مستر ویزا

سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم

سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم

قبل از سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم بهتر است تعریف مشترکی از سرمایه گذاری داشته باشیم

اگر بخواهیم یک تعریف کاربردی و قابل فهم و بدور از هرگونه اصطلاحات علمی و تخصصی علم اقتصاد راجع به سرمایه گذاری داشته باشیم، میتوانیم سرمایه گذاری را چنین تعریف کنیم:

سرمایه گذاری یعنی خرید یا پرداخت پول برای چیزی با انتظار سود و منافع از آن در آینده، یعنی اینکه شما به این امید برای خرید این کالا پول پرداخت میکنید که در آینده قیمت کالای مورد نظر افزایش بیاید و شما بابت پولی که پرداخت کردید کسب سود کنید یا درآمدی برای شما ایجاد شود که در مقایسه با لحظه خرید آن کالا در گذشته، باز شما منفعت بردید.

سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم

آشنایی با تجارت خودرهای دست دوم

مثال شفاف و واضحی که میتوانیم برای بیزینس واردات خودرو دست دوم مطرح کنیم اینست:

شما امروز معادل هزار دلار برای خرید یک ماشین دست دوم پرداخت می کنید و انتظار دارید طی چندماه یا چند سال آینده وقتی اتومبیل خود را دریافت کردید، سود کنید

این سود و منفعت می تواند به چند صورت نصیب شما بشود.

در حالت اول مثلا شما امروز پول پرداخت کردید، ماشین مورد نظر را دو ماه بعد دریافت کردید، لحظه دریافت ماشین اگر بخواهید ماشین را به فروش برسانید، قیمت فروش ماشین مبلغ بیشتری از قیمت خرید ماشین توسط شما باشد و این مبلغ باید طوری باشد که از لحاظ بیزینس و کسب و کار، توجیه اقتصادی بابت وقت و زمان و انرژی که صرف کرده اید داشته باشد.

در حالت دوم شما قصد فروش ماشین را ندارید ولی اگر خودتان میخواستید از فروشنده دیگری این ماشین را بخرید، می بایست مبلغ بیشتری پرداخت کنید ولی شما بجای اینکه مبلغ بیشتری را به یک فروشنده محلی پرداخت کنید، خودتان اقدام به خرید ماشین از یک عمده فروش کردید و بدین صورت سود نصیب شما شد که در این حالت هم می بایست اختلاف این دوعدد به حدی باشد که از لحاظ صرف انرژی، وقت روزانه و فعالیت هایی که شما انجام داده اید، توجیه اقتصادی داشته باشد.

آیا سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم سود آور است؟

اگر به دنبال پاسخ سریع هستید، بله صد در صد اما این بیزینس هم دقیقا مثل تمام بیزینس ها و تجارت های دیگر اگر بخواهید بدون برنامه و بدون دانش کافی وارد آن بشوید، ممکن است  ضرر کنید. در حقیقت امروزه با توجه به گستردگی جوامع، برای شروع هر بیزینسی باید اطلاعات تخصصی داشته باشید و یا اگر خودتان اطلاعات و دانش تخصصی مورد نیاز در آن بیزینس را ندارید، از فرد یا گروه خبره ایی در این زمینه مشورت بگیرید.

برای سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم چقدر پول لازم است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید مشخص کنید از سرمایه گذاری در این بازار، به دنبال چقدر سود و منفعت هستید؟

برای اینکه یک واحد معیار مشخص داشته باشیم بهتر است اعداد و مبالغ را به دلار آمریکا در نظر بگیریم به دلیل اینکه اگر بخواهیم با ریال ایران و یا تومان، اعداد و مبالغ را ذکر کنیم، متاسفانه بخاطر بالا و پایین رفتن قیمت دلار در ایران به صورت روزانه و یا حتی ساعتی، معیار سنجش مناسبی برای پاسخگوئی به این سوال نمیتوانیم داشته باشیم.

بطور متوسط شما با ده الی پانزده هزار دلار میتوانید در این تجارت سرمایه گذاری خود را آغاز کنید، دقت کنید “بطور متوسط”، یعنی ممکن است فردی توانسته باشد اولین ماشین دست دوم خود را با مبلغی کمتر از ده هزار دلار آمریکا خریده باشد ولی ما با درنظر گرفتن تمامی شرایط میگوئیم که برای شروع و آنهم فقط برای خرید یک ماشین دست دوم، میتوانید با عدد ده الی پانزده هزار دلار بیزینس خود را استارت بزنید.

پس از طی پروسه خرید و تحویل ماشین، اگر قصد فروش آن را داشته باشید و باز با در نظر گرفتن تمامی شرایط، ممکن است بین دو الی سه هزار دلار بر روی خودروی فروخته شده توسط شما، سود کنید.

در ادامه مقاله با جزئیات بیشتری راجع به این مبالغ و سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم صحبت میکنیم.

وضعیت فعلی بازار خودروهای کارکرده یا دست دوم

تجارت خودروهای فرسوده از قدیم به تنهایی یک بیزینس و صنعت سودآور بوده است اما با همه گیر شدن شرایط کرونا و مسائل و بحران های مالی که در سراسر جهان ایجاد کرده است، تقاضا برای خودروهای دست دوم در جهان بیشتر شده است و این صنعت را در رده یکی از بهترین مشاغل پولساز در کشورهای مختلف دنیا قرارداده است که بازار رو به رشد و گسترشی دارد.

در نظرسنجی که از صاحبان نمایندگی های خودرو در آمریکا انجام شده است بسیاری از صاحبان نمایندگی های خودرو گفتند که انتظار می رود بیشترین رشد سود را در بخش خودروهای دست دوم خود داشته باشند.

آمارهای رسمی درباره سود سرمایه گذاری در تجارت خودروهای دست دوم

طبق اطلاعات رسمی انجمن ملی فروشندگان خودرو: به طور کلی، فروشندگان بیشتر از فروش خودروهای فرسوده درآمد دارند تا فروش خودروهای جدید و نو.

این گزارش رسمی نشان می دهد که متوسط فروش وسایل نقلیه دست دوم در سال ۲۰۱۹ میلادی سود ناخالص کمی بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر فروش خودرو دست دوم بوده است که این عدد  تقریباً دو برابر بیشتر سود فروش یک خودرو نو و جدید می باشد.

سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم

بازار رو به رشد خودروهای دست دوم

ناظران فنی بر بازار خودروهای کارکرده معتقدند که طی سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ میلادی انتظار می رود بازار تجارت خودروهای دست دوم حدود سی و چهار میلیون واحد رشد نسبت به دوره قبلی رشد داشته باشد. تکرار میکنم ۳۴ میلیون واحد.

آنها اذعان می کنند که در گذشته، معمولا پس از خرید یک اتومبیل به مرور زمان از ارزش آن کاسته می شد اما الان دیگر مثل قبل نیست، و پس از شرایط کرونا و قرنطینه های مختلف در همه کشورها مخصوصا کشورهای صنعتی، قیمت خودروهای کارکرده و دست دوم به طور مداوم در حال افزایش است که این موضوع بر جذابیت روز افزون سرمایه گذاری در واردات خودروهای دست دوم تاثیر به سزایی گذاشته است.

کارشناسان عقیده دارند در حال حاضر، خرید خودرو فقط یک وسیله نقلیه نیست بلکه در واقع یک نوع سرمایه گذاری به حساب می آید.

سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم

تجارت واردات خودروهای دست دوم از اروپا و آمریکا

پس از شروع همه گیری یا پاندمی کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی و به دلیل وضع قوانین سختگیرانه قرنطینه برای کسب و کارهای مختلف که منجر به کمبود نیروی کار مخصوصا در کشورهای صنعتی شده است، اکثریت مردم برای جلوگیری از حمل و نقل عمومی به سمت خرید خودروهای شخصی روی آورده اند.

به دلیل بحرانهای مالی ناشی از کرونا و تعدیل نیرو در کسب و کارهای مختلف در سطح دنیا که تاثیر مستقیم بر روی درآمد افراد گذاشته است بسیاری از مردم تمایل دارند برای خرید اتومبیل مورد نظر خود به دنبال قیمتی ارزان تر باشند و این باعث شده است که تجارت خودروهای دست دوم و کارکرده رونق بیشتری بگیرد و فروشندگان خودروهای دست دوم در حال حاضر سود زیادی از این معاملات بکنند.

در خیلی از کشورهای اروپایی  برای واردات خودروهای کارکرده از سایر کشورهای مبدا نظیر آمریکا، آلمان، فرانسه، یا ژاپن منع قانونی وجود ندارد و متقاضی میتواند پس از طی یکسری مراحل قانونی اتومبیل مورد نظر خود را وارد کشور کند فقط کافی است تعرفه های مالیاتی و گمرکی آن را طب قانون کشور مقصد پرداخت کند.

البته در هر کشوری یکسری قوانین خاص برای شرایط فیزیکی خودروی وارد شده وجود دارد که در ادامه مقاله راجع به آن شرایط هم توضیح می دهیم.

واردات خودروهای کارکرده یا دست دوم از آمریکا

در خیلی از کشورهای اروپایی و آسیایی، واردات خودرو های نو و یا دست دوم از آمریکا منع قانونی ندارد و متقاضی می تواند حتی به عنوان یک شرکت که فعالیت اصلی آن واردات خودرو از کشورهای تولید کننده و یا کشورهای واسط است، این تجارت را انجام دهد.

در صورتیکه در کشور ایران، بخاطر عوامل و پارامترهای متعدد، سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم اما و اگر های زیادی دارد. در یک بازه زمانی منع قانونی ندارد ولی در زمان دیگری ممنوعیت دارد.

شاید بتوان گفت تجارت واردات خودرو کارکرده یا دست دوم، در ایران در انحصار بخش خصولتی می باشد

بقول افراد فعال در تجارت خودرو در ایران، اگر نگوئیم این حوزه دولتی است، اما می توانیم به جرات بگوئیم که فعالیت در این حوزه خصولتی می باشد (ترکیبی از افراد فعال در بخش خصوصی به همراه افراد وابسته به بخش دولتی) که خود این موضوع فعالیت شفاف در این تجارت را زیر سوال می برد و ممکن است سرمایه گذاری که قصد فعالیت در این تجارت را دارد نگران کند که مبادا با سرمایه گذاری و ورود به این تجارت، بخاطر اینکه به بخش خصولتی وابسته نیست، سرمایه خود را از دست بدهد و یا متحمل گرفتاری و یا ضرر بشود.

تجارت واردات خودروهای دست دوم یا کارکرده در اوکراین

در چهارم ژوئیه، رئیس جمهور اوکراین قانون کاهش مالیات بر خودروهای دست دوم و فرسوده وارداتی را امضا کرد.

اگرچه استدلال های زیادی وجود دارد که امضاء این قانون ممکن است بر اقتصاد اوکراین تأثیر گذارد، اما اجماع رایج بین اقتصاددانان اوکراینی این است که آزادسازی تجارت برای اقتصاد اوکراین مفید است زیرا تجارت آزاد باعث دسترسی مردم و شهروندان اوکراینی به کالاهای با کیفیت بالاتر می شود و به خودی خود، قیمت پایین تر را افزایش می دهد.

همچنین تجارت آزاد در اوکراین سبب افزایش رشد اقتصادی می شود وهمچنین  بهره وری و نوآوری را در سطوح مختلف تولید و خدمات بهبود می بخشد.

بازار خودرو های دست دوم یا کارکرده در اوکراین و تجارت بازیافت اتومبیل های وارداتی

نگاه دولت و قانونگذاران اوکراینی نسبت به مقوله تجارت آزاد در اوکراین بسیار مثبت است، در اوکراین هم عده ای مخالف تصویب قانون تجارت آزاد برای واردات خودروهای کارکرده یا دست دوم بودند و هستند، آنها باور دارند که قانون تجارت آزاد پیامدهای منفی بر روی اقتصاد اوکراین دارد و استدلال آنها اینست که به دلیل محدودیت های کمتر بر روی خودروهای وارداتی کارکرده و دست دوم، اوکراین تبدیل می شود به پارکینگ خودروهای فرسوده در اروپا.

سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم

موافقان قانون واردات خودروهای دست دوم در اوکراین

اما موافقان قانون تجارت آزاد در زمینه واردات خودروهای دست دوم با توجه به وضعیتی که اوکراین در حال حاضر دارد، این استدلال را رد می کنند و بر این باور هستند که با توجه به نیاز اوکراین به تولید کالاهای مختلف، واردات فلزات قابل بازیافت از طریق خودروهای دست دوم یا کارکرده حتی منجر به راه اندازی یک صنعت بازیافت سودآور می شود همانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، همچنین برای افزایش ظرفیت دفاعی اوکراین از طریق بازیافت فلزات مربوط به اتومبیل های دست دوم یا کارکرده وارداتی که پس از پایان مدت انقاضای آن در کشور اوکراین، آن فلزات می توانند در تولید تانک استفاده بشوند.

قیمت خودرو های نو در اوکراین

قیمت خودرو های دست دوم یا کارکرده در اوکراین

قیمت خودرو های فرسوده و آماده اسقاط در اوکرین

بهترین خودرو های دست دوم برای خرید در سال ۲۰۲۱

در حالت کلی و عمومی، مهمترین پارامتر در هنگام خرید هر خودرو دست دوم و کارکرده، کیفیت و طول عمر آن است اما با توجه به کشور مقصد، یعنی کشوری که می خواهید خودروی خریداری شده خود را در آنجا مستقر نمائید می بایست چند پارامتر دیگر را هم لحاظ کنید که یکی از مهمترین آنها هزینه قطعات یدکی خودروی خریداری شده در کشور مقصد و سهولت دستیابی به قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین وجود تعمیرکاران و یا سرویسکاران متخصص در آن کشور می باشد.

Toyota Corolla

  • تویوتا کرولا

سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم

Nissan Sylphy

  • نیسان سیلفی

سرمایه گذاری در بیزینس واردات خودرو دست دوم

Toyota RAV4

  • تویوتا راو ۴

قیمت روز تویوتا راو۴ در بازار ایران

قیمت تویوتا راو۴ مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است.

بعنوان یک خریدار یا فروشنده اتومبیل زمانی‌که به‌دنبال قیمت تویوتا  راو ۴ کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید، بخاطر اینکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد خود اتومبیل، شرایط فنی خودرو  و … در قیمت تویوتا راو ۴ تاثیرگذارند.

در نگاه اول و بازدید از یک تویوتا راو۴  افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو تویوتا راو۴ را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند.

بهتر است در هنگام معامله ماشین همواره از یک کارشناس خبره و متبحر بهره ببرید.

هزینه یک ساعت کارشناسی خودرو به مراتب چندین برابر کمتر از هزینه متضرر شدن در یک معامله خرید یا فروش ماشین می باشد.

قیمت روز تویوتا راو۴ در بازار اوکراین

Honda Accord

  • هوندا آکورد

WULING’S MINI EV Electric Car

  • خودرو برقی وولینگ هونگ گوآنگ مینی

Volkswagen Lavida

  • فولکس واگن لاویدا

Tesla Model 3

  • تسلا مدل ۳

Honda CR-V

  • هوندا CR-V

Geely Boyue

  • جیلی بویو

Honda Civic

  • هوندا سیویک

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ