مستر ویزا

بازار کار در اسپانیا چگونه است؟

بازار کار در اسپانیا

اقتصاد اسپانیا و و بازار کار در اسپانیا برای سال ۲۰۱۹ بسیار خوب و رو به رشد پیش بینی شده است از این رو که حدود ۸۸۰ هزار شغل جدید طی ۲ سال در این کشور ایجاد شده است. مطابق گزارشات BBVA رشد تولید ناخالص داخلی برای اسپانیا درحدود ۲.۹ درصد برای سال ۲۰۱۸ و ۲.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ پیش بینی می‌کند. براساس آخرین گزارش چشم انداز منتشر شده اقتصاد اسپانیا توسط واحد مطالعات BBVA، احتمال این که ممکن است برخی از خطرات نهایتا اجرایی شوند، می‌تواند اقتصاد اسپانیا را به سمت رشد کندتر راهنمایی کند.

این گزارش توسط جورج سیسیلیا، اقتصاددان ارشد گروه BBVA و سرپرست تحقیقات BBVA، رافائل دومنچ، رئیس تحلیل اقتصاد کلان تحقیقات BBVA و میگوئل کاردوزو، اقتصاددان ارشد اسپانیا و پرتغال، تهیه شده است. طبق این گزارش، پیش بینی می‌شود که در کشور اسپانیا طی ۸ سال آینده در حدود ۸۸۰ هزار فرصت شغل بوجود آید که باعث می‌شود نرخ بیکاری در کشور کمتر از ۱۴ درصد باشد. گزارش چشم انداز اقتصاد اسپانیا بیانگر این موضوع است که با وجود تقاضای تقریبا کمتر از سال‌های گذشته، رشد تولید ناخالص داخلی همچنان در صدر باقی خواهد ماند و می‌تواند به ۰.۸% در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۱۸ برسد.

عملکرد اقتصادی جامعه در درجه اول، نتیجه پایدار در هزینه‌های خانوارها با وجود کم رنگ شدن برخی از محرک‌های جدید داشت. دومین نتیجه در زمینه افزایش قسمت ساخت و ساز، در اثر بهبود تدریجی سرمایه گذاری‌های مسکونی و افزایش هزینه‌های عمومی بود که بخشی از ضررهای ایجاد شده در زمان کاهش کسری بودجه جبران شدند. در هر صورت، صادرات کالاها و سرمایه گذاری روی ماشین آلات و تجهیزات در نیمه اول سال بطرز قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت. در مورد مسایل تجاری، چندین موارد باعث کاهش رقابت محصولات اسپانیایی شدند، از جمله نرخ تبادل پایین یورو به دلار در نیمه دوم سال ۲۰۱۷، نفوذ قیمت نفت، رشد کند و آرام در برخی از شرکای تجاری اصلی کشور اسپانیا و مشکلات خاص که در بخش عرضه در بخش‌های خاص تاثیرگذار بودند.

بازار کار در اسپانیا

بعلاوه صادرات خدمات تسریع شده، در مورد اجرای هزینه‌های گردشگری نسبت به سال‌های گذشته بسیار نامطلوب بودند. بنابراین، در نیمه اول سال ۲۰۱۸ سهم مصرف خصوصی در رشد تولید ناخالص داخلی کشور بدون تغییر باقی ماند و بخش ساخت و ساز دارای افزایش شد در حالیکه سهم بخش‌های متمرکز بر تقاضای خارجی نزولی شد. در کوتاه مدت، سیاست‌های اقتصادی تأثیر زیادی بر جبران سرگردانی‌ها خواهد داشت. گسترش فرایند عادی سازی سیاست‌های مرسوم پول باعث کاهش هزینه‌های مالی برای اقتصاد اسپانیا خواهد شد.

این به کاهش ارزش یورو در برابر دلار کمک شایانی خواهد کرد و به تقویت صادرات کمک می‌کند و تولید ناخالص ملی در طول سال ۰.۲ تا ۰.۹ درصد افزایش می‌یابد.

طبق گزارش تحقیقات BBVA نیز فاکتوری در اقدامات تصویب شده در بودجه ملی اسپانیا برای سال ۲۰۱۸ می‌باشد که تاثیر زیادی در سیاست مالی اسپانیا می‌گذارد و می‌تواند ۰.۴ درصد بیشتر به تولید ناخالص داخلی اضافه کند. کل این موارد بهمراه حرکت انگیزشی اقتصاد اسپانیا، باید قدرت اسپانیا را در مواجهه با برخی از چالش‌هایش از جمله افزایش قیمت نفت (به حدود ۷۰ دلار در هر بشکه) که ناشی از اختلالات بالقوه در بخش عرضه است افزایش دهد.

با توجه به وابستگی انرژی اسپانیا، این افزایش می‌تواند تا سه دهم رشد سالانه و شش دهم رشد نسبت به سال آینده کاهش یابد. برآورد تحقیقات BBVA بیانگر این موضوع است که نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۳.۵ درصد می‌رسد. بنابراین رشد اقتصادی باید برای ایجاد حدودا ۸۷۸۰۰۰ شغل در طول دو سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به اندازه کافی باشد.

بهبود اشتغال در اسپانیا در ۲۰۱۸: ۴۶۹،۹۰۰ فرصت شغلی در سه ماهه دوم سال بوجود آمده است. قبلا در هیچ دوره سه ماهه‌ای (حتی نزدیک) به این ارقام هم نرسیده بود. رکورد بی‌سابقه به این معنی است که تعداد افراد شاغل در حال حاضر ۱۹.۳ میلیون نفر است.

بهار مناسب‌ترین فصل برای بازار کار د ر اسپانیا می‌باشد – بهار یک فصل توریستی است، زمانی که پروژه‌های کاری عمومی اغلب در حال اجرا می‌باشد و زمانی که کارکنان فصلی قرارداد را امضا می‌کنند. نرخ بیکاری با کاهش بیش از یک درصد به ۱۵.۲۸٪ کاهش یافته است. کارشناسانی که شغل‌های جدید را در ۴۰۰،۰۰۰ پیش بینی کرده بودند با این عملکرد غیر منتظره شگفت زده شدند. بانک BBVA اسپانیا نتایج این تحقیق را “بیشتر از حرکت مورد انتظار” در تحلیل تحقیقات خود توصیف کرد.

وضعیت بازار کار در اسپانیا

بر اساس آمار موسسه ملی آمار (INE)، نرخ بیکاری نیز در کمتر از یک دهه به کمتر از ۱۵.۳ درصد رسیده است. این نشان دهنده کاهش بیش از یک درصدی است، در حالی که تعداد بیکاران به میزان ۳۰۶ هزار نفر کاهش یافته است. در هر صورت نرخ بیکاری در اسپانیا همچنان به عنوان یک کشور توسعه یافته بالا است و یکی از مشکلات همیشگی اسپانیا در ۴۰ سالگی آن به عنوان یک نظام دموکراتیک باقی مانده است.

دو منطقه با نرخ بیکاری زیر ۱۰٪

بازار کار اسپانیا در حال تلاش برای بازگشت به زمان قبل از بحران خود می‌باشد البته یک دهه پیش، تعدادی از مناطق اسپانیایی با نرخ بیکاری بیش از ۱۰ درصد هم وجود داشتند. در حال حاضر آراگون Aragòn و نابارا Navarre تنها دو منطقه با سطح بیکاری پایین‌تر از این مقدار هستند.

دلیل آن که فرصت‌های شغلی تاثیر قابل توجهی بر روی نرخ بیکاری نداشته است، به دلیل افزایش نیروی کاربوده است. بین ماه‌های آوریل و ژوئن، نیروی کار با قدرت غیر منتظره‌ای ۱۶۴،۰۰۰ نفر افزایش یافت. یکی دیگر از تغییرات مثبت، افزایش تعداد ساعات کاری است به این معنی که مشاغل پرخطر کمتر می‌شوند.

در طول سه ماه، ۶۵۰ میلیون ساعت کار انجام شده بود این یعنی کیفیت استخدام رو به بهبودی می‌باشد. افزایش کارآفرینی در سه ماهه دوم سال نشان دهنده فعالیت بیشتر در بخش‌های ساخت و ساز و خدمات صنعت است. بانک اسپانیا گزارش کرده است که از بخش خصوصی برای تولید ۴۵۷،۸۰۰ شغل جدید تشکر کند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ