مستر ویزا

وضعیت کار در لهستان و شرایط کاریابی در لهستان

کاریابی در لهستان

طی سال‌های اخیر رشد اقتصادی لهستان روند صعودی داشته و این شرایط باعث شده تا کشور لهستان به نیروی کار بیشتری نیاز داشته باشد. کشور لهستان در زمینه‌های مختلفی مانند پزشکی، فناوری اطلاعات، آموزش، کشاورزی، تدارکات، ساخت و ساز و جهانگردی و بسیار از زمینه‌های دیگر به نیروی کار نیاز دارد و این فرصت مناسبی برای افراد خارجی است که از طریق کاریابی در لهستان به این کشور مهاجرت کنند. اگر قصد دارید در لهستان یک شغل پیدا کنید؛ این مقاله اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یافتن شغل در لهستان به ویژه برای یک خارجی می‌تواند چالش برانگیز باشد. نه تنها زبان لهستانی به عنوان یک مانع در راه یافتنِ شغل است؛ بلکه پیدا کردن شغل مناسب با مهارت شما کار سختی است. در این مقاله چند نکته مفید جمع آوری شده است که روند جستجوی کار در لهستان را برای شما آسان و تسریع می‌کند!

لهستان یکی از کشورهای اروپایی موفق است که بیشتر مردم آن به زبان لهستانی حرف می‌زنند. در صورتی که مهاجر خارجی هستید؛ برای کار کردن در لهستان باید اقامت و یا مجوز کار داشته باشید. مجوز کار از طریق کارفرما صادر خواهد شد.

وب سایت‌های کاریابی در لهستان

در ابتدا می‌توانید از مجموعه‌ای از سایت‌ها برای جست و جوی کار در لهستان به عنوان یک خارجی استفاده کنید. در ابتدا وب سایت‌هایی برای کاریابی در لهستان راه اندازی شده است که به شما کمک خواهد کرد. سایت‌های Pracuj ،Gazeta Praca، سایت جست و جوی کار دولتی PSZ، موتور جست و جوی کار Praca ،Indeed، سایت CareerJet ،Randstad از جمله منابعی هستند که می‌توانید در جست و جو کار در لهستان به شما کمک کنند. در حقیقت، صدها وب سایت از این دست وجود دارد و بیشتر آن‌ها رایگان هستند و کارفرما هزینه ارسال آگهی را پرداخت می‌کند. برخی از آن‌ها به یک زمینه خاص اختصاص یافته‌اند؛ برخی دیگر بیشتر برای شغل‌های دفتری و فیزیکی در لهستان مناسب هستند. بیشتر این وب سایت‌ها فقط به زبان لهستانی در دسترس هستند؛ اما در چندین وب سایت این امکان وجود دارد که با زبان انگلیسی از آن استفاده کنید؛ البته انتظار پاسخگویی ۱۰۰ درصدی از این وب سایت‌ها را نداشته باشید؛ اما ارزش امتحان کردن را دارد. یادگیری زبان انگلیسی در راستای کاریابی در لهستان بسیار ضروری است.

علاوه بر سایت‌های کاریابی افرادی که به زبان لهستانی مسلط هستند می‌توانند از روزنامه‌های برجسته این کشور مانند موارد زیر برای کاریابی استفاده کنند:
Życie Warszawy
GazetaPraca.pl
The Warsaw Voice

کاریابی در لهستان
علاوه بر سایت‌های کاریابی می‌توانید از روزنامه‌های برجسته این کشور برای کاریابی استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی

از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید! در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، گروه‌هایی اختصاص داده شده است تا شغل‌هایی را به افراد علاقه مند معرفی کنند. در راستای استفاده از شبکه‌های اجتماعی سعی کنید از LinkedIn برای یافتن کارفرما خود استفاده کنید. این شبکه اجتماعی بزرگ و حرفه‌ای منبعی برای ایجاد ارتباطات در زمینه‌های مختلف و شهر و کشور مورد نظر شما است. کارفرمایان اغلب از جستجوی اینترنتی برای پیدا کردن کارمندان استفاده می‌کنند. بنابراین پروفایل LinkedIn را کامل کرده و مهارت‌ها و تجربیات خود را در آن ذکر کنید.

آژانس‌های استخدامی در لهستان

اگر نمی‌خواهید به صورت آنلاین شغلتان را پیدا کنید؛ می‌توانید از خدمات آژانس‌های استخدامی استفاده کنید. این آژانس‌ها با شرکت‌های مختلفی (که به دنبال کارگر و کارمند هستند) همکاری می‌کنند و لیستی از مشاغل موجود را به شما معرفی خواهند کرد. خدمات آژانس‌های استخدامی گاهی رایگان است، اما برخی از آن‌ها ممکن است هزینه‌ای را دریافت کنند. شما در ابتدا باید یک فرم را پر کنید و یا رزومه‌ی خود را با یک عکس جدید ارسال نمایید. مشهورترین آژانس‌های استخدامی لهستان عبارت‌اند از:

Randstad
Flagma
OTTOworkforce
Ewl.com.pl
Interkadra.pl
POLAND WORKFORCE
Work Service

موسسه‌های کاریابی برتر در کشور لهستان عبارتند از:

GBS Recruitment Agency
Adecco Poland
Employment Agency WORKSOL
Eurasia Placement
Collabera Poland
Jobs Plus
RI Consultancy Services Poland Sp. z o.o.
Pedersen & Partners Warsaw
Imperial Polish Workers
RI Consultancy Services Poland
Spring Professional Poland

وب سایت‌های کاریابی در لهستان
کشور لهستان در زمینه‌های مختلفی مانند پزشکی، فناوری اطلاعات، آموزش و… به نیروی کار نیاز دارد

همچنین می‌توانید از خدمات استخدامی ملی لهستان (Urząd Pracy) استفاده کنید. می‌توانید به‌صورت آنلاین در www.praca.gov.pl به آن دسترسی داشته باشید. متأسفانه، اطلاعات موجود در این وب سایت تنها به زبان لهستانی است. همچنین، بهتر است بدانید خدمات ملی استخدام تنها محدود به مشاغل کمی است و ممکن است نتوانید از این طریق شغل مورد نظرتان را پیدا کنید.

افراد متقاضی و واجد شرایط می بایست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار لهستان را آماده و تهیه کرده و آن‌ها را به سفارت این کشور برای بررسی و تأیید نهایی ارائه دهند. مدارک مورد نیاز ویزای کار لهستان شامل موارد زیر می‌شود:

متقاضی باید گذرنامه معتبر خود را ارائه دهد.
مدارک تحصیلی فرد متقاضی باید ترجمه و ارائه شود.
مدارک و سوابق کاری فرد متقاضی باید ترجمه و ارائه شود.
در صورت داشتن مدرک زبان، متقاضی باید آن را به سفارت لهستان ارائه دهد.
دعوت نامه کاری کارفرما باید ارائه شود.
فرم‌های مربوط به ویزا تکمیل و ارائه شود.
در صورت داشتن مدارک فنی و حرفه‌ای، گواهی آن‌ها ارائه شود.
دو قطعه عکس پاسپورتی ارائه شود.

موسسه‌های کاریابی برتر در کشور لهستان
اگر نمی‌خواهید به صورت آنلاین شغلتان را پیدا کنید؛ می‌توانید از خدمات آژانس‌های استخدامی استفاده کنید
تماس با شرکت‌های مورد نظر

شما می‌توانید با شرکت‌های مورد نظرتان تماس بگیرید. اگر جستجوی آنلاین نتیجه‌ای نداشت؛ سعی کنید مستقیماً با شرکت مورد نظر تماس بگیرید. این کار می‌تواند از طریق تلفن یا مراجعه حضوری به کارفرما انجام شود. در صورتی که به کارمند نیاز نداشته باشند؛ ممکن است رزومه شما را دریافت کرده و در آینده شما را در اولویت قرار دهند.

از جمله مشاغلی که در لهستان می‌توانید فرصت‌های شغلی مناسب را پیدا کنید شامل موارد زیر است:

  • بانکداری و امور مالی
  • ساخت مواد شیمیایی
  • IT
  • لجستیک
  • ارتباطات از راه دور
نمایشگاه‌های شغلی

بیشتر نمایشگاه‌های شغلی در شهرهای بزرگ برگزار می‌شوند که از طریق شرکت در آن‌ها می‌توانید با نیازهای شغلی شرکت‌های مختلف آشنا شوید. حضور در چنین مراسمی برای درک بهتر کارفرما، یافتن شغل و درک وضعیت فعلی بازار کار بسیار عالی است.

کلام آخر

مهم‌ترین نکته در حین جستجوی کار این است که هرگز تسلیم نشوید. سعی کنید بیشتر تحقیق کنید؛ رزومه‌ی خود را ارتقا دهید؛ آن را برای شرکت‌های مختلف ارسال کنید و از فعال بودن و برقراری ارتباط با کارفرماهای مختلف نترسید.

منبع: finding a job in poland

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ