید گواهی سلامت رفتار را در مرحله ازدواج از پلیس اوکراین دریافت نمایند اگر در اوکراین سابقه خوبی داشته باشید و جرمی مرتکب نشده باشید اجازه ازدواج داده می‌شود اما اگر سابقه کیفری داشته باشید و یا جریمه‌های اداری پرداخت نشده داشته باشید و یا قانون مهاجرت را به هر نحوی نقض کرده باشید باید جریمه‌ها را پرداخت نموده و جریمه اضافه‌تر نیز برای این قانون شکنی پرداخت نمایید.

– لزوم به همراه داشتن همسر شهروند اوکراینی در اداره مهاجرت اوکراین: یادآوری این نکته الزامی است که در هنگام کسب مجوز اقامت دائم در اوکراین و یا مراحل پایانی کسب مجوز لازم است که همسر قانونی و شهروند اوکراینی شما برای گرفتن تاییدیه از اداره مهاجرت و همچنین تایید درخواست مجوز اقامت شما همراه شما باشد. سالانه تقریباً حدود ۲ هزار سهمیه دولتی برای جذب شهروندان ایرانی مهاجر از کشورهای دیگر باز می‌شود و معمولاً تاییدیه سهمیه‌ها در مارس-آوریل اعلام می‌شود.

اقامت دائم اوکراین از طریق ازدواج
۱- اجازه اقامت دائم اولین و مهمترین مرحله برای گرفتن تابعیت اوکراینی است؛ اجازه اقامت دائم پیش شرط اخذ تابعیت اوکراین از طریق ازدواج با شهروند اوکراینی است بنابراین یکی از اسناد درخواست شده توسط اداره مهاجرت اوکراین در روند دریافت تابعیت اجازه اقامت دائم است، طوری که قبلاً نیز گفته شد خدمات مهاجرت دولت اوکراین ۱۲ ماه برای ارزیابی درخواست اقامت شما مهلت دارد که بیش از مدت زمان ویزایی است که احتمالاً صادر می‌شود. اولین گزینه برای حل این مشکل گرفتن اجازه اقامت موقت است که به شما این امکان را می‌دهد تا ۱۲ ماه با احتمال طولانی شدن برای مدت مشابه در اوکراین بمانید و راه‌حل دوم گرفتن اجازه اقامت از طریق ازدواج است که ۶ تا ۸ هفته طول خواهد کشید.

۲- ازدواج با یک خارجی که خود دارای اجازه اقامت دائم در اوکراین است؛ این روش در مقابل ازدواج با یک شهروند اوکراینی بلافاصله اجازه می‌دهد تا اجازه اقامت دائم در اوکراین را دریافت کنید البته باید به نکات زیر توجه ویژه نمایید:
۱- قانونی بودن وضعیت مهاجرت همسرتان: اصل اول و مهمترین اصل در اجازه اقامت دائم در اوکراین این است که اقامت همسرتان ۱۰۰% قانونی باشد و روند مهاجرت وی بدون نقص قوانین مهاجرت و یا سایر قوانین اوکراین صورت گرفته باشد.

۲- استمرار در ازدواج: حالا که همسرتان یکی از شهروندان خارجی اوکراین است قبل از اقدام برای اقامت دائم در اوکراین از طریق ازدواج نیاز به ازدواج دو ساله نیست و به عبارت دیگر شما می‌توانید بلافاصله پس از ثبت ازدواج درخواست خود برای اقامت دائم را ارائه نمایید.

۳- ورود به اوکراین: بر خلاف سایر موارد صدور مجوز اقامت دائم در اوکراین در این حالت قانون اجازه ورود به اوکراین با هر نوع ویزا حتی ویزای توریستی را می‌دهد و شما می‌توانید به عنوان جهانگرد وارد اوکراین شوید و در آنجا با یک خارجی دارای اجازه اقامت دائم ازدواج کنید و خود اجازه اقامت دائم بگیرید.

منبع: permanent residence permit in ukraine by marriage

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ