مستر ویزا

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت پنجم

کشور عمان

اگر قصد ثبت شرکت در عمان دارید به خواندن مطلب زیر ادامه دهید، همچنین می‌توانید از کارشناسان ما در MR.Visa کمک بگیرید. تیم متخصص MR.Visa با کارشناسان خبره املاک، کارشناسان حقوقی بانکی، تیم بازاریابی متخصص، کارشناسان خبره مارکتینگ و برندسازی شما را در زمینه‌های ثبت شرکت در عمان، راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، بازاریابی در عمان، مشاوره مارکتینگ و برندسازی در عمان، خرید ملک و سرمایه گذاری، دریافت وام‌های بانکی و … راهنمایی می‌کنند.

نکات قابل توجه در خصوص ثبت شرکت در کشور عمان

در هر دو طريق ثبت شرکت در عمان، پروانه شرکت هر پنج سال یکبار تمدید می‎شود و هزینۀ سالیانه را در بر نخواهد داشت.
تنها هزینۀ سالیانه برای مالک ایرانی شرکت، هزینۀ اسپانسر عمانی است.
مالیات سالیانه برای شرکت‌ها در عمان ۱۲% می‌باشد.
افتتاح حساب در بانک‌ها برای هر دو نوع شرکت امکان پذیر است، با این حال اگر چه گردش مالی متناسب با زمینۀ فعالیت برای هر دو نوع شرکت تعریف می‌شود، توصیه می‌شود تجاری که به دنبال تبادلات مالی بالا (به صورت خاص افتتاح LC) با بانک‌های اروپایی و آمریکایی هستند از روش نخست استفاده کنند.

افتتاح حساب بانکی پس از ثبت شرکت در عمان انجام می‌گیرد ولی صدور ویزا منوط به ارائه صورتحساب بانکی جهت نمایش آورده سرمایه می‌باشد.

بانک‌هایی که در عمان قرار دارند:

  • بانک عمان الدولی
  • بانک مسقط
  • الوطنی العمانی
  • Bank of Bavoda
  • State bank of India
  • State bank of Travenkor

بانک عمان

ثبت شعبه در عمان

به موجب قانون ثبت تجاری، حکم سلطنتی 74/3، دفتر شعبه یک شرکت خارجی می‌تواند در صورت زیر تأسیس شود

1- شرکت خارجی دارای یک قرارداد دولتی است.

2- شرکت دارای یک عامل محلی در عمان است.

شرکت خارجی پس از اعطای یک قرارداد دولتی میتواند شعبه‌هایی را در عمان به منظور عمل کرد قرارداد تأسیس کند و لازم است که با ثبت تجاری در MOCI ثبت شده باشد. این ثبت در طی عمل کرد قرارداد شرکت خارجی معتبر است و ممکن است مدت زمان آن تمدید شود. هر گونه تمدید زمانی باید در ثبت تجاری MOCI نیز ثبت شود. دفتر شعبه تحت قانون تجاری، حکم سلطنتی 90/55 و قانون تجاری عمان(CCL) است و تحت تأثیر حکم‌های سلطنتی خاص قرار نمی‌گیرند که به منظور قانونگذاری تغییر دفاتر شعبه مشاغل خاص انتشار می‌یابند مانند مشاوره‌های قانونی، حسابداری، مهندسی یا طراحی در عمان. علی رغم اینکه هیچ الزامی در عمان برای تعیین یک اسپانسر وجود ندارد، دفاتر شعبه شرکت‌های خارجی مستلزم تعیین عوامل محلی هستند که خدمات اداری مانند خدمات مرتبط با نیروی کار و مهاجرت را ارائه می‌کنند.

ثبت شعبه در عمان

برای درخواست‌های دفتر شعبه باید موارد زیر برای اداره ثبت تجاری در MOCIارسال شوند:

  • گواهینامه تشکیل شرکت خارجی از کشور شرکت
  • تفاهمنامه و اساسنامه شرکت خارجی
  • گواهینامه نمونه امضا مدیر پیشنهادی یا فرد دارای حق امضا از طرف شرکت خارجی (امضای نمونه ممکن است در POAیا به صورت جداگانه ارائه شود)
  • کپی پاسپورت/کارت شناسایی مدیر پیشنهادی یا فرد دارای حق امضا از طرف شرکت خارجی
  • تعهدنامه به صورت قطعنامه هیئت مدیره (از دفتر مرکزی شرکت منوط بر اینکه مسئولیت کامل بدهی‌های دفتر شعبه عمان را می‌پذیرد)
  • وکالت نامه (برای مدیر مقیم پیشنهاد شده دفتر مرکزی اجرا می‌شود)
  • یک کپی امضاشده ازقرارداد با آژانس دولتی عمان
  • کپی قرارداد آژانس یا حمایت مالی با عامل محلی یا اسپانسر

ثبت شرکت در عمان

به استثنای پاسپورت / اسناد شناسایی، کپی امضا شده قرارداد دولتی و کپی قرارداد آژانس یا حمایت مالی باید توسط وزارت خارجی کشور ثبت شرکت و کنسولگری عمان در آن کشور تأیید و تصدیق شوند.
هزینه تأسیس دفترشعبه شامل هزینه‌های ثبت در MOCI به مبلغ 1500 ریال عمان و در OCCI به مبلغ 625 ریال عمان و 135 ریال عمان برای هزینه‌های شهرداری است. دفاتر شعبه حداکثر مشمول نرخ مالیات 12درصدی سود سالانه به دست آمده در عمان حداکثر تا 30000 ریال عمان هستند.

شرکت مرکزی

نهاد کسب وکارشرکت مرکزی در عمان تا حدی جدید است. ممکن است یک شرکت مرکزی به عنوان یک LLC ،SAOC یا SAOG تأسیس شود.
حداقل الزام سرمایه برای تأسیس یک شرکت صرف نظر از فرم آن 2000000 ریال عمان است.
شرکت مستلزم است که کنترل مالی و اداری یک یا چندین شرکت تابعه را در اختیار داشته باشد که در آن حداقل مالک 51 درصد سرمایه سهام شرکت وابسته است.
عبارت “مرکزی” باید بخشی از نام شرکت باشد و باید در سربرگ نامه‌های آن درج شود.

ثبت شرکت در عمان

هدف شرکت مرکزی عبارت است از:
مدیریت شرکت‌های تابعه یا مشارکت در مدیریت سایر شرکت‌ها که شرکت مرکزی در آنها مالک سهام است.
سرمایه‌گذاری سرمایه‌های خود در سهام، اوراق قرض و اوراق بهادار.
اعطای وام، ضامن و تأمین مالی شرکت‌های تابعه.
کسب حقوق ثبت اختراع، علامت تجاری، امتیازهای انحصاری و سایر حقوق ملموس برای بهره برداری توسط شرکت یا اجاره به شرکت‌های تابعه خود یا سایر شرکت‌ها.

یک شرکت مرکزی توسط هیئت مدیره‌هایی مدیریت می‌شود که اعتبار آنها در اسناد ثبت تشکیل شرکت گزارش شده به MOCIثبت شده است.

موافقتنامه تجارت آزاد عمان –ایالات متحده یک آزادسازی تجارت به صورت دوجانبه بین ایالات متحده و کشور سلطنتی عمان است. مذاکرات با عمان در ماه مارس سال 2005 آغاز و هفت ماه بعد در ماه سپتامبر سال 2005به پایان رسید. این موافقتنامه که توسط نماینده تجاری دولت ایالات متحده آقای باب پورتمن و وزیر صنعت معدن و تجارت عمان آقای مقبول بن علی سلطان به امضاء رسید پنجمین موافقتنامه تجارت آزاد دوجانبه “FTA” ایالات متحده بر اساس 20منطقه تجارت آزاد در خاورمیانه “MEFTA” است. این موافقتنامه از 1ژانویه سال 2009 اجرایی شد. عمان یکی از شرکای تجاری صادرکننده نفت به ایالات متحده است که تا 15سال آینده ذخایر نفتش به پایان می‌رسد و علاقه دارد با تنوع بخشیدن سبد تجاری خود فراتر از صادرات نفت و گاز، با داشتن نیروی کار رو به افزایش فرصت‌های اقتصادی زیادی را فراهم کند. این قرار دارد با عمان، مانند سایر قراردادهای تجارت آزاد دوجانبه MEFTA، سه رکن اساسی دارد: برنامه تعرفه جدید، تعهد گسترده به بازار آزاد و بندهایی برای حمایت از این تعهدات، و درنهایت ایمنی برای کار و محیط آن.

ثبت شرکت در عمان

این توافقنامه امکان دسترسی منطقه آزاد تقریباً به تمامی مشتریان و کالاهای صنعتی را با راه‌های ویژه‌ای برای کشاورزی، منسوجات و پوشاك فراهم می‌کند. در زمان امضاء این توافقنامه، مهمترین واردات ایالات متحده از عمان نفت و گاز طبیعی (75%)، و پوشاك (10%) بود. مهمترین صادرات ایالات متحده به عمان تجهیزات حمل‌ونقل (56%)، و ماشین‌آلات (24%) بود. این توافق مرزهای تجاری را برمی‌دارد، و علاوه بر آن نیازمند اصلاحات ویژه‌ای در محیط حقوقی و کسب‌وکار عمان است که به‌عنوان عواملی کلیدی در تشویق توسعه و سرمایه‌گذاری نقش ایفا می‌کنند. این اصلاحات شامل افزایش شفافیت فعالیت دولت و وضع قوانین، تقویت قوانین و افزایش حمایت و تقویت حقوق مالکیت معنوی می‌شود. بدنه قوانین مربوط به مالکیت معنوی در عمان با تعهداتش به سازمان‌های IPمانند WTO ،TRIPها و TRIMها هم‌راستا است تکپیرایت، نشانه‌های تجاری، اسرار صنعتی، اطلاعات جغرافیایی و مدارهای مجمع را اجرا نماید. عمان یکی از تنها 20کشور جهان است که با ایالات متحده موفقت نامه تجارت آزاد دوجانبه دارد. توافقنامه عمان یک بخش کلیدی از حضور منطقه‌ای ایالات متحده است و تلاش می‌کند بازارهای جهانی به روی کسب‌وکارهای ایالات‌متحده باز شوند. این قرارداد قسمتی از تلاش‌های ایالات متحده برای کامل کردن MEFTA و بازتابنده تعهد ایالات متحده به ارتقاء رشد اقتصادی، توسعه فرصت‌ها، و اطمینان از ثبات منطقه است. موقعیت استراتژیک عمان و زیرساخت‌های رو به گسترش آن پتانسیل لازم برای کسب‌وکارهای آمریکایی را فراهم می‌کند تا به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بازار منطقه مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، عمان یکی از رهبران اصلاحات اقتصادی در منطقه به شمار می‌رود. در سال 2005، بنیاد تحقیقات بین‌الملل اولین جایزه آزادی اقتصادی کشورهای عرب را به دلیل تلاش برای توانمند ساختن افراد برای تولید ثروت با حداقل دخالت دولت، به دو کشور عمان و لبنان اهدا کرد. در سال 2000، عمان یکصد و سی و نهمین کشوری بود که به WTPملحق شد. در سال 2010، برنامه توسعه سازمان ملل ادعا کرد که عمان بیشترین پیشرفت را در بین تمام کشورهای جهان داشته است. توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه بین ایالات متحده و عمان یک گام مهم در راستای تلاش‌های دائم عمان برای اصلاح اقتصاد، ایجاد شغل و دور شدن از وابستگی به درآمدهای صادرات نفتی است. این توافقنامه به تلاش‌های عمان برای ایجاد تنوع اقتصادی نیز تأکید داشته و درهای این کشور را به سمت مشارکت‌های خارجی، مخصوصاً سرمایه‌گذاری‌های مشترك، باز کرده است. تجارت دوجانبه بین ایالات متحده و عمان در پایان سال 2012به 1/3میلیارد دلار آمریکا رسید که در مقایسه با 2/2میلیارد دلار پیش از اجرایی شدن توافقنامه افزایش پیدا کرده است. علیرغم بحران اقتصاد جهانی سرمایه گذاری خارجی مستقیم ایالات متحده در عمان به 992میلیون دلار، در مقایسه با 884میلیون دلار پیش از اجرایی شدن توافقنامه، رسیده است.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ