مستر ویزا

شرایط و مراحل ثبت برند تجاری در اسپانیا

ثبت برند تجاری در اسپانیا

آیا در حال حاضر محصول یا خدمتی جدید در دست تولید دارید که می‌خواهید در اسپانیا به بازار عرضه کنید؟ خوب تعریف مفهوم برند اولین قدم در این فرآیند است. برای ورود موثر به بازار اسپانیا باید برندی داشته باشید که از بقیه برندها متمایز باشد و از همه مهمتر اینکه باید علامت تجاری یا نام تجاری خود را در اسپانیا ثبت کنید. اما از کجا شروع کنیم؟ به احتمال زیاد به عنوان یک شرکت خارجی تصوری برای ثبت برند تجاری در اسپانیا ندارید. بدون دلهره در این مقاله مراحل اصلی و مواردی را توضیح می‌دهیم که باید برای ثبت موفقیت آمیز برند تجاری در اسپانیا به خاطر داشته باشید.

طبق گفته اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری اسپانیا، علائم تجاری و نام‌های تجاری از حقوق مالکیت صنعتی متمایزی برخوردار هستند که توسط دولت اسپانیا اعطا می‌شود و به تولید کننده آنها حق انحصاری استفاده از آنها را در بازار اقتصادی می‌دهد، همچنین از استفاده آنها توسط هر برند خارجی یا غیر خارجی محافظت می‌کند. از طرفی این حق ثبت، شرکت را قادر می‌سازد تا محصولات یا خدمات خود را از سایر رقبا در بازار متمایز کنند.

نام و نشان تجاری یک برند در ایجاد شهرت، تبلیغات، بازاریابی و همچنین  ارتباطات تجاری موثر است. علاوه بر این، ثبت برند یک ابزار مهم برای حمایت از مصرف کننده و سیاست‌های شرکت است.

برای ثبت برند در اسپانیا باید توجه داشته باشید که سه نوع علامت تجاری وجود دارد: اول نام تجاری، دوم ثبت لوگوی تجاری و سوم ترکیبی از نام تجاری و آرم.

علامت تجاری ثبت شده می‌تواند شامل منابع یا نشان‌های زیر باشد:

  • کلمات یا ترکیبی از کلمات (که یک یا چند نفر را مشخص می‌کند)
  • تصاویر، نمادها، گرافیک‌ها یا شکل‌ها
  • حروف یا اعداد، به تنهایی یا ترکیبی از هر دو
  • اشکال سه بعدی مانند بسته بندی یا ارائه محصول
  • ترکیبی از موارد ذکر شده
مراحل ثبت برند تجاری در اسپانیا
علائم تجاری و نام‌های تجاری از حقوق مالکیت صنعتی متمایزی برخوردار هستند

نحوه ثبت برند تجاری در اسپانیا

اول از همه، هنگامی که قصد ثبت یک برند تجاری در اسپانیا را داشتید باید بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ نام تجاری، مارک یا برندی مشابه برند شما وجود نداشته باشد و قبلا توسط کسی ثبت نشده باشد. این امر از نقض ناخواسته حقوق مالکیت صنعتی اشخاص ثالث جلوگیری می‌کند. وکلای ما برای تأیید این اطلاعات می‌توانند برای شما یک گزارش امکان سنجی تهیه کنند.

ثانیا، شما باید از نوع برند تجاری خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که به طور صحیح حقوق انحصاری خود را در مورد علامت تجاری تضمین می‌کنید و از استفاده اشخاص ثالث جلوگیری می‌کنید. در آخر اینکه برای ثبت برند تجاری در اسپانیا باید توجه داشته باشید که علامت تجاری شما مغایر نظم عمومی نباشد، گمراه کننده نباشد و… .‌ علامت تجاری باید ویژه و متمایز کننده باشد به صورتی که مصرف کنندگان با دیدن آن علامت محصول مورد نظر را شناخته و همینطور آن را از دیگر علائم تجاری و دیگر محصولات (که با آن علائم تجاری معرفی می‌شوند) تشخیص دهند. یک علامت تجاری نباید سبب گمراهی و یا فریب مصرف کننده گردیده و یا سبب از بین رفتن نظم عمومی یا خلاف اخلاق حسنه گردد.

شرایط ثبت برند علامت تجاری در اسپانیا چیست؟

اگر می‌خواهید یک تصویر گرافیکی یا طرح تجاری را برند تجاری خود کنید باید یک نسخه چاپ شده از آن را ارسال کنید.
اگر می‌خواهید یک طرح سه بعدی را برند تجاری کنید، نمایش آن باید گرافیکی یا دو بعدی باشد. تقریباً همه کشورهای جهان، علائم تجاری را ثبت و حمایت می‌کنند. هر اداره ملی یا منطقه‌ای ثبت علائم تجاری، مجموعه‌ای از اطلاعات و علامت‌های تجاری ثبت شده را نگهداری می‌کنند که شامل اطلاعات کامل درخواستی جهت همه علائم ثبت شده، تمدید شده، جستجوها و اعتراضات به دست اشخاص ثالث می‌باشد. لیکن تأثیر ثبت این علائم محدود به کشور یا قلمرو مورد نظر می‌شود.

پرداخت هزینه تشکیل پرونده

علاوه بر این برای دریافت تاریخ تشکیل پرونده برخی از عناصر باید همراه با فرم درخواست ارائه شود مانند شناسه متقاضی.

یک نام کاملاً مشخص در مورد برند یا نمایش واضح تصویر گرافیکی در مورد علائم محصولات و یا خدمات تحت پوشش برند تجاری ارائه کنید. برای ثبت علامت تجاری در اسپانیا به یک وکالتنامه غیر رسمی احتیاج دارید و درخواست باید همزمان با تشکیل پرونده یا ظرف ۱ ماه قبل از اقدام دفتر با توجه به پرداخت هزینه اضافی ثبت شود.

هنگامی که درخواست برند تجاری ثبت شد، OEPM برای اطمینان از مطابقت با تمام الزامات رسمی برنامه را بررسی می‌کند. در صورت برآورده شدن کلیه شرایط، این برند در روزنامه تجاری اسپانیا منتشر می‌شود. در طی دو ماه پس از انتشار، هر شخص ثالثی که گمان می‌کند برند تجاری‌اش توسط آن نقض شده است می‌تواند علیه درخواست شما مخالفت کند.

هنگامی که روند با موفقیت به پایان رسید و علامت تجاری در اسپانیا به ثبت رسید به مدت ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت که می‌تواند به مدت نامحدود برای مدت زمان مشابه تمدید شود.

شرایط ثبت برند تجاری در اسپانیا
ثبت برند شرکت را قادر می‌سازد تا محصولات یا خدمات خود را از سایر رقبا در بازار متمایز کند

ثبت علامت تجاری در اسپانیا مزایای زیر را فراهم می کند:
برند تجاری ثبت شده توسط قانون اسپانیا، از محصول یا خدمات در برابر سو استفاده افراد یا شرکت‌های متقلب محافظت می‌کند.

این ارزش تجاری به گروه شما و تصویر تجاری موقعیت حرفه‌ای‌تری ارائه می‌دهد و در نتیجه می‌توانید کمک هزینه یا وام را بسیار راحت‌تر و با نرخ بهره کمتری دریافت کنید.

برند تجاری شما می‌تواند یک منبع درآمد اضافی شود زیرا اگر کسی از برند یا ایده شما استفاده کند، باید هزینه آن را به شما پرداخت کند.

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری اسپانیا نهاد دولتی است که مسئول مدیریت و اعطای ثبت برند علائم تجاری است. در اینجا می‌توانید کل پروسه ثبت اختراع نام برند تجاری خود را در قلمرو اسپانیا انجام دهید.

ثبت برند یا علامت تجاری در قلمرو اسپانیا چه مدت طول می‌کشد؟

گواهی مالکیت که پس از ثبت علامت تجاری به دست می‌آید به شما این حق را می‌دهد که برای مدت زمان ۱۰ سال از لحاظ اقتصادی از برند تجاری مورد نظر بهره برداری کرده و صاحب آن باشید.

پس از پایان این مدت می‌توانید آن را برای مدت زمان معینی تمدید کنید (یعنی ۱۰ سال تمدید).

هزینه دقیقاً عمدتا به دو عامل بستگی دارد: منطقه‌ای که می‌خواهید در آن از برند تجاری خود محافظت کنید و کلاس محصولات یا خدماتی که نام تجاری را برای آن ثبت کرده‌اید.

اما، برای ایجاد یک ایده کلی، ثبت نام برند در اسپانیا برای یک محصول واحد می‌تواند حدود ۱۲۵ یورو هزینه داشته باشد. در حالی که همین ثبت نام برای اتحادیه اروپا می‌تواند تا ۸۵۰ یورو هزینه داشته باشد.

منبع: trademark registration in spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ