مستر ویزا

راه‌های اخذ اقامت اسپانیا

این واقعیت را نمی‌توان انکار نمود که قلمرو اسپانیا یک مقصد پرتقاضا و زیبای گردشگری و از جمله مناطق مطلوب زندگی برای خارجی‌ها در سراسر جهان است. آب و هوای مناسب، غذاهای لذیذ و‌ دیدنی‌های شگفت انگیز همه را به وجد می‌آورد. با این وجود اما قبل از اینکه بتوانید از همه این شگفتی‌ها و ویژگی‌های مثبت بهره‌مند شوید باید بتوانید اجازه قامت یا ویزای معتبر برای زندگی قانونی در این کشور را دریافت کنید. خب چگونه می‌توانید ویزا یا مجوز اقامت خود و یا خانواده تحت تکفل خود را از اسپانیا دریافت کنید؟ در این مقاله انواع مختلف اقامت اسپانیا و راه‌های اخذ اقامت اسپانیا را با هم مرور خواهیم کرد و شما با انواع مختلف ویزاهای اقامتی در اسپانیا آشنا خواهید شد.

انواع اخذ اقامت و ویزا در اسپانیا

در طبقه بندی کلیه مجوزها در اسپانیا ۲ روش مختلف در نظر گرفته شده است و درک تفاوت آنها بسیار مهم است زیرا مسیر دریافت ویزا را برای شما به شدت تغییر خواهد داد، این طبقه بندی به ۲ عامل بستگی دارد:

۱- کشور مبدا شما (خواه عضو اتحادیه اروپا باشد یا نباشد).
۲- مدت زمان حضور شما و مقدار زمان تمایل شما برای گذراندن زندگی در این کشور.

 

راه‌های اخذ اقامت اسپانیا

درخواست مجوز برای شهروندان غیر اروپایی

متاسفانه اگر شما اهل خارج از اروپا هستید نمی‌توانید به سهولت شهروندان اروپایی ویزا و اجازه اقامت دائم دریافت کنید.

هفت روش دریافت اجازه اقامت در اسپانیا برای شهروندان اهل کشورهای غیر اروپایی

1- ویزای دانشجویی

این اقامت برای کسانی ایجاد می‌شود که تمایل به تحصیل یا تحقیق در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی اسپانیا را دارند آنها می توانند ویزای دانشجویی خود را برای دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد، Ph.D و یا سایر دوره‌ها درخواست دهند. انجام این کار در مدت زمان ۶۰ روزه اول پس از ورود به این کشور امکان پذیر است، در طول این مدت درخواست شما به طور عمده باید سوابق کیفری و صورتحساب بانکی با حداقل ۱۰۰۰۰ یورو و همچنین مدرکی را ارائه دهید که تایید می‌کند شما می‌توانید درخواست دهنده دوره مدنظر در این کشور باشید. مدت زمان گذراندن تمامی دوره‌های تحصیلی حداقل ۲۰ ساعت در هفته در طول ۱ سال طول می‌کشد که پس از ارسال آن شما اجازه اقامت دانشجویی می‌گیرید.

مدت اعتبار ویزای دانشجویی
مدت اعتبار این ویزا به مدت زمان تحصیل شما بستگی دارد که می‌تواند از ۳ تا ۹ ماه یا حتی ۲ تا ۴ سال باشد.
این ویزا تنها در صورت درخواست مدرک بالاتر از مدرک مد نظر و کسب آن، به عنوان مثال انتقال از کارشناسی به کارشناسی ارشد قابل تمدید دوباره است.

ویزای دانشجویی به شما امکان دریافت کارت هویت خارجی TIE یا Tarjeta de entidadel را می‌دهد البته اگر تحصیل شما بیش از ۹ ماه به طول انجامد.

۲- ویزای تجاری (در صورت راه اندازی شرکت خصوصی)

اگر پس از تحصیل نیز مایل به شروع کار در این کشور و اخذ اقامت اسپانیا هستید ۲ گزینه پیش روی شما قرار دارد:

۱- تاسیس و راه اندازی یک پروژه نوآورانه
این پروژه باید شامل درجه بالایی از کاربردهای انواع فناوری‌های نو در اجرای عملیات آن باشد که در این صورت نیز برای تایید آن باید یک مصوبه از وزارت اقتصاد اسپانیا بگیرید که گرفتن آن سخت و طاقت فرسا است.
۲- درخواست اجازه کار دائم (خود اشتغالی) از سفارت اسپانیا
اگرچه دریافت این نوع اقامت نیز نیازمند ارائه یک طرح تجاری به سفارت است اما محدودیت و مشکلات مورد قبلی را ندارد.

راه‌های اخذ اقامت اسپانیا

۳- ویزای اقامت بدون درآمد ثابت

اما اگر قصد کار در اسپانیا را ندارید بنابراین باید با یک پشتوانه مالی هنگفت برای زندگی در اسپانیا وارد این کشور شوید و در این صورت اقامت بدون کار و یا درآمد برای شما مناسب است.
این ویزا به شما اجازه می‌دهد که شما برای زندگی در اسپانیا برای یک دوره طولانی‌تر از ۹۰ روز تا ۱ سال پس از ورود به اسپانیا مجوز را دریافت کنید. این مجوز تنها در صورتی تمدید می‌شود که شما بیش از ۱۸۰ روز را در اسپانیا گذرانده باشید و پس از تمدید آن قانون به شما اجازه می‌دهد تا ۲ سال دیگر در این کشور اقامت داشته باشید که برای درخواست آن باید به کنسولگری دیپلماتیک اسپانیا در کشور مبدا مراجعه کنید و نمی‌توانید تا مدت زمان کسب مجوز در اسپانیا بمانید و باید با دریافت ویزا وارد اسپانیا شوید و کارت اقامت خود را دریافت کنید.

شرایط کسب ویزای بدون درآمد
۱- اثبات سرمایه بیش از ۲۵۰۰۰ یورویی که در حساب بانکی به نام خود ثبت کنید.
۲- قرارداد بیمه درمانی ترجیحاً بیمه درمانی خصوصی داشته باشید.

۴- ویزا با عنوان کارمند یک شرکت اسپانیایی

اگر بخواهید تحت عنوان یک فعالیت اقتصادی در اسپانیا اجازه اقامت بگیرید اما تاسیس یک شرکت خصوصی نیز برایتان امکان پذیر نیست؛ کار به عنوان یک کارمند اداری در یک شرکت اسپانیایی برای شما بسیار ایده آل است در قانون اسپانیا ۲ روش برای کار در این کشور وجود دارد:

۱- آن دسته از کسانی که یک پیشنهاد شغلی کاملا ایده‌آل را از یک شرکت اسپانیایی تحت عنوان جذب متخصص حرفه‌ای دریافت می‌کنند برای پیشنهاد شغلی در قانون اسپانیا یک گزینه بسیار عالی در نظر گرفته شده؛ این سمت مدیریتی به عنوان یک متخصص واجد شرایط حقوق بالاتر از۴۰۰۰۰ یوروی اسپانیا خواهد بود و گرفتن این ویزا نیز بسیار سریع انجام می‌شود.
۲- برای آن دسته از کسانی که پیشنهاد کاری منظم از شرکتی ندارند باید از کشور مبدا خود اجازه کار بگیرند و موقعیت شغلی که متقاضیان هستند نیز باید در لیست کمبودهای شغلی در کشور باشند تا به وضعیت شغلی و اقتصاد در کشور مبدا کمک کنند.

راه‌های اخذ اقامت اسپانیا

۵- ویزای طلایی

یکی از موارد بسیار مهم در درخواست ویزای دائم یا ویزای طلایی برای افرادی است که در اسپانیا سرمایه‌گذاری می‌کنند و این سرمایه‌گذاری معمولاً از طریق خرید ملک انجام می شود در این صورت ویزای طلایی به افراد داده می‌شود که حداقل سرمایه۵۰۰/۰۰۰ یورویی در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند.
با این حال روش دیگری برای کسب ویزای طلایی وجود دارد مهاجری که قصد دارد به اسپانیا برود می‌تواند با داشتن سرمایه ۱ میلیون یورویی و سهامداری در یک شرکت اسپانیایی یا یک بدهی عمومی به ارزش ۲ میلیون یورویی اجازه اقامت بگیرد.
علاوه بر این باید اثبات کند که توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده را دارد و برای این منظور باید داشتن حداقل سرمایه۳۰/۰۰۰ یورویی را تایید کند.
– بر هر متقاضی واجب است که حتماً یک دفترچه بیمه درمانی اسپانیا داشته باشد.
– نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری نیز یکی دیگر از شرایط اخذ اقامت در اسپانیا است.

۶- اجازه اقامت به عنوان عضوی از خانواده شهروند اروپایی

سرانجام آخرین راه برای دریافت اجازه اقامت اسپانیا کسب اقامت به وسیله یک شهروند اتحادیه اروپا است در این صورت گرفتن اجازه کار و اقامت در اسپانیا بسیار راحت خواهد شد این نوع اقامت تنها به واسطه رابطه خویشاوندی داده می‌شود و شما به عنوان عضوی از خانواده شهروند اتحادیه اروپا اجازه اقامت می‌گیرید. ازدواج با یک چنین خانواده‌ای نیز این اجازه را به شما می‌دهد که شما نیز شهروند اروپایی متقاضی اقامت دائم اسپانیا باشید.

۷- ویزای تشکیل خانواده

برای کلیه خارجیان متقاضی اخذ اقامت دائم اسپانیا خبر خوب این است که با ایجاد یک پیوند زناشویی و خانوادگی به راحتی می‌توانند خود و اقوام خود را به اسپانیا بیاورند این امر در مورد همسر فرزندان و والدین آنها صدق می‌کند.

منبع: visas and residence permits in spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ