مستر ویزا

ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان | قسمت اول

ثبت شرکت در اوکراین

افرادی که مایل به انجام تجارت و ارائه خدمات و ثبت شرکت بدون عضویت در یک بخش حقوقی دولتی هستند می‌توانند با ثبت نام به عنوان یک کارآفرین خصوصی فعالیت خود را آغاز کنند و شرکتی به نام خود را در اوکراین تاسیس نمایند. شکل کسب و کار و همچنین ثبت و مدیریت آن ساده است؛ علاوه بر این می‌تواند پس انداز مالیاتی خوبی را از طریق پرداخت مالیات ساده برای چنین ساختاری فراهم کند. اما اشکال اصلی این است که در این مورد فرد شخصاً مسئول هرگونه مسئولیت تجاری در شرکت است بنابراین انجام تجارت از طریق تاسیس شرکت و کارآفرینی خصوصی فقط زمانی معنا پیدا می‌کند که نوع تجارت خطرات عمده‌ای نداشته باشد و با ریسک بالایی همراه نباشد. در حال حاضر کشور اوکراین به دلیل دارا بودن پتانسیل‌ بالای بالقوه و آینده‌ای بسیار درخشان و رو به رشد، جزو برترین کشورهای مهاجرپذیر در میان متقاضیان مهاجرت محسوب می‌شود. ۳۰ درصد از خاک‌های جهان در مالکیت اوکراین است، که منجر به سرمایه گذاری‌های کشاورزی شده و باعث می‌شود این بخش برای کسانی که قصد راه اندازی شرکت در اوکراین دارند، جالب توجه باشد. همچنین، اوکراین دارای ذخایر عمده تیتانیوم، زیرکونیوم، آهن و منگنز است. کاهش چشم گیر مالیات برای سرمایه گذاران خارجی سبب شده است تا سرمایه گذاران بسیاری از سراسر دنیا به فکر ثبت شرکت دراوکراین باشند و این تدبیر دولت اوکراین سبب شده است تا خارجیان بسیاری به بازار کار اوکراین هجوم بیاورند. تا سال 2022، قانون شرکت اوکراین احتمالاً با قانون شرکت‌های اتحادیه اروپا مطابقت خواهد داشت. روند تشکیل شرکت و روش ثبت نام تجاری در اوکراین اخیراً به طور قابل توجهی ساده شده است. حداقل اسناد و اقدامات برای تشکیل شرکت محدود لازم است. در این مطلب قصد داریم شرایط ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان را مورد بررسی قرار دهیم:

اغلب فریلنس‌های اوکراینی به عنوان کارآفرینان خصوصی در اوکراین اقدام به ثبت شرکت نموده‌اند علاوه بر این کارآفرینان خصوصی نیز گزینه‌های متعددی برای ثبت شرکت و اشتغال دارند زیرا مقدار مالیات دریافتی از درآمد کارآفرینی خصوصی از طریق پرداخت مالیات ساده بسیار کمتر از میزان مالیات تعلق گرفته به حقوق کارمندان است.

ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان

مروری بر ساختار تجاری کارآفرینی خصوصی

افرادی که در اوکراین مسئول فعالیت‌های تجاری هستند یا اقدام به تاسیس شرکت به تنهایی نموده‌اند ممکن است نوع ثبت تجاری شخصی کارآفرینی را گزینه مناسبی برای رفع نیازهای شرکت کارآفرینی تجاری خصوصی خود بدانند. ثبت و نگهداری این شکل ساختار تجاری اگر چه ساده است و می‌تواند یک پس انداز خوبی را از پرداخت اندک مالیات تحت شرایط خاصی جمع آوری کند اما معایب بی‌شماری نیز دارد. ثبت نام کارآفرین خصوصی یک گزینه ایده‌آل برای فعل نثرهای اوکراینی است که می‌تواند جایگزین خوبی برای استخدام افراد در شرکت‌های دولتی اوکراینی باشد.

توجه داشته باشید که هم شهروندان اوکراینی و هم اشخاص خارجی هر دو گروه می‌توانند به عنوان کارآفرینان خصوصی در اوکراین ثبت شرکت نمایند و همچنین از قانون مالیاتی ساده استفاده کنند.‌ برای ثبت نام به عنوان یک کارآفرین خصوصی فرد خارجی باید شماره مالیاتی بگیرد با این حال اما اجازه اقامت و فعالیت به عنوان یکPE کارآفرین خصوصی اتباع خارجی و ثبت نام و ثبت آدرس الزامی نیست.

با این حال اما اتباع خارجی که مایل به کار به عنوان یک کارآفرین خصوصی در اوکراین هستند باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

۱- یک کارآفرین خصوصی PE نمی‌تواند برای اخذ اقامت موقت در اوکراین استفاده شود.
۲- یک کارآفرین خصوصی طبق قانون اوکراین با داشتن کد مالیاتی اوکراینی هم حتی اگر ملیت خارجی داشته باشد و با همان ملیت ثبت نام کند موقعیت اوکراین است و شامل قوانین مالیاتی این کشور می‌شود.
۳- طبق قانون بانکی اوکراین اگر فردی ملیت خارجی داشته باشد با همان ملیت درخواست PE بدهد نماینده طبق قوانین شهروندی اوکراینی با آن کار آفرین خصوصی برخورد می‌کند.

ویژگی‌های اصلی، مزایا و معایب ساختار تجاری کارآفرینی خصوصی در اوکراین

۱- تنها اشخاص حقیقی این شخص حقوقی می‌توانند به عنوان یک کارآفرین خصوصی ثبت‌نام کنند و ثبت نام آنها در اداره ثبت احوال تحت عنوان کار آفرین خصوصی و تشکیلات عمومی ثبت شرکت‌ها ثبت می‌شود.
۲- مالک شرکت شخص مسئولیت کامل شخصی را در قبال کلیه خطرات تجاری عهده‌دار است.
۳- یک نهاد تجاری کارآفرینی خصوصی می‌تواند حساب‌های بانکی به نام خود باز نمایید و فعالیت تجاری خود را آغاز کند و کارمندانی را استخدام نماید.
۴- یک کارآفرین خصوصی در صورت ورشکستگی یک شخص حقیقی ور شکسته شناخته می‌شود (مانند شخص حقوقی).
۵- در صورتی که درآمد سالیانه کارآفرین خصوصی از ۷ میلیون UAH اوکراین بیشتر نباشد می‌تواند از قانون مالیاتی ساده برای خود جذب سرمایه نماید.
۶- طبق قوانین ثبت شرکت‌ها در اوکراین کلیه اموالی که در طول ازدواج حاصل شده است از جمله اموال و املاک مشترک زن و شوهر است و دفع و حذف اموال مشترک تنها با جلب رضایت متقابل و رسمی هر دو طرف قابل انجام است از آنجا که املاک کارآفرین خصوصی برابر با مالکیت یک شخص حقیقی است باید اطمینان حاصل شود که مالک، رضایت همسرش را برای دفع این اموال کسب نموده است.

ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان

مزایای کلیدی ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان

یک ساختار تجاری کارآفرینی خصوصی دارای مزایای بی‌شماری به نسبت نوع شخص حقوقی شرکت با مسئولیت محدود در اوکراین است:
۱- مراحل ثبت‌نام ساده‌تری دارد.
۲- نگهداری از آن راحت‌تر است.
۳-هزینه بسیار کمتری برای تاسیس و نگهداری آن صرف می‌شود.
۴- پس انداز مالیاتی جذابی را از طریق قانون ساده مالیاتی اوکراین جمع آوری می‌کند.

معایب کلیدی ثبت شرکت در اوکراین برای کارآفرینان

۱- مالک شرکت شخصا مسئول کلیه بدهی‌ها و تعهدات مالی مربوط به فعالیت تجاری شرکت کارآفرینی است.
۲- ثبت شرکت تحت عنوان کارآفرین خصوصی وجود دائمی ندارد و با حیات و ممات صاحب خود از بین می‌رود یا برجای می‌ماند.
۳- فروش در چنین مشاغلی کار آسانی نیست و نیاز به تجربه بسیار دارد.

با توجه به تمامی موارد گفته شده اگر چه شکل تجاری کارآفرینی خصوصی انتخاب خوبی برای افراد خواستار شغل در اوکراین است و برای افراد حداقل خطر با فعالیت تجاری مانند متخصصان فناوری اطلاعات گزینه بسیار ایده‌آلی است اما این ساختار برای مشاغل و استارت‌آپ‌هایی که قصد دارند بزرگ‌تر شوند یا گستره تجاری خود را وسعت دهند و دارای شعب متعددی شوند انتخاب مناسبی نیست و خطرات تجاری و بدهی‌های بسیاری به دنبال دارد.

منبع: private entrepreneur registration guide

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ