مستر ویزا

خرید خانه در اروپا (ترکیه، اوکراین، کانادا، اسپانیا)

خرید خانه در اروپا

خرید خانه در اروپا

در این مقاله راجب خرید خانه در اروپا برای سرمایه گذاری و یا دریافت اقامت اروپا را مورد تحلیل و بررسی علمی و تخصصی قرار خواهیم داد تا با شرایط هر یک از کشور های (ترکیه، اوکراین، کانادا، اسپانیا) آشنا شوید . راستش را بخواهید این مقاله را به خاطر سوالاتی مانند آیا سرمایه گذاری در اروپا برای ایرانیان امکان پذیر می باشد؟ آیا با خرید ملک در ایتالیا می توان اقامت دریافت کرد؟ نگارش کردیم تا سوالات شما عزیزان رفع شود ، اگر سوال دیگری هم دارید این مقاله را بخوانید حتما جواب سوال خود را پیدا خواهید کرد.  شما می توانید جهت بررسی شرایط تان با مشاورین ما تماس بگیرید و مشاوره اولیه را دریافت نمایید. همچنین می توانید سوالات خود در زمینه گلدن ویزای اروپا را در قسمت پرسش و پاسخ همگانی این سایت در زیر همین پرست مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ سوالاتتان برسید.

اغلب کسانی که قصد مهاجرت داشته اند یا به آن فکر کرده اند حداقل یکبار به این فکر کرده اند که با خرید ملک در اروپا اقامت یکی از کشورهای تاپ این قاره را بدست آورد و شاید این سوال به ذهن تان خطور کرده باشد که حداقل مبلغ خرید ملکی که منجر به اخذ ملک می شود چقدر است و آیا این امکان در همه کشورهای اروپایی به یک شکل است؟ یا نه ؟ و سوالاتی پیرامون این موضوع اعم از شرایط دیگر هر کشور و یا شرایط خاص آنها . اگر میخواهید بهترین جا برای مهاجرت را پیدا کنید مقاله زیر را بخوانید :

به کجا مهاجرت کنم؟

 

چون هدف از خرید خانه و ملک در اروپا دریافت اقامت است ما در اینجا ارزانترین کشور برای خرید ملک و اقامت در اروپا را بررسی و ارزانترین کشور اروپایی برای خرید خانه را معرفی خواهیم کرد. کشورهایی که با خرید ملک اقامت میدهند کدامند؟ با خرید ملک در کدام کشورها میتوان اقامت گرفت ؟ قطعاً بسیاری از شما عزیزان در فکر ارزانترین کشور برای خرید ملک و اقامت و یک سرمایه گذاری پر سود در کشوری هستید که در سطح بالایی از رفاه و آرامش قرار گرفته باشد. کشورهایی که با خرید ملک اقامت میدهند در برخی کشورهای اروپایی منجر به اخذ اقامت شده و در برخی کشورها مانند قبرس جنوبی مستقیماً متقاضی و اعضای خانواده می توانند پاسپورت دریافت کنند، اشخاص زیادی متقاضی اقدام از این روش هستند. به عنوان مثال خرید ملک در قبرس جنوبی به ارزش ۲ میلیون یورو می تواند منجر به اخذ اقامت شود که در سرفصل های مقاله به آن می پردازیم. کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند مقصدی مطلوب برای ایرانیانی باشند که قصد سرمایه گذاری و خرید ملک را دارند. اقامت از طریق خرید ملک در سوئد یکی از سوال های متداول شما عزیزان است و باید گفت اقامت این کشور با خرید ملک به ایرانیان اعطا نمی شود. قوانین کلی کشورها، هزینه های مورد نیاز برای خرید ملک و اخذ اقامت از این روش همگی در این مقاله بررسی شده اند و پاسخ درستی برای سوالات شما عزیزان در خصوص خرید ملک در اروپا خواهند بود. شما عزیزان با اقدام برای یک تصمیم درست، آینده خود و فرزندانتان را تضمین می نمایید.

 

شرایط دریافت اقامت با خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین روش هایی است که می‌توانید علاوه بر سرمایه گذاری در بستری امن، با اجاره دادن خانه خود به کسب درآمد بپردازید. در این مقاله کلیه مدارک، مراحل و هزینه های خرید ملک را بررسی کرده و در نهایت به این موضوع می‌پردازیم که آیا از این طریق می‌توان اقامت دائم ترکیه را دریافت کرد یا خیر.

خرید خانه در اروپا موردی که احتمالا این روزها زیاد به گوشتان خورده، سرمایه‌گذاری در کشور موفق و در حال پیشرفت ترکیه به منظور دریافت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور است!اگر می‌خواهید بدون محدودیت تجارت کنید، ارتباط خود را با دنیا حفظ کنید و پاسپورتی معتبر با حداقل هزینه برای خود و خانواده‌تان بگیرید ، پیشنهاد می دهیم از طریق خرید ملک در ترکیه اقدام کنید. کشور ترکیه به عنوان یکی از برترین مقاصد توریستی دنیا همواره مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است و همیشه سیل مهاجران و توریست های ایران به این کشور نیمه اروپایی روان بوده است ، البته با توجه به افزایش قیمت ارز در کشور در چند سال گذشته این روند افزایش صعودی داشته است. طی چند سال اخیر با توجه به ارائه مزایای ویژه به دانشجویان بین‌المللی، تعداد ایرانیان مشتاق تحصیل در ترکیه افزایش یافته است و اکنون این کشور را به یکی از جذاب‌ترین قطب‌های تحصیلی منطقه بدل کرده است.

تصاویری زیبا از استانبول

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

همان طور که پیش‌تر در مطلب شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه به این موضوع به طور مفصل پرداختیم، به طور معمول ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به مدت ۳ ماه در یک بازه ۱۸۰ روزه در ترکیه اقامت داشته باشند. این دانشجویان در صورت تحصیل در این کشور، با استفاده از کارت اقامت یکساله، تا زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه، مجاز به اقامت در این کشور هستند.

دریافت حق شهروندی و اقامت ترکیه

بنابر اخبار یورو نیوز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه با تصویب قانونی جدید، مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت حق شهروندی در کشور ترکیه را از یک میلیون دلار به ۲۵۰ هزار دلار کاهش داده است.

این بدین معنی است که شما می‌توانید با خرید ملکی با حداقل ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا در ترکیه، نسبت به دریافت کارت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کنید و از دست محدودیت ها و تحریم های ایران راحت شوید و ارتباط جهانی داشته باشید.

قوانین اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید خانه

مطابق با به روز ترین قوانین ترکیه در رابطه با اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، شما با خرید ملکی (خانه، آپارتمان، زمین و …) به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا می توانید جهت دریافت شهروندی و تابعیت ترکیه درخواست دهید.

به این صورت نیست که ملکی را خریداری بفرمایید، شهروندی ترکیه را دریافت کنید و سپس برای فروش ملکتان در ترکیه اقدام کنید. برای اینکه بتوانید این تابعیت را حفظ کنید باید تا ۳ سال ملکی که خرید کرده اید را نگه دارید. پس از اخذ تابعیت، می توایند برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنید که در حدو ۶۵ تا ۸۰ روز زمان می برد.

چنانچه ۲۵۰ هزار دلار ندارید، نگران نباشید با ۶۰ هزار دلار هم می توانید اقامت توریستی ترکیه را دریافت کنید، که می توانید آن را تا ۱۰ سال تمدید کنید. نکته ای که وجود دارد نمی توانید با این اقامت کار کنید، زیرا مجوز کار بهتان تعلق نمی گیرد. از دیگر قوانین مربوط به اخذ اقامت از طریق خرید خانه در ترکیه می توان به این مورد اشاره کرد که با مجوز تحصیلی هر چند سال هم که در ترکیه حضور داشته باشید جز سال های اقامتی تان برای اخذ اقامت دائم ترکیه محسوب نمی شود.

شرایط جدید اقامت کشور ترکیه در سال ۲۰۲۱

شرایط جدید اقامت ترکیه شامل اقامت توریستی یا همان یکساله می شود که مطابق با آن نمی توان پس از یکسال اقامت در ترکیه آن را تمدید کرد. پس افرادی که دارای اقامت توریستی ترکیه هستند و در حال زندگی در این کشور هستند چه باید بکنند؟ دو راه پیش روی این افراد است:

از راه های دیگر مانند تحصیل، کار کردن و یا سرمایه گذاری اقدام به دریافت مجوز اقامت کنید.
خاک ترکیه را به مدت یکسال ترک کنید و پس از این مدت مجددا برای دریافت اقامت توریستی اقامت کنید.
مطابق با شرایط قدیمی اقامت ترکیه شما می توانستید پس از ۵ سال نوع مجوزتان را به دائم تغییر دهید، اما مشخصه که موقتا اینکار امکان پذیر نیست تا زمانی که قوانین جدیدی وضع شوند. از جمله دلایلی که می توان برای تغییر قوانین دریافت اقامت ترکیه ذکر کرد شیوع ویروس کووید-۱۹ و افزایش تقاضای اتباع خارجی به خصوص ایرانیان عزیز به خرید ملک در این کشور است.

 

خرید ملک در اسپانیا برای اخذ اقامت اسپانیا

خرید خانه در اروپا و کشور اسپانیا یکی دیگر از راه های دریافت اقامت در اروپا است ، شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشور اسپانیا، افراد واجد شرایط برای خرید ملک در کشور اسپانیا و همچنین مراحل قانونی مربوط به آن را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. آیا امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشور اسپانیا وجود دارد؟ مزایای خرید ملک در اسپانیا چیست و آیا امکان اخذ اقامت با خرید ملک ارزان وجود دارد؟ افراد واجد شرایط برای خرید ملک در کشور اسپانیا را می شناسید؟ چه توصیه های حقوقی برای خرید ملک و مستغلات و سرمایه گذاری در اسپانیا باید مورد توجه قرار گیرند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید ملک در اسپانیا به دیگر مقاله های موجود در سایت موسسه حقوقی ملک پور مراجعه نمایید و یا با تماس با شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان ما بهره مند گردید.

تصاویر زیبا از شهر ماربلا اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا و شرایط عمومی آن

اسپانیا یا پادشاهی اسپانیا کشوری است در جنوب غربی اروپا که در شبه جزیره ایبری واقع شده است. این کشور از سمت شمال با فرانسه، از سمت جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق و از غرب با کشور پرتغال هم مرز است. مرز اسپانیا با کشور پرتغال به عنوان طولانی ترین مرز یکپارچه در اروپا به شمار می رود. از لحاظ وسعت کشور اسپانیا به عنوان دومین کشور در اروپای غربی و به طور کلی به عنوان پنجمین کشور بزرگ در اروپا به شمار می رود. پایتخت این کشور مادرید است که بزرگترین شهر در اسپانیا نیز می باشد. واحد رسمی پول در کشور اسپانیا یورو بوده و زبان رسمی مردم اسپانیا اسپانیایی می باشد. همچنین این کشور به شکل پادشاهی مشروطه حکومت می شود و جمعیت آن بیش از ۴۶ میلیون نفر می باشد. از لحاظ اقتصادی کشور اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ در جهان به شمار می رود و پنجمین اقتصاد بزرگ بین کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد. علاوه بر وضعیت اقتصادی رو به رشدی که کشور اسپانیا دارد، کیفیت بالای زندگی در اسپانیا موجب شده تا سالانه افراد زیادی قصد سرمایه گذاری در این کشور و مهاجرت به اسپانیا را داشته باشند. یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور خرید ملک در اسپانیا می باشد که می تواند منجر به اخذ اقامت این کشور شود، در این مقاله برای شما عزیزان به جزئیات مربوط به آن خواهیم پرداخت.

 

خرید ملک در اسپانیا برای اخذ اقامت

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم سالانه افراد زیادی قصد سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور اسپانیا را دارند. یکی از دلایلی که افراد برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا اقدام می کنند اخذ اقامت کشور اسپانیا می باشد. برای پرداختن به این موضوع ابتدا باید اشاره کنیم که هر نوع خرید ملک در اسپانیا موجب اخذ اقامت این کشور نمی شود بلکه برای اخذ اجازه اقامت از طریق این نوع سرمایه گذاری فرد باید شرایطی را رعایت نماید.

یکی از راه هایی که می توان از طریق آن برای خرید ملک و اخذ اقامت کشور اسپانیا اقدام نمود از طریق خرید ملک با ارزش صد هزار یورو به بالا می باشد. به طور کلی به ایرانیایی که قصد دارند با خرید ملک در اسپانیا اقامت این کشور را نیز کسب کنند پیشنهاد می شود که مبلغ سرمایه گذاری آن ها حداقل ۱۵۰ هزار یورو باشد. به ایرانیانی که از این روش برای خرید ملک اقدام می کنند ابتدا یک اقامت یک ساله اعطا می گردد. پس از گذشت آن یک سال متقاضی می تواند دو مرتبه اقامت کشور اسپانیا به مدت دو سال را دریافت نماید و پس از گذشت پنج سال متقاضی می تواند برای دریافت اقامت دائم کشور اسپانیا درخواست نماید. البته این روش برای ایرانیان قابل انجام نمی باشد.

یکی دیگر از روش های موجود برای متقاضیان اخذ اقامت از طریق خرید خانه در اروپا در اسپانیا، اخذ گلدن ویزا اسپانیا می باشد، که برای ایرانیان نیز قابل انجام است. برای اخذ این نوع ویزا متقاضیان باید مبلغ بیش از ۵۰۰ هزار یورو را به خرید ملک و مستغلات در کشور اسپانیا اختصاص دهند و از این طریق برای خود و خانواده خود اجازه اقامت را کسب نماید. این ویزا باید هر دو سال تمدید گردد و متقاضیانی که با این روش به مدت ۵ سال در اسپانیا حضور داشته باشند می توانند اقامت دائم کشور اسپانیا را به دست آورند. توجه داشته باشید که متقاضیان برای اخذ ویزای موقت کشور اسپانیا نیاز به حضور در کشور اسپانیا را ندارند اما اگر قصد اخذ اقامت دائم در کشو اسپانیا را دارید باید در این کشور حضور داشته باشید. همچنین بعد از گذشت ده سال از اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا از روش های گفته شده، متقاضیان می توانند برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

 

خرید ملک در اوکراین برای اخذ اقامت

همانطور که احتمالا همه شما میدانید روش و راه های مختلفی برای بدست آوردن اقامت یک کشور وجود دارد.
اوکراین جزو ملت های اروپایی محسوب میشود، مردمانش اوکراینی صحبت میکنند، پایتختش کی اف نام دارد و با کشورهایی همچون روسیه، لهستان و مجارستان همسایه است.

اگر به دنبال مهاجرت به این کشور هستید، دریافت اقامت اوکراین از طریق خرید ملک میتواند جزو انتخاب های شما باشد، فقط در این مورد اما های زیادی وجود دارد که حتما باید آنها را در نظر بگیرید.

تصاویری زیبا از شهر کی یف اوکراین

اتباع خارجی که می‌خواهند به طور نا محدود در اوکراین زندگی کنند و اقامت دائم در این کشور را بگیرند باید حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار در اقتصاد اوکراین سرمایه داشته باشند تا با آن سرمایه گذاری خود را در آن کشور شروع کنند. این افراد می‌توانند برای مجوز اقامت دائم در اوکراین در خواست (PRP) بدهند. در این مقاله اقامت دائم اوکراین از طریق خرید ملک را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مزایای PRP به شرح زیر می‌باشد:

– حق اقامت در اوکراین به مدت نامحدود
– حق کار بدون نیاز به گرفتن اجازه کار
– حق تجارت در اوکراین به عنوان یک کار آفرین
– همچنین داشتن PRP می‌تواند روند اخذ ویزا به کشورهای اتحادیه را ساده‌تر سازد.

دریافت PRP به چه صورت است؟

مشابه الزامات لازم برای اقامت دائم مبتنی بر سرمایه گذاری در بسیاری از کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا و سنگاپور، اوکراین با توجه به شرایط زیر اقامت دائم را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می‌دهد:
۱- سرمایه گذاری با ارز قابل تبدیل انجام شود
۲- مقدر سرمایه گذاری نباید کمتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار باشد
۳- پرداخت برای سرمایه گذاری مطابق با قانون سرمایه گذاری و بانکداری اوکراین انجام شده باشد
۴- این وجه در اقتصاد اوکراین سرمایه گذاری می‌شود

مراحل دریافت اقامت بعد از کسب همه شرایط

بعد از اینکه شرط اصلی گفته شده را مهیا کردید دقیقا طبق مراحل زیر اقدام کنید:

از یکی از مراجع داخل کشور، سندی مبنی بر پاک بودن سابقه کیفری تان تهیه کنید.
مدرکی نیاز دارید که نشان دهد شما معتاد به هیچگونه ماده اعتیاد آوری نیستید و به بیماری های واگیر مبتلا نمی باشید.
از یک مرجع رسمی یا وکیل خود بخواهید که شناسه مالیاتی ای در اوکراین برای شما تهیه کند و بعد از آن اقدام به باز کردن حسابی در یکی از بانک های اوکراین کنید. حساب باید از نوع سرمایه گذاری خصوصی باشد.
واریز مبلغ درخواست شده از شما (همان صدهزار دلار) به حساب جدیدتان، کاری است که باید در این مرحله انجام دهید.
سپس نوبت آن است که شرکتی به نام خودتان ثبت کنید. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که شرکت باید با مسئولیت محدود یا همان LLC باشد.
پولتان را از حساب سرمایه گذاری، به حساب LLC منتقل کنید.
تأییدیه ای مبنی بر اینکه شما هزینه لازم را به حسابتان منتقل کرده اید، دریافت کنید. که برای این کار لازم است به بانک شما در اوکراین مراجعه شود.
بعد از اینکه همه گواهی های لازم و مدارک مربوط مبنی بر ثبت شرکت و… را آماده کردید، با مراجعه به اداره مهاجرت کشور مقصد، میتوانید خواهان اقامت اوکراین شوید.

دریافت اقامت با خرید ملک در کانادا

خرید خانه در اروپا : خرید ملک در کانادا برای مهاجرانی که می‌خواهند سال‌ها در این کشور زندگی کنند امری ست ضروری و دست یابی به آن آسان است. قیمت خرید ملک در کانادا نسبت به سایر کشورها منطقی و مقرون به صرفه می‌باشد.جمعیت این کشور، حدود ۳۷ میلیون نفر را شامل می گردد که در مقایسه با وسعت کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، جمعیت نسبتاً کمی به شمار می رود.

در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک در ابتدا بایستی شرایط عمومی این کشور را بررسی نماییم. کانادا کشوریست که در بخش شمالی قاره آمریکای شمالی واقع شده است. مساحت کشور کانادا به گستردگی ۹٫۹۸ میلیون کیلومتر مربع است و حکومت حاکم بر آن، دموکراسی پارلمانی فدرال می باشد. پایتخت سیاسی کشور کانادا در شهر اتاوا قرار دارد. منابع طبیعی بیشماری در کشور کانادا وجود دارند. بررسی موشکافانه خرید ملک در کانادا :

خرید ملک در کانادا

زمانی که بحث به خرید و یا مالکیت اموال در کانادا می‌رسد، افرادی که ساکن کانادا نیستند نیز دارای حقوق مالکیت مشابه ساکنان و شهروندان کانادا هستند. از دیدگاه مهاجرت، اگر مهاجرانی که قصد دارند در هر سال به مدت شش ماه یا کمتر در کانادا بمانند، می توانند حساب بانکی را باز کنند و ملک خریداری کنند. با این حال اگر فرد قصد دارد در کانادا برای بیش از شش ماه در سال زندگی کند، آنها باید برای وضعیت اقامتشان درخواست کنند.

بازار مسکن فعلی در کانادا برای خرید بسیار متعادل می‌باشد. قیمت خانه ها حتی در شهرهای بزرگ کاهش یافته است . بسیاری از متقاضیان خانه دوم را در کانادا به عنوان مقصد دوم خریداری می کنند.

در کانادا، باید ۲۰ درصد از مبلغ خانه را به عنوان پیش‌پرداخت به فروشنده پرداخت کنید. بابت مابقی مبلغ، می‌توانید از بانک وام بگیرید. اگر پول کافی برای پرداخت درصد اولیه را ندارید باید بدهی خود را نزد فرشنده بیمه کنید.

مشاوره با وکیل برای حفظ منافع در خرید خانه

قبل از اقدام به خرید ملک در هر کشوری که بودید با یک وکیل درباره قوانین ملکی مشورت کنید و سپس تصمیم گیری کنید . وکیل، قراردادهای قبلی خرید و فروش خانه را مورد بررسی قرار داده و در صورت نبود مشکل قانونی، خرید .خانه را به خریدار توصیه می‌کند

شرایط خرید خانه با وام بانکی

اگر بابت خرید خانه قصد دارید از بانک کانادایی وام بگیرید ممکن است بانک از شما بخواهد که بابت بازپرداخت اقساط وام، خانه را وثیقه قرار دهید که در این صورت باید خانه مورد نظر از پوشش بیمه برخوردار باشد. بدین معنا که بابت خسارات احتمالی بالقوه مانند آتش سوزی، سرقت یا هر خسارت دیگری باید دارای پوشش بیمه باشد.

پرداخت هزینه مربوط به انتقال و ثبت آن معمولا یک و نیم درصد از مبلغ خرید خانه است که از خریدار دریافت می‌شود.

درباره بیمه در کانادا و وام مسکن در کانادا بیشتر بدانید.

مالیات مربوط به قرارداد فروش خانه باید از سوی خریدار پرداخت شود. درباره مالیات در کانادا بیشتر بخوانید.

اگر خانه‌ای که خریداری می‌کنید نوساز باشد باید مبلغی را تحت عنوان GST یا HST به سازنده بپردازید. البته برخی از سازندگان، این مبلغ را در قیمت کلی خانه محاسبه می‌کنند و مبلغ جداگانه‌ای با عناوین مذکور دریافت نمی‌کنند.

ممکن است بانک برای اعطای وام برای خرید خانه، هزینه‌ای بابت ارزیابی ارزش خانه بخواهد؛ هزینه ارزیابی معمولا بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار است

اگر مقیم کانادا نباشید فقط از بانک‌های کانادایی می‌توانید وام دریافت کنید. در واقع بانک‌های خارجی تسهیلاتی نمی‌دهند و فقط می توانید از بانک های خود کانادا اقدام به دریافت وام کنید.

 

 

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ