مستر ویزا

مروری بر جاذبه‌های گردشگری آمریکا

آمریکا

در این مطلب به ما همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری آمریکا آشنا شوید:

جاذبه‌های گردشگری آمریکا

WASHINGTON

۱- ایالت واشنگتن نام خود را از جرج واشنگتن گرفته است و تنها ایالتی است که به نام یک رییس جمهور نام‌گذاری شده است. اما آیا می‌دانید که پایتخت این ایالت یعنی «شهر المپیا» نام خود را از کوه‌های المپیک و همین کوه‌ها نیز نام خود را از یک افسانه یونان باستان گرفته‌اند؟ جان میرز کاشف کوه‌های المپیک در سال ۱۷۸۸ این نام را بر این کوه‌ها نهاد و اظهار کرد: اگرچه ممکن است این کوه‌ها خانه خدایان نباشند اما آنقدر زیبا هستند که می‌شود چنین تصوری را درست دانست بنابراین نام این کوه‌ها را المپوس می‌گذارم.

۲- جان میرز همیشه اکتشافات خود را این گونه چاپلوسانه نام‌گذاری نمی‌کرد. او دماغه‌ای را در جنوب غرب واشنگتن دماغه ناامیدی نامید که امروزه نیز به همین نام مشهور است. این منطقه ۱۶۰ روز از سال پوشیده از مه است و دلیل این نام‌گذاری همین آسمان تیره آن است.

۳- واشنگتن تا به حال دو بار میزبان نمایشگاه جهانی بوده است و  یکی از جاذبه‌های آمریکا محسوب می‌شود. در سال ۱۹۶۲ نمایشگاه قرن ۲۱ که به نمایشگاه جهانی سیاتل نیز معروف است در شهر سیاتل برگزار شد و برج سوزن فضایی نیز به همین منظور تاسیس گردید. سپس در سال ۱۹۷۴ اولین نمایشگاه جهانی با موضوع محیط زیست ( نمایشگاه اکسپو) در شهر اسپوکان برگزار شد و تا به امروز اسپوکان کوچک‌ترین شهری است که میزبان نمایشگاه جهانی بوده است.

نکات بیشتر از واشنگتن

۴- واشنگتن بزرگترین تولید کننده سیب، تمشک و گیلاس در ایالات متحده است. از سال ۲۰۱۰ بیش از ۹۰ درصد تمشک قرمز و تقریباً سه پنجم سیب‌های تولیدی آمریکا در این ایالت تولید شده است و میوه رسمی این ایالت نیز سیب می‌باشد.

۵- پنج درصد این ایالت پوشیده از جنگل است و خانه گونه‌های فراوان گیاهی و جانوری از جمله کهنسال‌ترین درختان کشور می‌باشد. اگر عاشق گردش در محیط بیرون و طبیعت قدیمی هستید درخت‌زار «پاتریکتریل» در نزدیکی کوه «راینیر» مکان مناسبی برای دیدن کهنسال‌ترین درختان این ایالت است. عمر برخی از این درختان به بیش از هزار سال و قطر آن‌ها به ۷٫۵ متر هم می‌رسد.

۶- بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ در منوی رستوران‌ها در آمریکا، میگو غذای ویژه اهالی واشنگتن شناخته شد. یعنی اگر چه غذای مورد علاقه مردم در کل کشور نیست اما بیش از سایر ایالت‌ها در واشنگتن سرو می‌شود. این غذا در ۴۷ درصد منوی رستوران‌های واشنگتن به چشم می‌خورد.

۷- واشنگتن محل مناسبی برای فیلم سازی است. فیلم‌های زیادی در این ایالت فیلمبرداری شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم ترسناک «حلقه» و  «شکار اکتبر سرخ» اشاره کرد.

۸- بازار واشنگتن بزرگ‌ترین جاذبه سالانه در این ایالت می‌باشد که شامل غذاها، پارک‌های تفریحی و رقابت چهار پایان می‌باشد.

۹- در خلال جنگ جهانی دوم زمین و ساختمان این بازار که به کمپ هارمونی معروف بود به عنوان زندان ژاپنی‌ها استفاده می‌شد.

۱۰- ایالت واشنگتن تاریخچه‌ای طولانی و غنی در موسیقی دارد. اگرچه سیاتل به خاطرسبک گرانچ و گروه نیروانا معروف است اما موسیقی‌دانان زیادی از خود واشنگتن به شهرت رسیده‌اند همچون اسطوره گیتار جیمی هندریکس.

ایالت واشنگتن از جاذبه‌های گردشگری آمریکا
ایالت واشنگتن از جاذبه‌های گردشگری آمریکا

VERMONT

این ایالت بین ماساچوست، نیوهمشایر، نیویورک و کانادا واقع شده و دور تا دور آن را جنگل احاطه کرده است و یکی از جاذبه‌های آمریکا محسوب می‌شود. این منطقه کوهستانی حیرت انگیز دارای دره و دریاچه‌های زیبایی است که زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است و محل بسیار دیدنی برای گردشگرانی است که عاشق طبیعت و اهل ماجراجویی هستند. تفریحات فراوان و مهیج زیادی در این منطقه قرار دارد مانند پیاده روی، قایقرانی، دوچرخه سواری، کمپینگ، قایقرانی، اسکی و اسنوبورد، ماهیگیری، اسب سواری، هاکی روی یخ و اسکی و… . همچنین ساختمان‌های قدیمی و پر قدمت، کوهنوردی در رشته کوه‌های سر به فلک کشیده، پارک‌های سر سبز، روخانه‌های خروشان، برکه‌های پر آب زلال تنها بخشی از دیدنی‌های این ایالت شگفت انگیز است.

TEXAS

ایالت تگزاس بعد از آلاسکا، دومین ایالت بزرگ آمریکا است که مساحتی حدود ۶۹۶٫۲۰۰ کیلومتر مربعی دارد. با این حساب حدود ۱۰٪ از کل کشور فرانسه و دو برابر از کشورهایی چون آلمان و ژاپن بزرگ‌تر است. اگر تگزاس همچنان یک کشور مستقل می‌ماند، بعد از شیلی و زامبیا، چهلمین کشور بزرگ جهان عنوان می‌گرفت. تگزاس در منطقه جنوب مرکزی آمریکا قرار دارد و سه مرز آن با رودخانه‌ها مشخص شده است. رودخانه ریوگرانده که مرزی طبیعی بین تگزاس و کشور مکزیک ایجاد کرده است، رودخانه سرخ که مرز مابین تگزاس و مرز بین دو ایالت اوکلاهوما و آرکانزاس است و در نهایت رودخانه سابین که از طرف شرق مرزی طبیعی با ایالت لوئیزیانا ایجاد کرده است. اما در کل تگزاس دارای ۳٫۷۰۰ آبراهه (رودخانه) نام‌دار و ۱۵ رودخانه بزرگ می‌شود که در بین همه، ریوگرانده از همه بزرگ‌تر است. همچنین چندین دریاچه طبیعی و بیش از ۱۰۰ دریاچه (مخازن) مصنوعی و غیرطبیعی آبی دارد.

ورمانت از جاذبه‌های گردشگری آمریکا
ورمانت از جاذبه‌های گردشگری آمریکا

حیوانات و حشرات مختلفی در تگزاس زندگی می‌کنند. به شکل دقیق‌تر، حدود ۱۰۰ گونه از پستانداران، ۲۱۳ گونه از خزندگان و چندین گونه پرنده‌های مختلف ساکن ایالت تگزاس هستند که در کل حدود ۵۹۰ گونه بومی را تشکیل می‌دهند. از این بین حدود ۱۲ گونه از سایز مناطق به تگزاس منتقل شده و در حال حاضر آزادانه در حال تولیدمثل و زندگی هستند.

آب و هوا

طبیعت تگزاس را که یکی از جاذبه‌های آمریکا محسوب می‌شود می‌توان در هیل کانتری آن دید. آب‌وهوای تگزاس بخاطر مساحت بسیار بالای آن مختلف و متفاوت است. به عنوان مثال ال پاسو در غربی‌ترین نقطه تگزاس دارای میانگین بارش سالیانه ۲۲۰ میلی‌متری است در حالی که مناطق جنوب شرقی این ایالت میزان بارش ۱٫۶۰۰ میلی‌متری را به شکل سالیانه تجربه می‌کنند. همچنین دالاس در منطقه مرکزی تگزاس میزان بارشی متعادل، حدود ۹۴۰ میلی‌متری را داراست. در خصوص بارش برف، مناطق غربی شاهد بارش برف به شکل چندین باره هستند در حالی که مناطق مرکزی بارش برف را سالی یک یا دو بار تجربه می‌کنند و برعکس، مناطق شرقی هر چند سال یک‌بار شاهد بارش برف هستند. برف به ندرت در مناطق جنوبی سان آنتونیو دیده می‌شود. گرم‌ترین دمای به ثبت رسیده در ماه‌های تابستان در مناطق غربی ۲۶ درجه سانتیگراد است در حالی که بعضی دیگر از مناطق تا ۳۲ درجه هم می‌رسند. اما در کل آب و هوای تگزاس در شرق مرطوب و شرجی، در غرب خشک و بیابانی، و در شمال قاره‌ای است.

ایالت تگزاس از جاذبه‌های گردشگری آمریکا
ایالت تگزاس از جاذبه‌های گردشگری آمریکا

گازهای گلخانه‌ای

تگزاس بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در آمریکاست. به شکل سالیانه تقریباً ۶۸۰ میلیارد کیلوگرم کربن‌دی‌اکسید توسط این ایالت تولید می‌شود. اگر تگزاس کشوری مستقل بود، هفتمین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان نام می‌گرفت. یکی از مهم‌ترین علل تولید این میزان آلودگی، وجود تعداد زیادی نیروگاه سوخت فسیلی در این ایالت است. از سوی دیگر ایالت تگزاس در تولید انرژی به‌وسیله توربین‌های بادی با ۲۲٫۶۰۰ مگاوات انرژی تولید شده در میان ایالات متحده رتبه اول را داراست بطوری‌که در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۵٪ کل انرژی تولید شده این ایالت از باد نشأت گرفت.

بلایای طبیعی

در باب حوادث طبیعی، تگزاس تقریباً عاری از مناطق زلزله‌خیز است. در عوض نواحی شرق مجاور خلیج مکزیک هر ساله در اواخر فصل تابستان شاهد تردد سیستم‌های پرفشاری همچون توفندهای سهمگین هستند که می‌توانند باعث ایجاد خساراتی فراگیر گردند. توفند آیک و توفند ریتا دو نمونه توفند در سال‌های اخیر هستند که در تگزاس خرابی ببار آوردند. در نواحی شمال ایالت در عوض تعدد پیچندها بیشتر دیده می‌شود. در سال ۲۰۱۷ سیل شدید در تگزاس بیش از ۵۰ نفر را به کام مرگ کشانید و ده‌ها میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

 

در ادامه می‌توانید مطلب زیر را بخوانید:

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آمریکا

 

منبع: us attractions

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ