مستر ویزا

کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا

کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا

کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا همیشه با دغدغه ها و سختی های خاص خود همراه بوده است. تصور کنید،تجربه زندگی در کشوری جدید چقدر شما را با چالش های گوناگون رو به رو می کند.دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از کشور به ویژه اروپا مهاجرت کردند می دانند که کار جزء جدایی ناپذیر تحصیل در اروپا و حکم کیمیا را دارد. همانطور که می دانید، وام‌های دانشجویی و کمک هزینه‌های خانواده نمی‌تواند به ‌طور کامل هزینه‌های کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا را پوشش دهد، بنابراین اقدام به ‌کارهایی مانند کار دانشجویی و کارهای پاره وقت یک ضرورت است. به طوری که حتی در اکثر کشورهای اروپایی دانش آموزان ۱۶ سال به بالا مجاز به کار هستند. کار در اروپا یک فرصت عالی، نه تنها برای کسب درآمد اضافی، بلکه برای تجربه زندگی کاری در کشورهای مختلف و ملاقات با طیف وسیعی از افراد و افزایش چشم انداز شغلی می باشد.

اروپا به دلیل وجود ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان یک مقصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور می باشد.علاوه بر این، به دلیل تنوع دوره ها آموزشی و هزینه های تحصیل نسبتاً پایین دانشجویان زیادی وسوسه راهی دیار غربت می شوند. با این حال تحصیل در خارج از کشور به ویژه اورپا برای برخی دانشجویان به دلیل عدم آگاهی از سناریوی بازار کار در اروپا نگران کننده است. یافتن شغل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در اروپا واقعاً مشکل است و بازار کار اروپا با موانع حیرت انگیزی روبرو شده است. با این وجود، اگر با وجود تمام مشکلات و سختی های خارج از کشور، یکی از کشورهای اروپایی را برای تحصیل انتخاب کرده اید و نگران هزینه های و شرایط کاری در حین تحصیل خود هستید، در این پست، ما برترین کشورهای اروپایی که در آنها دانشجویان بین المللی شانس بیشتری برای یافتن شغل دارند و نکاتی در مورد نحوه یافتن کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا به عنوان دانشجوی بین المللی آشنا می کنیم .

شرایط کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا

اکثر دانشجویان در حال تحصیل به عنوان دانشجویان بین المللی می توانند، در کنار تحصیل به کار اشتغال داشته و هزینه تحصیل و زندگی خود را از این طریق تامین کنند. در هر کشوری کارخانه ها و شرکت های بسیاری به جذب دانشجویان به منظور بکارگیری آنها در انجام پروژه های خود می پردازند. کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا به دو صورت کار پاره وقت و تمام وقت می باشد کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا و ساعات کاری با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) متفاوت است.

  • در صورت اجازه کار در حین تحصیل می توانید، حداکثر ساعات هفتگی در موعد مقرر به صورت تمام وقت خارج از ترم کار کنید.
  • برای مدرک تحصیلی در مقطع بالاتر (۲۰ RQF سطح ۶ یا SCQF سطح ۹ یا بالاتر) حداکثر ۲۰ ساعت در هفته
  • اگر برای مدرک کالج تحصیل می کنید حداکثر ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار دارید.
  • البته اغلب دانشجویان از انواع حامیان دانشجو استفاده می کنند. نوع حامی بستگی به خدمات مالی دانشگاه دارد.
  • دانشجویانی که به صورت پاره وقت در دوره کارشناسی ارشد تحصیل می کنند ، مجاز به کار در خارج از ترم نیستند.
  • به عنوان یک شهرونداتحادیه اروپا،شما از حق یکسان برای کار در حین تحصیل به عنوان اتباع آن کشور برخوردار خواهید بود. حتی برای کار تمام وقت نیز نیازی به مجوز کار ندارید.
  • برخی کشورهای اروپایی به شما اجازه می دهند تعداد نامحدودی از ساعت را در هفته کار کنید و برخی دیگر محدودیت هایی را در هر دوره یا در هر سال اعمال می کنند.
  • اگر بیش از ۶ ماه در سال در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا زندگی می کنید (۱۸۳ روز) ، شما مقیم مالیات در آنجا محسوب می شوید. در نتیجه ، اگر در حین تحصیل مشغول به کار هستید ، باید مالیات و حق بیمه تامین اجتماعی را در ازای درآمد حاصل از کشوری که در آن تحصیل می کنید ، پرداخت کنید.
  • البته محدودیت هایی نیز برای دانشجویان و شهروندان غیر اتحادیه ی اروپا وجود دارد . به طوری که دانشجویانی که جز شهروندان اتحادیه ی اروپا نیستند تنها مجاز به ۱۲۰ روز کار به صورت تمام وقت و یا ۲۴۰ روز کار به صورت نیمه وقت می باشند .
  • اگر افراد بخواهند ساعات بیشتری را به کار مشغول باشند موظف هستند از آژانس کاریابی مجوز کار کسب کنند .

راهنمای کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا در مقاطع مختلف تحصیلی

کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا

  • استاد یار در صورت کسب نمرات بالا در روس
  • در صورتی دارا بودن تخصص خاصی می توانند در این زمینه نیز به کار مشغول شوند .
  • بسیاری از رشته ها در مقطع دکترا در قاره اروپا شغل محسوب شده و فرد دانشجو علاوه بر آن که تحصیل می کند می تواند حقوق نیز از دانشگاه دریافت کند.
  • یافتن شغل‌های نیمه وقت یا شبانگاهی از طریق رستوران‌ها، کافه ها، نمایشگاه ها و کتابخانه ی دانشگاه
  • کارهای تبلیغاتی و بازاریابی
  • خرده‌فروشی در تمامی زمینه‌ها از جمله فروشگاه‌های لوازم آرایش، سوپرمارکت‌ها، کتاب‌فروشی‌ها یا حتی پمپ بنزین‌ها
  • نگهداری از افراد سالمند و کودکان
  • کارآموزی در زمینه در زمینه‌ی مرتبط با تحصیلات‌تان
  • یافتن شغل هایی مانند روزنامه‌نگاری، نوشتن، ترجمه، توسعه وب، طراحی وب و موسیقی سرگرمی

نحوه یافتن شغل در اروپا به عنوان یک دانشجوی بین المللی

طبق گزارش دانشگاه ها یکی از مسائل و مشکلات دانشجویان هنگام انتخاب کالج این است که پس از فارغ التحصیلی یک شغل خوب پیدا کنند.

تعداد فزاینده دانشجویانی که تحصیل در خارج از کشور را ترجیح می دهند و اکثریت بزرگی از دانشجویان بین المللی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی در همان کشور کار کنند. به هر حال، باید هزینه های خود را (هزینه تحصیل و سایر هزینه ها) را تامین کنند. علاوه بر این، مقدار قابل توجهی از تجربه کاری به دست آمده در یک کشور خارجی، شانس پیدا کردن شغلی عالی با حقوق بالا را در ایران افزایش می دهد. از این رو، اکثر دانشجویان بین المللی به دنبال کشورهایی هستند که بهترین برنامه های کاری پس از تحصیل را دارند .ما از بین کشورهای اروپایی چندین کشور مناسب و مقرون به صرفه را به شما معرفی می کنیم از جمله:

کار دانشجوئی در اوکراین

به عنوان یک دانشجوی خارجی در اوکراین ، شما اجازه اقامت موقت برای اجازه کار قانونی خواهید داشت . فقط دقت داشته باشید، بیش از ۴۰ ساعت در هفته نمی توانید کار کنید.

یکی از ویژگی های وسوسه انگیز کار دانشجویی در اوکراین اینکه هزینه های خوابگاه معمولاً بین ۵۰  تا ۱۰۰ دلار در ماه است و دارای همه امکانات برای اقامت ایمن و راحت از قبیل کتابخانه ها، بیمارستان ها ، سالن های بدنسازی، سالن های کنفرانس و کنسرت، آزمایشگاه ها و سایر امکانات آموزشی، امنیت و غیره می باشد. دانشگاهها کتابها و مطالب مورد نیاز را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. کتابخانه هایی با اتاق های دارای رایانه نیز بسیار زیاد است .

زندگی دانشجویی در اوکراین ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است. در حال حاضر و با دلار معادل بیست و هشت هزار تومان در ایران، نه تنها زندگی دانشجویی بلکه زندگی برای افراد بزرگسال نیز در مقایسه با زندگی در ایران، ارزان تر می باشدو تقریبا می توانید از پس هزینه های خود بربیایید.

شانس به دست آوردن مشاغل نیمه وقت در اوکراین بسیار زیاد است، اکثر دانشجویان می توانندبصورت نیمه وقت کار کنند، بطور کلی پیدا کردن کار دانشجوئی در اوکراین کار نسبتا آسانی است .

یکی از نکات برجسته و حائز اهمیت در مورد کار دانشجویی در اوکراین اینکه موسسات به طور خستگی ناپذیری در زمینه دستیابی به کارآموزی برای دانشجویان از طریق دانشکده های خود مشارکت می کنند که باعث کاهش بار کاری بر دانشجویان می شود.اکثر تحصیل کرده های اوکراینی در پایان دوره های دانشگاهی خود در صنایع و شرکت ها می توانند کار کنند.

برخی از مشاغل پاره وقت محبوب دانشجویی در اوکراین:

کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کافه من یا برتندر و یا مسئول گرفتن سفارش از مشتری در کافه رستوران های مختلف
  • فروشنده در فروشگاه های زنجیره ای مختلف در سراسر اوکراین
  • گرافیست بصورت پاره وقت برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی برندهای مختلف
  • اپراتورهای ورود داده – اگر مهارت تایپ خوبی دارید این کار مناسب شماست.
  • پیشخدمت ها در رستوران ها با حقوق اولیه و درصد مناسب برای جذب مشتری.
  • اگر در آشپزی مهارت دارید، می توانید شاگرد آشپزی باشید
  • اگر یک زبان خارجی مانند آلمانی ، اسپانیایی ، فرانسوی یا انگلیسی بلد باشید، می توانید تکالیف ترجمه یا فرصتی برای کار به عنوان مترجم دریافت کنید و یا حتی بصورت آنلاین و یا فیزیکی تدریس خصوصی انجام بدهید.
  • بعنوان راننده ماشین در شرکت های بزرگ تاکسیرانی نظیر اوبر و بولت در اوکراین با حقوق بسیار مناسب.
  • با توجه به شرایط کشور اوکراین مخصوصا پایتخت اوکراین، شهر کی یف دانشجویان حتی بدون داشتن اتومبیل می توانند در صورت داشتن گواهینامه رانندگی در شرکتهایی که نماینده اوبر هستند (اوبر پارتنر) ثبت نام کنند و مشغول به کار شوند
    بدین صورت که شرکت اوبر پارتنر به شخص متقاضی ماشین کرایه می دهد و از درآمد روزانه آن فرد بصورت خودکار کسر میکند
    با این شرایط حتی فردی که اتومبیل ندارد میتواند از طریق ثبت نام و کارکردن در اوبر، مخارج زندگی ماهیانه خودش را تامین کند حتی افرادی هستند که از این طریق مخارج یک زندگی دو نفره را تامین میکنند

مزایای کار در اوکراین برای دانشجویان بین المللی در حین تحصیل

یکی از بهترین گزینه های تحصیل در اروپا برای دانشجویان ایرانی، تحصیل در دانشگاه های اوکراین است

به این دلیل که تنها در اوکراین یک دانشجو می تواند علاوه بر تحصیل در دانشگاه بصورت پاره وقت و قانونی در شرکت های تاکسیرانی کار کند حتی اگر هزینه خرید اتومبیل نداشته باشد، می تواند از این شرکت ها اتومبیل اجاره کند و بصورت روزانه از کارکرد خودش اجاره ماشین را پرداخت کند در صورتیکه با توجه به قوانین سختگیرانه در آلمان و اتریش و …. یک دانشجو اجازه کار به اینصورت را در آن کشور ها ندارد مضاف بر اینکه هزینه زندگی و تحصیل در اوکراین در مقایسه با هزینه زندگی و تحصیل در آلمان اتریش تقریبا یک چهارم است و اگر بخواهیم هزینه زندگی و تحصیل در اوکراین را با کشوری مثل کانادا مقایسه کنیم میتوانید اینطور در نظر بگیرید که با مخارج یکسال زندگی یک نفر در کانادا می توانید در پایتخت اوکراین یک واحد آپارتمان سی متری نوساز بخرید و اگر آنرا اجاره بدهید ماهی حداقل ۴۵۰ دلار کرایه دریافت کنید.

در صورتیکه حتی در خود کانادا، شما نمی توانید با هزینه یکسال دانشگاه یک واحد آپارتمان سی متری بخرید.

در کشور پایتخت کشور اوکراین اگر یک نفر اتومبیل داشته باشد و بخواهد در کمپانی های بزرگ تاکسیرانی نظیر اوبر و بولت ثبت نام نماید، می تواند ماهیانه درآمدی در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کسب نماید

همین فرد اگر اتومبیل نداشته باشد و بخواهد بدون اتومبیل در این کمپانی ها مشغول به کار بشود، می تواند ماهیانه درآمدی در حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار کسب نماید.

هزینه خرید یک اتومبیل مناسب برای کار در کمپانی های تاکسیرانی نظیر اوبر و بولت، از حدود پنج هزار دلار تا هشت هزار دلار می باشد یعنی اتومبیلی که از لحاظ ظاهری سالم باشد و از لحاظ فنی نیز طوری باشد که لازم نباشد هر روز به تعمیرگاه مراجعه نمائید.

هزینه زندگی در پایتخت اوکراین بطور متوسط برای یک نفر ماهیانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار می باشد

هزینه زندگی در پایتخت اوکراین بطور متوسط برای یک زوج ماهیانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار می باشد

یعنی حتی اگر یک نفر بزرگسال در کمپانی تاکسیرانی بولت یا اوبر مشغول به کار بشود و حتی ماشین هم نداشته باشد باز می تواند حداقل های لازم برای زندگی خودش و همسرش  را تامین کند.

راجع به سیستم مالیات در اوکراین نیز باید گفت قوانین مالیاتی در اوکراین مشوق کارآفرینان هستند و حتی یک دانشجوی خارجی در اوکراین می تواند با یک ثبت شرکت کم هزینه، مجوز اقامت سه ساله در اوکراین را دریافت تماید و سپس مجوز کارآفرینی را دریافت نماید و از این طریق  کار برای شما بسیار آسان خواهد بود زیرا در این حالت قانون حداقل دستمزد برای شما اعمال نمی شود و ۵ درصد مالیات بر سود برای شما در نظر گرفته می شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق رزرو وقت مشاوره رایگان با کارشناسنان مجموعه حقوقی بازرگانی مستر ویزا تماس بگیرید، یک جلسه مشاوره رایگان مهمان ما هستید.

کار دانشجوئی در کانادا

کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا

پس از فارغ التحصیلی از برنامه تحصیلی خود ، ممکن است بتوانید به طور موقت یا حتی به طور دائم در کانادا زندگی کنید.برای کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی ، به مجوز کار نیاز دارید. تجربه کاری که در حین کار به دست می آورید ممکن است به شما در واجد شرایط بودن برای اقامت دائم کمک کند.

تنها با شروع برنامه تحصیلی خود می توانید در کانادا شروع به کار کنید. اما قبل از شروع تحصیل نمی توانید کار کنید. اکثر اتباع خارجی برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل نیاز دارند. برخی از افراد در موقعیت های خاص ممکن است اینطور نباشند. بنابراین اولین قدم یافتن اطلاعاتی در مورد مجوز تحصیل است.

دانشجویان بین المللی دارای مجوز تحصیل قادر به کار دانشجویی در داخل و خارج از دانشگاه هستند. اگر شرایط را به عنوان یک دانشجوی بین المللی برآورد کنیم، می توانید تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و حداکثر ۴۰ ساعت در هفته در تعطیلات کار کنید. هر دانشگاه یا کالج دفتر خدمات شغلی دارد که با مراجعه به آن می توانید از لیست مشاغل از جمله مشاغل در محوطه دانشگاه آگاه شوید.

اگر هنوز تجربه کاری زیادی کسب نکرده اید ، می توانید رزومه خود را بر اساس مهارت های زبانی ، تجربه کامپیوتر و کار داوطلبانه تنظیم کنید.اولین شغل شما در کانادا ممکن است شغل رویایی شما نباشد. اما هنوز یک گام مهم است. ارجاع کارفرمایان کانادایی به شما در برنامه های شغلی آینده کمک می کند. برخی کارهای دانشجویی در کانادا عبارتند از:

  • کار داوطلبانه می تواند تجربه کاری کانادایی شما را تقویت کند ، و همچنین توسط کارفرمایان بسیار مورد توجه است.
  • کاراموزی پولی در شرکت های تعاونی فرصت هایی برای کار و یادگیری فراهم می کند.
  • شرکت در فعالیتهای کلاسی و اجتماعی در دانشگاه برای کسب تجربه که از فارغ التحصیلی به پیدا کردن کار مناسب کمک می کند.شروع مجدد در یک کشور جدید هرگز آسان نیست ، اما با داشتن انگیزه و نگرش خوب ، فرصتهای فراوان کاری در کانادا را برای شما باز است.
  • هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور ، هزینه زندگی نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است و میانگین شهریه سالانه و هزینه زندگی (USD) 29،۹۴۷ دلار است.

کار دانشجوئی در آلمان

کار در آلمان به دلیل نوآوری در زمینه هایی مانند اتوماسیون و مهندسی شناخته شده است و دارای یکی از کمترین نرخ بیکاری در اروپا است .اگر مایل به یافتن کار پاره وقت هنگام تحصیل در آلمان هستید ، بسته به محل اقامت شما شرایط متفاوتی دارد،مثلا می توانید در حین تحصیل حداکثر ۱۲۰ روز کامل یا ۲۴۰ روز نیم سال در آلمان کار کنید.

دانشجویان بین المللی در آلمان می توانند تا ۴۵۰ یورو (۴۹۱ دلار آمریکا) ماهانه بدون مالیات حقوق دریافت کنند. بیش از این درآمد مالیات بر درآمد باید بدهند.برای یافتن کار ، اگر از زبان آلمانی خوب بلد باشید و یا در طول تحصیل کارآموزی گذرانده باشید ، کارهای بهتری می توانید پیدا کنید.

دانشجویانی بین المللی که مایل به کار در آلمان پس از فارغ التحصیلی هستند می توانند اجازه اقامت خود را تا ۱۸ ماه برای یافتن کار مرتبط با تحصیلات خود پیدا کنند و پس از دو سال اشتغال در آلمان ، امکان درخواست اقامت دائم وجود دارد.

کار دانشجوئی در اتریش

شغلی که دانشجویان برای کسب درآمد در کنار آن کار می کنند ، بین کسب درآمد کم و یافتن زمان مناسب برای تحصیل تعادل وجود دارد. با حداکثر ۱۰ ساعت در هفته می توانید حقوق بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو در ماه کسب کنید.اکثر مشاغل نیمه وقت در اتریش شامل ۲۰ ساعت کاری در هفته با حقوق بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد.

متداول ترین راه برای کسب درآمد و تجربه در دوران دانشجویی در اتریش، درخواست کارآموزی است. دامنه و تنوع کارآموزی در این کشور بسیار گسترده است و به معنای کلمه می توانید در هر نوع زمینه یا حرفه ای به مدت حداکثر ۴۰ ساعت در هفته کارآموزی کنید.علاوه براین،کمک هزینه و بورسیه تحصیلی زیادی در اتریش وجود دارد.

انواع  کارهای دانشجویی موجود دراتریش:

  • شرکت در نظرسنجی ها و آزمایش های پولی در دانشگاه که تا ۱۵ یورو به ازای هر نظرسنجی می گیرید.
  • اهداء خون که به ازای هر اهدا ۲۵ یورو دریافت خواهید کرد و می توانید سه بار در هفته این کار را انجام دهید.

همه دانشجویان بین المللی می توانند هنگام تحصیل در خارج از کشور در اتریش کار کنند. با این حال ، تعداد ساعاتی که می توانید کار کنید و مجوزهای مورد نیاز بستگی به ملیت و وضعیت ویزا شما دارد.

سایر دانشجویان واجد شرایط درخواست مجوز کار ، مشروط به داشتن مجوز اقامت معتبر  می توانند کار کنند.اما در بیشتر موارد،دانشجویان بین المللی در اتریش نیاز به مجوز کار ندارند،با این حال،محدودیت هایی برای ساعات کار با مجوز کار دانشجویی اعمال می شود . مثلا به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد شما باید حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنید.

کار دانشجوئی در فرانسه

همه دانشجویان خارجی حق کار در حین تحصیل در فرانسه را دارند. این حق برای همه دانشجویان در فرانسه صدق می کند و دانشجویانی که تبعه اتحادیه اروپا نیستند باید  مجوز اقامت دانشجویی داشته باشند

قوانین فرانسه به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا ۹۶۴ ساعت در سال یا معادل ۶۰ درصد حداکثر ساعات کار کنند.

هنگام کار در فرانسه ، خواه دانشجو و خواه مجوز کار داشته باشید ، حداقل دستمزد توسط قانون تضمین می شود. این حداقل دستمزد قانونی معمولاً Smic نامیده می شود (یعنی ۲۰/۸ یورو در ساعت) به علاوه کسر کمک های اجباری تامین اجتماعی (حدود ۲۰ درصد ) که باید کسر شود.به عنوان نمونه دانش آموزی که ۱۰ ساعت در هفته با حداقل دستمزد کار کند ، تقریباً ۸۲ یورو دریافت می کند.

کار دانشجوئی در اسپانیا

دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در اسپانیا نیازی به ویزای دانشجویی ندارند. دانشجویان بین اللملی نیز می توانند در کنار تحصیل مشغول به کار شوند و برای کار ۲۰ ساعت در هفته از مقامات محلی درخواست مجوز کار کنند. بسیاری از دانشجویان به منظور تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری اسپانیا را به عنوان کشور محل اقامت جدید خود انتخاب کنند.شما به راحتی می توانید با دانشگاه خود در اسپانیا قرارداد کارآموزی دریافت کنید و حتی برای ساعاتی که کار می کنید حقوق بگیرید.

دولت قانون جدیدی را برای دانشجویانی که مایل به جستجوی شغل در اسپانیا یا راه اندازی یک شرکت جدید هستند ، تصویب کرد. این قانون به شما اجازه اقامت می دهد که به آنها اجازه می دهد یک سال دیگر بمانند تا به آن برسند.برخی از شایع ترین فرصت های پاره وقت که در اسپانیا یافت می شود عبارتند از ؛ نظافت ، خدمات خدمتکار ، کار در بار ، پیشخدمت ها و پیشخدمت ها ، کار دستی ، کار در مغازه ها ، عملیات پیشخوان ، توزیع جزوه و سرگرمی. و غیره.

کار دانشجوئی در سوئد

سوئد مکان عالی کار دانشجویی در حین تحصیل شغل پاره وقت می باشد و حتی می توانید از طریق کارآموزی تجربه کاری ارزشمندی کسب کنید.

خوبی سوئد اینکه به دانشجویان بین المللی حق کار در حین تحصیل می دهد و هیچ محدودیتی برای تعداد ساعاتی حین تحصیل وجود ندارد و تقریباً چهل ساعت در هفته را می توانید صرف حضور در سخنرانی ها ، مطالعه و کار کنید.سوئد به دانشجویان تا ۱۲ ماه پس از فارغ التحصیلی اجازه اقامت برای پیدا کردن کار مناسب می دهد.

نحوه یافتن شغل در سوئد به عنوان یک دانشجوی بین المللی اگر سوئدی بلد نیستید ، یافتن شغل بسیار دشوار خواهد بود اما بعید است که به اندازه ای درآمد داشته باشید که بتوانید تمام هزینه های خود را تامین کنید.

میانگین حقوق در سوئد برای مشاغل اساسی در سوپر مارکت ها ، فروشگاه ها ، رستوران ها و بسیاری از مشاغل خدمات خانگی بین ۲۰۰۰۰ کرون و ۳۰.۰۰۰ کرون است .مشاغل خدمات حرفه ای در شرکت ها ، بیمارستان ها ، مدارس ، بانک ها از ۳۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ کرون دریافت می کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، مالیات در سوئد بسیار بالا است و هر چه میزان مالیات شما بیشتر باشد به این معنی که مالیات بالاتری باید پرداخت کنید.

خلاصه

سیستم آموزشی اروپا یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سیستم های آموزشی در جهان است. کشورهای متعددی در اروپا مدارک لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکتری درطیف گسترده ای از رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می دهند و به دانشجویان حدود ۶ ماه تا دوسال اقامت داده می شود ، به دنبال شغل مناسبی بگردند.نکته جالب توجه اینکه امروزه تحصیل در اروپا بسیار سودمند شده است ، زیرا علاوه بر اینکه می توانید در رشته های متنوع و کمتر شناخته شده تحصیل کنید بلکه می توانید در سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوید. بنابراین،دانشجویان بین المللی احتمالی که قصد تحصیل در اروپا را دارند ممکن است به دلیل نیاز مالی یا کسب تجربه اشتغال ، هنگامی که در خارج از کشور هستند براساس قوانین خود شغل پیدا می کنند.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید پیشنهاد می کنیم، کشورهایی در اروپا مانند اوکراین ، آلمان ، اتریش ، سوئد و کانادا که شرایط بسیار مناسب و ایده آلی در زمینه کار دانشجویی در حین تحصیل دارند را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند، کار دانشجویی همراه با تحصیل در اروپا در هر کشوری محدودیت ها و قوانین خاص خود را دارد که حتما باید از آنها مطلع شوید.

برخی متقضیان تحصیل در اروپا هدفشان از کار دانشجویی گرفتن اقامت است. اما این افراد باید دقت کنند شاید از پرداخت مالیات معاف شوند اما امکان اخذ اقامت به صورت مستقیم نخواهد بود در عوض می توانید با محیط‌های کاری موجود در آن کشور و کارفرمایان متعدد آشنا شوید و بعد از تحصیل کار تمام وقت داشته باشید و با در دسترس داشتن ویزای کاری می توانید اقامت دائم را کسب کنید.

البته باید به این نکته توجه کنید، هزینه زندگی و تحصیل در کشورهای اروپای شرقی درمقایسه با اروپای غربی کمتر بوده و اغلب دانشجویان این کشورها را برای ادامه تحصیل و کار دانشجویی انتخاب می‌کنند. برای دانستن میزان ساعت‌های مجاز کار دانشجویی، به‌ شما پیشنهاد می‌شود به ‌ویزای دانشجویی خود و قوانین کشور مربوطه مراجعه کنید.

 

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ