مستر ویزا

هزینه تحصیل در شفچنگو

هزینه تحصیل در شفچنگو

دانشگاه ملی تاراس شفچنکو در کی یف یک موسسه آموزش عالی دولتی در اوکراین است که تاریخچه آن را میتوان از سال ۱۸۳۴ میلادی به بعد دانست. دانشگاه ملی تاراس شفچنکو از کی یف دارای یک پردیس شهری در شهر کیف اوکراین است و هزینه تحصیل در آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

رتبه بندی دانشگاه

دانشگاه ملی تاراس شفچنکو از کی یف دانشگاه برتر و شماره ۱ در اوکراین است که تحت یک رقابت پایاپای توانسته است گوی سبقت را از رقبای خود برباید. این دانشگاه در میان 228 دانشگاه اوکراین دارای رتبه 1 می‌باشد. در سال 2009 طبق بررسی scopus این دانشگاه جز برترین دانشگاه در زمینه کارهای تحقیقاتی معرفی شد و در حال حاضر هم بهترین تحقیقات توسط این دانشگاه ارائه می‌شود. ‌این دانشگاه بعد از دانشگاه کیف و دانشگاه خارکف سومین دانشگاه قدیمی این کشور می‌باشد. این دانشگاه دارای رتبه 15 در میان دانشگاه‌ها و رتبه 5 در میان موسسات آموزش عالی می‌باشد. با توجه به رتبه بین المللی دانشگاه ملی شفچنگو جایگاه خود را در ۵٪ دانشگاه برتر جهان حفظ نموده است این دانشگاه از نظر کیفیت آموزشی در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. در زمان اتحادیه شوروی این دانشگاه مثل دانشگاه‌های موسکو و لنینگو جز 3 دانشگاه برتر معرفی شد.

روند درخواست ثبت نام و هزینه‌ تحصیل در شفچنگو

کمیته پذیرش دانشجو در این دانشگاه با بررسی ۲ عامل اصلی نتایج آزمون و عملکرد و سابقه تحصیلی قبلی، به ثبت نام دانشجویان متقاضی در این دانشگاه می‌پردازد. دانشگاه ملی تاراس شفچنگو از جمله دانشگاه‌هایی است که برنامه تحصیلی خود را به ترم تحصیلی تغییر داده‌ است و هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز بسیار کمتر از سایر دانشگاه‌های هم سطح خود بوده و بسیار ارزان است. به عنوان مثال هزینه شهریه تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه تنها ۳۰۰۰ دلار در سال بوده است که به نسبت سطح کیفیت بالای این دانشگاه مبلغ بسیار ناچیزی است. علاوه بر شهریه کم این دانشگاه مبلغی را به عنوان بورسیه تحصیلی دانشجویان متقاضی کمک تحصیلی اعطا می‌کند شما می‌توانید در وب سایت http://www.univ.kiev.ua اطلاعات رسمی‌تر و دقیق‌تری در مورد برنامه‌ها و شهریه‌های دانشگاه بیابید.

اطلاعات اولیه از پزشکی دانشگاه تاراس شفچنکو (رتبه ۴۲۰ جهانی)

۱- زبان تحصیل: انگلیسی
۲- ظرفیت کورس اصلی: ۷۵ نفر
۳- شهریه سالیانه پزشکی: ۹۱ هزار گریو معادل ۳۵۰۰ دلار
۴- هزینه یکساله پادفک:۵۰ هزار گریو معادل ۱۹۵۰ دلار (گذراندن پادفک اجباری نیست)
۵- هزینه خوابگاه: ۳۵ الی۷۰ دلار (در ماه)
۶- محدودیت سنی: اعلام نشده (فعلا بدون محدودیت سنی)
۷- شرط علمی: دیپلم تجربی بالای ۱۶
۸- نحوه گزینش: از طریق آزمون ورودی زیست و زبان (گذراندن دوره پادفک اجباری نیست)
۹- هزینه خدمات ۲۲۰۰ دلار (در سال اول دریافت میشود)

هزینه تحصیل در شفچنگو

ترکیب دانشگاه

دانشگاه ملی شفچنگو کیف یک دانشگاه کلاسیک با بیش از ۲۱۰۰۰ دانشجو بوده که هم شهروندان اوکراینی و هم خارجی‌ها فرصت برابری برای تحصیل در این دانشگاه دارند. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های جهان از جهت بالا بردن کیفیت آموزشی و ۲۹۰۰ کادر علمی متخصص و آموزش دیده است. در این دانشگاه عظیم 13 دانشکده وجود دارد که در زمینه‌های جغرافیا، تاریخ، اقتصاد، ریاضی، مکانیک، اطلاعات و فن آوری، فیزیک، الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، روانشناسی، شیمی و حقوق خدمات تحصیلی را ارائه می‌دهد. البته این دانشگاه علاوه بر موارد ذکر شده خدمات دیگری را هم ارائه می‌دهد از جمله: مرکز مطالعات اوکراین، موزه حیات وحش، مرکز انفرماتیک، موزه مربوط به تاریخچه دانشگاه، موزه زبانشناسی و کتابخانه تخصصی ماکسیموویچ می‌باشد.

از امکانات دانشگاه ملی تاراس شفچنکو می‌توان به امکانات ورزشی، رصدخانه، خوابگاه دانشجویی، کتابخانه، موزه جانور شناسی و سالن اینترنت اشاره کرد. خوابگاه دانشجویی دانشگاه تاراس با دانشگاه 300 الی 400 متر فاصله دارد و به صورت یک بلوک 21 طبقه می‌باشد که دارای سالن مطالعه، آشپرخانه مجزا، رستوران و نگهبانی می‌باشد. دانشگاه تاراس شفچنکو کیف دارای 15 دانشکده است که عبارتند از:
دانشکده بیولوژی
دانشکده شیمی
دانشکده زمین شناسی
دانشکده اقتصاد
دانشکده تاریخ
دانشکده قانون
دانشکده ریاضیات و مکانیک
دانشکده فلسفه
دانشکده فیزیک
دانشکده رادیولوژی
دانشکده روانشناسی
دانشکده جامعه شناسی
دانشکده زبان شناسی
دانشکده پزشکی
دانشکده ارتش

هزینه تحصیل در دانشگاه شفچنگو

در ابطه با هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه می‌توان گفت هزینه‌های تحصیل در مقایسه با سایر دانشگاه‌های اروپا مقرون به صرفه می‌باشد. دانشجویان باید علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه‌های زندگی دانشجویی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه‌های زندگی با توجه به محل اقامت و سبک زندگی فرد متفاوت می‌باشد، به طور کلی برای زندگی دانشجویی در کشور اوکراین باید ماهانه مبلغی بین 250$ تا 550$ (دلار) بپردازید. لازم به ذکر است دانشجویانی که در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت دارند هزینه‌های زندگی آن‌ها کاهش می‌یابد. متقاضیان می‌توانند با مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین هزینه‌های زندگی ماهانه خود را در این کشور برآورد کنند.

دانشگاه ملی شفچنگو واقع درکشور اوکراین، شهر کی یف
هزینه دوره لیسانس (برای خارجی‌ها): ۳۰۰۰ دلار در سال
هزینه دوره لیسانس (برای شهروندان): ۸۸ دلار در سال
هزینه استاد (خارجی): ۱۰۰۰ دلار در سال
هزینه استاد (شهروند): ۸۸ دلار
نوع پذیرش: ۲۰٪ کل متقاضیان
خرج زندگی: ۲۴۹-۵۳۲ دلار در ماه
نوع موسسه مالی: عمومی
سال احداث: ۱۸۳۴
ورودی خارجی: ۳٪ از کل ورودی‌ها
تقویم تحصیلی: ترمیک
پذیرش: نمره امتحان+ سوابق تحصیلی
کمک مالی، مسکن و کتابخانه: در صورت نیاز در دسترس است.

رشته‌های دایر در دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کی یف و هزینه تحصیل

– مهندسی عمران و معماری: ۲۰۰۰ دلار
– MD/MBBS پزشکی عمومی: ۳۳۰۰ دلار
– علوم کامپیوتر، شبکه و مهندسی کامپیوتر: ۲۰۰۰ دلار
– مدیریت بازرگانی: ۲۰۰۰ دلار
– حقوق بین الملل و اقتصاد: ۲۰۰۰ دلار
– جامعه شناسی، روانشناسی و فلسفه: ۲۰۰۰ دلارهزینه تحصیل در شفچنگو

جزئیات هزینه تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه شفچنگو

– مدت زمان دوره ۳ سال
– شهریه بخش مقدماتی + محل اقامت: ۳۰۰۰ دلار
– محل اقامت: حدود ۱۰۰۰ دلار
– بیمه پزشکی و صدور کارت اقامت: ۴۵۰ دلار آمریکا و یک بار بدو ورود به این کشور
– هزینه‌های دیگر در سال اول ورود: هزینه پذیرش، هزینه ثبت نام در دانشگاه، هزینه‌های اداری صدور اسناد از آموزش و پرورش اوکراین و هزینه فرودگاه بلیط و تور: جمعاً ۱۸۰۰-۲۰۰۰ دلار
– صدور گواهینامه اسناد: ۱۰۰۰ دلار یک بار بدو ورود

جزئیات هزینه تحصیل در دوره دکترا

– مدت زمان دوره: ۴ سال
– شهریه بخش مقدماتی+ محل اقامت: ۳۰۰۰ دلار
– محل اقامت: ۱۰۰۰ دلار
– هزینه‌های سال اول: ۷۵۰ دلار
– هزینه‌های سال دوم به بعد: ۴۵۰۰ دلار

سال تحصیلی در دانشگاه تاراس شفچنکو کیف در ماه سپتامبر آغاز می‌گردد و در ژوئن به پایان می‌رسد. تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 3 سال طول می‌کشد. تمامی متقاضیان بر اساس نتایج مصاحبه انتخاب می‌گردند.
منبع: shevchenko university of kyiv

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ