مستر ویزا

شرایط زندگی در لهستان و معایب آن

معایب زندگی در لهستان

زندگی در لهستان می‌تواند یک ماجراجویی بزرگ باشد؛ اما این کشور اروپایی برای خارجی‌ها و مهاجران چالش برانگیز است. انتخاب این کشور به خصوص برای افرادی که زبان لهستانی نمی‌دانند؛ یک انتخاب ریسک پذیر است. در این مقاله قصد داریم به جنبه‌های منفی این کشور پرداخته و معایب زندگی در لهستان را به شما اطلاع دهیم تا با دید بازتری این کشور را برای اقامت و زندگی خود انتخاب نمایید. به طور مثال موقعیت لهستان در وسط اروپا همیشه دلیل جنگهای نظامی سایر کشورها بوده است و بر آینده این کشور بسیار تأثیر گذاشته است. این کشور همچنین آب و هوایی سردی دارد و در پاییز و زمستان هوای آن کاملاً سرد است.

معایب زندگی در لهستان

اقتصاد نوپا

اقتصاد لهستان در حال رشد است اما هنوز به اوج شکوفایی خود نرسیده است. کشاورزی آن به شیوه سنتی انجام می‌شود و در برخی قسمت‌های دولتی آن فساد وجود دارد. لهستانی‌ها باید یکی از بالاترین مالیات بر درآمد مردم در جهان را بپردازند. بیکاری و فقر در این کشور زیاد است و بودجه کافی برای خدمات وجود ندارد.

افراد بسیار مذهبی

نکته دیگر تأثیر مذهب در جامعه بسیار زیاد است. به عنوان مثال مردم بیش از حد مذهبی هستند و تحمل تفاوت‌های دینی و مذهبی را ندارند.

سیستم آموزش و پرورش

اگر قصد زندگی در این کشور را دارید و تصمیم گرفته‌اید فرزندانتان را نیز وارد سیستم آموزشی این کشور کنید؛ بهتر است بدانید سیستم آموزشی لهستان خالی از ایراد نیست. سیستم آموزش و پرورش لهستان بسیار قدیمی است. دانش آموزان بسیاری از دروس و موضوعات غیرضروری را یاد می‌گیرند و مهارتی را به دست نمی‌آورند.

معایب زندگی در لهستان
زبان لهستانی یکی از دشوارترین زبانهای کره زمین است و اغلب مهاجران در تسلط به این زبان دچار مشکل می‌شوند
آپارتمان‌های کوچک و فضای محدود

مردم لهستان معمولاً در آپارتمان زندگی می‌کنند و این آپارتمان‌ها آنقدر کوچک است که ممکن است مهاجران متعجب شوند.

لباس و بنزین گران

با اینکه هزینه‌ی زندگی در لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است؛ با این حال لباس و بنزین گران است. بسیاری از لهستانی‌ها شکایت دارند که اجناسی مانند لباس گرانتر از قیمت‌های آن در اروپای غربی است. بنزین نیز گران است که همراه با هزینه پارکینگ و سایر هزینه‌های مربوطه، باعث می‌شود مهاجران قبل از خرید وسیله نقلیه مردد شوند.

سبک زندگی، کار و فرهنگ

از نظر سبک زندگی، کار و فرهنگ، این کشور ایراداتی دارد. به طور مثال بوروکراسی به سبک خدمات ناکارآمد به مشتری در برخی قسمت‌ها و ادارات دولتی حاکم است. به همین ترتیب، هنگام تلاش برای سازماندهی مجوز اقامت یا کار، مهاجران ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوند.

شرایط زندگی در لهستان و معایب آن
با اینکه هزینه‌ی زندگی در لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است؛ با این حال لباس و بنزین گران است
ساعت کاری طولانی و فشار زیاد در محل کار

لهستانی‌ها سخت کار می‌کنند و ساعت‌های طولانی را در محل کار خود می‌گذرانند. در بین شهروندان لهستانی رقابت زیادی برای به دست آوردن شغل دائم و حقوق خوب وجود دارد و این می‌تواند گاهاً منجر به روابط متشنج در محل کار شود.

زمستان‌های طولانی

اگر به هوای گرم و معتدل عادت دارید؛ روزهای سرد زمستان لهستان ممکن است دشوار باشد. هر چقدر فرد سرما و برف را دوست داشته باشد؛ روزهای کوتاه زمستان و مدت زمانی که در خانه هستید می‌تواند باعث ناراحتی شود. در شرایط آب و هوایی بد، زمستان می‌تواند شش ماه طول بکشد. البته با توجه به تغییرات آب و هوایی اخیر زمستان‌ها نسبتاً معتدل بوده و روزهایی که دما زیر صفر درجه سانتیگراد می‌رود؛ بسیار کم است.

زبان لهستانی

زبان لهستانی یکی از دشوارترین زبانهای کره زمین است و اغلب مهاجران در تسلط به این زبان دچار مشکل می‌شوند. لهستانی‌های مسن کمتر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ بنابراین یادگیری زبان لهستانی برای مهاجران ضروری است. متأسفانه، بسیاری از مهاجران زبان لهستانی را برای یادگیری دشوار می‌دانند.

بهداشت و درمان در لهستان
بیکاری و فقر در لهستان زیاد است و بودجه کافی برای خدمات وجود ندارد
بهداشت و درمان در لهستان

مراقبت‌های بهداشتی در لهستان از طریق یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی با بودجه عمومی انجام می‌شود و تا زمانی رایگان است که بیمه درمانی پرداختی توسط کارفرما را پرداخت کنید یا همسر یا فرزند شخص بیمه شده باشید. دسترسی عمومی به پزشکان و بیمارستان‌ها باعث ایجاد صف‌های طولانی شده و در صورتی که به بخش خصوصی مراجعه کنید باید هزینه بپردازید.

سیستم حمل و نقل عمومی

با اینکه سیستم حمل و نقل عمومی لهستان توسعه یافته و مقرون به صرفه است؛ اما زیرساخت‌های جاده توسعه نیافته و بنزین گران است. اگرچه برخی بزرگراه‌ها در این کشور احداث شده اما بسیاری از مسیرهای اصلی مانند جاده ورشو به گدانسک اغلب به صورت یک لاین است و در نتیجه در برخی از جاده‌های این کشور، ترافیک می‌تواند یک مسئله باشد. بزرگراه‌های جدید به تازگی به لطف کمک‌های مالی اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته در لهستان ساخته شده‌اند. اما هنوز بسیاری از جاده‌ها، به ویژه در لهستان شرقی قدیمی و کوچک است. در مقایسه با ایالات متحده یا حتی سایر کشورهای اروپای غربی، هزینه‌ی تعمیر و نگهداری از ماشین در لهستان گران است.

کلام آخر
هیچ مکان ایده آل برای زندگی در کره زمین وجود ندارد و لهستان نیز چنین مکانی نیست و نکات مثبت و منفی زندگی در این کشور می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. لهستان با توجه به رشد اقتصادی اخیر و هزینه زندگی پایین مورد توجه مهاجران قرار گرفته است؛ این کشور علاوه بر شرایط زندگی مناسب، دارای جنگل، دریاچه، منابع طبیعی و مناظر زیبایی است. با این حال این کشور معایبی نیز دارد که مهاجران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زندگی در لهستان با این مزایا و معایب به شما، به اهداف شخصی و میزان کنجکاوی شما در مورد یادگیری فرهنگ‌ها، مکان‌ها و افراد جدید بستگی دارد.

منبع: disadvantages of living in poland

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ