مستر ویزا

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت سوم

عمان

در ادامه این مقاله می‌خواهیم هزینه‌های مهاجرت به عمان و هزینه‌های زندگی در عمان و همچنین درآمد کشور عمان را با MR.Visa مورد بررسی قرار دهیم. MR.Visa با کارشناسان خبره، وکلای رسمی دولت عمان، کارشناسان خبره املاک، کارشناسان حقوقی بانکی، کارشناسان خبره مارکتینگ و تیمی از صادرکنندگان با تجربه و با سابقۀ مقیم عمان شما را در زمینه‌های ثبت شرکت در عمان، راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، بازاریابی در عمان، مشاوره مارکتینگ و برندسازی در عمان، خرید ملک و سرمایه گذاری در عمان راهنمایی می‌کنند.

 

نکاتی در مورد هزینه زندگی در عمان

به طور کلی هزینه زندگی در عمان را میتوان معقول‌تر از بسیاری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دانست و درآمدها عموما بدون مالیات است. قیمت‌های مربوط به خوراک مخصوصا در شهر مسقط بیشتر است، در عوض هزینه‌ها در خارج از شهر مسقط به نسبت پایین‌تر است، البته انتخاب شغل نیز در خارج از مسقط محدود است. بر اساس نظرسنجی‌های مردمی که به عمل آمده هزینه زندگی در مسقط در بین کشورهای حوزه خلیج فارس ارزان‌تر است.

در عمان برای سرمایه گذاران و کارمندان و نیروی ماهر خارجی و مخصوصا غربی که کارآمد باشند ارزش زیادی قائل هستند. به نظر می‌رسد اگر در رشته‌های مورد نظر و مورد نیاز فعالیت کنید عمانی‌ها سخاوتمندانه تمایل به پرداخت حقوق خوب، محل اقامت، ماشین، پاداش، بلیط‌های پرواز و بیمه درمانی دارند. کلا هزینه زندگی در کشورهای حوزه خلیج فارس همانگونه که درآمد در این کشور ها خوب می‌باشد هزینه زندگی هم بالاست.

با این حال، به همان اندازه‌ای که این قراردادها به نظر زیبا می‌رسد، در این سمت نیز هزینه‌های غیرقابل پیش بینی وجود دارد. هزینه‌های اضافه کار، ویزا و هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش فرزندان می‌تواند بیش‌تر از چیزی باشد که تصور کنید، برای یک خانواده چهار نفره یا بیشتر، هزینه‌های زندگی سخت‌تر هم خواهد بود. اما مسئله مالی واقعی در عمان ناامنی نسبی شغلی است، نه بحث پرداخت و هزینه زندگی. البته کشور عمان حمایت‌های خاصی هم از افراد خارجی در این کشور دارد چرا که یک کشور تماما صلح جو می‌باشد.

ثبت شرکت در عمان

هزینه تحصیل و زندگی در عمان 2019

مشکل بعدی هزینه‌های بالا برای تحصیل فرزندان در مدارس بین الملل است. هزینه تحصیل فرزندان در عمان هزینه‌ای سنگین محسوب می‌شود و اگر کارفرما و شرکت شما بابت این موضوع کمک هزینه‌هایی را پرداخت نکند اوضاع سخت‌تر می‌شود. مخصوصا اگر یک مهاجر دارای چندین فرزند باشد. هیچ تحصیلات رایگانی برای مهاجران در عمان وجود ندارد و بیشتر مدارس قبل از اولین روز مدرسه تقاضای پرداخت هزینه‌ دارند.

حال با توجه به شناخت کلی که نسبت به مهاجرت به عمان پیدا کرده‌ایم طبق لیستی تمامی کالاها و قیمت‌های آن را به صورت به روز شده ارائه می‌دهیم. لازم به ذکر است هزینه زندگی در عمان همگی به ریال می‌باشد و لیست زیر نیز بر اساس واحد پولی ریال است. تورم در عمان همه ساله نزدیک به صفر است.

چنانچه قصد محاسبه میزان هزینه‌ها به تومان ایران را دارید ابتدا از طریق سایت‌های صرافی هزینه نرخ روز ریال عمان را پیدا نمایید و یا دقت کنید هر ریال عمان برابر با چند دلار امریکاست. ما در این مقاله به دلیل نوسانات شدید بازار ارز ایران نمی‌توانیم نرخ ثابتی را برابر با ریال عمان بیان نماییم. به هر ترتیب در ادامه این مقاله لیست هزینه‌های زندگی در عمان تقدیم شما خوانندگان گرامی می‌گردد. همچنین تمامی قیمت‌های بیان شده چکیده‌ای از میانگین بیشترین و کمترین نرخ موجود در بازار است.

هزینه غذا در عمان

رستوران
وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت: 2.50 ریال
غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه دوره: 12.00 ریال
McMeal در مک دونالد (یا غذای معادل کمبو): 2.40 ریال
کاپوچینو (عادی): 1.77 ریال
کوکا/ پپسی (بطری 0.33 لیتری): 0.24 ریال
آب (بطری 0.33 لیتری): 0.11 ریال

سوپرمارکت
شیر عادی، (1 لیتر): 0.64 ریال
قرص نان سفید تازه (500 گرم): 0.44 ریال
برنج سفید، (1 کیلوگرم): 0.80 ریال
تخم مرغ عادی (12 عدد): 1.01 ریال
پنیر محلی (1 کیلوگرم): 3.40 ریال
سینه مرغ (فاقد پوست، بدون پوست)، (1 کیلوگرم): 2.27 ریال
سرین گوشت گاو (1 کیلوگرم) (معادل گوشت گاو سرین بالاتر از مفصل زانو): 2.73 ریال
سیب (1 کیلوگرم): 0.91 ریال
موز (1 کیلوگرم): 0.67 ریال
پرتقال (1 کیلوگرم): 0.67 ریال
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم): 0.62 ریال
سیب زمینی (1 کیلوگرم): 0.45 ریال
پیاز (1 کیلوگرم): 0.41 ریال
کاهو (1 سر): 0.67 ریال
آب (بطری 1.5 لیتری): 0.21 ریال
سیگار 20 بسته (مارلبورو): 2.00 ریال

هزینه رستوران در عمان
هزینه حمل و نقل
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی): 0.30 ریال
پاس ماهانه (قیمت معمولی): 12.00 ریال
تاکسی استارت (تعرفه عادی): 1.35 ریال
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی): 0.20 ریال
تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی): 3.50 ریال
بنزین (1 لیتر): 0.22 ریال
فولکس‌واگن (یا ماشین جدید): 7,000.00 ریال

برنامه‌های کاربردی (ماهانه)
اساسی (برق، سیستم گرمایشی، سیستم خنک‌سازی، آب، زباله) برای 85m2 آپارتمان: 21.47 ریال
یک دقیقه تعرفه محلی پیش پرداخت تلفن همراه (بدون تخفیف یا برنامه): 0.05 ریال
اینترنت (60 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، داده‌های نامحدود، کابل / ای‌دی‌اس‌ال): 28.20 ریال

ورزش و اوقات فراغت
باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال: 19.82 ریال
اجاره تنیس (1 ساعت در تعطیلات آخر هفته): 9.79 ریال
سینما، تئاتر بین المللی، 1 صندلی: 3.50 ریال

هزینه مواد غذایی در عمان

مراقبت از کودک
پیش دبستانی (یا مهد کودک)، یک روز کامل، خصوصی، ماهانه برای 1 کودک: 75.58 ریال
مدرسه بین المللی ابتدایی، سالانه برای 1 کودک: 2,986.00 ریال

پوشاک و کفش
یک جفت شلوار جین (لوویس 501 یا مشابه): 17.16 ریال
یک لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره‌ای: 15.52 ریال
یک جفت کفش ورزشی نایک (اندازه متوسط): 27.14 ریال
یک جفت کفش چرمی مردانه: 23.17 ریال

اجاره در هر ماه
آپارتمان (1 اتاق خوابه) در مرکز شهر: 239.42 ریال
آپارتمان (1 اتاق خوابه) خارج از مرکز شهر: 157.50 ریال
آپارتمان (3 اتاق خوابه) در مرکز شهر: 456.30 ریال
آپارتمان (3 اتاق خوابه) خارج از مرکز شهر: 296.00 ریال

قیمت خرید آپارتمان
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر: 1,129.69 ریال
قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر: 753.03 ریال

حقوق و تأمین مالی
متوسط حقوق خالص ماهانه (پس از مالیات): 626.67 ریال
نرخ بهره وام در درصد، سالانه به مدت 20 سال با نرخ ثابت: 4.87

ثبت شرکت در عمان

هزینه‌های درمانی در عمان

یکی از مشکلاتی که برای مهاجران وجود دارد هزینه‌های درمانی در عمان است. بیمه پوشش مراکز بهداشتی را برای بیماران خارجی مانند بیمارستان خصوصی مسقط و Medident فراهم نمی‌کند. این بدان معناست که پوشش بیمه برای مهاجران وسیع نبوده و شما علی رغم هزینه‌های بیمه باز هم باید مبالغ زیادی را برای درمان و بهداشت پرداخت نمایید. متوسط هزینه زندگی در عمان ماهیانه معادل 1000 $ (دلار آمریکا) می‌باشد.

دستمزد در عمان

همانگونه که درآمد در عمان در برخی رشته‌ها بسیار خوب می‌باشد هزینه زندگی در عمان نیز شرایط خاص خود را دارد و برخی از هزینه‌ها سرسام آور محسوب می‌شود. اما به طور کلی دستمزد در عمان کم نیست حتی برای کارگران. میانگین درآمد در عمان ماهیانه معادل 500 ریال عمانی معادل 20 میلیون تومان ایران می‌باشد.

ثبت شرکت در عمان

چرا آینده اقتصادی عمان روشن است؟

در جهان امروز تجارت بین‌الملل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و رشد اقتصادی کشورها از طریق افزایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود.

پیوستن به زنجیره ارزش جهانی و توسعه صادرات در کشورهای در حال توسعه، زمینه بهبود رقابت‌پذیری را در این کشورها فراهم می‌کند و افزایش ارزش‌افزوده محصولات، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی را به همراه خواهد داشت. در ایران نیز اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی، لزوم دسترسی به بازارهای خارجی را بیش از پیش آشکار می‌کند و کشور عمان به‌دلیل موقعیت مناسب اقتصادی می‌تواند ما را برای رسیدن به این مهم یاری کند زیرا کشوری با درآمد بالاست که در چند سال گذشته رشد بالایی در تولید اقتصادی و صادرات خود تجربه کرده و می‌تواند بازده اقتصادی قابل‌قبولی را برای کشورمان به ارمغان آورد. با نگاهی به میزان صادرات از ایران به این کشور مشخص می‌شود که ارزش صادرات غیرنفتی ایران به عمان در ۹ماه سال ۹۶ از مرز ۳۹۰ میلیون دلار عبور کرده است، علاوه بر این، بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی در این بازه زمانی مربوط به آهن و فولاد و به ارزش ۲۰۰میلیون دلار با حجم ۷۰۰میلیون تن بوده است. سال۹۲ کل صادرات ایران به کشور عمان ۱۴۸میلیون دلار بوده و درحال‌حاضر این میزان به ۶۲۰میلیون دلار رسیده است. عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران به عمان شامل آهن و فولاد، قیر، کاتد مس، فرآورده‌های پتروشیمی، مواد غذایی، تره‌بار و مصالح ساختمانی است و به‌طور متوسط روزانه ۵۲۰۰ تن کالا از ایران به بندرهای عمان حمل می‌شود. اگر بخواهیم درباره وضعیت اقتصادی عمان در امسال پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم باید سَری به گزارش‌های رسمی این کشور بزنیم، براساس شاخص اقتصادی داده‌های دولتی عمان، افزایش درآمدهای نفت و گاز همراه با افزایش تولید ناخالص داخلی به این معنی است که این کشور در سال جدید میلادی به سازگاری با شرایط اقتصادی رسیده است. مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان اعلام کرد تولید ناخالص داخلی تا پایان ۳ماه سوم سال ۲۰۱۷میلادی بیش از ۱۰درصد افزایش یافت و به ۲۰میلیارد ریال عمان رسید. ارزش‌افزوده فعالیت‌های نفتی در پایان ۳ماه سال ۲۰۱۷میلادی، به میزان ۲۳/۹درصد، فعالیت‌های خدماتی ۵/۷درصد، فعالیت‌های صنعتی۲/۸درصد و کشاورزی و شیلات ۵/۴درصد افزایش یافته است. در شاخص‌های عمومی مالی کشور، کسری بودجه‌ای دولت بیش از ۳۲درصد کاهش یافت. درآمد نفتی دولت عمان به میزان ۲۷/۳درصد و درآمد غیرنفتی آن به میزان ۲/۳درصد افزایش یافت. بازار نفت از سال گذشته تثبیت‌شده و حتی در امسال نیز درآمد بهتری با میانگین نفتی افزون بر ۶۰ دلار، در نظر گرفته شده است این خبر خوبی است اما درآمد غیر نفتی عمان نیاز به رشد بیشتری دارد. باوجود اینکه سرعت فعالیت‌های اقتصادی ایرانیان در عمان نسبت به سایر کشورها آهسته‌تر است؛ بنابراین باتوجه به شرایط مناسب اقتصادی و سیاسی دو کشور انتظار داریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد ارزآوری بیشتری در این حوزه باشیم.

در ادامه به مقالات زیر مراجعه کنید:
ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت چهارم

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت پنجم

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ