مستر ویزا

راهنمای سفر به اوکراین و مکان‌های دیدنی آن

راهنمای سفر به اوکراین

کشور اوکراین با جمعیتی حدود ۴۳ میلیون نفر در اروپای شرقی قرار گرفته است و با کشورهای روسیه، بلاروس، لهستان، اسلواکی، رومانی، مجارستان و مولداوی هم مرز می‌باشد. این کشور با روسیه، گرجستان، بلغارستان و ترکیه مرز دریایی مشترک دارد. پرچم اوکراین از دو رنگ زرد و آبی تشکیل شده است، رنگ زرد نشانه مزارع وسیع گندم اوکراین و رنگ آبی نشانه آسمان آبی اوکراین می‌باشد. زبان رسمی اوکراین، زبان اوکراینی است ولی بسیار زیاد به زبان روسی شباهت دارد. زبان محاوره‌ای و روزمره مردم در کوچه و خیابان به صورت عامه زبان روسی می‌باشد و در دانشگاه‌ها نیز علاوه بر زبان انگلیسی و اوکراینی، زبان روسی نیز تدریس می‌شود. در سال‌های اخیر و پس از مناقشات سیاسی که با روسیه بوجود آمد و با هدف انسجام بخشیدن به زبان و فرهنگ اوکراینی، به زبان اوکراینی اهمیت بیشتری داده شد واکنون زبان اوکراینی زبان مکاتبات رسمی و اداری این کشور می‌باشد. اگر قصد سفر به اوکراین را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید:

نام کشور لاتین: Ukraine

نوع حکومت و ساختار سیاسی: جمهوری

زبان‌های رایج: لهجه‌های مختلف روسی

واحد پول و معادل آن در هر دلار گریونا :هر گریونا ۰.۰۲۷ دلار آمریکا

پیش شماره تلفن: ۰۰۳۸

تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۴۲

پایتخت: کی یف

زبان‌های رسمی: اوکراینی

جمعیت: ۴۲.۲۲ million در سال ۲۰۱۸

منطقه زمانی: (GMT+3) . UTC+2(EET)

دامنه اینترنتی: .ua

رتبه تولید ناخالص: ۱۱۲.۱۵ بیلیون دلار

سفر به اوکراین

سفر به اوکراین یعنی با یک کشور اروپایی با تاریخی پرفراز و نشیب آشنا شدن. اوکراین کشوری بزرگ است که در اروپای شرقی واقع شده و با کلیساهای ارتدکس، خط ساحلی دریای سیاه و کوه‌های جنگلی سرسبزش معروف می‌باشد.

تاریخ اوکراین به عصر نوسنگی برمی‌گردد و در هزاره‌های پیش، طی سالیان طولانی کشور اوکراین مستعمره کشور یونان و روم بود. این کشور در جنگ جهانی دوم توسط آلمان اشغال شد و پس از پایان جنگ جهانی دوم تحت حکومت شوروی قرار گرفت.

پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ کشور اوکراین به استقلال رسید و جالب است بدانید که ایران اولین کشوری بود که استقلال اوکراین را به رسمیت شناخت. در حال حاضر حکومت اصلی این کشور، جمهوری خواه است و پایتخت آن شهر کی یف است. این کشور از لحاظ وسعت بعد از روسیه وسیع‌ترین کشور اروپایی است و دارای ۲۴ استان می‌باشد. اوکراین به انبار غله در اروپا معروف است و بخاطر وجود ذخایر معدنی مختلف و زیاد در دنیا بی‌نظیر بوده و در زمره مهمترین کشورهای معدنی جهان به حساب می‌آید، بر اساس آخرین آمار اوکراین دارای ۸۰۰۰ معدن و ۹۰ نوع عنصر معدنی است.

راهنمای سفر به اوکراین

رتبه هشتم گردشگری

اوکراین در رتبه ‌بندی سازمان جهانی گردشگری مقام هشتم گردشگری را به خود اختصاص داده است. هفت بنای تاریخی و فرهنگی این کشور به عجایب هفتگانه اوکراین معروف است، این بناها از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب می‌آیند. با سفر به اوکراین متوجه خواهید شد که پایتخت آن، کی یف، با داشتن کلیسای جامع سنت سوفیا کلیسایی معروف است، این کلیسا گنبد طلایی و موزاییک‌های نقش‌دار و نقاشی‌های معروف قرن یازدهم دارد.

شهرهای کی یف، لوو، دنپروپتروفسک و خارکف برای گردشگران در سفر به اوکراین، شهرهای مهمی هستند. خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین دارای موزه‌ها، اماکن فرهنگی و دانشگاه‌های متعدد است.

‌سفر به اوکراین و جاهای دیدنی کی‌یف

کیف پایتخت اوکراین از جمله شهرهایی است که در سفر به اوکراین حتما باید دیده شود این شهر در حاشیه رودخانه دنیپر قرارگرفته و یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپای شرقی به حساب می‌آید. کی یف دارای کلیساهای رنگارنگ و گنبدهای زیبا و طلایی و مجسمه‌های متعدد در هر نقطه از شهر می‌باشد و یکی از پرطرفدارترین مقصدهای توریستی است. کی یف گنجینه گهرباری از موزه‌ها را در خود جای داده است و مشهورترین موزه‌های کی یف موزه ملی فولکلور، موزه ملی چرنوبیل، موزه ملی هنر و موزه میخائیل بولگاکف می‌باشند.

سفر به اوکراین و شبه جزیره کریمه Crimean

این منطقه دارای آب و هوای نسبتاً گرم و خطوط ساحلی وسیع است و پیش از پیوستن جماهیر شوروی به زمین بازی و تفریح تزارهای روسیه معروف بود. قصر فورونتسوف بین سال‌های ۱۸۲۸ تا ۱۸۴۸ به عنوان کاخ تابستانی یکی از شاهزاده‌های روسی در شهر آلوپکای کریمه قرارگرفته است. این منطقه با آنکه از لحاظ جغرافیایی در اوکراین قرار گرفته طی فراز و نشیب‌های طولانی در سال ۲۰۱۴ با عنوان جمهوری مستقل کریمه، تحت نظارت فدراسیون روسیه شناخته شده است. قلعه‌ها، مناطق جنگلی، کوه‌های دیدنی و کشتی‌های تفریحی از جاذبه‌های شبه جزیره کریمه است.
‌‌
راهنمای سفر به اوکراین

شبه جزیره خودمختار کریمه

در سال ۲۰۱۵ در پی درگیری‌های سیاسی در اوکراین، نیروهای ارتش روسیه به بهانه محفاظت از روس تبارهای ساکن در شبه جزیره خودمختار کریمه وارد این کشور شدند و پس از رای گیری، مردم رای به پیوستن به روسیه دادند. به همین دلیل اگر در سفر به اوکراین قصد بازدید از شبه جزیره کریمه را داشته باشید، باید ویزای روسیه داشته باشید.

سفر به اوکراین، علاوه بر اینکه یک مقصد توریستی جذاب برای گشت و گذار به شمار می‌آید کشوری با جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعدد نیز می‌باشد. ژانرهای مختلف موسیقی، نمایشنامه‌های جهانی و فیلم‌های جوانان محلی و یا ورزش‌های رقابتی از این قبیل هستند.

سفر به اوکراین و جشنواره موسیقی الکترونیکی Ostrov

استروو بزرگترین جشنواره موسیقی الکترونیکی در کیف اوکراین است که به مدت سه روز از ۳۰ ژوئن تا ۲ ژوئن در فضای باز در جزیره Trukhaniv برگزار می‌شود. در این جشنواره مسابقه ای بین دی جی‌ها از سراسر دنیا برگزار می‌شود.

این فستیوال در سه مرحله مجزا در کنار رودخانه دنیپر برگزار می‌شود و به مدت ۷۲ ساعت بدون اتلاف وقف ادامه پیدا می‌کند. در حواشی این جشنواره به طور همزمان تفریحات و سرگرمی‌های مختلف و هیجان انگیز برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

در طی سالیان گذشته، جشنواره Ostrov به یکی از جالب‌ترین رخدادهای زنده موسیقی نه تنها برای طرفداران موسیقی در اوکراین، بلکه برای افراد زیادی از سراسر جهان تبدیل شده است که سفر به اوکراین را در برنامه خود دارند.

زمان سفر به اوکراین

سفر به اوکراین و جشنواره فیلم بین المللی حقوق بشر اوکراین Docudays

زمان برگزاری این جشنواره از ۲۳ تا ۳۰ مارس بوده و در کی‌یف برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف افزایش آگاهی از موارد مربوط به این کشور از طریق چشم انداز مستندهای خارجی و ملی به عنوان آزادی و کرامت انسانی، ایجاد دولت دموکراتیک و سایر مسائل اخلاقی در جامعه است.

هر سال کمیته برگزاری یک موضوع را برای جشنواره برمی‌گزیند که به طور دقیق واقعیت‌های اوکراین را نمایان می‌کند. اکنون در کشور اوکراین بیش از ۱۰ جشنواره فیلم به طور سالیانه برگزار می‌شود که جشنواره بین المللی فیلم اودسا از معروف‌ترین آنها می‌باشد. مرکز ملی تولید فیلم داوژنکو نیز در زمینه آرشیو و تولید فیلم نیز بسیار فعال است.

فصلهای مناسب سفر به اوکراین

برای سفر به اوکراین بهار و تابستان بهترین انتخاب است. ماه‌های تابستان را که از ماه ژوئن شروع می‌شود و به ماه سپتامبر ختم می‌شود در اولویت بگذارید. روزهای آفتابی و دلپذیر دارد و شب‌ها سرد و مطبوع هستند و همه مقاصد گردشگری، در بهترین حالت ممکن می‌باشد. پیاده روی یا سفرهای گردش در کوه‌های کارپات، که به عنوان “مروارید سبز اوکراین” شناخته شده است و یا درمان آرامش دهنده در استراحتگاه‌های سالم و معدنی در Truskavets، همه مهیا است.
بهترین زمان سفر به اوکراین

آب و هوای اودسا

آب و هوای اودسا دریایی معتدل با خصوصیات نیمه گرمسیری دارد. پاییزهای بلند و تقریبا گرم، زمستان‌های مطبوع، بهارهای تقریبا بلند و گرم و طولانی و تابستان‌های بسیار گرمی دارد. متوسط دما در ماه ژانویه منهای نیم درجه سانتیگراد است، در ماه جولای به ۲۲.۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. آب و هوای محلی با تعداد زیاد ۲۵۰ تا ۳۰۰ روز آفتابی معین می‌شود. اگر قصد سفر به شهرهای شمالی اوکراین مانند کی‌یف را دارید بهترین انتخاب فصل تابستان می‌باشد. در این فصل دمای هوا در او کراین به حدود ۲۰ درجه بالای صفر رسیده و هوایی دلپذیر برای مسافرت است.

انواع سفر به اوکراین، زمینی، هوایی، دریایی و سفر با قطار و بک پک

سفر به اوکراین بصورت زمینی از تهران تا کی‌یف بدون در نظر داشتن ترافیک و بدون هیچ توقف حدود ۴۸ ساعت طول خواهد کشید. علاقمندان سفر به اوکراین با استفاده از خودرو، می‌توانند این مسیر سفر زمینی به اوکراین را انتخاب نمایند:

از تهران به سمت استان‌های شمال غربی کشور سفر کنید تا به تبریز برسید و از آنجا به سمت پل نوردوز بر روی رود ارس، در مرز ارمنستان سفر کنید. این مسافت بدون توقف و ترافیک حدود ۱۰ ساعت زمان خواهد برد. پس از ارمنستان به سمت پایتخت این کشور یروان رفته و از آنجا به سمت گرجستان مسیر خود را ادامه دهید. در این کشور به سمت شمال رفته و پس از خروج از مرز گرجستان به روسیه وارد می‌شوید، سپس به سمت شمال غربی حرکت کنید و از مرز روسیه و اوکراین عبور کنید.

‌مرز ارمنستان

در اوکراین ازسمت غرب به سمت مرکز کشور ادامه حرکت دهید تا به کیف پایتخت اوکراین برسید. از مرز ارمنستان تا شهر کی‌یف بدون توقف و در نظر نگرفتن ترافیک حدود ۳۶ ساعت زمان لازم است. هنگام ورود به مرز به غیر از ویزای توریستی، گواهی تایید رزرو محل اقامت نیز باید با خود همراه داشته باشید.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ