مستر ویزا

شرایط و مراحل ثبت برند در لهستان

ثبت برند در لهستان

برای به دست آوردن ثبت برند در لهستان لازم است برنامه مناسبی ایجاد کنید. اخذ محافظت از برندهای تجاری در خاک لهستان در زمینه‌های ملی، اجتماعی یا بین المللی امکان پذیر است. در سطح ملی حمایت از برندهای تجاری توسط اداره ثبت اختراعات لهستان انجام می‌شود. از زمان پیوستن لهستان به اتحادیه اروپا، برندهای تجاری ثبت شده در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا در لهستان معتبر هستند. چنین برندهای تجاری بر اساس حق انحصاری اعطا می‌شود که توسط سراسر اتحادیه اروپا محافظت می‌شود. لهستان دارای یکی از بزرگترین اقتصادهای اتحادیه اروپا با رشد قابل توجه و درآمد بالا در طی دهه اخیر می‌باشد. بازار کشور لهستان دراین مدت به بازاری توسعه یافته تبدیل شده و در طول بحران‌های مالی اروپا، این کشور همواره ثبات اقتصادی خود را حفظ نموده است. فضای کسب و کار و همچنین رقابت اقتصادی طی سالهای گذشته در حال بهبود بوده است و اکنون این کشور دارای یک اقتصاد موفق و یک بازار داخلی بزرگ است، در نتیجه دسترسی به نیروی کار ماهر را فراهم می‌کند و شرایط جذابی را برای انجام تجارت در سراسر کشور فراهم می‌کند.

در لهستان ثبت برند تجاری برای اعطای بیش از یک برند تجاری اجباری است زیرا این اولین قدم برای موفقیت است. درخواست‌های برند تجاری باید در اداره مالکیت معنوی لهستان ثبت شوند. لهستان همچنین عضوی از اتحادیه اروپا است، بنابراین برند تجاری اتحادیه اروپا (EUTM) هم در این حوزه قضایی محافظت می‌شود. این کشور همچنین عضوی از پروتکل مادرید است بنابراین، تمدید ثبت بین المللی یک برند تجاری از طریق سیستم مادرید برای این کشور امکان پذیر است. یک قاعده این است که علامت تجاری در لهستان را می‌توان توسط اشخاص لهستانی و اشخاص خارجی (شخص حقیقی/ شخص حقوقی) ثبت کرد. تا آنجا که به خارجیان مربوط می‌شود آنها حق دارند علائم تجاری را تحت توافق نامه‌های بین المللی مانند TRIPS کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی، در لهستان ثبت کنند.

شرکت‌های تجاری که قصد ثبت علامت تجاری یا برند در لهستان را دارند بایستی نسبت به ثبت نام در Trademark اقدام نمایند.

مراحل ثبت برند در لهستان
یک علامت تجاری می‌تواند توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی، یا توسط اشخاص سازمانی درخواست و دریافت شود

باید بدانید که این علامت تجاری بایستی منحصر به فرد باشد چرا که علامت تجاری خاص برای ثبت شرکت در لهستان ضروری خواهد بود و صاحبان شرکت بایستی معیارهای قابل استفاده در نشانه‌ها و نمادها را مد نظر داشته باشند.

قانون مالکیت صنعتی لهستان و همچنین مقررات مربوط به برندهای تجاری جامعه اتحادیه اروپا به منظور محافظت از برندهای تجاری در لهستان استفاده می‌شود. خدمات ارائه شده توسط اداره ثبت اختراعات لهستان برای حفاظت از برندهای تجاری، اختراعات و سایر موارد به هزینه‌های یکباره و هزینه‌های دوره‌ای تقسیم می‌شوند.

علائم ثبت شده

یک علامت تجاری می‌تواند توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی، یا توسط اشخاص سازمانی (که شخص حقوقی نیستند اما قانونی هستند)، درخواست و دریافت شود.

درخواست می‌تواند توسط متقاضی یا نماینده حرفه‌ای آن ثبت شود. افرادی که محل اقامت یا دفتر ثبت شده آنها در قلمرو اتحادیه اروپا، کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا و طرف توافق نامه منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس واقع نشده است، باید از طریق نماینده ثبت اختراع، وکیل یا مشاور حقوقی اقدام کنند.

برای دریافت ثبت برند تجاری در لهستان می‌توانید به دو روش اقدام کنید: شما می‌توانید با ثبت یک درخواست واحد، درخواست ثبت نام در کل اتحادیه اروپا را بدهید. این کار را می‌توانید از طریق اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا انجام دهید که در حدود ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از علائم تجاری محافظت می‌کند. گزینه دیگر این است که مستقیماً در لهستان برای ثبت نام تجاری خود اقدام کنید.

شرایط ثبت برند در لهستان
درخواست‌های برند تجاری باید در اداره مالکیت معنوی لهستان ثبت شوند

مراحل ثبت برند در لهستان

سفارش ثبت برند تجاری در لهستان شامل کارهای زیر است:

مرحله ۱
برند تجاری خود را آماده کنید:
– اطمینان حاصل کنید که علامت تجاری شما یک کلمه، آرم، تصویر یا علامت مشخص دیگری است که کالاها و خدمات شما را از سایر تجار مشخص می‌کند.
– بررسی کنید که آیا شخص دیگری قبلاً این برند را ثبت کرده یا خیر.
– بررسی کنید که آیا شخص دیگری برای کالاها یا خدمات مشابه از علامت مشابه استفاده می‌‌کند.
– می‌توانید این موارد را از طریق پایگاه داده آنلاین جستجو کنید.
– تصمیم بگیرید که در لیست طبقه بندی Nice به چه کلاس کالاها یا خدماتی نیاز دارید.

نام برند یا علائم تجاری باید به نحوی طراحی شود که جدید و خلاقانه باشد. به عبارت دیگر، علائم تجاری یا اصطلاحاً برند، باید به نحوی ترسیم و تعیین شوند که در میان برند شرکت‌های مشابه، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی به سهولت تمیز داده شود. یک علامت تجاری شامل مجموعه‌ای از کلمات، طراحی‌ها و یا ترکیبی از رنگ‌ها، ملودی و‌ اشکال ۳D خواهد بود.
توجه: متقاضیانی که اقامت یا شرکتی در جمهوری لهستان ندارند باید یک نماینده ثبت اختراع محلی تعیین کنند.

مرحله ۲
فرم “درخواست اعطای حق حمایت از مارک تجاری” را پر کرده و پرونده آن را ارسال کنید.
شما همچنین می‌توانید درخواست خود را بصورت آنلاین یا از طریق نمابر ارسال کنید، اما در این صورت باید نسخه اصلی برنامه را ظرف ۳۰ روز از تاریخ تشکیل پرونده به اداره ارائه دهید.
همراه با پر کردن فرم درخواست باید هزینه درخواست را پرداخت کنید.

ثبت برند در لهستان
شرکت‌های تجاری که قصد ثبت برند را دارند بایستی نسبت به ثبت نام در Trademark اقدام نمایند

مرحله ۳
با صدور یک رسید پرونده (که شامل شماره برنامه و تاریخ تشکیل پرونده است) به شما پاسخ داده می‌شود.

مرحله ۴
مرحله اول بررسی:
– بررسی رسمی
– انتشار برنامه
سپس درخواست علامت تجاری شما در روزنامه رسمی سطح اول PPO) Biuletyn Urzedu Patentowego) کمی بعد از ۳ ماه از تاریخ تشکیل پرونده (به شرطی که درخواست را پس نگرفته باشید) منتشر می‌شود.

مرحله ۵
مرحله دوم بررسی:

بررسی اساسی

مرحله ۶
هنگامی که درخواست شما بررسی می‌شود به شما اطلاع داده می‌شود که در صورت وجود، چه مواردی باید اصلاح یا تکمیل شوند و مدت زمان پاسخ چقدر است.

اگر درخواست شما تمام الزامات قانون مالکیت صنعتی لهستان PIPL را برآورده کند علامت تجاری شما ثبت و برای شما گواهی حفاظت ارسال می‌شود. همچنین اطلاعات مربوط به علامت تجاری ثبت شده در روزنامه رسمی سطح دوم PPO (Wiadomosci Urzedu Patentowego منتشر خواهد شد (ماهانه صادر می‌شود). ثبت علامت تجاری می‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.

توجه: این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر قابل تمدید است و این ترتیب حق ناشی از مالکیت برندها یا مارک‌های تجاری به ثبت رسیده محدود نیست و با تمدید ۱۰ ساله به طور متوالی، این حق استمرار خواهد یافت و چون حق ناشی از مالکیت علائم تجاری ارزش مادی و مالی دارد قهراَ به ورثه مالک منتقل خواهد شد.

منبع: trademark registration in poland

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ