مستر ویزا

لیست رشته های تحصیلی در دانشگاه لهستان

رشته های تحصیلی در دانشگاه لهستان

لهستان با بیش از هزار سال سابقه، میراث فرهنگی فوق العاده غنی دارد که شامل پیشینه‌ی دیرینه در بخش آموزشی و دانشگاهی است. اولین دانشگاه در لهستان در قرن ۱۴ تأسیس شده است. امروزه لهستان با داشتن ۷۲۰۰۰ دانشجوی بین المللی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به یک کشور محبوب برای ادامه تحصیل مهاجران تبدیل شده است. از آنجایی که هزینه‌ی تحصیل در این کشور پایین است؛ بیشتر دانشجویان ترجیح می‌دهند در این کشور اروپایی تحصیلات خود را ادامه دهند. هزینه دانشگاه‌های لهستان نیز به نسبت کشورهای اروپایی دیگر مقرون به صرفه است. در ادامه این مقاله به معرفی رشته های تحصیلی در دانشگاه لهستان می‌پردازیم:

دانشگاه‌های لهستان

بیش از ۵۰۰ دانشگاه در لهستان وجود دارد که بیشتر آن‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. این کشور افتخار آن را دارد که تعداد زیادی فارغ التحصیلان با مهارت را وارد بازار کار کند که شامل اولین زن برنده جایزه نوبل، ماری کوری و نیکلاس کوپرنیک ستاره‌شناس لهستانی-آلمانی است. ۱۴ دانشگاه در لهستان در لیست QS World University Rankings® ۲۰۱۹ قرار دارند؛ همچنین ۲۳ دانشگاه لهستانی در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر در رنکینگ QS EECA University Rankings 2019 قرار گرفته‌اند که یک رتبه بندی اختصاصی از برترین دانشگاه‌های اروپای نوظهور و آسیای میانه است.

رشته های محبوب در دانشگاه های لهستان

رشته‌های زیر در بین دانشجویان بین المللی در دانشگاه لهستان محبوبیت بیشتری دارند:

مهندسی مکانیک

تحصیل در رشته مهندسی مانند مهندسی مکانیک در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای جهان هزینه کمتری دارد. از این رو دانشجویان از کشورهای مختلف علاقه مند به پذیرش مهندسی در لهستان هستند.

پزشکی عمومی (MBBS)

هزینه کل تحصیل در رشته‌ی MBBS در لهستان با توجه به هر دانشگاه متفاوت است؛ این رشته از رشته‌های محبوب در لهستان است و دوره‌ی ۶ تا ۷ ساله دارد.

رشته های تحصیلی در دانشگاه لهستان
تحصیل در رشته مهندسی مانند مهندسی مکانیک در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای جهان هزینه کمتری دارد
علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

رشته علوم رایانه‌ای به رویکردهای بنیادین در خصوص اطلاعات و محاسبات و استفاده از نظریه‌های عملی برای کاربرد آنان اطلاق می‌گردد. بنابراین علم شمارش به عنوان استفاده از هر گونه ماشین حساب یا فناوری‌های شمارش شناخته می‌شود که مدل‌هایی نظیر الگوریتم و پروتکل را در بر می‌گیرد. این رشته تحصیلی یکی از رشته های تحصیلی محبوب در دانشگاه لهستان محسوب می‌شود.

اتوماسیون و کنترل

بازار کسب و کار رشته مهندسی برق در لهستان به دلیل پیشرفت مداوم این کشور و همچنین توسعه تکنولوژی‌های مختلف و در نتیجه نیازمندی بیش از پیش جامعه به انرژی الکتریسیته، یک بازار فعال و پویا می‌باشد. کشور لهستان از آن دسته از کشورهایی بوده که در سالیان اخیر شرایط بسیار مطلوبی را جهت دانشجویان بین المللی و متقاضیان تحصیل انواع رشته‌ها از جمله مهندسی برق در لهستان، تدارک دیده است.

MBA و مدیریت اجرایی

دانش مدیریت مدرن توسط دانشگاههای لهستان تدریس داده می‌شود و فارغ التحصیلان MBA از لهستان در تجارت و کار خود واقعاً خوب عمل می‌کنند و در سراسر جهان با موفقیت کار مورد نظرشان را پیدا می‌کنند. کیفیت آموزشی که کالج‌های MBA در لهستان به دانشجویان خود ارائه می‌دهند بهترین کیفیت آموزشی در اروپا است. این رشته به دانشجویان کمک می‌کند تا درک کنند چگونه پروژه‌ها را برای دستیابی آسان به اهداف، مدیریت می‌کنند. همچنین به آنها کمک می‌کند تا تجارت را درک کرده و کارهای تیمی موفقی داشته باشند. در لهستان دو نوع MBA وجود دارد که شامل MBA اجرایی و MBA است. MBA اجرایی برای افراد باتجربه‌ای است که می‌خواهند با یادگیری برخی مهارت‌های جدید مدیریتی، تجارت خود را گسترش دهند. نوع دوم MBA برای دانشجویان یا افرادی است که تجربه کار کمتری دارند و می‌خواهند مهارت‌های شروع کار خود را بیاموزند.

مزایای تحصیل MBA در لهستان
یکی از رشته های تحصیلی محبوب در دانشگاه لهستان علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است
مزایای تحصیل MBA در لهستان

MBA در لهستان بدون نیاز به آزمون ورودی است.
مدت زمان تحصیل در رشته‌ی MBA در لهستان در مقایسه با سایر دانشگاه‌های اتحادیه اروپا کوتاه‌تر است.
برای تحصیل در MBA در لهستان قانون سختی وجود ندارد که حتماً باید زبان لهستانی را یاد بگیرید.

ده دانشگاه برتر لهستان که رشته‌ی MBA را تدریس می‌کنند:
Poznan University of Economics in Poznan
University of Warsaw, Faculty of Management in Warsaw
Warsaw University of Technology Business School in Warsaw
Kozminski University in Warsaw
Warsaw School of Economics (SGH) in Warsaw
Cracow University of Economics – Cracow School of Business in Cracow
Lublin Business School in Lublin
University of Business in Wroclaw in Wroclaw
Centre for Management Training (CMT) in Warsaw
Polish Academy of Sciences – Institute of Computer Science in Warsaw

اقتصاد

اقتصاد، علمی اجتماعی است که رونق اقتصادی جامعه را تحلیل می‌کند. نرخ بهره، نرخ ارز، شاخص‌های اقتصادی و بازارهای سهام و غیره در دوره‌ی لیسانس و فوق لیسانس اقتصاد تدریس می‌شوند. با مطالعه این موارد در رشته‌ی اقتصاد می‌توان فهمید که چگونه این صنایع بر صنایع مختلف در سراسر جهان تأثیر می‌گذارند. اقتصاد در لهستان دارای ۲ زیر شاخه اقتصاد خرد و اقتصاد کلان است.
دانشجویان با مدرک اقتصاد می‌توانند فرصت‌های شغلی زیر را به دست آورند:
تحلیلگر سرمایه گذاری، حسابرسی، مدیران مالی و مشاوران اقتصادی

ده دانشگاه برتر لهستان که رشته‌ی اقتصاد را تدریس می‌کنند:
University of Gdansk in Gdansk
University of Lodz in Lodz
Lazarski university in Warsaw
Wielkopolska Business School in Poznan
Warsaw School of Economics (SGH) in Warsaw
University college of social sciences in Czestochowa
University of Opole in Opole

هزینه‌های تحصیل و زندگی در لهستان
دانشگاه Jagiellon یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های لهستان و اروپا است که در قرن ۱۴ تأسیس شده است

هزینه‌های تحصیل و زندگی در لهستان

تحصیلات عالیه در لهستان برای شهروندان لهستانی رایگان است. اما اگر شما به عنوان یک مهاجر می‌خواهید به صورت رایگان تحصیل کنید؛ باید در همان آزمون ورودی دانشجویان لهستانی شرکت کرده و دوره‌ای را بگذرانید که به زبان لهستانی تدریس می‌شود. اگر نتوانید این معیارها را برآورده کنید؛ از شما شهریه دریافت می‌شود. بورس تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی در لهستان در دسترس نیست؛ بنابراین انتظار کمک مالی را نداشته باشید.

هزینه‌های زندگی در لهستان به محل زندگی و سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت. توصیه می‌شود حداقل ۲۵۰۰ PLN در هر ماه برای هزینه‌های زندگی خود در نظر بگیرید. اگر زندگی در خوابگاه دانشگاه را انتخاب کنید این هزینه کمتر از هزینه‌ی آپارتمان اجاره‌ای خصوصی است. برای کمک به هزینه‌های زندگی خود، می‌توانید یک شغل نیمه وقت داشته باشید. اگر اهل یک کشور اتحادیه اروپا هستید؛ می‌توانید بدون مجوز، کار کنید. اگر اهل کشور دیگری هستید؛ در صورت تمایل به کار، کارفرمای شما باید مجوز کار درخواست کند.

مزایای تحصیل در لهستان

لهستان دارای دانشگاه‌های قدیمی زیادی است. از بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه Jagiellon یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های لهستان و اروپا است که در قرن ۱۴ تأسیس شده است. در لهستان، حدود ۴۰۰-۵۰۰ رشته وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.
تحصیل در لهستان نسبت به تحصیل در سایر مناطق اروپا نسبتاً ارزان‌تر است.
هزینه زندگی در لهستان نیز کمتر از هزینه زندگی در اروپا است.
دانشگاه‌های زیادی در لهستان وجود دارند که امکانات اقامتی به دانشجویان ارائه می‌دهند و هزینه آن از هزینه اجاره‌ی آپارتمان کمتر است.

منبع: university of poland

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ