مستر ویزا

اودسا | هزینه زندگی در اودسا | تور اودسا اوکراین

اودسا | هزینه زندگی در اودسا | تور اودسا اوکراین

حقایق جالب درباره شهر اودسا در کشور همیشه سرسبز و پرآب اوکراین

اودسا شهری شگفت انگیز، با جاذبه های تاریخی و توریستی فراوان در جنوب کشور پهناور و همیشه سرسبز اوکراین است.

اودسا به دلیل داشتن سواحل بسیار زیبا و سبک معماری قرن نوزدهم میلادی از جمله تئاتر اپرا و سالن باله اودسا معروف است که به آن لقب مروارید دریای سیاه نیز داده اند.

بزرگترین بندر دریایی اوکراین در اودسا است که نقش استراتژیک در اقتصاد اوکراین همچنین اروپا دارد.

اودسا | مروارید درخشان دریای سیاه

معماری خیابان ها در شهر اودسا  و سبک معماری خانه های مروارید درخشان دریای سیاه، برگرفته از سبک اروپایی است سفر به شهر اودسا می تواند وسوسه انگیز باشد به طوریکه شاید شما برای همیشه تصمیم بگیرید به این شهر نقل مکان کنید. جالب است بدانید بسیاری از اهالی اودسا که در این شهر زندگی می کنند علاوه بر ساکنین خود اوکراین از کشورهای مختلفی همچون آلمان، یونان، فرانسه  و سایر کشورهای دنیا هستند.

پخش ویدیو

قدمت شهر توریستی و بندری اودسا

جالب است بدانید تاریخ تاسیس مروارید درخشان دریای سیاه “اودسا” مربوط به سال 1794 میلادی است. دوم سپتامبر 1794 میلادی. یعنی عمر شهر اودسا بالغ بر 226 سال می باشد.

مساحت: 162.4 کیلومتر مربع

تأسیس: 2 سپتامبر 1794

سن: 226 سال

اودسا – پایتخت طنز اوکراین است

شهرت اودسا | پایتخت طنز اوکراین

شهر بندری و توریستی اودسا در اوکراین به پایتخت طنز اوکراین معروف می باشد.

در سراسر اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین کشور اوکراین، شهر بندری اودسا پایتخت طنز محسوب می شود.

دقیقاً مشخص نیست که این لقب از چه تاریخی به این شهر اعطا شده است اما بیشتر افرادی که با مردم محلی اودسا برخورد کرده اند به طبیعت شاد و شوخ طبعی اصلی آنها پی برده اند.

شاید این خلق و خوی جنوبی یا ترکیب ملی رنگارنگ این شهر تاریخی است که در آن شهروندان اوکراینی در کنار شهروندانی از سایر ملل مثل یونانی ها، روس ها، یهودیان، مولداوی ها ، ارمنی ها و گرجی ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

پایخت طنز اوکراین و مروارید درخشان دریای سیاه تعداد زیادی طنزپرداز با استعداد به جهان بخشیده است.

کویالنیک مرکز طبی آب درمانی اودسا

کویالنیک در نزدیکی اودسا در اوکراین، یک مرکز آب درمانی و گل درمانی طبیعی بی نظیر که سالانه، هزاران اوکراینی و حتی توریست های بین المللی نه تنها برای استراحت بلکه برای بهبود سلامت پوست و جسم و جان خود به کویالنیک می آیند.

درمان پروستات با گل درمانی در کویالنیک اودسا

پزشکان عقیده دارند که گل محلی موجود در کویالنیک اودسا دارای خواص معجزه آسایی است. آنها می گویند گل محلی تقریباً می تواند همه زخم ها را بهبود ببخشید و درمان کند.

از انواع بیماری های پوستی گرفته تا پروستات.

پروسه درمان با گل بسیار ساده و راحت است. شما باید بدن خود را با گل های طبیعی  آغشته کرده و کمی در آن محیط بنشینید.

گل های طبیعی حاوی عناصر کمیاب مفید برای بدن ما هستند.

شهر بندری اودسا | بزرگترین دولفیناریوم اوکراین

دلفیناریوم واقع در شهر اودسا بزرگترین دلفیناریوم موجود در اوکراین می باشد که با استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته شده است.

زیرساخت های این دلفیناریوم طروی طراحی شده است که همه استانداردهای بین المللی را برای پرورش حیوانات دریایی فراهم آورده است بطوریکه  اولین بار در 10 سال گذشته در بین همه دلفیناریوم های اوکراین به ویژه در اودسا یک دلفین کوچک در این دلفیناریوم متولد شده است.

حقایقی جالب درباره اودسا | مروارید درخشان دریای سیاه در اوکراین

  • “مامان اودسا” اصطلاحی است که مردم اودسا برای اشاره به شهر خود استفاده می کنند.
  • نام اودسا، شهری در ایالات متحده آمریکا است که به افتخار اودسای اوکراین نامگذاری شده است.
  • در سال 2011 میلادی، شهر اودسا در اوکراین رتبه اول را در رتبه بندی شهرهای اوکراین از نظر کیفیت زندگی کسب کرد.
  • مرکز تاریخی اودسا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

پله های عظیم پوتمکین | جاذبه های دیدنی اودسا

این راه پله بزرگ یک راه بسیار تشریفاتی برای ورود از بندر به شهر اودسا است.

این راه پله  که از گرانیت ساخته شده است توسط شاهزاده ورونسف به عنوان هدیه به همسرش سفارش داده شد و در اوایل دهه 1840 میلادی ساخته شد.

در پله های پوتمکین اودسا در مجموع 192 پله وجود دارد که طول آنها 142 متر و اختلاف ارتفاع آنها 27 متر است

خصوصیات جالب پله های پوتمکین اودسا

طول هر پله در پایین پله ها  یعنی پله اول بیست و یک و هفت دهم متر است و در پله آخر یعنی پله یکصد و نود دوم، بسیار وسیع تر از قسمت بالا، دوازدهم و نیم متر است.

پله های عظیم پوتمکین که در کشتی رزمی پوتمکین جاودانه شده اند، با فانوس دریایی ورونسف به ساحل منتهی می شوند.

تئاتر اپرا و باله اودسا

خانه اپرای اودسا یک مرکز باشکوه در اودسا است و توسط شرکای وینی فلنر و هلمر در دهه 1880 میلادی طراحی شد.

فلنر و هلمر با ده ها خانه اپرا در سراسر اروپای مرکزی و شرقی همکاری کردند، اما آنها به عنوان شاهکار خود به اودسا نگاه کردند.

اگر می خواهید جزئیات دقیق معماری آکادمیک و مشخصات فنی خانه اپرای اودسا را بدانید، می توانید یک تور چند ساعته در طی یک سفر توریستی به اودسا داشته باشید، اما مطمئن باشید هیچ چیزی به اندازه یک تماشای یک اجرای زنده اپرا یا اجرای باله در این مرکز با شکوه نیست.

قلب تپنده اودسا | خیابان اصلی اودسا

خیابان Deribasivska که تقریباً یک کیلومتر در سطح شهر حرکت می کند ، قلب تپنده اودسا است. چه در حال پیاده روی و نوشیدن قهوه، خرید از مراکز خرید مختلف،  خوردن غذاهای  دریایی و  یا گشت و گذار در این شهر بندری باشید، همچنان خود را در این شریان پویا و قلب تپنده اودسا خواهید یافت.

خیابان اصلی اودسا  به نام یکی از بنیانگذاران این شهر، ناپولی خوزه د ریباس که یک نجیب زاده اسپانیایی بوده است، نامگذاری شده است و می توانید مجسمه او را در انتهای شرقی ببینید.

خیابان Deribasivska که تقریباً یک کیلومتر در سطح شهر حرکت می کند ، قلب تپنده اودسا است. چه در حال پیاده روی و نوشیدن قهوه، خرید از مراکز خرید مختلف،  خوردن غذاهای  دریایی و  یا گشت و گذار در این شهر بندری باشید، همچنان خود را در این شریان پویا و قلب تپنده اودسا خواهید یافت.

خیابان اصلی اودسا  به نام یکی از بنیانگذاران این شهر، ناپولی خوزه د ریباس که یک نجیب زاده اسپانیایی بوده است، نامگذاری شده است و می توانید مجسمه او را در انتهای شرقی ببینید.

در تابستان این خیابان مملو از توریست های  پیاده و دیگر هنرمندان خیابانی است و تراس های طولانی کافه ها و رستوران های مختلف پابرجاست  که می توانید در هر یک از آنها بنشینید، قهوه میل کنید و یا غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید و از هوای خوب و طبیعت چشم نواز این مروارید درخشان دریای سیاه لذت ببرید.

پاساژ سلطنتی اودسا

در خیابان اصلی اودسا پاساژ ها و مراکز خریدی بیشماری وجود دارد اما یکی از آنها مربوط به اواخر قرن 19 میلادی می باشد. یک پاساژ مجلل با معماری قرن 19 میلادی که با سایه بان فلزی و شیشه ایی پوشانده شده است. همچنین در سه طبقه بالائی پاساژ اودسا یک هتل قرار دارد.

ساحل لانگرون اودسا

یکی از زیباترین جاذبه های توریستی و گردشگری مروارید درخشان دریای سیاه، ساحل لنگرون اودسا می باشد.

شوچنکو پارک اودسا

یکی از جاذبه های توریستی و حتی تفریحات محلی برای شهورندان اودسا، قدم زدن در شوچنکو پارک اودسا و استفاده از چرخ و فلک پارک شوچنکو است.

مدتها قبل از وجود شهر اودسا ، قلعه ای عثمانی در محل این پارک در بالای بندر وجود داشت. هنگامی که در قرن هجدهم تصرف شد، یک سنگر روسی جایگزین آن شد، که با تغییر مرزها به سمت جنوب غربی منسوخ شد و از ابتدای قرن 19 میلادی این منطقه به قرنطینه بندر تبدیل شد و همه چیز در سال 1875 میلادی به یک پارک تبدیل شد و ابتدا به نام تزار الکساندر دوم نامگذاری شد و در نهایت نام این پارک به نام شاعر اوکراینی تاراس شوچنکو در دهه 1950 تغییر داده شد.

دخمه های اودسا

دخمه های اودسا طولانی ترین کاتاکمب ها یا دخمه ها در جهان هستند، در زیر شهر اودسا بزرگترین شبکه دخمه در جهان به طول 3000 کیلومتر واقع شده است که در زمانهای مختلف مخصوصا در جنگ جهانی دوم استفاده می شده است..

جشنواره بین المللی فیلم اودسا

اصلی ترین جشنواره سینمای ملی  اوکراین است. جشنواره بین المللی فیلم اودسا یک جشنواره فیلم سالانه است که در اواسط ماه ژوئیه در شهر بندری اودسا  در کشور اوکراین برگزار می شود.  OIFF میزبان فیلم های ملی و همچنین اولین نمایش استعدادهای جوان است. علاوه بر این، جشنواره بین المللی فیلم اودسا جشنواره ای از اولین نمایش ها است.

جشنواره بین المللی فیلم اودسا برای اولین بار 16 تا 24 ژوئیه در سال  2010 میلادی برگزار شد.

جشنواره بین المللی فیلم اودسا در سال 2021 میلادی

هشت روز جشنواره فیلم مداوم، اولین نمایش اختصاصی فیلم های اوکراینی، دیدارهای  مهم جشنواره جهانی از برلیناله تا کن، ملاقات با کارگردانان و فیلمنامه نویسان مطح اوکراینی و بین المللی، کلاس های آموزشی با کیفیت از متخصصان صنعت فیلم، همه اینها در دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم اودسا منتظر شما هستند

از 14 تا 21 آگوست، اودسا تبدیل به یک هالیوود واقعی برای علاقه مندان به فیلم می شود  بنابراین عجله کنید تا بلیط خود را برای ورود به دنیای سینمای شگفت انگیز و فرصت پیوستن به صنعت اصلی فیلم خریداری کنید.

هزینه زندگی در اودسا | قیمت اجاره خانه در اودسا

هزینه زندگی در شهر اودسا اوکراین بطور کلی در مقایسه با هزینه زندگی در شهر کی یف، پایتخت اوکراین ارزانتر می باشد. علت این امر هزینه اجاره خانه است که در مقایسه با هزینه اجاره خانه در شهر کی یف اوکراین پایین تر است .

هزینه زندگی در شهر کی یف، تقریبا سی تا سی و پنج درصد بیشتر از هزینه زندگی در شهر اودسا می باشد.

بهترین روش مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ