مستر ویزا

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت اول

عمان

عمان کشوری امن و آرام برای سرمایه‌گذاری است و دارای رتبه 48 فضای سرمایه گذاری در جهان است. این در حالی است که رتبه کشور ترکیه 69، پاکستان 110 و کویت 104 است. تورم در کشور عمان زیر ۳ درصد است و نرخ سود تسهیلات بانکی در این کشور نیز پایین است. عمان هم خود بازار خوبی برای محصولات ایرانی است و هم می‌تواند پل مناسبی برای دسترسی به بازارهایی باشد که به دلایل سیاسی، ارتباط خودشان با ما را قطع کرده‌اند. تجارت عمان با کشورهای آفریقایی از سابقه طولانی و تاریخی برخوردار است و از طریق تجار عمانی، راحت‌تر می‌توانیم به بازار آفریقا نیز دسترسی داشته باشیم.

توافق نامه‌های گمرکی ویژه‌ای بین عمان و آمریکا همچنین عمان و سنگاپور امضا شده که براساس آن تعرفۀ بین عمان و این کشورها صفر است. بنابراین از عمان می‌توان به عنوان راهی برای ورود ارزان‌تر کالاهای ایرانی به این دو کشور استفاده کرد و شاهد نفوذ کالاهای کشورمان به این کشورها باشیم. از سوی دیگر، تجار عمانی و ایرانی می‌توانند ارتباط عمان و کشورهای CIS را توسعه دهند که نتیجه آن، افزایش سهم ترانزیت و روابط تجاری ایران خواهد بود. تجار ایرانی به پایگاه‌هایی در کشورهای دیگر نیاز دارند. در اغلب کشورهای همسایه، ثبت شرکت خارجی غیر ممکن یا بسیار سخت است اما در عمان، ایرانی‌ها به راحتی می‌توانند شرکت ثبت کنند. در مناطق آزاد عمان می‌توان با ۱۰۰ درصد سهام خارجی، شرکت ثبت کرد.

ثبت شرکت در عمان

ارزش جمعیت پناهندگان توسط کشور یا قلمرو پناهندگی در عمان تا سال ۲۰۱۴ به میزان ۱۵۱ نفر بوده است، در طول ۱۰ سال گذشته این شاخص به حداکثر مقدار ۱۵۱ نفر در سال ۲۰۱۴ رسیده و حداقل میزان پناهندگی در عمان تعداد ۷ نفر در سال ۲۰۰۴ بوده است.

در حال حاضر جمعیت پناهندگان در عمان به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که در ۱۰ سال گذشته جمعیت پناهندگان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در تعریف پناهندگی و مطابق با کنوانسیون اینگونه آمده است: افرادی که در کشور خود با مسائل خاص رو به رو هستند و مورد آزار قرار می‌گیرند می‌توانند در کشور دیگری درخواست پناهندگی دهند و کشور مذکور مطابق با قوانین حقوق بشر موظف است که به امور این اشخاص رسیدگی نماید.

اخذ اقامت یا مهاجرت به کشور عمان

اخذ اقامت یا مهاجرت به کشور عمان

برای اخذ اقامت در عمان راه‌های زیر وجود دارد:

  • پناهندگی در عمان
  • اقامت در عمان از طریق خرید ملک
  • دریافت ویزای کار و اقامت در عمان
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در عمان
  • مهاجرت به عمان از طریق ازدواج

در ادامه درباره تمامی راه‌های اخذ اقامت در عمان با MR.Visa همراه باشید. MR.Visa با کارشناسان و وکلای زبده در زمینه بازاریابی در عمان، خرید ملک و سرمایه‌گذاری در عمان، دریافت وام‌های بانکی از دولت عمان با شرایط مناسب، راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، ثبت شرکت در عمان و ثبت نام در نمایشگاه‌های مختلف بازرگانی در عمان شما را راهنمایی می‌کنند و به شما کمک می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت عمان را دریافت کنید.

ثبت شرکت در عمان

پناهندگی در عمان

آیا پناهندگی در عمان معقول است؟ آیا اطلاعاتی در این مورد دارید؟
در حال حاضر افراد زیادی در کشور عمان و دیگر کشورها به صورت پناهندگی زندگی می‌کنند و وضعیت مساعدی ندارند. افرادی که از طریق پناهندگی اقدام به اقامت می‌کنند وضعیت سختی دارند به طوری که اگر کشور مذکور پناهندگی این دسته افراد را نپذیرد مجبور می‌شوند تا به کشور دیگری مهاجرت کنند و در این صورت دیگر نمی‌توانند به کشور قبلی برگردند.
پناهندگی مدل‌های مختلفی دارد که انواع آن را در زیر بررسی خواهیم کرد:

  • پناهندگی مذهبی
  • پناهندگی سیاسی
  • پناهندگی اجتماعی

پناهندگی مذهبی
پناهندگی مذهبی به این صورت است که افراد می‌بایست اعلام کنند که مذهب خود را تغییر داده‌اند و دیگر نمی‌توانند به کشور خود باز گردند در این صورت مدارکشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پناهندگی سیاسی
پناهندگی سیاسی که نوع دیگر از پناهندگی‌هاست با خود مشکلات متعددی را به همراه دارد، بیشتر کشورها به دلیل مناسب بودن اوضاع کشور افرادی که از این طریق اقدام به پناهندگی می‌کنند را نمی‌پذیرند.

پناهندگی اجتماعی
پناهندگی اجتماعی نوع دیگری از پناهندگی‌هاست که در بیشتر کشورها این نوع پناهندگی مترود شده است. با این وجود تقاضای این نوع پناهندگی‌ها نیز بسیار زیاد است ولی باید گفت پاسخ پناهندگی اجتماعی مثبت نخواهد بود.

 

در مورد افراد پناهنده نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر در حین روند پناهندگی از درخواست خود منصرف شوند و به کشور خود باز گردند علاوه بر اینکه درخواست پناهندگی چنین افرادی لغو خواهد شد تا مدت‌ها یعنی در حدود ۱۰ سال امکان درخواست ویزا و ورود به کشور دیگر را نخواهند داشت.

اشخاصی که قصد مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی را دارند باید درخواست خود را در اداره پلیس کشور عمان مطرح نمایند تا توسط مقامات دولت عمان مورد بررسی قرار گیرد.

افراد متقاضی مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی به محض ورود به کشور و مطرح کردن درخواست پناهندگی خود باید مدتی را در کمپ‌هایی که برای پناهندگان در نظر گرفته شده سپری نمایند تا شرایط آنها مورد برسی قرار گیرد.

قانون دابلین
قانون دابلین قانونی برای افراد مهاجر است؛ این قانون به این صورت است: افرادی که اقدام به پناهندگی در کشوری می‌کنند دیگر نمی‌توانند در کشور دیگری اقدام به پناهندگی کنند و اگر به جایی سفر کنند به کشور اول بازگرداننده می‌شوند.

ثبت شرکت در عمان

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد پناهندگی در عمان معقول نیست و حتما راه‌های مناسب‌تر و همچنین شرایط بهتری برای مهاجرت به عمان وجود دارد.

اگر خواهان مهاجرت به کشور عمان هستید با MR.Visa همراه باشید.

اقامت در عمان از طریق خرید ملک توسط وکلای رسمی عمانی

کشور عمان تا همین اواخر اجازه خرید ملک به مردم خارجی را نمی‌داد، اما امروزه کشور عمان اجازه می‌دهد تا افراد بتوانند سرمایه خود را به اموالی در عمان تبدیل کنند.

الزامات و شرایط خرید خانه در عمان

الزامات و شرایط خرید خانه در عمان
هنگامی که اموال در عمان خریداری شود، صاحب خانه و خانواده وی به طور خودکار اقامت کشور را دریافت می‌کنند و باید ویزای لازم را درخواست کنند. آنها مجاز می‌باشند که ملک را به شخص دیگری واگذار کنند، یک صاحب آینده‌نگر باید همیشه دارای یک اراده باشد و اگر مالک بمیرد و هیچ وارثی نداشته باشد، اموال توسط وزارت گردشگری اداره می‌شود و بعد از 15 سال به مالکیت دولت می‌رسد.

اگر مالک از کشور اخراج شده باشد، حق فروش ملک را دارد. همچنین ممکن است یک مهاجر برای خرید ملک، فرد دیگری را بفرستد و بسیاری از مردم این را انتخاب می‌کنند زیرا کشور در دوران اولیه فروش خانه به خارجیان است و فرصت‌های زیادی وجود دارد.

هزینه خرید خانه در عمان

هزینه خرید خانه در عمان
خریدار هر ملک در عمان باید هزینه ثبت نام 3٪ و هزینه درخواست که پایین است را هنگام خرید ملک پرداخت کند. همچنین خریدار باید هزینه یک تمبر مالیاتی را پرداخت کند، اما در عمان هزینه‌هایی که توسط فروشنده پرداخت می‌شود، صفر می‌باشد. هنگام خرید ملک، باید از مشاوره قانونی در طول فرآیند نیز بهره مند شوید و هزینه‌هایی برای این امر نیز وجود دارد.

در ادامه به مقالات زیر مراجعه کنید:
ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت دوم

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت سوم

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت چهارم

ثبت شرکت در عمان | بررسی موشکافانه روشهای ثبت شرکت و اخذ اقامت قسمت پنجم

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ