مستر ویزا

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری امریکا

آمریکا

در این مطلب با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری امریکا آشنا شوید:

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری امریکا

ALABAMA

آلاباما (به انگلیسی: Alabama) یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا و بیست‌ودومین ایالتی است که به ایالات متحدهٔ آمریکا پیوست. این ایالت از شمال با تنسی، از شرق با جورجیا، از جنوب با فلوریدا و خلیج مکزیک، و از غرب با میسیسیپی هم‌مرز است. آلاباما ۳۰اُمین ایالت بزرگ کشور آمریکا بر پایهٔ مساحت و ۲۳اُمین ایالت آمریکا بر پایهٔ جمعیت است. این ایالت ۲۱۰۰ کیلومتر راه آبیِ داخل کشورِ قابل کشتیرانی دارد و از این نظر نمونه است. آلاباما، همانند بسیاری از ایالت‌های جنوبی، بین جنگ داخلی آمریکا و جنگ جهانی دوم از مشکلات اقتصادیِ بسیاری رنج برد. با وجود گسترش صنایع بزرگ و مراکز شهری، روستاییان سفیدپوست تا دههٔ ۱۹۶۰ میلادی مجلس قانون‌گذاری ایالتی را تحت سلطه داشتند، درحالی‌که شهرنشینان و سیاه‌پوستان در حاشیه قرار داشتند.

پس از جنگ جهانی دوم آلاباما شاهد رشد اقتصادی بود که در نتیجه گذر اقتصاد ایالت از اقتصاد وابسته به کشاورزی به اقتصاد مبتنی بر زمینه‌های گوناگون اتفاق افتاد. تأسیس و گسترش تأسیسات مربوط به نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به آلاباما کمک کرد تا در میانهٔ قرن بیستم فاصله بین اقتصاد وابسته به کشاورزی و اقتصاد صنعتی را پشت سر بگذارد. اقتصاد آلاباما در قرن بیست و یکم به مدیریت، امور مالی، تولیدات کارخانه‌ها، صنایع هوافضا، معادن، بهداشت و درمان، آموزش، خرده‌فروشی و فناوری وابسته است. «ایالت یلوهمر» به معنای سهره اروپایی لقب ایالت آلاباما است. همچنین این ایالت به نام «قلب دیکسی» نیز شناخته می‌شود. درخت کاج لانگلیف درخت رسمی و کاملیا گل رسمیِ ایالت آلاباماست. پایتخت (مرکز) آلاباما شهر مونتگُمِری، پرجمعیت‌ترین شهر آن برمینگهم، بزرگ‌ترین شهر آن هانتسویل و قدیمی‌ترین شهر آن موبیل است. آلاباما، قلب ایالت Dixie در جنوب آمریکا و مملو از غارهای زیبا است و از جاذبه‌های گردشگری امریکا محسوب می‌شود.

ALASKA

در شمالی‌ترین ایالت آمریکا می‌توانید شاهد سپیده شمالی باشید که به نام شفق شمالی نیز یاد می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری امریکا محسوب می‌شود. آلاسکا بزرگترین ایالت آمریکا است و به دلیل داشتن معادن نفت و دیگر معادن غنی، یکی از ثروتمندترین ایالت‌های این کشور به شمار می‌رود. پایتخت این ایالت ژونو است و از مهم‌ترین شهرهای آن می‌توان به نوم، انکوریج و فیربنکس اشاره کرد شاید یکی از ایالات آمریکا که خیلی حرفی در مورد آن زده نمی‌شود، ایالت آلاسکا باشد. آلاسکا دورترین و چهل و نهمین ایالت آمریکا است. در مورد این ایالت حقایقی وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی ۲۰ حقیقت آن پرداخته‌ایم:

۱. در سال ۱۸۶۷ آمریکا آلاسکا را فقط به قیمت ۷/۲ میلیون دلار از روسیه خریداری کرد.

۲. آلاسکا به قدری بزرگ است که ۷۵ ایالت نیوجرسی در آن جا می‌شود!

۳. یک گربه به مدت ۱۵ سال شهردار «Talkeetna» در آلاسکا بود!

۴. بزرگترین بخش آمریکا (بخش‌هایی که اغلب ایالات به آن تقسیم شده‌اند و این بخش‌ها از نظر اداری و دادگستری و مالیات و آموزش و خدمات از خودمختاری نسبتا زیادی برخوردارند) که در آلاسکا قرار دارد، تقریبا به اندازه‌ی آلمان است.

۵. در آلاسکا یک پیتزافروشی وجود دارد که پیتزاها را با هواپیما به مشتریان تحویل می‌دهد!

۶. بزرگترین زمین‌لرزه‌ی ثبت شده در آمریکا به بزرگی ۹/۲ ریشتر بود که در سال ۱۹۶۴ در «Prince William Sound» در آلاسکا به ثبت رسیده است.

۷. آلاسکا یک بیابان شنی دارد که ارتفاع تپه‌های شنی آن به بیش از ۴۵ متر می‌رسد.

آلاسکا از جاذبه‌های گردشگری امریکا
آلاسکا از جاذبه‌های گردشگری امریکا

از الاسکا بیشتر بدانید..

۸. هر یک از ساکنان آلاسکا یک «چک حق نفت» دارند که سهم آن‌ها را از درآمد نفت آلاسکا پرداخت می‌کند. در سال ۲۰۰۸ این  چک به قیمت ۲۰۶۹ دلار بود.

۹. از سال ۱۹۷۵ تاکنون مصرف ماری‌جووانا در آلاسکا به منظور مصارف شخصی قانونی شده است.

۱۰. در طول جنگ جهانی دوم ژاپنی‌ها به آلاسکا حمله کردند و بیشتر آمریکایی‌ها در دفاع از بندر «پرل هاربر» کشته یا زخمی شدند.

۱۱. در تاریخ یک آوریل سال ۱۹۷۴ دود سیاهی از کوه «Edgecumbe» برخاست که یک کوه آتشفشانی در آلاسکا است. زمانی که خلبان گارد ساحلی برای بررسی موضوع به محل رفته بود، ۷۰ لاستیک ماشین را پیدا کرد که آتش زده شده‌اند و جمله‌ی «APRIL FOOL» (روز اول ماه آوریل که طی آن مردم با هم شوخی می‌کنند به هم «all fools’ day» می‌گویند.) را روی برف‌ها با اسپری نوشته بودند.

۱۲. آلاسکا بیشترین درصد افرادی را دارد که پیاده به سر کار می‌روند.

۱۳. در سال ۲۰۱۵ مردی به نام «بابانوئل» در آلاسکا به صورت قانونی به عنوان عضو شورای شهر قطب شمال انتخاب شد.

۱۴. یک کشتی که در در سال ۱۹۳۱ در سواحل آلاسکا متروکه رها شده بود، در سال ۱۹۶۹ در قطب شمال دیده شد!

۱۵. اگر تراکم جمعیت منهتن، مثل آلاسکا بود، فقط ۲۸ نفر باید در این جزیره زندگی می‌کردند.

۱۶. قیمت سنترال پارک برابر قیمت کل ایالت آلاسکا است!

۱۷. در هاوایی، آلاسکا، ورمونت و مین نصب تابلوهای تبلیغاتی ممنوع است.

۱۸. شرقی‌ترین، غربی‌ترین و شمالی‌ترین ایالت آمریکا، ایالت آلاسکا است!

۱۹. خطوط ساحلی آلاسکا طولانی‌تر از مجموع تمامی خطوط ساحلی آمریکا است.

۲۰. در آمریکا ۲ ایالت وجود دارد که درجه دمایی هوای آن‌ها هرگز از حدود ۳۷/۷ درجه‌ی سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود: آلاسکا و هاوایی.

ARIZONA

آریزونا یا اِریزونا (به انگلیسی: Arizona) یکی از ایالت‌های آمریکا و جاذبه‌های گردشگری امریکا می‌باشد که در منطقه جنوب غرب آمریکا قرار دارد. این ایالت بخشی از منطقه غرب آمریکا و منطقه کوهستانی آمریکا نیز محسوب می‌شود. آریزونا ششمین ایالت بزرگ و شانزدهمین ایالت پرجمعیت آمریکاست. شهر فینیکس پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر آریزونا می‌باشد. آریزونا چهل و هشتمین ایالت و آخرین بخش از سرزمین اصلی آمریکا است که به ایالات متحده پیوسته است. آب و هوای بیابانی نیمهٔ جنوبی آریزونا با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل برای آمریکایی‌ها شناخته شده‌است. نیمهٔ شمالی آریزونا که بخشی از فلات مرتفع و بزرگ کلرادو را تشکیل می‌دهد، پوشیده از جنگل‌های کاج، صنوبر و دوگلاس فر می‌باشد. از دیگر ویژگی جغرافیایی این منطقه از آریزونا وجود کانیون‌های بزرگ و ژرف است. بخشی از «کوه‌های آتش فشانی سان فرانسیسکو» نیز در شمال آریزونا واقع شده‌است. این منطقه از آریزونا دارای آب و هوایی معتدل در سه فصل از سال و برف‌های سنگین در زمستان می‌باشد.

ایالت آریزونا با ایالت‌های نیومکزیکو، یوتا، نوادا، کالیفرنیا هم‌مرز است. این ایالت همچنین دارای ۶۲۶ کیلومتر مرز بین‌المللی با دو ایالت مکزیکی باخا کالیفرنیا و سونورا می‌باشد. با فرض این که دریاچه‌های بزرگ وجود ندارند، آریزونا پرجمعیت‌ترین ایالت محصور در خشکی آمریکا محسوب می‌شود. پارک ملی گرند کنیون از مشهورترین زیست‌بومهای جهان در این ایالت قرار دارد. آریزونا همچنین چندین جنگل و پارک ملی را در خود جای داده است. حدود یک چهارم وسعت آریزونا را زمین‌های دولتی تشکیل داده است که سرزمین برخی از قبایل سرخپوست مانند قبیلهٔ ناواهو، هوپی، توهونو اودهام، یوم، آپاچی، یاواپای و هوالاپای محسوب می‌شود.

آریزونا از جاذبه‌های گردشگری امریکا
آریزونا از جاذبه‌های گردشگری امریکا

ARKANSAS

آرکِنسا ایالتی است که در منطقهٔ جنوبی ایالات متحدهٔ آمریکا قرار دارد. «آرکانزاس» واژه‌ای است بر گرفته از «زبان اَلگانکویی» که به قبیلهٔ سرخپوست «کوواپاو» اطلاق می‌شده‌است. طیف گوناگونی از اقلیم‌های جغرافیایی درآلاباما وجود دارد. از مناطق کوهستانی اوزارک و اوآچیتا که ارتفاعات مرکزی آمریکا را می‌سازند گرفته تا مناطق پست شرقی در امتداد رودخانه میسیسیپی و دلتای آرکانزاس. ایالت آرکانزاس ۲۹اُمین ایالت پهناور آمریکا و یکی از جاذبه‌های گردشگری امریکا می‌باشد. همچنین این ایالت ۳۲اُمین ایالت آمریکا از نظر جمعیت می‌باشد. پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر آرکانزاس لیتل راک است که در بخش مرکزی ایالت قرار دارد. آرکانزاس در روز ۱۵ ژوئیه ۱۸۳۶ (۲۴ تیر ۱۲۱۵) به عنوان ۲۵اُمین ایالت به ایالات متحده پیوست.

CALIFORNIA

۱. از هر ۸ آمریکایی یک نفر اهل کالیفرنیا است.

۲. اگر کالیفرنیا یک کشور بود، هشتمین اقتصاد بزرگ جهان و سی و پنجمین کشور پرجمعیت جهان می‌شد.

۳. کالیفرنیا زادگاه صنعت فیلم‌سازی، ضد فرهنگ هیپی، اینترنت و کامپیوترهای شخصی است.

۴. حیوان رسمی ایالت کالیفرنیا خرس خاکستری بود که منقرض شده است.

۵. بیش از ۱۳۰ هزار نفر از اهالی کالیفرنیا در زندان هستند.

۶. تا سال ۱۹۶۶ داروی روان‌گردان ال‌اس‌دی در کالیفرنیا قانونی بود.

۷. کالیفرنیا بلندترین (کوه ویتنی) و کم‌ارتفاع‌ترین (دره‌ی مرگ) نقطه در نزدیکی‌های آمریکا را دارد.

۸. کالیفرنیا اولین ایالت آمریکا است که صد سال پیش، ماری‌جوانا را ممنوع اعلام کرد.

۹. لس‌آنجلس در کالیفرنیا دومین شهر پرجمعیت آمریکا است.

۱۰. پنج شهری که آلوده‌ترین هوا را در آمریکا دارند، در ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است.

۱۱.  زمانی هوای قطب جنوب به گرمی هوای کالیفرنیا بود.

۱۲. آلودگی هوای چین بارش برف را کالیفرنیا را کاهش می‌دهد.

۱۳. از سال ۱۹۸۰ تاکنون در کالیفرنیا ۲۳ زندان ساخته شد. این در حالی است که در این مدت در سیستم آموزشی آن فقط یک دانشگاه احداث شد.

۱۴. در سال ۱۸۱۸ یک دزد دریایی آرژانتینی به نام «هیپولیت بوچارد» به «مانتری» در کالیفرنیا حمله کرد و بعد از یک ساعت مبارزه و درگیری، پرچم آرژانتین را این شهر بندری به اهتزاز درآورد.

۱۵. کالیفرنیا پنجمین تامین‌کننده‌ی بزرگ غذا در جهان است.

۱۶. در کالیفرنیا شهری به نام «Cool» (خوب) و «Squabbletown» (شهر هرج‌ومرج) وجود دارد.

کالیفرنیا از جاذبه‌های گردشگری امریکا
کالیفرنیا از جاذبه‌های گردشگری امریکا

بیشتر بدانید…

۱۷. از «دلویر» تا کالیفرنیا یک مسیر پیاده‌روی (از ساحل به ساحل) وجود دارد.

۱۸. «شهر صنعت» در کالیفرنیا فقط ۲۱۹ نفر جمعیت دارد. این در حالی است که ۸۰ هزار شغل در این شهر وجود دارد.

۱۹. کالیفرنیا ۱۲ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد و ۶/۹ درصد از کل گازهای گلخانه‌ای این کشور را تولید می‌کند. این در حالی است که تگزاس ۸/۵ درصد جمعیت این کشور را در خود جای داده اما ۱۲/۸ درصد گازهای گلخانه‌ای کشور را تولید می‌کند.

۲۰. در جنوب کالیفرنیا هر ساله ۱۰ هزار زمین‌لرزه رخ می‌دهد اما اکثر آن‌ها به قدری کوچک است که اصلا احساس نمی‌شود.

۲۱. از سال ۲۰۱۵ تعداد افراد کالیفرنیا که اهل آمریکای لاتین هستند، بیشتر از سفیدپوستان شده است.

۲۲. در کالیفرنیا از زندانیان برای مبارزه با آتش‌سوزی جنگل استفاده می‌شود. زندانی‌ها این کار را قبول می‌کنند چون از مدت محکومیت آن‌ها کم می‌کند، آن‌ها می‌توانند به بیرون از زندان بروند و حقوق آن نسبت به دیگر کارهای زندان بیشتر است.

۲۳. به طور متوسط هر ۲ هفته یک نفر از پل «گلدن گیت» در کالیفرنیا خود را به پایین پرتاب می‌کند.

۲۴. در کالیفرنیا، در یک ایستگاه آتش‌نشانی یک لامپ از سال ۱۹۰۱ روشن شده و تاکنون هم خاموش نشده است.

۲۵. دفتر مرکزی ۳ شرکت (اپل، شورون و مک‌کسون) از ۲۰ شرکت بزرگ جهان که بالاترین درآمد را در جهان دارند، در کالیفرنیا قرار دارد.

۲۶. در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۴ یک زن در کالیفرنیا به علت عکس‌آزاری (کسی که در زمان گرفتن آن کسی یا چیزی به‌ طور غیرمنتظره و ناگهانی معمولا در پس‌زمینه عکس ظاهر می‌شود و عکس را به‌ اصطلاح خراب می‌کند) که کاملا هم تصادفی بود، به علت مشاجره و درگیری با افرادی که عکسشان خراب شده بود، در همین درگیری کشته شد.

در ادامه…

۲۷. کالیفرنیا بزرگترین سیستم آبی متصل جهان را دارد و سالانه بیش از ۴۹،۳۳۹،۲۰۰،۰۰۰ متر مکعب آب را مدیریت می‌کند.

۲۸. مردم بومی کالیفرنیا از بیش از ۷۰ قوم مختلف از بومیان آمریکا تشکیل شده‌اند.

۲۹. با این که کالیفرنیا فقط ۱/۵ درصد از اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد اما صنعت کشاورزی این ایالت، بالاترین خروجی را میان دیگر ایالت‌های آمریکا دارا است.

۳۰. کالیفرنیا ۸۰ درصد بادام‌ زمینی‌ جهان را تولید می‌کند.

۳۱. در سال ۱۹۹۸ کالیفرنیا فروش گوشت اسب را برای مصرف انسان ممنوع اعلام کرد.

۳۲. وقوع زلزله در کالیفرنیا بسیار زیاد رخ می‌دهد چون این ایالت روی حلقه‌ی آتش اقیانوس آرام قرار گرفته است.

۳۳. بلندترین و همچنین بزرگترین درخت دنیا، هر دو در کالیفرنیا قرار دارند.

۳۴. مردی در کالیفرنیا یک پلاک شخصی خودرو با عنوان «بدون پلاک» دریافت کرد و بیش از ۲۵۰۰ برگ جریمه به دلیل پارک کردن دریافت کرده است.

کلرادو از جاذبه‌های گردشگری امریکا
کلرادو از جاذبه‌های گردشگری امریکا

COLORADO

کلرادو (به انگلیسی: Colorado) از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا و از جاذبه‌های گردشگری امریکا است که اکثر کوه‌های سنگی جنوبی را از قبیل بخش شمال شرقی فلات کلرادو و کناره غربی دشت بزرگ احاطه می‌کند. پایتخت و شهر مهم آن دنور است که پرجمعیت‌ترین شهر کلرادو به حساب می‌آید. کلرادو همچنین از ایالت‌های غرب آمریکا شمرده می‌گردد. کلرادو از لحاظ وسعت هشتمین ایالت و از نظر جمعیت بیست و یکمین ایالت پرجمعیت از ایالت‌های ایالات متحده آمریکا می‌باشد. اداره آمار ایالات متحده آمریکا جمعیت کلرادو را در تاریخ ۱ ژولای ۲۰۱۶، ۵٬۵۴۰٬۵۴۵ نفر تخمین زد که نسبت به سرشماری ۲۰۱۰ ایالات متحده آمریکا رشد ۱۰٫۱۷٪ داشته‌است. قلمرو کلرادو در تاریخ‌های ۲۸ فوریه ۱۸۶۱ تعیین شد و در ۱ آگوست ۱۸۷۶، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، یولیسیز سایمن گرانت بیانیه ۲۳۰ که کلرادو را به عنوان سی و هشتمین ایالت از ایالات متحده آمریکا می‌داند، امضا کرد.

کلرادو توسط وایومینگ از شمال، نبراسکا از شمال شرقی، کانزاس از شرق، اکلاهما از جنوب شرق، نیومکزیکو از جنوب، یوتا از غرب و آریزونا از جنوب غربی مرز بندی شده‌است. کلرادو عمدتاً به واسطه منظره کوه‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها، تپه‌ها، دره‌ها، فلات‌ها، رودخانه‌ها و زمین‌های کویری اش شناخته می‌شود. رای‌دهندگان این ایالت را غالباً جمهوری خواهان تشکیل می‌دهند. فستیوال موسیقی اسپن (Aspen) هر ساله تعداد کثیری علاقه‌مند به موسیقی کلاسیک را به خود جلب می‌کند.

FLORIDA

۱. فلوریدا اولین جایی در قاره‌ی آمریکا بود که اروپایی‌ها به آن پا گذاشتند. کشورگشای اسپانیایی به نام «خوان پونسه دلئون» این اسم را روی ایالت فلوریدا گذاشت که به معنی «سرزمین گل» است و یکی از جاذبه‌های گردشگری امریکا می‌باشد.

۲. با وجود این که به فلوریدا لقب «ایالت آفتابی» داده‌اند، اما این ایالت آفتابی‌ترین ایالت آمریکا نیست. ایالت آریزونا آفتابی‌ترین ایالت آمریکا است و بعد از آن هم ایالت نوادا قرار دارد.

۳. ایالت فلوریدا سومین ایالت پرجمعیت آمریکا است.

۴. شما در هر نقطه‌ای از ایالت فلوریدا هم که باشید، نمی‌توانید بیشتر از ۹۶ کیلومتر از نزدیک‌ترین آب شور دورتر بروید.

۵. جکسون‌ویل پرجمعیت‌ترین شهر ایالت فلوریدا و بزرگترین شهر این منطقه از آمریکا است.

۶. در سال ۱۹۹۴ در فلوریدا یک کیسه‌ی ۳۴ کیلوگرمی از کوکائین از یک هواپیما به زمین افتاد و سازمان دیده‌بان جرم فلوریدا هواپیما را در وسط این ایالت به زمین نشاند.

۷. میلیونر آمریکایی، «هریس روزن» حامی و پشتیبان مالی مردم یک محله در فلوریدا شد، مهدکودک در اختیار تمام خانواده‌های این محل گذاشت، آمار فارغ التحصیلی را به ۷۵ درصد افزایش داد و میزان جرم و جنایت آن را به نصف کاهش داد.

۸. در سال ۲۰۰۲ یک  پسر ۱۵ که از حادثه‌ی یازده سپتامبر الهام گرفته بود، یک هواپیما دزدید و به یک برج در «تامپا» اصابت کرد و تنها کشته‌ی این حادثه خود این پسر بود.

۹. در فلوریدا خوابیدن زیر سشوار در آرایشگاه غیرقانونی است، حتی اگر شما صاحب آن آرایشگاه باشید.

۱۰. در فلوریدا اگر احساس کنید که حیوانی داخل ماشین کسی بیش از اندازه گرمش شده است، از نظر قانونی این اجازه را دارید که شیشه‌ی آن را بشکنید.

۱۱. برخلاف باور عموم، مسطح‌ترین ایالت آمریکا فلوریدا است نه کانزاس.

در دیگر مقاله های این وب سایت می توانید دیگر جاذبه‌های گردشگری امریکا را نیز مشاهده کنید.

 

منبع: american attractions

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ