مستر ویزا

هزینه تحصیل در کی یف

هزینه تحصیل در کی یف

آن دسته از دانشجویان بین الملل که قصد تحصیل در اوکراین را دارند باید از تمام هزینه‌های زندگی، دانشگاه و شهریه ابلاغ شده برای مهاجران خارجی آگاهی داشته باشند؛ اگرچه این یک امر طبیعی به نظر می‌رسد اما دیده شده که بسیاری از دانشجویان مهاجر به جای برنامه ریزی مالی مناسب به فرضیات و شنیده‌ها استناد می‌کنند که منجر به تجربه‌های تلخ، ناامیدی و گاهی برگشت به کشور محل مبدا و یا اخراج می‌شود. در این مطلب هزینه تحصیل در کی یف را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

به طور کلی شهریه و هزینه زندگی نسبتا پایین اوکراین از جمله محرک‌های اصلی و عامل جذب برای دانشجویان خارجی و بین المللی برای ادامه تحصیل دانشگاهی در اوکراین است، با این حال شهریه کم لزوماً به معنای عدم وجود شهریه یا جایزه بورسیه تحصیلی نیست و دانشجویان بین‌الملل باید توجه داشته باشند که هنوز هم هزینه‌هایی جهت پرداخت برای دانشجویان خارجی در این کشور وجود دارد. تحصیل در اوکراین در مقاطع مختلف تحصیلی امکان پذیر است اما بیشتر متقاضیان تحصیل در این کشور با هدف تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی اقدام به مهاجرت می‌کنند. انتخاب این کشور و تحصیل در اوکراین شاید بیشتر بخاطر هزینه‌های تحصیل و زندگی است در حالی که متقاضیان تحصیل باید مواردی همچون سطح و کیفیت تحصیل، رتبه و رنک دانشگاه‌های معتبر را هم مد نظر قرار دهند.

کشور اوکراین و به ویژه شهر کی یف یکی از مقرون به صرفه‌ترین مقاصد آموزشی اروپا با هزینه دانشگاه و شهریه پایین و به صرفه برای دانشجویان بین المللی است. کی یف پایتخت کشور اوکراین و بزرگترین شهر آن است، این شهر شرایط زندگی دانشجویی را برای دانشجویان به عنوان یکی از شهرهای دارای بزرگترین دانشگاه‌های جهان فراهم می‌کند. دین اغلب مردم این شهر مسیحی است در حالیکه شرایط زندگی برای یهودیان و مسلمانان را نیز دارند. اوکراین دارای دانشگاه‌های متنوع در رشته‌های مختلف می‌باشد. قابل ذکر است که در دانشگاه‌های اوکراینی به سبـک دانشگاه‌های روسیه تدریس می‌کنند.

هزینه تحصیل دوره‌ها و شهریه‌ها در دانشگاه کی یف اوکراین

(شرح دوره) (محدوده شهریه)
برنامه تدارکاتی ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار
دوره پزشکی به زبان انگلیسی ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار
دوره پزشکی به زبان روسی ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار
دوره علوم مهندسی به زبان انگلیسی ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار
دوره علوم مهندسی به زبان روسی اوکراینی ۱۷۰۰ تا۲۵۰۰ دلار
دوره رشته کشاورزی به زبان روسی ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار
دوره علوم اجتماعی و مدیریت به زبان انگلیسی ۲۲۰۰ تا۳۵۰۰ دلار
دوره علوم اجتماعی و مدیریت به زبان روسی ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار
دوره علوم انسانی و هنر به زبان روسی ۱۷۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار

هزینه تحصیل در کی یف

همانطور که در جدول بالا می‌بینید هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین بسته به برنامه تحصیلی بین ۱۲۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار متغیر است. بیشتر شهریه برای برنامه‌های مقدماتی و معمولا کمتر از ۲۰۰۰ دلار است و در برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به ۱۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند.

هزینه شهریه برای دوره‌های کارشناسی بسته به زبان تحصیل و همچنین دوره خاص تحصیل و حتی نوع دانشگاه تغییر می‌کند و تفاوت دارد.

دوره‌های ارائه شده به زبان انگلیسی معمولا کمی گران‌تر از دوره‌های مشابه زبان اوکراینی روسی است و هزینه دوره‌های پزشکی معمولاً بیشتر از دوره‌های دیگر است.

به همین ترتیب همان دوره ارائه شده توسط یک دانشگاه مشهور در کی یف هزینه بالاتری نسبت به زمانی دارد که این رشته توسط یک دانشگاه نسبتا ناشناخته و با کیفیت کمتر در جای دیگری از اوکراین ارائه می‌شود و همچنین در پایتخت نیز واقع نشده است.

به جز دوره‌های پزشکی مانند پزشکی عمومی و دندانپزشکی که هزینه آن بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در صورت تدریس به زبان انگلیسی است، بقیه هزینه شهریه دوره کارشناسی و بالاتر از سایر رشته‌ها در محدوده ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است.

سایر هزینه تحصیل در کی یف
هزینه اسکان یا اقامت

شهریه پرداخت هزینه دیگری به نام هزینه اقامت نیز بر عهده دانشجو خواهد بود، دانشجویانی که در خوابگاه دانشجویی دانشگاه زندگی می‌کنند بسته به کیفیت دانشگاه و خوابگاه هرساله چیزی بین ۳۰۰ تا ۱۰۰ دلار را به عنوان هزینه اقامت در خوابگاه پرداخت می‌کنند و هزینه آپارتمان اجاره‌ای خارج از پردیس دانشگاه بیشتر از خوابگاه دانشگاهی است و بسته به شرایط آپارتمان این مبلغ هر ماه از ۲۰۰ دلار به بالا یا کمی کمتر است. به طور معمول دو یا چند دانشجو می‌توانند برای کاهش هزینه‌های اسکان در یک آپارتمان مشترک زندگی کنند. به دانشجویان بین المللی توصیه می‌شود که حداقل در سال اول زندگی برای سازگاری بهتر و بیشتر با محیط در خوابگاه زندگی کنند که مراقب امنیت دارد.

هزینه‌های پرداختی اداری

علاوه بر شهریه و پرداخت هزینه اقامت اسکان در خوابگاه پرداخت اداری دیگری نیز وجود دارد: هزینه ثبت نام دانشگاه، هزینه پردازش اجازه اقامت، تست‌های پزشکی و سلامت، بیمه پزشکی، بیمه مهاجرت و بیمه خوابگاه که کل این هزینه‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار خواهد بود اما مقدار آن بسته به دانشگاه متفاوت است و سالانه پرداخت می‌شود.

هزینه تحصیل در کی یف

پرداخت‌های یک دوره‌ای

آخرین مجموعه پرداخت‌ها هزینه‌های عملیاتی است که تنها یک بار صورت می‌گیرد، این پرداخت‌ها شامل هزینه خدمات شرکت مشاوره‌ای به داوطلبانی است که از خدمات مشاوران پذیرش استفاده می‌کنند. این مبلغ همچنین بسته به دامنه خدمات ارائه شده توسط شرکت مشاوره‌ای و فاصله صفر تا محل دانشگاه از بندر ورودی بین المللی متفاوت است و از بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار متغیر است.

قوانین و خطوط قرمز تسویه حساب و پرداخت شهریه

یک خبر خوشحال کننده درباره دانشگاه کی یف اوکراین این است که بر خلاف بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی تفاوت شهریه پرداختی برای شهروندان اوکراینی و دانشجویان بین المللی تقریباً ناچیز است.
نکته دوم اینکه بسیاری از دانشگاه‌های اوکراین و صد البته دانشگاه کی یف به دانشجویان بین المللی خود اجازه می‌دهند هزینه سالانه تحصیلی خود را به ترم تقسیم کنند که به طور قابل توجهی این کار بار مالی دانشجویان خارجی را که ممکن است از نظر مالی با مشکل روبرو باشند کاهش می‌دهد.
نکته سوم اینکه عدم پرداخت شهریه توسط دانشجوی مهاجر منجر به لغو مجوز اقامت دانشجوی خارجی و اخراج و از کشور می‌شود و یا مهاجرت او را با خطر جدی مواجه می سازد.
حتی اگر دانشجو پس از اخراج از اوکراین شهریه دانشگاه را پرداخت کند مجبور است برای ورود دوباره به خاک اوکراین یک ویزای ورود تازه بگیرد و هزینه آن را نیز متقبل شود.

منبع: ukraine university

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ