مستر ویزا

نگاهی به مشاغل پردرآمد در ایران

مشاغل پردرآمد در ایران

سلام امروز قصد داریم تا برای شما عزیزان در خصوص مشاغل پردرآمد در ایران مطالب مفیدی را ارائه کنیم.

تعریف واژه شغل

شُغل یا پیشه فعالیتی منظم است که در ازای دریافت پول انجام می‌شود. یک فَرد عموماً یک شغل را با کارمندی، داوطلبی، یا شروع کسب‌وکار آغاز می‌کند. مدت‌زمان یک شغل می‌تواند از یک ساعت تا تمام طول عمر (مثلاً در مورد برخی قاضی‌ها) به درازا بکشد. اگر یک فرد برای نوع مشخصی از شغل تربیت شده‌ باشد، بدان حرفه یا پیشه می‌گویند. مجموعهٔ شغل‌های یک فرد در طول زندگی، سوابق شغلیِ آن فرد را تشکیل می‌دهد.

مشاغل پردرآمد در ایران را بشناسید

شاید بعد از شناخت درست واژه شغل بهتر باشد با پر درآمدترین مشاغل در اطرافمان یعنی کشور ایران بیشتر آشنا شویم و با دلایلی که این مشاغل به این سطح از تقاضای مردم رسیده‌اند بیشتر آشنا شویم. بسیاری از مشاغل داخل ایران درآمدهای نسبتا خوبی دارند و افرادی که وارد این مشاغل می‌شوند جزو پردرآمدترین‌ها خواهند بود. البته مشاغل پردرآمد در ایران ارتباطی به پولدارترین‌های ایران ندارد و فقط یک بررسی ساده در باب یکسری مشاغل است.

معمولا ما ایرانی‌ها خیلی خوشمان نمی‌آید که کسی در زندگی‌مان سرک بکشد. مثلا هیچ دوست نداریم که دیگران از میزان درآمد و دخل و خرجمان سر در بیاورند. اما در عوض خیلی مایلیم که بدانیم بقیه چقدر درآمد دارند، از کجا در می‌آورند و چطور می‌خورند. پای بحث که به میان بیاید سخنرانی‌های فراوانی در خصوص فضولی و دخالت نکردن در امور دیگران سر می‌دهیم اما پای عمل که می‌رسد حرف‌های خودمان را هم فراموش می‌کنیم. نمونه بارزش هم این است که وقتی به مطب یک پزشک می‌رویم در لحظات انتظار، با یک حساب سرانگشتی چرتکه می‌اندازیم که درآمد ماهیانه آقای دکتر چقدر است و اگر ما این درآمد را داشتیم چه‌ها که نمی‌کردیم!

اما واضح است که بسیاری از مشاغل داخل ایران درآمدهای چشمگیری دارند. در ضمن بررسی شغل‌های پردرآمد ارتباطی به فیش‌های حقوقی و مسائل پیش آمده اخیر هم ندارد و بنابراین در این گزارش بحثی در مورد فیش‌های حقوقی و این مسائل نداریم و یکراست می‌رویم سراغ موضوع خودمان تا فهرستی از مشاغل پردرآمد کشورمان را تهیه کنیم. یک روز چشم باز کردیم و دیدیم یک فیش حقوقی عجیب و غریب در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود و بحث‌ها درباره‌اش شدت می‌گیرد. واقعیت این بود که رقم فیش حقوقی به چشم خیلی از ماها آشنا نبود. اصلا فیش‌های نهایت دو میلیونی ما آدم‌های عادی کجا و حقوق ماهیانه هشتصد میلیون تومان کجا؟ در ذهن خیلی‌های ما این فیش حقوقی شبیه به یک شوخی بود. شوخی خنده‌داری که احتمالافوتوشاپ هم می‌توانست در آن دخیل باشد. با همه این وهم و خیالات اما ماجرای فیش‌های حقوقی کم کم جدی شد و کار به افشاگری‌های بیشتر رسید. حقوق‌های میلیاردی؛ پاداش‌های آنچنانی، آن هم برای کسانی که پشت میزنشینی و البته ریاست تنها ویژگی بارزشان بود. تب فیش‌های حقوقی آنقدر بالا گرفت که به برکناری عده‌ای منجر شد و البته به همین سادگی‌ها هم فروکش نکرد. با گذشت یک ماه از برملا شدن اولین فیش حقوقی نجومی در شبکه‌های اجتماعی هنوز بازار افشاگری داغ است. هر کسی تصویر جدیدی رو می‌کند و پس از آن خیلی‌ها مجبور به پاسخ‌گویی می‌شوند و ماجرا ادامه دارد. البته اشتباه نکنید! سوژه این گزارش به هیچ وجه قرار نیست به این موضوع بپردازد. احتمالا شما هم در جریان جزییات اخبار هستید، پس سعی می‌کنیم از تکرار مکررات به دور باشیم.

در ادامه می‌خواهیم شغل‌هایی را به شما معرفی کنیم که از آینده کاری خوبی برخوردار خواهند بود و چشم انداز آن‌ها روشن است. برخی کسب و کارهای اینترنتی و برخی دیگر در محیط فیزیکی قابل انجام هستند.

توریسم درمانی از مشاغل پردرآمد در ایران
توریسم درمانی از مشاغل پردرآمد در ایران

۱. توریسم درمانی

بله، توریسم درمانی! به دلیل ارزان بودن مخارج درمانی، به خصوص دندانپزشکی و جراحی زیبایی در ایران، از بسیاری از کشورهای جهان برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. همین باعث شد تا صنعت توریسم درمانی شکل بگیرید. جراحی زیبایی در همه جای دنیا طرفداران بسیاری دارد و به همین خاطر پردرآمدترین شغل در دنیا و و یکی از مشاغل پردرآمد در ایران است. احتمالاً در اطراف خودتان کسانی را دیده‌اید که عمل بینی یا جراحی زیبایی دیگری انجام داده‌اند یا ممکن است شما که این مطلب را می‌خوانید یکی از عمل‌های زیبایی را انجام داده باشید.

۲. صنعت گردشگری

صنعت گردشگری ایران را ازخاطر نبرید! یکی از مشاغلی که در گذشته بسیار کم مورد توجه مردم قدیمی قرار داشت صنعت گردشگری بود بخصوص در بخش بوم‌گردی بود. چیزی که باعث شده تا نام گردشگری در این فهرست جای بگیرید ویژگی‌های مخصوص خود در در زمان حاضر است که در ادامه با این ویژگی‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. خوشبختانه ایران دارای یکی از فراوان‌ترین مکان‌های گردشگری جهان است، از طرفی مردم جهان دیگر دوست‌دارند که حتماً در هتل‌های چند ستاره اقامت کنند و توجهی ویژه‌ای به بوم گردی دارند که شرایط این نیز در ایران فراهم است. اما نکته‌ای که می‌تواند شما را پولدار کند تفاوت قیمت ریال و دلار است. هرچقدر که قیمت دلار بالاتر برود برای شمایی که گردشگر خارجی وارد کشور می‌کنید شرایط بهتر خواهد بود.

۳. راهنمای تور

به سفر و گردشگری علاقه دارید؟ با توجه به رشد قابل ملاحظه آمار ورود گردشگران به کشور به ویژه در شهرهای تاریخی و گردشگرپذیر همچون شیراز و اصفهان بازار تور لیدرها به خصوص راهنمای توریست‌های خارجی بسیار داغ شده است. راهنمای مسافر، گردشگر یا تور لیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازارهای تجاری، جاذبه‌های طبیعت و … خصوصیات و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می‌کنند، توضیح داده و معرفی کند. اگر تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط هستید و محیط اطراف خودتان را می‌شناسید پیشنهاد می‌کنیم برای شروع در فیسبوک حضور فعالی داشته باشید و در صفحات مربوط به سفر ایران عضو شوید. همچنین می‌توانید از کوچ سرفینگ استفاده کنید. همه‌ی ما دوست داریم ارزان سفر کنیم و گردشگران خارجی هم دوست دارند سفر ارزانی به کشورهای آسیا از جمله ایران داشته باشند، یکی از سایت‌هایی که امروزه در ایران و کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، کوچ سرفینگ است.

۴. وکالت

وکالت شغل جالب، سخت و پر ماجرایی است و البته هیجان انگیز و یکی از مشاغل پردرآمد در ایران محسوب می‌شود. رشته تحصیلی وکالت در بین دانشجویان پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی است و در ایران نیز وکالت شغلی یک شغل پردرآمد به حساب می‌آید. شاید هدف شما برای انتخاب این رشته پولدار شدن باشد ولی باید همیشه یادتان باشد که این شغل به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید حق پایمال شده دیگران را بگیرید و عدالت را ایجاد کنید و بعد کسب درآمد کنید!

وکالت از مشاغل پردرآمد در ایران
وکالت از مشاغل پردرآمد در ایران

۵. ورود به بازار بورس

درگذشته مردم ایران شناخت آن‌چنانی از بازارهای مالی نداشتند. در واقع آن‌ها راحت پول خود را در بانک می‌گذاشتند و درصد بالایی سود می‌گرفتند. اما امروزه بانک‌ها در حال کاهش سود خود هستند و در ۱۰ سال آینده سود پرداختی آن‌ها زیر ۵% خواهد رسید. از همین رو کسانی که علاقه به کار کردن با سرمایه نقدی دارند باید وارد بازارهای مالی بورس شوند. بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس سکه و ارز آینده روشنی را داشته است. در همین ۵ سال گذشته بورس ایران رشد بالای ۲۰۰% را تجربه کرده که از دید عموم مردم مخفی مانده است. عموماً بورس‌ها در تمام جهان محلی برای ثروتمند شدن هستند.

۶. آرایشگری بهترین شغل پردرآمد برای خانم‌ها

یکی از پولسازترین مشاغلی که یک خانم می‌تواند انجام دهد انجام خدمات آرایشگری است. آرایش و گریم عروس، کاشت ناخن، پاکسازی پوست، اکستنشن و.. در حال حاضر در کشورمان طرفداران زیادی دارد و آرایشگرانی که مشتری ثابت و روزانه دارند ثروت خوبی بهم میزنند و می‌توانند بعد از چند سال یک زندگی خوب و ایده آل داشته باشند.

۷. بازیگری یک شغل خوب برای پول پارو کردن

بازیگری هم درآمد خیلی خوبه دارد، مخصوصاً برای افراد با استعداد و خوش قیافه. دستمزد بازیگری در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و اگر دقت کنید متوجه میشوید بازیگرهای مستعد و حرفه‌ای اکثراً در شرایط بسیار ایده آلی زندگی می‌کنند و هر چیزی که مردم عادی آرزوی داشتنش را دارند در اختیار دارند.

۸. سخنرانی بهترین راه برای کسب درآمد اساتید

یک شغل خیلی خوب برای کسب درآمد قابل قبول که در سال‌های اخیر در ایران رشد خیلی خوبی داشته انجام سخنرانی در حوزه موفقیت و کسب درآمد است. ظاهراً این طور به نظر می‌رسد افرادی که در این شغل فعالیت می‌کنند مشغول هدایت و راهنمایی دیگران و نشون دادن مسیر درست به آنها هستند، که البته اینطور هم هست ولی نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود هزینه شرکت در این سخنرانی‌هاست که بعضاً هزینه بلیط‌های فروخته شده برخی از این سمینارها برابر با سرمایه زندگی یک نفر است.

دندان پزشکی از مشاغل پردرآمد در ایران
دندان پزشکی از مشاغل پردرآمد در ایران

۹. دندان پزشکی پردرآمدترین رشته پزشکی

رشته دندان پزشکی تخصص‌های مختلفی مثل بهداشت عمومی دهان و دندان، جراحی دهان و فک، کاشت دندان، ارتودنسی و… را شامل میشود که هر کدام هزینه‌های سرسام آوری دارا هستند، از آنجایی که تعرفه دندانپزشکی نسبت به سایر رشته‌های پزشکی بالاتر است میتوان گفت این شغل یکی از مشاغل پردرآمد در ایران به شمار می‌آید.

۱۰. واسطه گری شغلی با سود خالص

شغل واسطه گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم زحمت‌ترین و پر سود‌ترین مشاغل در ایران به شمار می آید. در شغل واسطه‌گری که نه سرمایه نیاز است و نه اطلاعات و آموزش خاص، می‌توانید با پیدا کردن مشتری برای چیز‌های مختلف مثل خانه، ماشین یا هر نوع وسیله‌ای سود خالص بدست بیاورید.

ببینید: کارآفرینی یک جوان با مزرعه پرورش ماهی شغل بازاریابی هم که این روز‌ها خیلی فراگیر شده است در حیطه همین واسطه‌گری قرار دارد و در بازاریابی اگر بتوانید با استفاده از فنون فروشندگی مشتری‌ها را جذب کنید و فروش محصول را بالا ببرید پورسانت خوبی دریافت می‌کنید. بازاریاب‌های موفق بعضاً ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان هم درآمد دارند.

۱۱. پرورش قارچ از شغل‌های پردرآمد و زود بازده

یکی از عمده مشاغلی که به دلیل داشتن هزینه پایین برای شروع در ایران خیلی درآمدزا و مطرح شده پرورش قارچ است. خیلی از افرادی که در شغل تولید و پرورش قارچ فعالیت می‌کنند درآمد خیلی خوبی از اینکار به دست می‌آورند و چون این شغل بصورت گلخانه‌ای انجام می‌شود بهره برداری از آن تقریباً در تمام کشور مقدور است. از دیگر شغل‌های این چنینی که درآمد زایی بالایی دارند میتوان به پرورش بلدرچین، شترمرغ، انواع آبزیان و انواع گیاهان اشاره کرد.

پرورش قارچ از مشاغل پردرآمد در ایران
پرورش قارچ از مشاغل پردرآمد در ایران

۱۲. فروشگاه آنلاین راهکاری برای گسترش کسب و کار

راه اندازی فروشگاه آنلاین و فروش کالا در اینترنت این روز‌ها یک شغل پردرآمد در ایران به شمار می‌آید. فروش محصول از طریق وب سایت فروشگاهی یا پیج اینستاگرام سود خوبی دارد و از آنجایی که با فروش کالا از طریق اینترنت از پرداخت مالیات و کرایه مغازه و سایر هزینه‌های این چنینی در امان هستید، می‌توانید کالا‌ها را با قیمت کمتری نسبت به مغازه‌ها بفروش برسانید و مشتری‌های زیادی پیدا کنید.

۱۳. خدمات آنلاین، شغل پردرآمد و بدون سرمایه

یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران انجام انواع خدمات آنلاین است. فارغ از هر نوع تخصصی که داشته باشید و در دنیای واقعی از آن به کسب و درآمد می‌پردازید، مطمئن باشید که در دنیای مجازی هم می‌توانید از این خدمات استفاده ببرید.

۱۴. پرورش گیاهان دارویی

یکی از هیجان‌ انگیزترین مشاغل دوم برای خانم کارمند، پرورش گیاهان دارویی است. شما در عین‌ حال که از فضای بصری ایجاد شده در خانه لذت می‌‌برید و هوای بهتری استشمام می‌‌کنید، می‌‌توانید درآمد زایی بسیاری هم در خلال آن داشته باشید. حیاط منزل، بالکن و پشت‌ بام خانه و حتی گلدان‌‌های داخل خانه برای پرورش گیاهان دارویی مناسب است. مهارت آن کسب کردنی است اما نه با هزینه زیاد و همچنین سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد.

۱۵. ترجمه

انجام ترجمه متن‌های مختلف برای دانشجویان یا افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند و … درآمد خوبی برایتان دارد. هم به‌ صورت مستقیم و هم غیرمستقیم می‌‌توانید انواع سفارش‌‌ها را قبول نمایید.

 

منبع: High-paying jobs in Iran

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ