مستر ویزا

بازار ملک اسپانیا در سال ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود؟

بازار ملک اسپانیا

دو موضوع مهمی مالی که هر شهروندی در زمان‌های مختلف در زندگی با آن مواجه می‌شود این است که خرید ملک بهتر است یا اجاره؟ به نقل از کارشناسان Kelisto.es، مقایسه هزینه ماهانه اجاره و پرداخت وام مسکن تنها در صورتی منطقی می‌باشد که وام با نرخ ثابت باشد. در واقع، هزینه وام مسکن می‌تواند تا حدود زیادی در گذر زمان تغییر کند اگر چه Euribo در حال حاضر منفی است، اما نرخ بهره در سال ۲۰۰۸بیش از ۵٪ (به اوج خود) رسید. از سوی دیگر، صاحبان ملک مجبور می‌شوند هزینه‌هایی را پرداخت کنند که به طور معمول، یک مستاجر هرگز مجبور به پرداخت آنها نخواهد بود: هزینه‌هایی مانند مالیات (مانندIBI)، بیمه و یا هزینه‌های اجتماعی. در این مطلب بازار ملک در اسپانیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

بعلاوه، قبل از انتخاب بین خرید و یا اجاره، بهتراست که آینده نگر باشید، اگر ما به دنبال یک خانه برای زندگی در طول ۳۰ سال آینده هستیم، هزینه‌های اولیه (که باید هنگام خرید یک خانه پرداخت کنیم) سودمند است. اگر برای کار، دلایل شخصی یا به دلایل دیگری فکر می‌کنید که زمان کمتری در یک خانه صرف می‌کنید، احتمالا این هزینه‌ها کمرنگ‌تر می‌شوند.

بازار مک در اسپانیا

پتانسیل‌های خرید ملک و قیمت‌های ثبت شده از سال ۲۰۰۷ بیشترین افزایش را داشته است. در ماه آوریل، ۳۵۱۹۹ خانه فروخته شد، ۲۹٪ بیشتر از یک سال اخیر و بسیار بالاتر از فوریه ۲۰۱۳ و این یعنی بازار بخش املاک و مستغلات دوباره توسعه یافته و امسال در اسپانیا تعداد معاملات انجام شده در مورد خانه‌ها و حتی خانه‌های خیلی گران هم بسیار بالا بوده است.

پس از هشت سال بازسازی، بازار مسکن همچنان در حال رشد است، علیرغم اینکه هنوز به سطح رکورد در بهترین سال‌های رونق و توسعه نرسیده است. تراز حبابی یک رویداد خاموش از گذشته می‌باشد: در سه ماهه اول سال ۲۰۰۷ افزایش قیمت دو برابر وضعیت فعلی (۱۳.۱) بود و وام مسکن به طور متوسط خیلی بیشتر بود.

تنها در ماه می همان سال بالغ بر ۷۵۰۰۰ واحد به فروش رفت، اگرچه در حال حاضر حرکت بازار رونق کمتری دارد اما آنچه واضح است این است که دوره نقاهت سرعت و قیمت، به خصوص در جوامع مانند مادرید و کاتالونیا رو به رشد است.

با توجه به آمار و ارقام از موسسه ملی آمار در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ هنگامیکه قیمتها به ۶.۳٪ افزایش پیدا کردند، ۴.۲ درصد موقعیت قیمت مسکن بیشتر از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. هم اکنون هشت فصل متوالی از سال ۲۰۱۴ قیمت مسکن شخصی به نرخ مثبت بازگشته است، با افزایش سالانه ۱.۸ درصد.

بازار ملک اسپانیا در سال ۲۰۲۱

افزایش تقاضا در قیمت‌ها

خریداران بالقوه اگر فرصت برای خرید ملک داشته باشند هنوز هم، اینکار را انجام خواهند داد. با این حال، برای داشتن قیمت باید به مکان‌های خاصی مراجعه کنید و مستقیما از فروشنده خریداری کنید. رشد گران‌ترین خانه‌ها که از نوع دست دوم بوده، تقریبا ۲.۵ درصد تا ۶.۴ درصد افزایش یافته است. نرخ سالانه قیمت مسکن ۶.۱٪، سه امتیاز بالاتر از دهم سه ماهه قبلی است.

قیمت یک عامل بازدارنده نیست

ساخت مسکن بسیار گران در هر ماه مانع از مالک شدن خانه‌ها نمیشود، با توجه به گزارش ارایه شده توسط INE خرید و فروش ملک ۲۹٪ در ماه آوریل نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است.

۳۵،۱۹۹ عملیات ساخت و ساز به آن اضافه شد و بالاترین آن در فوریه ۲۰۱۳ (۳۵،۵۳۵ واحد) بود. این شاخص پس از افزایش ۱۵.۸ درصدی در ماه فوریه و ۱۶.۸ درصد در ماه مارس، سه ماه متوالی از سود سالانه بصورت زنجیروار به هم متصل شد.

با توجه به سه ماهه اول سال ۲۰۱۶، در اسپانیا ۱۰۳،۲۸۸ خانه فروخته شد، طبق آمار ارایه شده توسط وزارت توسعه (notario.Para) معاملات املاک و مستغلات برای رسیدن به یک فرآیند روبه رشد در سه ماهه اول با عملیات‌های بیشتر باید به سال ۲۰۱۰ برگردیم، یعنی در مجموع ۱۰۷۰۷۹ عملیات ساخت و ساز. این رقم نشان دهنده افزایش ۲۰.۷ درصد از سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ می‌باشد.

مسکن بخاطر بازگشایی اعتبار و تثبیت قیمت و بازده بالا در اجاره ملک در مقابل نرخ بهره پایین دوباره رونق گرفت. Fernando Encinar، رئیس تحقیقات آرمانگرا، در یک مصاحبه گفت که رشد ۲۹٪ در معاملات سالم بازار مسکن، نشانه وضعیت نرمال می‌باشد”. او معتقد است که بازار مسکن در اسپانیا اصلا حبابی نمی‌باشد. “در ماه آوریل، ۵۸٪ تعدادی از خانه‌هایی که در اوج قیمت خریداری شده بودند فروخته شدند.

اگر چه خرید و فروش بر روی مسکن‌های غیر نوساز متمرکز است (INE خانه‌های نوساز به فروش نرفته دو ساله و خانه‌های استفاده شده را در نظر می‌گیرد) با این وجود روند تغییر موقعیت خرید و فروش در املاک نوساز نیز در رقم دو برابر گزارش شده است.

معاملات خانه‌های غیر نوساز ۳۲.۳٪ در سال افزایش داشته است، در مجموع ۲۸،۰۲۸ معامله، در حالی که فروش خانه‌های نوساز ۱۷.۶٪ در سال افزایش یافت، یعنی به ۷۱۷۱ معامله.

بازار ملک در اسپانیا

روند افزایشی خرید و فروش و بازار ملک در اسپانیا

افزایش خرید و فروش ملک‌های مسکونی در اسپانیا با توجه به آخرین اخبار نشانه این است که تعداد تراکنش‌های ثبت شده توسط notaires در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۴ ۷.۳٪ افزایش داشته است.

برخی از علایم رشد مداوم ملک در ۱۸ ماه اخیر، از جمله آمار و ارقام از شورای عمومی Notaires با گزارش تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که بهبود در بازار مسکن اسپانیا همچنان ادامه دارد. شکست در اطلاعات سابق نشان می‌دهد که فروش آپارتمان‌ها ۶.۲٪ سال به سال یعنی بیش از دو برابر افزایش ثبت شده در اکتبر ۲۰۱۵ افزایش داشته است. این روند رشد به دو دلیل زیر بوده است:
فروش آپارتمان‌های با قیمت آزاد درحال افزایش بوده تا ۸.۳٪
خرید و فروش آپارتمان‌های غیرنوساز رو به افزایش تا ۱۲.۲٪

فروش منازل تک نفره نیز افزایش یافته بطوری که به عدد ۱۱.۴٪ رسیده و نه ماه در یک ردیف دو رقمی قرار داشته است. اما قیمت‌ها هنوز هم بالا و پایین می‌شوند. متوسط قیمت هر متر مربع از خانه‌های فروخته شده در ماه نوامبر ۲۰۱۵ ۱۲۱۹ € در هر متر مربع با یک سقوط ۱.۱٪ در سال بود.

تعداد کل وام‌های رهنی جدید نیز با ۷.۳٪ در سال در ماه نوامبر افزایش یافت اما در تنظیم فصلی این رقم به یک افزایش ۲.۴٪ سالانه تعدیل پیدا کرده که کمترین افزایش در ۱۸ ماه اخیر می‌باشد.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ