مستر ویزا

ثبت برند در اسپانیا

ثبت برند در اسپانیا

علامت تجاری علامتی است که کالاها و خدمات یک شرکت را از محصولات دیگر تولید شده در سایر موسسات و شرکت‌های تولیدی متمایز می‌کند و هر محصول با نام تجاری و برند آن شهرت می‌یابد و شناخته می‌شود. به عنوان شاخص‌های مبداء تجاری، علائم تجاری می‌توانند کلمات، آرم‌ها، دستگاه‌ها یا سایر ویژگی‌های متمایز و یا ترکیبی از همه اینها باشند. در ادامه با شرایط و انواع مختلف ثبت برند یا نام تجاری مورد تایید در اسپانیا آشنا می‌شوید:

ثبت برند

هنگامی که ایده و فکر ایجاد کسب و کار به مرحله عمل رسید، مرحله بعدی ثبت علامت تجاری منحصر به فرد برای شماست. نام تجاری یا برند نه تنها شما و کارتان را در میان رقبا متمایز می‌سازد بلکه از نظر قانونی نیز در بازارهای داخلی و جهانی از شما و برند تجاری‌تان محافظت می‌نماید. اداره ثبت علائم تجاری و طرح‌های اتحادیه اروپا از جمله معتبرترین موسسات اروپایی با نام OHIM است که با ثبت نام در این موسسه هر فرد می‌تواند درخواست برند یا علائم تجاری خود را در اروپا ثبت رسمی کند.

ثبت برند تجاری در اسپانیا

نهاد دولتی مسئولِ مدیریت و اعطای ثبت علامت تجاری در اسپانیا اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری OPEM است و در این سامانه است که می‌توانید کل پروسه ثبت اختراع، نام تجاری و برند خود را در قلمرو اسپانیا به انجام برسانید.

علامت تجاری اتحادیه اروپا

این علامت تجاری شامل ثبت نام منفرد است که در هر EUTM 28 از سیستم حق انحصاری از کشور اتحادیه اروپا اعطا می‌کند. این سیستم دوگانه نیازهای متفاوت شرکت‌ها در اندازه‌های مختلف بازارهای جهانی و حضور جغرافیای گسترده‌تری را فراهم می‌کند که البته دریافت آن به نسبت ثبت برند در کشور اسپانیا هزینه بیشتری دارد. سایر ثبت‌های خارج از این سامانه از علامت تجاری سنتی و حقوق و مالکیت معنوی وبسایت‌ها، آهنگ‌ها و عکس‌ها گرفته تا نقاشی‌ها و سایر اشکال هندسی هنری فرآیند ساده و ارزانی برای ثبت دارند و می‌توان آنها را به صورت محلی به ثبت رسانید و انحصار استفاده از آثار هنرمند را برای او تضمین نمود.

سامانه ثبتی strong Abogados امکانات محافظت از مارک تجاری و برند را به روشی ساده به شما ارائه می‌کند و ثبت علامت تجاری شما در اسپانیا و یا در کل اتحادیه اروپا را امکان‌پذیر می‌کند. این سرویس شامل نظارت مستمر بر علامت تجاری شما در پایگاه‌های رسمی است تا اطمینان حاصل شود که کسی از آن کپی نمی‌کند و شما تنها باید اطلاعات مربوط به علامت تجاری خود را به سامانه بدهید و ادامه روند توسط سامانه به شما اطلاع داده می‌شود.

ثبت برند در اسپانیا

انواع مختلف برند یا نام تجاری مورد تایید در اسپانیا

به طور کلی ۳ نوع مارک یا علامت تجاری در این کشور مورد تایید است:
۱- Word mark
نام تجاری است که فقط از عناصر متنی، حروف و کلمات تشکیل شده است و می‌تواند یک کلمه، عبارت یا شعاری را بسازد.

۲- figorative
آرم یا علامت فیگوراتیو که در آن برند شما فقط از نقاشی تشکیل شده و هیچ عنصر متنی، حرف و کلمه‌ای در آن دیده نمی‌شود.

۳- mixed case
علامت ترکیبی یا مخلوط که در آن علامت تجاری یا برند شما هم از یک لوگو نقاشی (مجازی) و هم عناصر متنی (کلمه) تشکیل شده است.

چگونه علامت تجاری خود را ثبت کنید؟

روند کار دریافت و ثبت برند تجاری در اسپانیا

روند ثبت علامت تجاری در اسپانیا از ۵ ماه تا ۱۰ ماه طول می‌کشد؛ در صورت عدم مخالفت با درخواست شما و پس از بررسی‌های صورت گرفته به شما اعطا می‌شود و ثبت برند صورت می‌گیرد. هزینه‌های رسمی برای یک کلاس برند حدود ۸۵۰ یورو در اروپا و برای ثبت برند یک واحد در اسپانیا ۱۵۰ یورو در نظر گرفته شده است و دوره مخالفت با رای صادر شده از تاریخ انتشار پاسخ ۲ ماهه است و به هیچ عنوان پس از آن تمدید نمی‌شود.

برای ثبت علامت تجاری در اسپانیا به یک وکالتنامه غیر رسمی احتیاج است و درخواست باید همزمان با تشکیل پرونده یا ظرف ۱ ماه قبل از اقدام دفتر با توجه به پرداخت هزینه اضافی ثبت شود، به قیمت ثبت علامت تجاری که ذکر شد باید هزینه‌های نماینده مالکیت صنعتی (که ثبت آن را انجام می‌دهید) را اضافه کنید، این مورد همچنین شامل هزینه ۱۰ سال نظارت پس از ثبت نام خواهد بود.

ثبت برند در اسپانیا

برای ثبت قانونی علامت تجاری خود باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- انتخاب نام تجاری محصول/ خدمات:

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب نام تجاری یا برند است که می‌خواهید به محصول یا خدمات خود اختصاص دهید. هنگامی که مالک تجاری خود را ثبت می‌کنید شما به یک علامت تجاری دست پیدا می‌کنید که با یک کد محافظت می‌شود و epigraph که برای محصول یا خدمات خود انتخاب کرده‌اید. هرچه کد محصولات شما بیشتر باشد محافظت بیشتری می‌خواهد بنابراین هزینه اضافه‌تری دربردارد.

۲- ارزیابی امکان ثبت علامت تجاری:

با ارائه یک درخواست لیست اختراعات و علائم تجاری به سامانه OEPM می‌توانید بررسی کنید که به عنوان مثال آیا نام انتخاب شده توسط شما برای برند تولیدی‌تان موجود است یا اینکه در حال حاضر رقیب دیگری با این اسم وجود ندارد. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین بررسی کنید که آیا نام در فضای اینترنت قبلا استفاده شده یا خیر و یا نام انتخابی را در سایت OEPM با استفاده از ابزار جستجوگر به راحتی و به صورت آنلاین جستجو کنید؛ نام را وارد کنید و ببینید آیا از قبل وجود دارد یا خیر.

۳- ثبت نام تجاری یا برند:

وقتی بررسی کردید و مطمئن شدید نام انتخابی شما قبلا توسط شخص دیگری انتخاب نشده است می‌توانید برای ثبت برند اقدام نمایید و با دریافت فرم‌های لازم جهت درخواست رسمی ثبت برند مراحل ثبت رسمی در سامانه را تکمیل نمایید. در بخشی از فرم لازم است تعیین کنید که دامنه حفاظت از برند تجاری شما در چه سطح جغرافیایی فعال باشد: ملی (اسپانیا)، اروپایی یا بین‌المللی… درخواست به موسسه ثبت OEPM اسپانیا ارسال می‌شود و شما رسید تایید درخواست را دریافت می‌کنید. با این رسید متقاضی ثبت برند حق موقت محافظت از علامت تجاری را به دست می‌آورد و اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری اسپانیا ۲ ماه فرصت دارد تا حکم و تصمیم خود را صادر کند.

۴- اعطای برند:

بعد از ۲ ماه بررسی و دریافت تاییدیه از سایت OEPM اسپانیا، شما برند تجاری را به نام خود ثبت خواهید کرد و کمک هزینه دریافت می‌کنید. کمک هزینه دریافتی حکم کمک مالی اقتصاد اسپانیا به کارآفرینان خارجی را دارد و همراه با یک گواهی مالکیت است.

گواهی مالکیت
گواهی مالکیت برندی که پس از ثبت علائم تجاری به دست می‌آورید به شما این امتیاز را می‌دهد که تا مدت ۱۰ سال از لحاظ اقتصادی از مارک و برند تجاری موردنظر استفاده کرده و صاحب آن شوید. پس از پایان مدت ۱۰ ساله آن را به مدت زمان معادل یا مدت زمان نامحدود تمدید نمایید.

منبع: Types of trademarks and brands

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ