مستر ویزا

خرافات اوکراینی ها و عقاید مردم این کشور

خرافات اوکراینی ها

در این مقاله به اطلاعات جالبی از خرافات اوکراینی ها و رفتارهای عجیب آن‌ها اشاره می‌کنیم که برای ما ایرانی‌ها خیلی مرسوم نیست، قطعا این مقاله فقط جنبه آشنایی دارد و کمی جنبه فان دارد و شما می‌توانید اطلاعات دقیق از فرهنگ، اقتصاد و جامعه اوکراین را در سایت ما بطور جامع و کامل مطالعه کنید.

خرافات اوکراینی ها

اگر چنگال یا چاقو زمین بیفتد …

یکی از خرافات اوکراینی ها این است که اگر چاقو از دست شخصی زمین بیفتد برای شخص، مهمان ناخوانده می‌آید و چون چاقو نماد مردانگی می‌باشد مهمان آقا ولی اگر چنگال زمین بیفتد مهمان خانم است.

وجود آیینه شکسته در خانه ممنوع می‌باشد

آیینه شکسته در خانه نشانه خیلی بدی است، آنها معتقدند باید منتظر هفت سال بدبختی و بیچارگی باشید. اجدادشان جهت ممانعت از فال بد، قطعات را جمع آوری می‌کردند (فقط اصلا نباید به قطعات خرد شده نگاه کرد، نگاه کردن به قطعات خرد شده و شکسته فال بد دیگری است) و آنها را به داخل آب روان می‌انداختند.

اگر گربه سیاه از مسیرتان رد شود

شایع‌ترین خرافاتی که اوکراینی ها به آن پایبند هستند و خیلی هم قدیمی است این است که اگر کسی گربه سیاهی در مسیرش ببیند از آن به بعد برای او بد شانسی می‌آورد. اما این خرافات دارای جزییات بیشتر دیگری هم می‌باشد که گربه‌ای که رد می‌شود نباید رنگش کاملا سیاه باشد و اینکه مسیر عبورش هم نباید از سمت چپ به راست باشد. البته این مساله دوران قدیم می‌باشد زمانیکه هنوز رفت و آمد با اسب امکان پذیر بود و چراغی برای روشن کردن مسیر وجود نداشت، همین باعث دیده نشدن گربه سیاه و برخورد با آن می‌شد و در نهایت خرابکاری به بار می‌آمد.

خرافات در اوکراین
اوکراینی‌ها معتقدند که بعد از غروب آفتاب و با تاریک شدن هوا، موجودات ماوراء طبیعی و ارواح آزاد میشوند

بعد از تاریکی هوا آشغال‌ها را بیرون نبرید

آنها معتقد بودند که بعد از غروب آفتاب و با تاریک شدن هوا، موجودات ماوراء طبیعی و ارواح آزاد می‌شوند و اگر بعد از تاریکی هوا آشغال‌ها را بیرون بگذارید آنها از این آشغال‌ها برای تغذیه و مراسم شیطانی استفاده می‌کنند و برای آن خانواده بد شانسی به بار می‌آید و از دیگر خرافات اوکراینی ها این است که اگر آشغال را زمانی که هوا تاریک است بیرون ببرید یعنی چیزی را مخفی می‌کنید و همسایه‌ها به شما مشکوک می‌شوند و با اینکار برکت هم از خانه ناپدید می‌شود.

‌عصرها نباید خانه را تمیز کنید

اجداد اوکراینی معتقد بودند که وقتی شما زمین را می‌شویید عشق، خوشبختی و موفقیت را از خونه به بیرون راهنمایی می‌کنید.

رد و بدل کردن پول در عصر ممنوع می‌باشد

عصرها شما نمی‌توانید پول قرض بدهید و یا نمی‌توانید پول قرض کنید، از جمله خرافات اوکراینی ها این است که اگر بعد از غروب آفتاب به کسی پول قرض دهید برای همیشه شانس پولدار شدن خودتان را از دست می‌دهید و اگر خودتان پول از کسی بگیرید تا شش ماه بدهکار خواهید بود.

‌مراقب باشید نمک از دستتان روی زمین نریزد

در اوکراین اگر سر میز نمک روی زمین بریزد و نمکدان بیفتد، یعنی اینکه در خانه جنگ و دعوا اتفاق می‌افتد . ریشه این خرافه از آنجا بوده که در قرن ۱۷ میلادی نمک خیلی گران قیمت و لوکس بوده است. بنابراین عجیب نیست که اگر از دست کسی نمک ریخته می‌شد، در خانه دعوا به پا می‌شد.

عقاید مردم اوکراین
از خرافات اوکراینی ها این است که اگر کسی گربه سیاهی در مسیرش ببیند برای او بد شانسی می‌آورد

یکی از خرافات اوکراینی‌ها که خیلی قدیمی هست و کمتر وجود دارد این است که اولین نفری که به خانه جدید وارد می‌شود قربانی می‌شود برای همین وقتی خانه جدیدی می‌روند اول افراد پیرتر را می‌فرستند تا افراد جوان قربانی نشوند.

اگر شب جمعه شخص غریبه‌ای را سوار ماشین کنید احتمالا با همسرتان دعوایتان می‌شود.

اگر موقع بستن قرار داد خودکار ننویسد یعنی آن قرارداد خوش یمن نیست و در ارتباط با قرار داد باید تجدید نظر ایجاد شود.

بعضی از رفتار اوکراینی ها که شاید برای ما عجیب باشد:

به جز خرافات اوکراینی ها جالب است بدانید که بعضی از رفتارهای اوکراینی ها هم ممکن است برای ما ایرانی ها عجیب و غریب باشد مثلا اینکه اوکراینی ها به اینکه کسی بی‌دلیل به بچه کوچکشان لبخند بزند حساس هستند، پس نباید با بچه‌های آن‌ها الکی گرم بگیرید مگر اینکه با اجازه و با رضایت والدین همراه باشد.

اوکراینی ها علاقه ندارند کسی به حیوانات خانگی‌شان نزدیک شود و آن‌ها را لمس کند، حیوان خانگی مثل بچه آن‌ها می‌ماند و به گربه هم علاقه زیادی دارند.

تعداد شاخه گل فرد برای ابراز محبت، علاقه و برای شادی و جشن هاست و تعداد گل زوج را فقط در مراسم عزا و تسلیت و مرگ تهیه می‌کنند.

اصولا وقتی همسرشان فوت می‌کند حلقه خود را در دست راست خود می‌اندازند.

باورهای خرافی مردم اکراین
آیینه شکسته در خانه نشانه خیلی بدی است و اوکراینی‌ها معتقدند باید منتظر هفت سال بدبختی وبیچارگی باشید

آنها دوست ندارن آخرین نفری باشند که هدیه دریافت می‌کنند.

در اوکراین اگر مرد با مرد رو بوسی کند اصلا روی خوشی ندارد.

تعارف که بین ایرانی‌ها مرسوم است در اوکراین ممنوع می‌باشد هیچ وقت غذا و یا نوشیدنی خود را تعارف نکنید، آن‌ها چیزی تحت عنوان تعارف ندارند.

هیچ وقت در اولین برخورد با اوکراینی‌ها شوخی نکنید و زود با آن‌ها جور نشوید.

هیچوقت نباید به خانمی که باردار است تبریک بگویید چون اصلا خوب نیست و استرس می‌گیرند. اگر هم تبریک گفتید باید او را ببوسید و دور او بچرخید.
‌‌
در مراسم ختم مانند ایرانی‌ها نگویید غم آخرتان باشد چون فکر می‌کنند منظورتان این است که نفر بعدی تو باشی.

دقیقا روز تولد به هم تبریک می‌گویند و روز قبل را بد یمن می‌دانند و تبریک نمی‌گویند حتی جشن تولد را دقیقا همان روز خودش میگیرند.

هنگامی که در درگاه هستند به هم دست نمی‌دهند و یا چیزی را دست به دست نمی‌کنند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ