مستر ویزا

بررسی مزایای اقامت لهستان و معایب آن

مزایای اقامت لهستان

سالانه میلیون‌ها نفر برای زندگی بهتر، شغل رؤیایی و یا تغییر محل زندگی خود، کشورهای خود را ترک می‌کنند. دلایل مهاجرت بسیار زیاد است اما هنگام انتخاب یک کشور برای مهاجرت و اقامت، توجه به چه نکاتی ضروری است. با ما همراه باشید تا با مزایای اقامت لهستان این کشور اروپایی آشنا شوید.

مزایای اقامت لهستان

محل قرار گیری لهستان

لهستان نه تنها توسط کشورهای اتحادیه اروپا احاطه شده، بلکه در مرکز اروپا نیز قرار دارد. علاوه بر این، این کشور زیرساخت‌های خوبی داشته و علاوه بر بزرگراه‌ها، راه آهن و راه‌های هوایی و همچنین راه دریایی نیز دارد. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی به این کشور مهاجرت کنید.

محیط بین المللی

به دلیل موقعیت مناسب و اقتصاد رو به رشد، بسیاری از شرکت‌های بین المللی وارد لهستان می‌شوند. شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند دفاتر یا حتی دفتر مرکزی خود را در این کشور بنا کنند. افراد خارج از لهستان و همچنین لهستانی‌ها اکنون بیش از هر زمان دیگری فرصت کار در یک فضای بین المللی را دارند و این یکی از مزایای مهاجرت و اقامت در لهستان است.

اقتصاد

اقتصاد لهستان طی چند سال گذشته رشد بالایی داشته و این روند صعودی تاکنون ادامه دارد. در نتیجه، شرکت‌ها بیشتر سرمایه گذاری می‌کنند و هر روز مشاغل مختلف جدید ایجاد می‌شود. افراد می‌توانند از این فرصت برای رشد مهارت‌ها و دانش خود استفاده کنند.

مزایای اقامت لهستان
اقتصاد لهستان طی چند سال گذشته رشد بالایی داشته و این روند صعودی تاکنون ادامه دارد

نرخ بیکاری پایین

به طور کلی نرخ بیکاری در کشور لهستان پایین است. در سال‌های اخیر، نرخ بیکاری در لهستان به طور مداوم کاهش یافته و در حال حاضر در حدود ۳.۹ درصد است. بعلاوه، پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری طی چند سال آینده در حدود ۴٪ باقی خواهد ماند. البته این شرایط در همه‌ی شهرهای لهستان نیست؛ اما در جنوب این کشور نرخ بیکاری بسیار کم است و شما می‌توانید از بین شرکت‌های مختلف بزرگ یا کوچک، تولیدی یا خدماتی، لهستانی یا خارجی یک شغل متناسب با مهارت خود انتخاب کنید.

افزایش حقوق

دستمزد در لهستان کم است؛ اما هزینه زندگی نیز بسیار زیاد نیست (حداقل به اندازه شهرهای اروپایی دیگر نیست). نکته خوب این است که حقوق مشاغل مختلف در لهستان هر ساله در حال رشد بوده و در ابتدای هر سال افزایش حقوق وجود دارد. بنابراین با توجه به این روند صعودی حقوق در لهستان، تورم پایین و هزینه‌ی زندگی کم، این کشور از نظر حقوق و مزایا برای اقامت بسیار مناسب است.

زیرساخت‌های کاملاً پیشرفته

این کشور دارای بزرگراه‌های پیشرفته، فرودگاه‌های مجهز، بنادر دریایی، قطار و … است. شهرهای لهستان همه خدمات و سرگرمی مورد نیاز یک انسان را ارائه می‌دهند؛ اما زندگی در روستا نیز راحت است و همه امکانات عمومی برای زندگی عادی وجود دارد. علاوه بر این، ترافیک در مقایسه با اروپای غربی بسیار کم است.

کوه‌ها، دریاچه‌ها و دریاهای زیبا

طبیعت در لهستان شگفت انگیز و بسیار متنوع است و شما می‌توانید برای خود یک تعطیلات آخر هفته‌ی عالی رقم بزنید. کوههای خارق العاده در جنوب، سواحل رؤیایی در شمال و جنگل‌ها، دریاچه‌ها و پارک‌های ملی در این کشور در دسترس است. جنگل‌ها معمولاً عمومی و در دسترس همه هستند و هیچ حصاری وجود ندارد.

مزایا و معایب مهاجرت به لهستان
طبیعت در لهستان شگفت انگیز و بسیار متنوع است و شما می‌توانید برای خود یک تعطیلات آخر هفته‌ی عالی رقم بزنید

آب و هوا

آب و هوای کشور لهستان معتدل می‌باشد به طوری که دارای زمستان سرد و تابستان گرم است. این کشور در برخی از مواقع بسیار سرد و برفی می‌باشد و در برخی از مواقع نیز هوا نیمه گرمسیری است. یک تمایز بزرگ بین فصل وجود دارد که زندگی را جالب‌تر می‌کند. در بهار هوای تازه و معطر را تنفس می‌کنید؛ تابستان داغ، پاییز برگ‌های رنگارنگ و در زمستان برف می‌بارد. آب و هوای کشور لهستان باعث رونق کشاورزی و دامداری شده است بزرگترین مزارع کشاورزی (اتحادیه اروپا) در لهستان قرار دارند. به طوری که این کشور از مهم‌ترین و با کیفیت‌ترین تولید کنندگان حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات و غلات به حساب می‌آید.

شهرهای جالب

ورشو، کراکوف، گدانسک، پوزنان، وروسلاو، تورون برای علاقه مندان به معماری، دوستداران تاریخ و… بسیار دیدنی است و شما طبق علاقه خود می‌توانید یک شهر را برای اقامتتان انتخاب کنید.

ایمنی

در این کشور آمار زمین لرزه بسیار کم است و خبری از گردباد و طوفان، آتشفشان، سونامی، کوه‌های یخی متحرک و حملات تروریستی نیست. میزان جرم و جنایت در لهستان پایین است و این یکی از مزایای اقامت لهستان محسوب می‌شود. مردم در روز و شب احساس امنیت می‌کنند و می‌توانند آزادانه در شهر قدم بزنند. Numbeo در رتبه بندی خود لهستان را به عنوان پانزدهمین شهر امن اروپا قرار داده است (۱۵ از ۳۹). پایین بودن شاخص جرم ۳۰.۰۹، لهستان را به یک مقصدی عالی برای خانواده‌ تبدیل کرده است.

سیستم بهداشتی خوب

این کشور از نظر اهمیت به بهداشت و درمان نیز بسیار خوب عمل کرده و مهاجران از این بابت نیز به مشکل برنمی‌خورند. به طور مثال دندانپزشکان در این کشور مهارت بالایی دارند. مراقبت‌های بهداشتی در لهستان رایگان است و از طریق یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی به نام Narodowy Fundusz Zdrowia ارائه می‌شود که برای تمام شهروندان لهستان رایگان است به شرط آن که در طبقه بیمه شده قرار بگیرند یعنی بیمه درمانی خود را پرداخت کنند.

مشکلات و مزایای زندگی در لهستان
در سال‌های اخیر، نرخ بیکاری در لهستان به طور مداوم کاهش یافته و در حال حاضر در حدود ۳.۹ درصد است

زبان

با وجود این که زبان لهستانی بسیار سخت بوده و به راحتی قابل یادگیری نیست؛ خارجی‌ها نگران تعامل با دیگران نیستند. بهتر است بدانید بیشتر مردم لهستان به زبان انگلیسی مسلط هستند. لهستانی‌ها در زبان انگلیسی مهارت بسیار بالایی دارد. در سال ۲۰۱۹ لهستان ۶۳.۷۶ شاخص مهارت انگلیسی EF را بدست آورد. در نتیجه لهستان در رتبه بندی زبان انگلیسی، رتبه‌ی یازدهم (از ۱۰۰) و ۹ در اروپا را به دست آورده است.

مهمان نوازی

لهستانی‌ها بسیار مهمان نواز هستند. رفاه حال مهمانان، دوستان و خانواده‌ها از اولویت‌های اصلی آنها است. همیشه از هر شخصی با چهره‌ی شاد و خوشحال و با آغوش باز استقبال می‌کنند.

فرهنگ و تاریخ

لهستان علاوه بر اینکه ۱۲۳ سال روی نقشه جهان وجود داشته، نقش مهمی در جنگ جهانی دوم داشت. تاریخ لهستان طولانی، جالب و منحصر به فرد است. در لهستان می‌توان گذشته و تأثیر اتفاقات آن بر جامعه، فرهنگ و کشور را مشاهده و از آن تجربه به دست آورد. اگرچه فرهنگ لهستان تحت تأثیر بسیاری از کشورهای دیگر است؛ اما به دلیل موقعیت و گذشته آن، این کشور هنوز هم دارای سنت‌ها و سبک زندگی منحصر به فرد خود بود. هر قسمت از لهستان داستان متفاوتی برای گفتن دارد.

البته لهستان بهشت ​​نیست و مشکلات زیادی وجود دارد به طور مثال بزرگ‌ترین معایب این کشور برای اقامت، عبارتند از:
مالیات بالا
دستمزد نسبتاً کم
کیفیت پایین هوا در زمستان.

منبع: Benefits of staying in Poland

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ