مستر ویزا

اقامت در اسپانیا بدون سرمایه گذاری

اقامت در اسپانیا

اگر به مهاجرت به اسپانیا تمایل دارید و از طرفی درآمد کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و افراد تحت تکفل خود را دارید می‌توانید بدون سرمایه گذاری در اسپانیا اجازه اقامت بگیرید. این ویزا به شما اجازه کار در اسپانیا را نمی‌دهد و تنها منبع درآمد شما همان مال اندوخته شده شما خواهد بود. شمابایدسالانه ۲۵۵۶۰ یورو درآمد به علاوه ۶۳۹۰ یورو برای هر عضو خانواده‌تان هزینه کنید و در اختیار داشته باشید. درآمد شما ممکن است از سود شرکت یا کارخانه شخصی‌تان، سود بانکی یا هر نوع درآمدی حاصل شود که نیاز به حضور فیزیکی شما در آن مکان نیست. اعتبار ویزای صادر شده شما ۳ ماه و ۱۵روز است با چندین بار ورود و ۹۰ روز اقامت در اسپانیا. پس از طی ۳۰ روز اقامت در اسپانیا باید درخواست اجازه اقامت دائم و همچنین دریافت شناسنامه ملی خارجی دهید. اجازه اقامت اسپانیا معمولاً در یک دوره ۲ ساله قابل تمدید صادر می‌شود؛ البته مشروط به این که هنوز شرایط اقتصادی گذشته را داشته باشید و هر سال حداقل ۱۸۵ روز را در اسپانیا زندگی کرده باشید.

اقامت اسپانیا بدون تمکن مالی (ایجاد سرمایه گذاری) اینگونه خواهد بود که فرد متقاضی اقامت باید توانایی مالی و کسب درآمد کافی گذران یک زندگی فردی یا اعضای خانواده تحت تکفل خود را بدون حضور در کشور خود داشته باشد و درآمد وی نباید یک حقوق ثابت ماهیانه در ازای فعالیت کاری باشد. اگر بتوانید مدارکی که اثبات کننده تمکن مالی شماست را به سفارت ارائه دهید. فرقی ندارد که از راه اجاره بها، سود سهام یا حقوق بیمه بازنشستگی به میزان تمکن مورد نظر می‌رسید، تنها باید نشان دهید که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در اسپانیا را دارید. در صورتی که در اسپانیا زندگی کنید و مالیات پرداخت کنید، می‌توانید اقامت خود را تمدید کنید.

پس از گذراندن ۵ سال اجازه اقامت موقت شما واجد شرایط کسب اخذ اقامت دائم خواهید بود، اقامت دائم اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد که به مدت نامحدود در این کشور زندگی کنید. پس از ۱۰ سال اقامت قانونی چه به صورت موقت و چه دائم ممکن است بتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید. برای تبدیل شدن به یک شهروند اسپانیایی شما باید از تابعیت ایرانی خود یا هر تابعیت خود انصراف دهید، ثبات مالی داشته باشید و فاقد هیچ گونه سابقه کیفری در کشور خود و یا کشور دوم نباشید. گذراندن یک مصاحبه ضروری و اثبات توانایی و مهارت زبانی سطح فرهنگ، اصول و ارزش‌های انسانی و همچنین ابراز علاقه‌مندی خود در مشارکت‌های اسپانیایی و فعالیت‌های اجتماعی در اسپانیا نیز از ملزومات اخذ تابعیت در اسپانیا است.

توجه داشته باشید که اتباع کشورهای فیلیپین، آندورا، کشورهای اسپانیایی- آمریکایی، گینه استوایی، پرتغال و هم چنین افرادی با منشاء سفارت‌های یهودی پس از ۲ سال اقامت قانونی ممکن است واجد شرایط تابعیت شوند.

پس از صدور ویزا و قبول درخواست، حداکثر ۵۰ روز فرصت دارید تا وارد کشور شوید. شرط حضور در اسپانیا برای تمدید اقامت یکی از نکات مهم است بنابراین در صورتی که می‌خواهید اقامت موقت خود را تمدید کنید باید در اسپانیا زندگی کنید. اخذ کد مالیاتی یا NIE نیز مهم است. اخذ این کد اهمیت زیادی دارد و در فهرست اولین و مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. دارندگان کد NIE می‌توانند ملک بخرند، مالیات بپردازند، فعالیت تجاری خود را آغاز کنند و یا شرکت ثبت کنند، حساب بانکی افتتاح کنند. زمان دریافت این اقامت بسیار کوتاه است، به این معنی که اگر مدارک شغلی و مالی مورد قبولی داشته باشید فقط ۳ ماه طول می‌کشد تا کارت اقامت اسپانیا را برای تمام اعضا خانواده‌تان بدست آورید.

اقامت در اسپانیا بدون سرمایه گذاری

الزامات اخذ تابعیت در اسپانیا

۱- متقاضی بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
۲- مدارک اقتصادی به معنای کافی بودن میزان درآمد و دارایی برای حمایت از هزینه‌های خانوار در طول مدت اقامت بدون کار در اسپانیا را داشته باشد و آن را ارائه دهد.
۳- هیچ گونه سابقه کیفری در طول ۳ ماه گذشته توسط مقامات کشور یا کشورهایی که در طول ۵ سال گذشته در آنها اقامت داشته به نام او ثبت نشده باشد.
۴- سند محضری توضیح دلیل درخواست اقامت، هدف، مکان و حتی مدت اقامت درخواستی متقاضی در اسپانیا و همچنین سایر دلایل را به دلایل پزشکی همراه با ترجمه معتبر اسپانیایی ارائه کند.

تابعیت دوگانه اسپانیا

کشور اسپانیا تنها تابعیت دوگانه خود را از اعتباری به رسمیت می‌شناسد که از بدو تولد تابعیت اسپانیا را کسب کرده‌اند و شهروندان دیگر باید از تابعیت قبلی در کشور خود انصراف دهند. البته این مورد نیز شامل کشورهایی نیست که اسپانیا با آنها دوست و دارای روابط بین المللی است. در حال حاضر شهروندان کشورهای زیر ممکن است بدون ترک تابعیت قبلی خود به تابعیت اسپانیایی دست پیدا کنند: کشورهای آندورا، آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، گینه استوایی، اکوادور، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، پرتغال، پرتوریکو، السالوادور و اروگوئه، ونزوئلا.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت در اسپانیا

– اصل و کپی گذرنامه
– گواهی پزشکی سلامت و یا هر نوع گواهی پزشکی درمانی دیگر
– اصل گواهی ترخیص پلیس
– مدارک محضری اثبات میزان درآمد کافی سالانه ۲۵.۵۶۰
– مدارک بیمه درمانی خصوصی
– رسید پرداخت هزینه‌های ورودی
– سند محضری هدف اقامت

اقامت در اسپانیا بدون سرمایه گذاری

مزایای شهروند اسپانیا بودن

۱- در سراسر اتحادیه اروپا به عنوان یک شهروند اروپایی شناخته می‌شوید.
۲- ورود به ۱۷۴ کشور بزرگ دنیا از جمله ایالات متحده امریکا، منطقه شینگن و انگلستان برایتان آزاد است.
۳- یکی از بزرگترین و با ارزش‌ترین گذرنامه‌های جهان را دریافت می‌کنید و با آن خواهید توانست به راحتی به هر جا که می‌خواهید سفر کنید.
۴- گذرنامه شهروندی شما یک شهرت بهینه جهانی دارد.

مزایای اقامت دائم اسپانیا

۱- حق زندگی و کار را در اسپانیا بدون هیچ محدودیت زمانی خاصی خواهید داشت.
۲- دسترسی به تمامی خدمات درمانی و پزشکی خواهید داشت.
۳- در نهایت واجد شرایط تابعیت خواهید شد.

مزایای اقامت موقت اسپانیا

۱- از یکی از آسوده‌ترین مکان‌ها برای زندگی استفاده خواهید کرد.
۲- از یک کیفیت بالای زندگی در این کشور بهره می‌برید.
۳- خواهید توانست بدون ویزا به سراسر اتحادیه اروپا سفر کنید.
۴- هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به کشورهای اروپایی دیگر بسیار پایین است.
۵- به سیستم آموزشی و بهداشتی و درمانی دسترسی رایگان خواهید داشت.
۶- در نهایت واجد شرایط اقامت دائم و سپس اخذ تابعیت اسپانیایی خواهید شد.

منبع: temporary residency

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ