مستر ویزا

خرید خانه در اسپانیا و قیمت اجاره ملک در اسپانیا

خرید خانه در اسپانیا

خرید خانه به منظور اجاره به طور افزایشی تبدیل به یک گزینه برای سرمایه‌داران کوچک تبدیل شده است که انتظار مقداری بهره از سرمایه‌شان را دارند. بر اساس منبع موثق، درآمد حاصل از سرمایه گذاری در مسکن در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به دلیل تقویت تقاضا برای اجاره، از ۶ درصد افزایش در سال گذشته به ۷.۸ درصد افزایش یافته است. بر اساس یک مطالعه انجام شده، سرمایه گذاری املاک و مستغلات در اسپانیا در تمام محصولات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، نرخ بهره را سه برابر از اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله بیشتر ارائه می‌دهد و این در بدترین حالت ممکن است. بازده سرمایه گذاری در مسکن اجاره‌ای به میزان ۷.۸٪ از ۷.۱٪ در سال گذشته افزایش یافته است که عمدتا به دلیل افزایش تقاضای اجاره بوده است. با توجه به این مطالعه انجام گرفته که مربوط به قیمت فروش و اجاره محصولات مختلف املاک و مستغلات به منظور محاسبه سود ناخالص آنهاست، بنگاه‌های تجاری همچنان سودآورترین دارایی‌های سرمایه گذاری محسوب می‌شوند. خرید یک ملک تجاری برای اجاره در اسپانیا دارای سود ناخالص ۸.۹٪ می‌باشد که در مقایسه با سال قبل ۸.۳٪ درصد افزایش داشته است.

دفاتر اداری بازده ۸٪ را ارائه می‌دهند، در حالی که سال قبل مقدار آن ۷.۵٪ بود. گاراژها از آن دسته املاک تجاری هستند که در سال جاری کمترین افزایش میزان سودآوری را داشته‌اند و از ۵.۴ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ به ۵.۶ درصد در در سال جاری رسیده‌اند.

سودآوری املاک مسکونی و خرید خانه در اسپانیا

در میان پایتخت‌های استانی اسپانیایی، لاس پالماس باسود ۸.۱٪ سودآورترین استان می‌باشد. به دنبال آن سانتا کروز د تنریفه (۷.۴٪)، لیریدا (۷.۳٪)، هوالوا (۶.۹٪) و آلمریا و کاستلون (در هر دو مورد ۶.۸٪) هستند. سودآوری در بارسلونا ۴.۹٪، کمتر ازسودآوری در مادرید (۵.۴٪) است. پایین‌ترین بازده در اسپانیا مربوط به صاحبان املاک اجاره شده در سن سباستین (۴.۲٪) است. در ادامه ماورنس (۴.۳٪)، کورونا (۴.۵٪)، سامورا (۴.۶٪) و پامپلونا (۴.۷٪) است.

سودآوری املاک تجاری

بنگاه‌های تجاری سودآورترین محصول در اکثر پایتخت‌ها به‌شمار می‌آیند. بالاترین بازده در ساراگسا (۱۰.۶%)، Pontevedra (پنتبدرا) (۹.۷٪)، کوردوبا (۹.۳٪)، لریدا (۹.۲٪) و بارسلونا (۹.۱٪) می‌باشد. در مادرید، سودآوری این املاک با ۸ درصد ثابت باقی مانده است. کاستلیون کمترین جذبه را برای سرمایه گذاران دارد (با تنها ۶٪ بازدهی) و سپس سالامانکا (۶.۳٪) و کاسرس (۶.۶٪).

خرید خانه در اسپانیا

سودآوری آفیس ها

دفاتر در سانتا کروز د تنریفه دارای بیشترین بازده در میان شهرهای پایتخت هستند و دارای بازدهی ۷.۹٪ می‌باشد. سپس مالاگا (۷.۵٪)، ساراگوسا (۷.۳٪) و لورنو (۷.۲٪) قرار دارد. در مادرید، سودآوری به ۶.۶٪ افزایش یافت، در حالی که در بارسلونا به ۵.۸٪ رسید. بازار دفاتر اداری همانند بازارسایر محصولات بصورت یکنواخت نیست و به دست آوردن داده‌های آماری برای بیش از نیمی از پایتخت‌های اسپانیا تقریبا غیر ممکن است.

سودآوری گاراژها

گاراژها، در مقابل، کمترین سود برای سرمایه گذاران در بسیاری از پایتخت‌ها را شامل می‌شوند. بالاترین سودآوری در پالما (۷.۳٪)، پس از آن سوییا (۷.۲٪)، خیرونا (۶.۳٪) و لریدا (۵.۸٪) به دست آمده است. در مادرید، سود دهی اجاره فضای پارکینگ ۳.۳ درصد است، در حالی که در بارسلونا ۳ درصد است.

خانه‌های نوساز ۵٪ در سال ۲۰۱۷ افزایش قیمت پیدا کردند (بیشترین افزایش در طول ۱۰ سال گذشته).

قیمت اجاره ملک در اسپانیا به صورت صعودی بوده، با افزایش ۱۸.۴٪ در سال ۲۰۱۷.

در بارسلونا قیمت‌ها ۲.۴٪ پایین آمدند، اگرچه این شهر همچنان از گران‌ترین شهرها برای اجاره ملک می‌باشد.

طبق گزارش نشریافته توسط پورتال املاک یدالیستا، متوسط قیمت اجاره ۱۸.۷٪ بیش از قیمت سال قبل بوده است.

سال ۲۰۱۷ بی‌شک سال اجاره ملک در اسپانیا بوده، زیرا قیمت‌ها در سراسر اسپانیا صعودی بوده است.

اگرچه به قول فرناندو انکینار، رئیس مطالعات یدالیستا، روند رو به رشد قیمت در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ بیشتر شده بود.

قیمت خرید خانه در اسپانیا

در شهرهای سانتا کروزتنریفه و لاس پالماس مراکز استانی هستند که اغلب به ترتیب ۲۲.۷٪ و ۲۲.۵٪ افزایش قیمت داشتند. در سه ماه آخر سال ۲۰۱۷، ایالت کاتالون با کاهش ۰.۷٪ روبرو بود.

در بالئار، قیمت اجاره ملک در سه ماه آخر سال ۲۰۱۷ به ۲۲.۱٪ افزایش پیداکرد.

بارسلونا از سپتامبر ۲۰۱۷ قیمت اجاره مسکن در بارسلونا ۴.۶٪ در مقایسه با سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ کاهش قیمت داشته است.

در این راستا، در ماه دسامبر۲۰۱۷ بهای اجاره در پایتخت کاتالونیا نسبت به سال گذشته ۲.۷٪ کمتر بود.

از ماه سپتامبر، نرخ اجاره در بارسلونا کاهش ۴.۶٪ درصدی نسبت به سه ماهه سال قبل داشته است که طبق گزارش یدالیستا سرتاسر کاتالونیا، نرخ‌های اجاره ۸.۸٪ درصد افزایش متوسط سالانه داشت.

منطقه سیو داد وییا بارسلونا، منطقه‌ای با گران‌ترین مناطق اجاره‌ای در بارسلونا می‌باشد:

گران‌ترین خانه‌های اجاره‌ای در مادرید پایتخت کشور اسپانیا قرار دارد.

قیمت اجاره مسکن از لحاظ منطقه‌ای در سالامانکا بالاتر است.

در اواخر ۲۰۱۷، تمام جوامع خودمختار، قیمت‌های بالاتر از سال قبل را گزارش داده‌اند.

بزرگترین افرایش خرید خانه در اسپانیا در جزایر قناری بوده که طبق گزارش یدالیستا صاحبان ملک ۲۷.۸٪ بیشتراز سال ۲۰۱۶ اجاره ملک را افزایش داده‌اند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ