مستر ویزا

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین و دریافت اقامت دائم

مشاغل مورد نیاز اوکراین

یکی از مهمترین مسائل برای افرادی که قصد اقامت در اوکراین دارند انتخاب شغل است. بسیاری از دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن با این سؤال روبرو می‌شوند که برای اشتغال کجا بروم و كدام شغل واقعاً برای من سودآور خواهد بود. مطمئناً شما هم در کودکی با این سوال روبرو شده‌اید که می‌خواهید در آینده چه کاره شوید، اما در بسیاری از افراد این سؤال شک و تردیدهای بسیاری را به وجود می‌آورد. زندگی در اوکراین به اطلاعات زیادی نیاز دارد و افراد هنگام خروج از کشور سوالات زیادی را مطرح می‌کنند: “آیا ما به عنوان مهاجر به قانون مالیات بر درآمد اوکراین وابسته هستیم؟”، “برای کدام اسناد باید یک ترجمه معتبر دریافت کنیم؟”، یا برای اخذ اجازه اقامت در اوکراین باید چه شرایطی داشته باشیم؟ جستجوی اطلاعات درباره کار و زندگی در اوکراین بسیار سخت است و به زمان زیادی نیاز دارد، اما کارشناسان ما به شما کمک می‌کنند و اطلاعات قابل اعتمادی در مورد همه موضوعات مربوط به مهاجرت اوکراین را در اختیارتان قرار می‌دهند. پس از تجزیه و تحلیل چندین سایت، مقاله و درخواست کاربران در اینترنت ما برای شما لیستی از حرفه‌ها و مشاغل مورد نیاز اوکراین را عنوان کرده‌ایم که در بین کارفرمایان اوکراین تقاضای بسیاری برایشان وجود دارد. شاید امروزه برخی از آنها محبوب به نظر نرسند اما کارشناسان ادعا می‌کنند پس از گذشت چند سال متخصصان هنوز هم در جذب این مشاغل با مشکل روبرو هستند.

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین

فروشندگی
یکی از مهمترین مشاغل مورد نیاز اوکراین فروشندگی یا صندوقداری می‌باشد که در بین شغل‌های موجود در لیست، مقام بالایی را کسب کرده است. از آنجا که چنین موقعیت‌هایی به مدرک یا مهارت خاصی نیاز ندارد، افراد به راحتی می‌توانند در این مشاغل استخدام شوند. به طور معمول می‌توان موقعیت‌های مختلفی را در مناطق مجاور پیدا کرد زیرا فروشگاه‌ها و مغازه‌های بسیاری در اوکراین وجود دارد.

حسابداران، اقتصاددانان
برای افراد متخصص در بخش‌های مالی و اقتصادی اوکراین جای خالی بسیاری وجود دارد. کار در یک شرکت اوکراینی کار دشواری نیست، اما شخص باید برای انجام آن تلاش بسیاری کند.

رانندگان
در کشور اوکراین مشاغل زیادی برای رانندگان وجود دارد، با این حال، برای به دست آوردن یکی از این مشاغل فرد باید مجوز لازم را داشته باشد که البته هزینه آن گران است. در کشور اوکراین در شغل‌هایی مانند رانندگی اتوبوس و کامیون با ظرفیت ارتقاء بیش از 3.5 تن کمبود نیروی قابل توجهی وجود دارد.

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین

کشاورزان
بر خلاف بیشتر کشورهای توسعه یافته اروپا، کشاورزی در اوکراین پرقدرت‌ترین صنعت برای جذب سرمایه گذاران خارجی است. این موضوع هم به مزایای بازار و هم به مشکلات سایر صنایع مربوط می‌شود. عوامل مثبت آن عبارتند از: شرایط طبیعی و موقعیت مکانی کشور اوکراین در نقشه تجارت جهانی، کم هزینه بودن منابع محلی و تمایل تاریخی به کشاورزی، زیرساخت‌های توسعه یافته و ماشین آلات کشاورزی، نزدیک بودن به بازارهای مصرف کنندۀ برتر جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و خاورمیانه. بزرگترین پروژه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی و مرتبط با آنها عمدتا به زیرساخت‌های کشاورزی مربوط می‌شود. براساس اعلام انستیتوی اقتصاد کشاورزی در سال 2016، اراضی تجاری اوکراین 44.2 میلیون سرمایه دریافت کرده است. به‌علاوه واحد هلدینگ کشاورزی NCH در اوکراین (36 میلیون دلار سرمایه گذاری در سال 2015 کرده است) فعالیت می‌کند. کارخانه بذر شرکت آمریکایی Dupont Pioneer از زمان راه اندازی این کارخانه در سال 2013  پنجاه و یک میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. همچنین سرمایه گذاران خارجی و همچنین مؤسسات مالی بین المللی بر چشم انداز بخش کشاورزی اوکراین تمرکز می‌کنند.

کارگران کارخانه
در اوکراین بسیاری از جاهای خالی مربوط به کارگران یدی می‌شود زیرا ساکنان محلی تمایلی به تکمیل چنین موقعیت‌هایی ندارند. در بین مهاجران، این بخش محبوب‌ترین مشاغل محسوب می‌شود زیرا کارگران غیر متخصص، آشپزها و مراقبان، حقوق و دستمزد کاملاً مناسبی دریافت می‌کنند. متخصصین صنعت ممکن است در زمینه‌های صنعتی به عنوان اپراتور ماشین، اپراتور جوشکار، خیاط یا متخصص مزون، متخصص چوب، قفل ساز، برقکار، مهندس برق و… کار پیدا کنند.

مهندس فناوری و اطلاعات
در دنیای مدرن، صنعت IT روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. هر ساله دانشگاه‌های زیادی برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که با این روند همراه است. بر هیچ کس پوشیده نیست که دنیای فناوری رایانه جهشی سریع دارد و حرفه IT هر ساله پیشرفت قابل توجهی نسبت به سال پیش دارد. رشته IT یکی از مشاغل مورد نیاز اوکراین است که هر ساله تقاضا برای متخصصان واجد شرایط آن رو به افزایش است و حقوق آن‌ها یکی از بالاترین حقوق‌ها در اوکراین می‌باشد. این افراد باید در زمینه برنامه نویسی مهارت‌های قابل توجهی داشته باشند و به زبان انگلیسی تسط کامل داشته باشند. یک فرد موفق باید رزومه خود را تهیه کند و برای اثبات سطح دانش خود در مصاحبه شغلی آماده باشد.

مراحل بیزینس خدمات ساختمانی در اوکراین

پزشکی
هر چند این حرفه، حرفۀ جدیدی نیست اما هنوز هم محبوب است. پزشکی حوزه فعالیتی است که هرگز از مد دور نمی‌شود. صحبت در مورد اهمیت این رشتۀ علمی در زندگی فردی، امری بیهوده است، اما شایان توجه است که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از افراد از خدمات پزشکانی همچون پوست، مو، چشم و… استفاده می‌کنند، همچنین تعدادی تقاضا برای مشاغل داروسازی وجود دارد. داروسازی و بیوتکنولوژی از نظر هزینه‌های مطلق و نسبی همچنان پربازدیدترین صنایع جهان هستند. در دوره 2018 تا 2025، بازار جهانی داروسازی (از جمله بیوتکنولوژی) به طور متوسط 4.6٪ رشد خواهد کرد و تا سال 2025 حجم آن 1.7 دلار خواهد بود.

مترجم
مترجمی یکی از مشاغل مورد نیاز اوکراین است و یک مترجم خوب می‌تواند بدون هیچ مشکلی در اوکراین شغلی مناسب پیدا کند. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل همکاری با شرکای خارجی به دنبال استخدام مترجم هستند. همجنین شما می‌توانید در دارالترجمه‌ها مشغول به کار شوید و کتاب، مقاله و… ترجمه کنید. افرادی که به دو یا چند زبان تسلط دارند می‌توانند به راحتی در اوکراین وارد بازار کار شوند. همچنین افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند فرصت‌های شغلی مناسبی در شرکت‌های بین المللی خواهند داشت. میزان حقوق و دستمزد هر فرد به مهارت‌های شخصی او بستگی دارد.

مهندسین
مهندس یکی از مهمترین نیازهای شغلی در جهان است و یک مهندس واجد شرایط برای یافتن شغل در هر کشوری تضمین می‌شود. کشور اوکراین در زمینه تاسیسات برقی، مکانیک و ساخت و ساز به مهندسین متخصص نیاز دارد و بسیاری از شرکت‌ها به افرادی نیاز دارند که دارای مدرک مهندسی هستند. با استخدام در این مشاغل و با توجه به شرایط مورد نیاز می‌توانید اقامت دائم اوکراین را دریافت کنید.

منبع:best jobs in ukraine

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ