مستر ویزا

شرایط اقامت اوکراین از طریق حضانت

اقامت اوکراین

اگر شما از جمله افرادی هستید که که قصد مهاجرت به اوکراین را دارید بهتر است بدانید که یکی از راه‌های اقامت در کشور اوکراین از طریق حضانت یا فرزند خواندگی است، در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی را از اقامت اوکراین از طریق حضانت برای شما گردآوری کنیم. همچنین اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید بهتر است جهت آشنایی کامل با این کشور مقاله اقامت اوکراین و انواع ویزای اوکراین را حتما مطالعه کنید.

تعریف اقامت اوکراین

بر اساس قانون کشور اوکراین، شهروندان خارجی به روش‌های مختلفی می‌توانند نسبت به دریافت اقامت این کشور اروپایی اقدام کنند اما قبل از انجام هرگونه اقدامی متقاضیان مهاجرت به اوکراین باید با شرایط و مقررات مهاجرتی و اقامتی در این کشور کاملا آشنایی پیدا کنند تا بتوانند اقامت موفقی در اوکراین داشته باشند. اولا باید بین دو نوع اقامت در اوکراین اقامت موقت و یا اقامت دائم یکی را برگزینند.

اقامت اوکراین از طریق حضانت

فرزند خواندگی یا حضانت در کشور اوکراین تعریف قانونی مخصوص خود را دارد و در واقع این راه اقامت به معنای واگذاری وکالت کودکان بی‌سرپرست و بدون سرپناه به خانواده‌های متقاضی اقامت تحت قوانین و مقررات اداره بهزیستی اوکراین می‌باشد. اداره بهزیستی با توجه به شرایط مادی و آگاهی از سلامت جسمی و روحی خانواده متقاضی در نگهداری از کودک مورد نظر گزارش مستند و مشروحی تهیه می‌کند و جهت صدور حکم نهایی واگذاری کودک بی‌سرپرست به خانواده مذکور به دادگاه ذیربط آن را واگذار می‌کنند.

پس از صدور حکم نهایی و قطعی دادگاه فرزندخواندگی خانواده مذکور مورد تأیید واقع و یا رد می‌شود، اما در صورت تایید فرزندخواندگی و قبول سرپرستی کودک به خانواده، از این مرحله به بعد می‌توان نسبت به گرفتن اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین اقدامات لازم را انجام داد. جهت انجام این کار می‌توان با تهیه اسناد و مدارک لازم به اداره مهاجرت کشور اوکراین (OVIR) مراجعه کرد و نسبت به اخذ اقامت کشور اوکراین اقدام نمود.
اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

امتیازات اخذ اقامت اوکراین از طریق حضانت

کشور اوکراین یکی از کشورهای دارای قدرت و پر نفوذ در شرق اروپا می‌باشد و اقامت و تابعیت این کشور می‌تواند مزیت‌ها و برتری‌های متعددی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. کل این امتیازات به شرح ذیل می‌باشد:
مسافرت آزادانه به اغلب کشورهای جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا (EU) و آمریکا
سرمایه گذاری و خرید راحت ملک در کشور اوکراین
حق کارکردن در اوکراین بدون احتیاج به دریافت ویزای کار
گرفتن وام از بانک‌ها یا موسسات اعتباری اوکراینی
برخورداری از امتیازات خدمات آموزشی و بهداشتی دولتی
دریافت راحت و سریع ویزای ناحیه شنگن و اقامت اتحادیه اروپایی (EU) و …

لازم است مجددا یادآوری شود که گرفتن اقامت از طریق فرزند خواندگی در اوکراین حقی است که توسط قانون اساسی این کشور به رسمیت شناخته شده است. طبق قوانینی که در کشور اوکراین برقرار می‌باشد اگر فردی با تبعیت خارجی حضانت فردی با ملیت کشور اوکراین را بر عهده بگیرد که از نظر رای دادگاه شخص مستمندی است، می‌تواند اقامت اوکراین و در آخر تابعیت و پاسپورت این کشور را نیز کسب کند. جهت گرفتن پاسپورت اوکراین با شرط فرزند خواندگی شرایط و قوانینی دایر شده است که اطلاع از آن برای رسیدن به هدف نهایی ضروری است.

شرایط اخذ پاسپورت اوکراین با حضانت فرزند

با توجه به قوانین و شرایط جدید و حذف ویزای شنگن برای شهروندان کشور اوکراین متقاضیان بسیاری تمایل به اخذ شهروندی کشور اوکراین دارند. اولین قدم در جهت اخذ تابعیت و پاسپورت کشور اوکراین دریافت اقامت دائم در این کشور است. برای کسب اقامت دائم این کشور راه‌ها ی مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها اقامت دائم از طریق فرزند خواندگی است. بدیهی است این راه راحت نبوده و دارای مشکلات زیادی می‌باشد.

در پروسه دریافت حضانت فرزند در کشور اوکراین زمانی که زوجین برای ثبت درخواست اقدامات لازم را انجام میدهند تا زمانی که دادرسی برای حضانت فرزند در دادگاه برگزار شود باید مدارک خود را به پایگاه اطلاعاتی ارسال کنند. پس از دادن درخواست در مدت زمان ۱۰ روز پرونده وارد پایگاه اطلاعاتی SDAPCR خواهد شد.

پس از آن با نماینده پایگاه اطلاعاتی بصورت آنلاین در ارتباط باشید اگر درخواست فرد مورد قبول واقع شد پس از مدت ثبت نام یکساله به متقاضیان دعوت نامه‌ای ارسال می‌شود که با آن می‌توانند به کشور اوکراین سفر کنند. پس از آن باید به بهزیستی مراجعه کرده و پرونده‌های پزشکی و ملاقات با کودکان را بررسی نموده، کودکی را برای فرزند خواندگی انتخاب کنید.

پس از انتخاب فرزند پرونده شما برای قاضی مورد نظر (در منطقه‌ای که بهزیستی واقع شده است) ارسال می‌شود، نتیجه بررسی پرونده اساسا در همان روز به متقاضیان اعلام می‌گردد. در صورتی که با درخواست شما موافقت نشد می‌توانید اعتراض خود را اعلام کنید.

اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت اوکراین با حضانت فرزند

جهت انجام اقدامات لازم برای دریافت فرزند خواندگی در کشور اوکراین لازم است متقاضیان مدارکی را تهیه و ارسال نمایند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی
ارائه گواهی صادر شده از سوی نهاد ذیصلاح کشور مبدا مبنی بر آنکه متقاضی صلاحیت حضانت گرفتن فرزند را دارد. در این گواهی باید آدرس، شرایط سکونت و معیشت، تعداد افراد خانواده و بیوگرافی شخص ثبت شده باشد.
اگر تنها یکی از زوجین متقاضی حضانت فرزند باشد رضایت محضری زوج دیگر واجب می‌باشد.
ارائه گواهی تمکن مالی، همچنین گواهی تمکن درآمد در سال‌های پیش باید توسط دفتر اسناد رسمی تایید و ارائه شود.
ارائه گواهی سلامت تایید شده
گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
پرداخت هزینه‌های مربوطه و ارائه رسید آن
متقاضیان خارجی و بین المللی واجد شرایط که موفق به دریافت فرزند خواندگی در کشور اوکراین شوند می‌توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند. پس از گذشت ۵ سال از اقامت مستمر و دائم در کشور اوکراین متقاضیان می‌توانند اقدامات لازم را جهت اخذ تابعیت و پاسپورت اوکراین از طریق فرزند خواندگی انجام دهند.

اقامت اوکراین از طریق حضانت

چه افرادی نمی‌توانند کودکی را به فرزند خواندگی قبول کنند؟

اوکراین قانون روشن و واضحی برای فرزند خواندگی دارد. طبق قانون دویست و دوازده کشور اوکراین افرادی که دارای شرایط خاصی باشند نمی‌توانند حضانت فرزندی را به عهده بگیرند اما این افراد چه کسانی هستند؟

افرادی که در کلینیک‌های روانشناسی تحت درمان هستند و یا افرادی که در کلینیک‌های ترک اعتیاد در حال درمان هستند.
افرادی که از مواد مخدر و مشروبات الکلی استفاده می‌کنند.
افرادی که ناتوان هستند.
افرادی که حقوق و دستمزد ثابت ندارند.
کسانی که بیماری آن‌ها طبق برنامه وزارت بهداشت اوکراین جزو بیماری‌های سخت محسوب می‌شود.
فردی که به دلیل ناسالم بودن جسمی نیاز به مراقبت و حضور شخص سومی دارد.

علاوه بر تمام این‌ها شخص متقاضی به عنوان پدر فرزند باید متعهد شود که هزینه‌های زندگی کودک را تا سن هجده سالگی کامل پرداخت می‌کند. توجه داشته باشید که اگر منافع اشخاص متقاضی با منافع فرزند متغایر باشد نمی‌توانند برای فرزند خواندگی اقدام کنند. نکته مهم دیگر این است که سن کودک از ۵ سال نباشد تا بتوانید او را برای فرزند خواندگی انتخاب کنید.

توجه داشته باشید مواردی که ذکر شد به صورت صوری می‌باشد و از طریق وکالتی به اجرا در می‌آید که فرد متقاضی به وکیل اوکراینی می‌دهد.

در حقیقت فرزند یا شخص بی سرپرست با شما زندگی نخواهد نکرد و لازم نیست تا آخر عمر هزینه او را پرداخت کنید.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ