مستر ویزا

راهنمای خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

سرمایه گذاری خارجی در کشور مادرید در سه ماهه سوم رشد تقریبا ۶۰ درصد داشته است. در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ درآمد سالانه سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در شهر مادرید به ۲۶۱۵ میلیارد یورو رسید که به اندازه ۵۹.۶ درصد از سه ماهه قبلی و به اندازه ۱۲ درصد بیشتر از دوره مشابه مربوط به سال گذشته می‌باشد. این اطلاعات که در مجله سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی نشر یافته است، بیان کننده این است که میزان سرمایه گذاری در سه کوارتر بالاترین میزان در ۲۰ ماه اخیر بوده است که بیشتر از حد متوسط در طول سه سال گذشته می‌باشد. در ادامه شرایط خرید ملک در اسپانیا را بیان می‌کنیم:

مادرید ۶۸.۵ درصد از کل سرمایه گذاری‌های اقتصادی اسپانیا را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶به نام خود ثبت کرده است که یکی از بالاترین رتبه‌ها در سال‌های اخیر می‌باشد.

اطلاعات رسمی از ثبت نام سرمایه گذاری خارجی عبارتند از: FDI دریافت شده توسط کل منطقه مادرید که حدودا ۶۰ تا ۸۰ درصد آن از طرف مرکز پایتخت دریافت می‌شود.

شهر مادرید، هدف ترجیحی سرمایه گذاری‌های شرکت‌های خارجی قرار گرفته است و معاملات مهمی در پایتخت در چند ماه اخیر با شرکت‌های برجسته خارجی از ایالات متحده آمریکا گرفته تا چین، ژاپن، آلمان و فرانسه مورد توافق قرار گرفت.

راهنمای خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

منشا سرمایه گذاری

بزرگترین دارایی FDI در مادرید از ایالات متحده است که ۲۳.۶ درصد از این جریان را به خود اختصاص می‌دهد و سپس هلند (۲۱.۵ درصد)، لوکزامبورگ (۱۶.۶ درصد)، فرانسه (۱۱ درصد)، اروگوئه (۱۰ درصد)، بریتانیا (۵.۳٪)، آلمان (۳.۲٪)، سوئیس (۱.۲٪) و کره جنوبی(۱٪).

FDI مربوط به کشورهای دیگر درحدود ۵.۲ ٪ می‌باشد.

سرمایه گذاری در بخش اقتصادی

به ترتیب قسمت‌هایی که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ متمرکز بود، عبارت بودند از: متالورژی، تولید محصولات آهن، فولاد (با وزن قابل توجهی ۲۲.۶٪)، فعالیت‌های املاک و مستغلات (۱۹.۱٪)، فعالیت‌های کمکی به خدمات مالی (۱۵.۳٪)، کشاورزی، دامداری، شکار و خدمات مرتبط (۹.۱٪)، ساخت و ساز ساختمان (۹.۱٪)، خدمات مالی (۷.۲٪) و تجارت عمده فروشی و واسطه‌های تجاری(۳٪). دیگر قسمت‌ها ۱۴.۶% باقیمانده را تشکیل می‌دهند.

مادرید برای اولین بار گران‌ترین استان در قیمت مسکن شناخته شده است.

در ماه آوریل قیمت مسکن غیر نوساز در اسپانیا افزایش ۰.۷ درصدی داشته است که بر طبق آخرین اخبار idealista به ۱۶۳۲ یورو در هر متر مربع رسیده است. متوسط قیمت سالانه مسکن غیرنوساز برای فروش به ۷.۵ درصد می‌رسد.

قسمت مسکن تنها در سه نقطه از جوامع خودمختار نزولی بوده است، بیشترین کاهش در کاستیلا لامانچا ثبت شده است. در ادامه در اکسترماندورا (۰.۳-) و باسک (۰.۱-) نیز کاهش قیمت دیده شده است. در مقابل لاریوخا (۳.۷ درصد)، مادرید (۲.۸ درصد) و نابارا (۱.۶درصد) رشد صعودی داشته است.

مادرید گران‌ترین جامعه خودمختار است و بعد از آن بالئارسو باسک می‌باشند. در مقابل کاستیا لامانچا، اکسترماندورا و مورسیا هستند که جزو شهرهای تجاری می‌باشند.

خرید ملک در اسپانیا

استان‌ها

۳۳ استان نسبت به ماه قبل قیمت‌های بالاتر ی را تجربه کرده‌اند. بیشترین افزایش قیمت در لاریوخا (۳.۷%) و سپس مادرید (۲.۸%)، بارسلونا (۲.۲%) و سانتاکروس د تنریفه (۱.۸%) می‌باشد. بیشترین کاهش قیمت مربوط به کوئنکا (۱.۸-)، رئال سوسیداد و آبیلا (۱.۵-) می‌باشد.

در رتبه بندی گران‌ترین استانها برای اولین بار مادرید در صدر جدول رده بندی می‌باشد. دومین مکان به گیپوسکوا اختصاص دارد و بارسلونا در جایگاه بعدی قرار دارد. تجاری‌ترین استان آبیلا و رئال سوسیداد در رده بندی‌های بعدی می‌باشند.

پایتخت‌ها

در طول ماه آوریل تعداد پایتخت‌هایی که قیمت ملک در آنها افزایش داشته است ۳۱ شهر بودند. بیشترین افزایش مربوط به شهر لگرنیو (۳.۷%) مربوط می‌شد. در مادرید افزایش قیمت ۲.۵ درصد بود، درحالیکه در گرانادا در محدوده ۲.۴ % بوده است. در بارسلونا قیمت مسکن ۱% افزایش داشت.

از طرفی شهرهای لوگو در ماه آوریل بیشترین کاهش قیمت (۴.۱-%) را داشته و سپس شهر لریدا (۱.۶%) و سگوبیا (۱.۵%) افزایش قیمت داشته‌اند. بارسلونا همچنان گران‌ترین شهر در اسپانیا می‌باشد سپس شهر سن سباستین و مادرید در رتبه‌های بعدی می‌باشند. از سوی دیگر شهر آبیلا، تجاری‌ترین شهر و لریدا و کاستیون در جایگاه بعدی هستند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ