مستر ویزا

معایب مهاجرت به اوکراین

معایب مهاجرت به اوکراین

مهاجرت اخیراً به یکی از مهم‌ترین مباحث اقتصادی- اجتماعی در میان جوامع مختلف تبدیل شده است در بسیاری از کشورها از جمله اوکراین مهاجران معمولاً به عنوان تهدیدی برای نیروی کار آن کشور، اقتصاد و حقوق شهروندی جوامع میزبان معرفی می‌شوند. علاوه بر این‌ها تاثیرات مالی و بار مالی ناشی از مهاجرت یکی از داغ‌ترین و بحث برانگیزترین موضوعاتی است که اخیراً درباره مهاجرت شکل گرفته است. هدف این مقاله راهنمای مهاجران و افراد خواستار اقامت موقت یا اقامت دائم به اوکراین است و از منظر دیگری به موضوع مهاجرت نگاه می‌کند. همانطور که می‌دانید بحث مهاجرت به یک کشور دیگر همیشه چالش برانگیز و همراه با مزایا و معایب بیشماری بوده است که هر فرد خواستار مهاجرت باید با در نظر گرفتن هر دوی این موارد و تجزیه و تحلیل مزایا و معایب در کنار هم اقدام به مهاجرت کند و فریب تبلیغات گسترده را نخورده و معایب این سفر را در کنار مزایای آن در نظر بگیرد از جمله تبلیغاتی همچون وجود فرصت‌های شغلی بسیار در اوکراین، تحصیل رایگان یا اجاره ملک ارزان و به طور کلی یک زندگی راحت و بدون دردسر که اکثر سایت‌های گردشگری و یا تورهای آنها در شبکه‌های مجازی و فضای اینترنت بیان می‌کنند.

اثرات مثبت مهاجرت افراد به اوکراین توسعه اقتصادی این کشور، افزایش درآمد خانوارها، افزایش ارز خارجی، کاهش پرداخت‌های بیکاری دولت و کاهش نرخ بیکاری است و از جمله عوامل منفی فرار مغزها، از بین رفتن پویاترین قسمت پتانسیل هر کشور یعنی نیروی جوان و بدتر شدن وضعیت جمعیتی در کشور و افزایش بار صندوق بازنشستگی را میتوان نام برد.

معایب مهاجرت به اوکراین

– به طور کلی معایب مهاجرت به اوکراین را میتوان در ۶ گروه زیر دسته بندی نمود که به شرح مختصری از هر یک خواهیم پرداخت:

۱- تهدید مهاجرین برای امنیت ملی اوکراین

از جمله چالش‌های فعلی مهاجرین کشورهای مختلف به اوکراین رشد بی‌رویه جرم و جرایم در این کشور که از پیامدهای منفی آن تهدیداتی برای امنیت ملی کشور به دلیل جنگ ترکیبی دو گروه در دونبارس است. مهاجرت غیرقانونی مهاجران به اوکراین در سایه جنگ میان این دو گروه افزایش یافته است که در نتیجه آن تصمیم دولت اوکراین، کاهش ورودی جمعیت مهاجرین کشور در جهت حفظ تمامیت ارضی اوکراین و حفظ مالکیت دولت و تحقق حقوق شهروندی شهروندان اوکراینی و اطمینان از کیفیت مناسب سطح زندگی آنها است.

معایب مهاجرت به اوکراین

۲- آب و هوای بسیار سرد زمستان و بسیار گرم تابستان

اگرچه اوکراین دیدنی‌های چشم نواز و شگفت انگیزی دارد و فصل بهار در این کشور فصل ایده‌آلی برای گردشگری است اما عامل مهم دیگری که قبل از مهاجرت باید به آن توجه کنید سیستم آب و هوایی کشور اوکراین است آب و هوای این منطقه معتدل قاره‌ای است و زمستان‌های بسیار سرد و پوشیده از برف البته با زیبایی‌های بی‌نظیری دارد اما سرمای طاقت‌فرسای آن نیز همیشه برای مردم این منطقه و البته گردشگران و مهاجران تازه سفر کرده سخت و دشوار است، البته قسمت جنوبی این کشور با وجود دریای سیاه در کنار خود آب و هوای ملایم‌تر و با بارش برف کمتری دارد. کی‌یف شهر زیبای شمالی اوکراین حدود سه ماه سال شاهد یخبندان کامل است که دما در این منطقه تا ۳۰ – درجه زیر صفر نیز می‌رسد و در کنار فصل بسیار سرد زمستانی فصول گرم سال نیز در این منطقه بسیار داغ و سوزان است به طوری که در تابستان غلبه گردشگران و مردم منطقه اوقات زیادی از شبانه روز را در کنار دریا سپری می‌کنند و حمام آفتاب می‌گیرند و از خنکی آب دریا برای رفع عطش و پایین آوردن دمای بدن خود استفاده می‌کنند.

۳- داشتن زبان رسمی اوکراینی و روسی و ندانستن زبان انگلیسی

زبان اوکراینی که قبلاً رو تنی یا روسی کوچک نامیده می‌شد امروزه زبان اسلامی شرقی اوکراینی نام گرفته است که در جوامع اوکراین، قزاقستان، مولداوی، لهستان، رومانی، لیتوانی، اسلواکی و در جاهای دیگر به این زبان صحبت می‌کنند. الفبای سیریلیک نوشته شده است و ارتباط تنگاتنگی با روسی و بلاروسی دارد و مردم این کشور در مناطق مختلفی از آن تنها به دو زبان روسی و افغانی صحبت می‌کنند و کمتر زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند. یکی از مشکلات مهاجرین به این کشور یادگیری دو زبان روسی و اوکراینی است که دایره لغات گسترده و دشواری دارد بنابراین قبل از سفر باید بدانید که مردم این کشور کمتر انگلیسی متوجه می‌شوند و به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. زبان یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که ممکن است در زمان زندگی در اوکراین با آن مواجه شوید. اوکراین واقعا فرهنگ متفاوتی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد. در بعضی از موارد این فرهنگ‌ها خوب و در بعضی موارد بد است. گاهی اوقات ممکن است افکار 50 سال پیش را داشته باشند. در اوکراین مردم بسیار نژاد پرست هستند.

معایب مهاجرت به اوکراین

۴- خدمات ضعیف اداری و تحصیلی دراوکراین

بعضی مدیران دولتی عملکرد ضعیفی در ارائه خدمات به شهروندان این کشور دارند عملکرد ضعیف و نامناسب آنها به سیستم اداری این کشور ضررهای بسیاری رسانده و خدمات رسانی به مردم را در سطح ضعیف و بسیار ضعیفی قرار داده است. اغلب مردم در این کشور از ضعف نظارتی و پیگیری امور اداری خود گله‌مند هستند همچنین معلمان در سیستم آموزشی به جهت دریافت حقوق ناچیز از ارائه خدمات آموزشی در سطح مطلوب سرباز می‌زنند اگرچه تحصیل در اوکراین هزینه بسیار کمی دارد اما سطح آموزشی پایین است.

۵- سیستم بهداشت و درمان ضعیف

بهداشت و درمان در اوکراین در دو سطح غنی و ضعیف تقسیم بندی می‌شود. آن دسته از اقشار ضعیف جامعه که توان پرداخت هزینه‌های درمانی خصوصی را ندارند مجبور به استفاده از سطح ضعیف خدمات پزشکی دولتی و استفاده از خدمات دستیاران پزشکی و متخصصین کم تجربه خواهند بود که اغلب دوره‌های تخصصی ندیده‌اند. اما پزشکان ارشد که سطح بالاتری از تخصص را دیده‌اند در بیمارستان‌های خصوصی با هزینه بسیار بالا اقدام به پذیرش بیمارانی می‌کنند که از نظر مالی توان بالاتری دارند. در مورد مراقبت‌های دندانپزشکی نیز باید گفت که تقریبا در همه جا یکسان و هزینه‌ها بسیار بالا است و تمام خدمات دندانپزشکی در اوکراین خصوصی است.

۶- فساد گسترده در سیستم اداری و مالی و رشوه‌های زیرمیزی

در اوکراین اغلب مردم از اوضاع فساد در ادارات دولتی و پیگیری نکردن مأموران و کارمندان ادارات مالی از پرونده‌های شاکیان شکایت داشته، بدان جهت که مفسدان اقتصادی و متخلفان امور اداری مالی باید محاکمه شوند و به پرونده آنها رسیدگی شود. اما با پرداخت رشوه‌های زیرمیزی هنگفتی به کارمندان دولت آنها را از ادامه پیگیری مسئله منصرف نموده و عملاً این اتفاق منجر به بی‌قانونی در اغلب دستگاه‌های اجرایی و دولتی شده است.

منبع: Disadvantages of immigration to Ukraine

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ