مستر ویزا

آشنایی با بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین

بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین

نانوایی یک بیزینس محبوب در اکثر شهرها و کشورها می‌باشد که به شما امکان می‌دهد خلاقیت‌های آشپزی خود را ضمن ارائه یک بازار بی‌نظیر به مشتریان خود نشان دهید. علاوه بر این، افراد با پیشینه غیر آشپزی هم می‌توانند با باز کردن یک نانوایی خانگی به راحتی وارد این صنعت شوند. بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین چالش‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهد که با سایر مشاغل متفاوت است. ما در این مقاله شما را با روند این کار آشنا می‌کنیم و مراحل انجام کار را از نوشتن یک برنامه تجاری گرفته تا تشکیل پرونده برای مجوزها و انتخاب تجهیزات مناسب بیان می‌کنیم.

آشنایی با بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین

قبل از اینکه بیزینس خود را شروع کنید بهتر است نوع نان را انتخاب کنید، نان‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام مشتریان خاص خود را دارد. یکی از اولین تصمیمات شما انتخاب نوع فروشگاهی است که می‌خواهید افتتاح کنید. برای این کار می‌خواهید استعدادها، بودجه و اهداف خود را ارزیابی کنید بنابراین آن را با نهایت دقت انتخاب کنید.

نحوه شروع یک نانوایی
بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه نوع نانوایی را می‌خواهید افتتاح کنید و چه نوع محصولاتی را می‌خواهید تهیه کنید، می‌توانید وارد جزئیات شروع یک نانوایی شوید. ما فرایند افتتاح نانوایی را به ۹ مرحله ساده تقسیم کرده‌ایم که می‌توانید در طول راه به آنها مراجعه کرده و تجارت جدید خود را افتتاح کنید.

۱- یک برنامه تجاری بنویسید
اولین قدم برای افتتاح بیزینس نانوایی نوشتن یک برنامه تجاری است که روند موفقیت را تسهیل می‌کند. برنامه کسب و کار بخش جدایی ناپذیر شروع کسب و کار است زیرا مشخص می‌کند چه نوع شغلی را می‌خواهید افتتاح کنید، نحوه ساختار آن چگونه است، چه نوع محصولاتی را می‌خواهید بفروشید، استراتژی‌های بازاریابی و پیش بینی‌های مالی آن بر چه اساس است و… . این برنامه به شما کمک می‌کند تا شغل خود را تعیین کنید، اهداف را تعیین کنید، راه‌هایی برای درآمدزایی، لیست هزینه‌ها و شناسایی علائق مشتریان پیدا کنید.
هفت بخش اصلی برای یک برنامه تجاری نانوایی وجود دارد:

خلاصه اجرائی
نمای کلی شرکت و توضیحات
تحلیل بازار
پیشنهادات تجاری
برنامه مدیریت و ساختار مالکیت
استراتژی بازاریابی و تبلیغات
پیش بینی‌های مالی
دقت داشته باشید برنامه کاری شما به عنوان پایه و اساس شغل شما محسوب می‌شود و یک برنامه قوی می‌تواند در تأمین بودجه به شما کمک کند و روند افتتاح یک نانوایی جدید را آسان کند.

2- وام و سرمایه اولیه را بدست آورید
هنگام راه اندازی بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین هزینه‌های زیادی وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید مانند اجاره یک فضای تجاری، پرداخت بیمه، تجهیزات مورد نیاز، استخدام و آموزش کارکنان و پرداخت هزینه‌های خدمات. در نتیجه برای تأمین این هزینه‌ها باید مقدار قابل توجهی پول در اختیار داشته باشید. علاوه بر این ممکن است چند ماه پس از افتتاح سودآوری نانوایی جدید طول بکشد بنابراین برای تأمین هزینه چند ماه پس از باز شدن نانوایی نیز به پول نقد نیاز دارید.

بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین
۳- یک فضای تجاری تهیه کنید
پس از تأمین بودجه می‌توانید به دنبال یک فضای تجاری برای نانوایی خود باشید. نوع فضای تجاری مورد نیاز شما به نوع نانوایی انتخابی‌تان بستگی دارد. مثلا نانوایی‌های خرده فروشی به دنبال فضایی هستند که در یک مکان مرکزی نزدیک به جمعیت هدف خود باشد. اگر قصد دارید مشتریان را به فروشگاه خود دعوت کنید به یک مکان رسمی با آشپزخانه و فضایی برای عموم نیاز دارید.

۴- گواهی‌ها و جوازهای مورد نیاز را دریافت کنید
قطعاً برای باز کردن بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین به مجوز یا پروانه کسب احتیاج خواهید داشت. با این وجود بسته به شرایطی که شما در آن زندگی می‌کنید شرایط متفاوت خواهد بود. علاوه بر پروانه کسب و کار به شماره شناسایی مالیات فدرال و احتمالاً مجوز مالیات بر فروش، نگهداری مالیات بر درآمد و مالیات بیمه بیکاری هم نیاز خواهید داشت. بهتر است جواز کسب را در محلی نصب نمایید که در معرض دید عموم باشد. صنعت خدمات مواد غذایی به شدت در سطح فدرال، ایالتی و محلی تنظیم می‌شود و گواهی‌ها و جوازهایی وجود دارد که قبل از افتتاح نانوایی خود باید به آنها دست پیدا کنید. انواع مجوزهای مورد نیاز شما بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت خواهد بود، بنابراین حتما قوانین و مقررات محلی خود را بررسی کنید تا ببینید چه قوانین خاصی در مورد تجارت جدید شما اعمال می‌شود.

۵- یک چیدمان طراحی کنید
پس از تأمین مکان برای نانوایی جدید خود، می‌توانید برنامه ریزی لازم برای تجهیزات مورد نیاز خود و نحوه سازماندهی آشپزخانه خود را آغاز کنید. علاوه بر این اگر نانوایی شما دارای فضای پیشخوان است به یک طراحی شیک و چشمگیر نیاز دارید.

۶- تجهیزات مورد نیاز خود را سفارش دهید
تجهیزات مورد نیاز نانوایی به نوع کالاهای پخته شده بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است برای تهیه کیک‌های خود به طیف وسیعی از گاناچ‌ها و مرباها نیاز داشته باشید. اما اگر روی پخت نان تازه تمرکز دارید، شاید به موارد اضافی احتیاج نداشته باشید.

مراحل بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین
۷- کارکنان مناسب استخدام کنید
تعداد کارمندان شما به حجم کارهایتان بستگی دارد. به عنوان مثال یک نانوایی خرده فروشی برای گرفتن سفارش و کار در صندوق پول به استخدام یک فرد صندوق‌دار یا حسابدار نیاز دارد. اکثر کارمندان نانوایی صنعتی در آشپزخانه کار می‌کنند و انواع نان‌ها را آماده می‌کنند. نانوایی شما باید حداقل یک یا دو کارمند داشته باشد که دارای آموزش رسمی یا تجربه نانوایی برای نظارت بر روند پخت واقعی باشند. علاوه‌براین شما همچنین ممکن است بخواهید برای شستن ظروف، مخلوط کردن مواد، بسته بندی محصولات و سایر کارهایی که نیاز به تجربه و تخصص قبلی ندارند، برخی از کارگران غیرمتخصص را استخدام کنید.

۸- از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات موثر استفاده کنید
یکی از راه‌های موفقیت در بیزینس نانوایی صنعتی در اوکراین استفاده از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات موثر است. قبل از اینکه نانوایی خود را به روی عموم مردم باز کنید، برای موفقیت بیشتر باید برخی از کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی را انجام دهید.

۹- یک افتتاحیه بزرگ تدارک ببینید
آخرین قدم در افتتاح نانوایی این است که یک مراسم افتتاحیه برای بیزینس خود در نظر بگیرید. یک افتتاح عالی می‌تواند نانوایی جدید شما را به خوبی معرفی کند و برایتان مشتریان وفاداری به ارمغان بیاورد. برای ایجاد علاقه و اطمینان از اینکه مشتریان از زمان افتتاح نانوایی شما اطلاع دارند، باید افتتاح بزرگ خود را تبلیغ کنید. یکی از راه‌های عالی برای جلب مشتریان ارائه تخفیف و کوپن‌های ویژه می‌باشد. به عنوان مثال، می‌توانید برای ۱۰۰ نفر اول بازدیدکننده تخفیف ارائه دهید. گزینه دیگر ارائه مشتریانی است که یک کیک را به صورت رایگان سفارش می‌دهند.

منبع: starting a bakery business

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ