مستر ویزا

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت چهارم

کشور عمان

ثبت شرکت در کشور عمان چگونه است؟ میزان هزینه و مخارج شما در خصوص ثبت شرکت در عمان چقدر است؟ و چه مدارکی در این خصوص مورد نیاز شما است؟ ما در ادامه به تمامی این سوالات به طور کامل پاسخ خواهیم داد. پس اگر علاقه‌مند به ثبت شرکت در کشور عمان هستید و یا می‌خواهید اطلاعات مفیدی را در این خصوص کسب کنید تا پایان MR.Visa را همراهی کنید.

عمان کشوری‌است با اقتصاد رو به رشد که از طریق راه‌های ارتباطی همچون (جاده‌ها، دریا، راه آهن و خطوط هوایی) از میزان دسترسی بالایی برخوردار است که همین امر باعث شده تا نظر تاجران و سرمایه‌داران را به خود جلب کند تا عصر جدیدی را برای کشور عمان رقم بزنند.

شرکت‌ها، موسسات اروپایی و آمریکایی در یک دهه اخیر برای سرمایه گذاری در منطقه حوزه خلیج فارس و خاورمیانه با توجه به تنش‌های موجود در کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی رو، به سوی کشور عمان کرده‌اند طبق تحقیقات و تجربیات کسب شده و به عمل امده ایرانیان علاقه‌مند به سرمایه گذاری در عمان و همچنین ثبت شرکت در این کشور به راحتی می‌توانند اقدام کرده و بدون موانع خاص دولتی و یا… فعالیت خود را در این خصوص آغاز کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با MR.Visa همراه باشید. برای یافتن پاسخ سوالات خود می‌توانید با متخصصان ما مشورت کنید، کارشناسان ما در MR.Visa با اطلاعات به روز و دقیق می‌توانند شما را در زمینه‌هایی همچون ثبت شرکت در عمان، راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، بازاریابی در عمان، مشاوره مارکتینگ و برندسازی در عمان، خرید ملک و سرمایه گذاری در عمان شما را راهنمایی کنند. حتی می‌توانید توسط کارشناسان حقوقی بانکی از دولت عمان وام دریافت کنید یا توسط تیمی از صادرکنندگان با تجربه و با سابقه مقیم عمان، به کشور عمان صادرات داشته باشید.

ثبت شرکت در عمان

قوانین ثبت و مداراک لازم در خصوص ثبت شرکت در عمان

1. طرف ایرانی حقیقی
2. طرف ایرانی حقوقی (به عنوان مثال فرد ایرانی که مالک یک شرکت در کشور ایران است می‌تواند مدارک موجود شرکت را ترجمه و به عنوان طرف قرارداد حقوقی از سوی ایران با طرف عمانی، شرکت ثبت کند).
3. باتوجه به آخرین قوانین لحاظ شده در عمان در خصوص مطالب ذکر شده طرف ایرانی 70% و طرف عمانی 30% از سهام شرکت ثبت شده را دارا خواهند بود که این درصد تنها به دلیل وجود قوانین عمان برای ثبت شرکت مطرح شده است، اما طرف عمانی طبق قراردادی که با طرف ایرانی منعقد می‌‎کند هیچ حق دخالتی در مدیریت و سود شرکت نخواهد داشت و طرف عمانی پیرو این قرارداد، تنها به دریافت پولی به صورت ماهانه یا سالیانه اکتفا کرده و در مسائل داخلی شرکت حق هیچ گونه دخالتی ندارد.

در صورت ثبت شرکت در عمان با روش نخست (حقیقی)، مالک یا مالکان ایرانی با گذراندن مراحل که بین ۳ تا ۴ ماه زمان خواهد برد، می‌‏‎توانند شرکت خود را به ثبت برسانند. در این روش مالک باید دفتری اجاره نموده و با استخدام کارمندان روند کاری خود را در ۶ ماهه اول از تاریخ اثبات کند. در این دوره ۶ ماهه، اقامت ۶ ماهه به مالکان داده می‌شود و آن‌ها باید آمادگی کافی را برای بازدید ادارات مربوطه از عملکرد شرکت داشته باشند. در صورت تایید نمایندگان این ادارات بعد از ۶ ماه، اقامت 1 ساله به مالکان داده می‌شود که قابل تمدید است.
در صورت ثبت شرکت در عمان با روش دوم (حقوقی)، مالک ایرانی می‌‎بایست مدارک شرکت غیر عمانی خود را به ادارات مربوط در عمان ارائه دهد و شرکت جدید که می‌تواند با نام دیگری نیز ثبت شود دایر کند. مزیت این نوع ثبت شرکت در عمان، مدت زمان کوتاه انجام مراحل ثبت شرکت (تقریبا ۱ ماه) و اخذ اقامت 1 ساله بعد از ثبت شرکت می‌‎باشد. در این نوع ثبت شرکت، مالک تنها نیاز به اجاره مکانی برای ۲ ماه نخست خواهد داشت و بعد از آن می‌تواند تنها به داشتن آدرسی پستی بسنده نماید.

ثبت شرکت در عمان

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در عمان

  • کپی رنگی پاسپورت دارای حداقل شش ماه اعتبار
  • عکس رنگی با پس زمینه سفید (۴ قطعه – ۳*۴)
  • پرینت بانکی با گردش مالی ۱۷۵۰۰۰ ریال عمانی (شش ماه)– اگر شرکت دارای چند شریک و یا سهام‌دار است این مبلغ بین شرکا تقسیم می‌شود (حداکثر شرکا ۳ نفر)
  • گواهی عدم سو پیشینه با ترجمه رسمی مهمور به مهر وزارت امور خارجه

توجه داشته باشید که پرینت بانکی را با مهر وزارت خارجه و بانک مرکزی و همچنین زبان انگلیسی باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت درجه اول

  • کپی رنگی پاسپورت دارای حداقل شش ماه اعتبار
  • عکس رنگی با پس زمینه سفید (۴ قطعه – ۳*۴)
  • پرینت بانکی با گردش مالی ۱۰۵۰۰۰ ریال عمانی (شش ماه) – اگر شرکت دارای چند شریک و یا سهام‌دار است این مبلغ بین شرکا تقسیم می‌شود (حداکثر شرکا ۳ نفر)
  • گواهی عدم سو پیشینه با ترجمه رسمی مهمور به مهر وزارت امور خارجه

ثبت شرکت در عمان

مزایای ثبت شرکت در عمان

  • از طریق ثبت شرکت در عمان اقامت دریافت می‌کنند.
  • حساب بانکی بین المللی افتتاح می‌کنند.
  • اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس GCC مجاز به مالکیت 100 درصد ثبت شرکت در عمان می‌باشند.
  • عمان دارای سه منطقه آزاد تجاری برای ثبت شرکت در عمان و چندین ناحیه صنعتی است که به شرکت‌های خارجی 1) حق مالکیت خارجی 2) تا 50 سال معافیت مالیاتی 3) حمایت‌های ویژه زیرساختی ارائه می‌دهد.
  • ثبت شرکت در عمان با مسئولیت محدود LLC متحمل پرداخت مالیات تکلیفی 1) سود سهام 2) اموال یا 3) مالیات بر ارزش افزوده نمی‌باشد.
  • عمان مایل به تکرار موفقیت دبی است و به ادامه آزاد سازی و رشد 7% برای آینده قابل پیش بینی پرداخته است.
  • مخارج دولتی نمایانگر 32% از کل تولید داخلی این کشور است. اخذ قراردادهای دولتی می‌تواند فوق العاده پرسود باشد. شرکت‌های خارجی مجری قراردادهای دولتی می‌تواند 100% مالکیت خارجی داشته باشند.
  • هزینه‌های نیروی کار و هزینه‌های ثانونی از قبیل دفترکار کمتر از دوبی می‌باشد.

در ادامه به مقاله زیر مراجعه کنید:

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت پنجم

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ