مستر ویزا

متوسط قیمت مسکن در اسپانیا چقدر است؟

قیمت مسکن در اسپانیا

متوسط قیمت مسکن در اسپانیا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ افزایش ۷.۲ درصدی در نرخ میان دوره‌ای داشت، بر اساس گزارشی که از انیستیتو ملی آمار منتشر شد قیمت مسکن چهارده درصد بیشتر از سه ماهه قبل بوده است.

قیمت مسکن در اسپانیا رشد میان دوره‌ای مثبت داشته است. از لحاظ نوع مسکن، متوسط قیمت مسکن غیر نوساز ۷.۳ درصد سالانه در سه ماهه اخیر افزایش داشته، سه دهم بیشتر از سه ماهه قبل و این بالاترین افزایش در هفت سال اخیر، بویژه از زمان سه ماهه ۲۰۰۷ بوده است.

در مورد مسکن‌های نوساز هم متوسط رشد قیمت ۶.۱ درصد در همان دوره می‌باشد، چهارده درصد بیشتر از عدد سه ماهه دوم و بزرگترین افزایش سه ماهه آن در سال ۲۰۱۸. در نرخ سه ماهه، متوسط قیمت مسکن بین ماه جولای و سپتامبر ۲.۲ درصد افزایش داشت که با افزایش ۲.۶ درصد ثبت شده در سه ماهه قبل و افزایش ۱.۸ درصدی تجربه شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ روبرو بوده است.

از لحاظ نوع مسکن، متوسط قیمت مسکن نوساز بین سه ماهه دوم و سوم امسال ۲ درصد رشد داشته، درحالیکه مسکن غیر نوساز ۲.۲ درصد رشد داشته است. طبق آمار انستیتو ملی (INE) قیمت املاک تا پایان سال نسبت به ارزشی که در اواخر سال ۲۰۱۵ داشتند با ۴.۵ درصد افزایش رو برو بوده‌اند. این در واقع بالاترین روند سوددهی از سال ۲۰۰۷ بوده است.

متوسط قیمت مسکن در اسپانیا

تعدادی از کارشناسان املاک معتقدند که تا پایان امسال قیمت ملک در تمام ایالت‌های مهم اسپانیا افزایش می‌یابد. این افزایش در سال ۲۰۱۵ تنها در شهرهای بزرگ اسپانیا از قبیل مادرید، بارسلونا، والنسیا و آلیکانته دیده می‌شد و درحالی‌که قیمتها در سال ۴.۵ درصد رشد می‌کنند کارشناسانی که در بخش املاک کار می‌کنند معتقدند که امسال قیمت ملک از حداقل ۶ درصد تا حداکثر ۱۲ درصد افزایش خواهد داشت.

اگرچه این اتفاق در پایان سال پیش بینی می‌شود اما از طرف دیگر احتمالا در عرض ۲ تا ۳ سال آینده زمانی که جمعیت اسپانیا رو به کاهش است، عوارض آن بر روی بخش املاک تاثیر خواهد داشت و باعث کمتر شدن ساخت و ساز خواهد شد و در نتیجه فشار کمی بر روی قیمت ملک وارد خواهد شد. با این وجود تا زمانی که این اتفاق واقعا بیفتد خرید ملک صعودی خواهد بود و روند قیمت نیز رو به افزایش می‌باشد.

برخی از کارشناسان حرفه‌ای معتقدند که اکنون زمان مطلوب برای سرمایه گذاری در املاک اس‍‍پانیا می‌باشد بخاطر عواملی مثل نرخ بهره پایین و بازده بسیار عالی در شرایط سرمایه گذاری. پیش‌بینی می‌شود شغل‌های جدیدی در اسپانیا ایجاد شوند و خرید ملک سودی بیشتر از یک اجاره ملک در ماه را خواهد داشت. طبق یک بررسی در خصوص ملک جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین املاک آنهایی هستند که سه یا چهار خوابه هستند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ