مستر ویزا

هزینه تحصیل در مادرید

هزینه تحصیل در مادرید

مادرید مکان بسیار خوبی برای زندگی است، اگر قصد ادامه تحصیل در مادرید اسپانیا را دارید این شهر گزینه بسیار خوبی است. با این حال، بودجه دانشجویی تاثیر بسیار مهمی در این تصمیم‌گیری دارد. بنابراین ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم تمام هزینه‌های ممکن را تحت کنترل داشته باشید. هزینه تحصیل در هر کشوری مخصوص همان کشور است، بنابراین برای انتخابی آگاهانه با مشاورین مستر ویزا تماس گرفته و از اطلاعات به روز این کشور آگاهی پیدا کنید. مشاوران ما در زمینه راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، ثبت شرکت در اسپانیا، خرید ملک و سرمایه گذاری، مارکتینگ و برندسازی، مهاجرت تحصیلی، صادرات موفق و خدمات پس از ورود در اسپانیا شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند. اما قبل از مهاجرت به اسپانیا و تحصیل در اسپانیا بهتر است درباره هزینه تحصیل در مادرید اطلاعاتی کسب کنید:

هزینه تحصیل در مادرید چقدر است؟

مسکن
قطعاً مسکن یکی از بزرگترین هزینه‌ها برای هر دانشجویی است که قصد ادامه تحصیل در مادرید را دارد. قیمت هر متر مربع بسته به محل مورد نظر بسیار متفاوت است! متوسط قیمت اجاره در مادرید 10،99 € / متر مربع است که باعث می‌شود پایتخت اسپانیا به یکی از گران‌ترین شهرهای این کشور تبدیل شود. حتی اگر در مدرسه‌ای در مادرید یا بارسلونا تحصیل می‌کنید می‌توانید زندگی در یک شهر مجاور را انتخاب کنید و بسیار مقرون به صرفه‌تر زندگی کنید. سه مکان ارزان برای زندگی در اسپانیا عبارتند از سالامانکا، سانتیاگو د کامپوستلا و گرانادا.

تلفن‌های هوشمند و اینترنت
آیا می‌دانید اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین افراد آن از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند؟ اگر در مادرید تحصیل می‌کنید اینترنت یک نیاز ضروری است و در سلسله مراتب نیازها قرار دارد، اینطور نیست؟ OCU (سازمان مصرف کنندگان و کاربران اسپانیایی) دارای یک ابزار مقایسه‌ای بسیار مفید است که می‌توانید از آن برای یافتن ارزان‌ترین اینترنت (WiFi و اتصالات داده تلفن همراه) در بازار استفاده کنید. قیمت موبایل از 10 € / ماه شروع می‌شود و می‌توانید با 26 یورو در ماه، 20 مگابایت WiFi در خانه داشته باشید (حتی می‌توانید این هزینه را با سایر هم اتاقی‌های خود به اشتراک بگذارید).

هزینه تحصیل در مادرید

حمل و نقل
مادرید برای بهبود حمل و نقل در این شهر و ارزان‌تر کردن آن برای دانشجویان تلاش بسیاری کرده است. گزینه‌های مختلفی برای حمل و نقل وجود دارد:

  • اگر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید می‌توانید با قیمت بسیار مناسب مقرون به صرفه رفت و آمد کنید. اگر زیر 26 سال دارید می‌توانید با گذر سالانه (200 €) یا گذر ماهانه (20 €) با مترو، اتوبوس (EMT) یا قطار مسافرتی رفت و آمد کنید. این بلیط برای همه مناطق معتبر است و ورود به دانشگاه یا مکان‌های دیگر را آسان‌تر می‌کند.
  • همچنین می‌توانید با پرداخت 15-25 یورو در سال از دوچرخه استفاده کرده و در مرکز شهر مادرید حرکت کنید.
  • اتومبیل‌های اجاره‌ای نیز موجود هستند، این گزینه در مادرید بسیار محبوب است! با برنامه‌های آنها می‌توانید نزدیکترین ماشین را پیدا کرده و آن را برای چند دقیقه یا چند ساعت اجاره کنید.

هزینه‌های مربوط به دانشگاه
جمع آوری تمام هزینه‌های دانشگاه در این پست غیرممکن است، زیرا هر موسسه هزینه‌های بسیار متفاوتی را تعیین می‌کند. اگر به کمک مالی نیاز دارید، توصیه می‌کنیم کمک های مالی دولت را دریافت کنید: وزارت امور خارجه اسپانیا، وزارت آموزش اسپانیا و دولت مادرید. برخی از اشخاص خصوصی مانند La Caixa Bank نیز کمک‌های بلاعوض ارائه می‌دهند. به غیر از هزینه‌ها، مواد مطالعه می‌توانند به کل هزینه‌های مربوط به دانشگاه اضافه کنند. البته این هزینه به مدرک شما بستگی دارد. با این وجود به طور متوسط می‌توانید انتظار داشته باشید که میانگین شهریه حدود 1000 یورو در هر ترم باشد.

هزینه تحصیل در مادرید

مواد غذایی
طبق بررسی OCU در مورد قیمت سوپر مارکت‌ها در اسپانیا، هزینه سالانه سبد خرید شما می‌تواند از 4.200 یورو در سال تا 7.006 € در سال متغیر باشد. در مادرید، ارزان‌ترین فروشگاه‌، فروشگاه زنجیره‌ای Alcampo می‌باشد (4.235 € در سال). اگر بودجه دانشجویی‌تان محدود است، توصیه می‌کنیم شنبه‌ها بعدازظهر خرید خود را انجام دهید (برخی از سوپر مارکت‌ها که یکشنبه‌ها بسته می‌شوند تخفیفات قابل توجهی ارائه می‌دهند). رستوران‌های بسیاری برای ناهار و شام وجود دارد که متوسط ​​وعده غذایی آنها بین 6 تا 20 یورو برای هر نفر است. این قیمت بسیار مقرون به صرفه است، به راحتی شما و همه دوستان دانشگاه‌تان می‌توانید آن را پرداخت کنید. اگر قصد تهیه وعده‌های غذایی در خانه را دارید (یا خودتان ساندویچ درست کنید) هزینه خرید مواد غذایی در سوپر مارکت نیز بسیار مقرون به صرفه است. اسپانیا از بازارهای بسیاری پر شده است و با حضور در این بازارها بهترین قیمت‌ها را در تمام کالاهای خود پیدا خواهید کرد.

مراجعه به پزشک: بیمه پزشکی
آیا شما از کارت بهداشت اروپایی بهره‌مند هستید؟ در غیر این صورت، می‌توانید بیمه پزشکی خصوصی را از 20-30 € / ماه دریافت کنید (Wiquot ابزاری برای مقایسه آنلاین است که به شما امکان می‌دهد یکی از بهترین‌ها را پیدا کنید). بهداشت و درمان در اسپانیا از بهترین مواردی است که شما پیدا خواهید کرد. شما همیشه می‌توانید انتظار بیمارستان‌های مجهز، پزشکان متخصص و استفاده از آخرین فن آوری‌ها را داشته باشید. خدمات درمانی در اسپانیا توسط دولت حمایت مالی می‌شود و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را برای همه مقرون به صرفه می‌کند. اگر بدون بیمه باشید، مراجعه به پزشک معالج 50 یورو هزینه دارد.

ورزش
خدمات ورزشی در دانشگاه معمولاً ارزان‌ترین گزینه است (بسته به فعالیت و دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید، حدود 13 € در ماه). اخیراً دانشگاه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای ارائه می‌دهند: یوگا، تنیس، رقص، هنرهای رزمی و … و بیشتر آنها استخر شنا دارند. اگر فعالیت‌ها یا برنامه زمانی دانشگاه را دوست ندارید نگران نباشید، زیرا مادرید پیشنهادات خوبی دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید رقص فلامنکو را با هزینه 40 € در ماه یاد بگیرید. عضویت در سالن بدنسازی در هر ماه حدود 50 یورو هزینه دارد.
هزینه تحصیل در مادرید

لباس
می توانید در کالج اسپانیا درس بخوانید و بهترین لباس‌ها را بپوشید، زیرا لباس در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این مادرید مملو از مراکز خرید، فروشگاه‌ها و موارد دیگر با نام‌های تجاری متعدد و جدیدترین مدل‌های مختلف از سراسر جهان است که آماده دریافت نظرات و سلیقه‌های شما هستند.

مسافرت (سفرهای روزانه و بازگشت به خانه)
مادرید یکی از شهرهای مهم اسپانیا است که بهترین ارتباطات را با سایر کشورها دارد. اگر قصد دارید محیط اطراف آن را کشف کنید (باید این کار را انجام دهید، ما سفرهای یک روزه از مادرید را پیشنهاد می‌کنیم)، برای این کار به بودجه بیشتری احتیاج دارید. اگر قصد دارید با قطار بروید، می‌توانید هزینه کمتری را پرداخت کنید.

منبع: cost of living in Madrid

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ