مستر ویزا

شرایط و مراحل ثبت برند در آلمان

ثبت برند در آلمان

اگر از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید یک برند تجاری را در آلمان ثبت کنید یا چگونه می‌توانید یک علامت تجاری ثبت شده یا یک برند تجاری را دریافت کنید لطفا اطلاعات زیر را بخوانید.

مسئول ثبت علامت برند در آلمان کیست؟

درخواست‌های مربوط به برند تجاری در آلمان باید به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آلمان در مونیخ ارسال شود. (GPTO) نه تنها مسئول بررسی درخواست‌های علامت تجاری است، بلکه تصمیم گیری درباره مخالفت با مارک تجاری در آلمان و صدور گواهی ثبت را نیز بر عهده دارد.

برنامه برند تجاری در آلمان چیست و هزینه‌های مارک تجاری چقدر است؟

هزینه‌های یک برنامه برند تجاری در آلمان در درجه اول به میزان برنامه‌ای بستگی دارد که دامنه حفاظت را تعریف می‌کند (به معنی تعداد کالا و خدمات). در آلمان یک سیستم چند کلاسه برای برنامه‌های برند تجاری وجود دارد به این معنی که یک برنامه واحد با پرداخت هزینه رسمی ۳۰۰ یورو (یا ۲۹۰ یورو برای یک برنامه الکترونیکی) حداکثر سه کلاس را پوشش می‌دهد.

اگر برای رسیدگی به یک درخواست یا ثبت برند تجاری در آلمان به کمک ما به عنوان یک وکیل تجاری یا وکالت ثبت اختراع نیاز دارید، بسته به کار مورد انتظار و کارهای مورد درخواست هزینه مقرون به صرفه‌ای از جمله مکاتبه با دفتر علائم تجاری و مشتری را دریافت می‌کنیم.

مراحل ثبت برند در آلمان
درخواست‌های مربوط به برند تجاری در آلمان باید به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آلمان در مونیخ ارسال شود
روال کار چگونه است و ثبت علامت تجاری چه مدت طول می‌کشد؟

اگر اطلاعات لازم در مورد ثبت برند تجاری را به شرکت حقوقی اطلاع دهید و آن را در اختیار ما قرار دهید (به عنوان مثال نوع علامت تجاری مانند نشانک، کلمه و علامت دستگاه، نام و آدرس متقاضی، لیست کالاها و خدمات به زبان انگلیسی یا آلمانی) ما یک جستجوی علامت تجاری عمومی برای علائم واژه‌های بالقوه متناقض در ثبت برند تجاری آلمان انجام خواهیم داد. پس از آن ما نتیجه و برنامه مورد نظر را خلاصه می‌کنیم (پس از آن به عنوان مثال لیست کالاها و خدمات با شما هماهنگ می‌شود).

پس از تأیید این خلاصه توسط شما ما، برنامه را بایگانی می‌کنیم. پس از درخواست (GPTO) علامت تجاری در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آلمان در مونیخ و پرداخت هزینه‌های رسمی، یک بررسی کننده درخواست را بررسی می‌کند. اگر شکایتی وجود نداشته باشد اداره ثبت برند، علامت تجاری مربوطه را در دفتر ثبت برند تجاری آلمان ثبت می‌کند، یک گواهی علامت تجاری صادر می‌کند و آن را به متقاضی یا نماینده او می‌فرستد. بازه زمانی از درخواست تا ثبت علامت تجاری در آلمان در یک پرونده نرمال به طور معمول بین چهار هفته تا دو یا چند ماه طول می‌کشد. پس از انتشار، اشخاص ثالث این فرصت را دارند تا ظرف سه ماه پس از تاریخ انتشار، علیه این علامت تجاری جدید اعتراض کنند.

ثبت بین المللی براساس موافقتنامه و پروتکل مادرید (کنوانسیون پاریس در خصوص حمایت از مالکیت صنعتی) نشان می‌دهد که به منظور حمایت از علائم تجاری در سطح بین المللی به موجب کنوانسیون مزبور صاحب علامت (شخص حقیقی یا حقوقی) می‌بایست به صورت جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبان‌های گوناگون با پرداخت هزینه‌های متفاوت و صرف زمان طولانی، تودیع نماید. به همین منظور جهت سهولت در روند ثبت بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و در آن سیستم مادرید را به عنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند.

دوره محافظت از ثبت علامت تجاری آلمان چیست؟

اگر ثبت علامت تجاری در آلمان موفقیت آمیز باشد و علامت تجاری به ثبت برسد و توسط شخص ثالث مورد حمله قرار نگیرد (به عنوان مثال از طریق دادرسی مخالفت) یا توسط مالک حذف نشود، علامت تجاری برای ده سال پس از درخواست بدون هزینه بیشتر معتبر است. علائم تجاری آلمان را می‌توان برای مدت زمان ده سال تمدید کرد برای مدت نامحدود.

شرایط ثبت برند در آلمان
برند تجاری ثبت شده به شما حق انحصاری برند را می‌دهد
خدمات ما برای دریافت ثبت علامت تجاری در آلمان:
  • جستجوی علامت تجاری در آلمان (به عنوان مثال جستجوی اساسی برای برند کلمه‌های یکسان و یا تحقیقات دقیق در ثبت علائم تجاری آلمان)
  • کمک و مشاوره برای یافتن بهترین نوع علامت تجاری (به عنوان مثال علامت کلمه، دستگاه، مارک دستگاه و غیره) برای افزایش دامنه حفاظت و جلوگیری از امتناع احتمالی
  • تهیه لیست کالاها و خدمات براساس طبقه نیاز (متناسب با نیاز مشتری)
  • سرویس بایگانی
  • ادعای اولویت علائم تجاری
  • مکاتبه با اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آلمان
  • مراحل مخالفت و موارد مشابه

یک وکیل معتبر مالکیت معنوی در آلمان و موسسه حقوقی تخصصی مالکیت معنوی خدمات گسترده‌ای را در رابطه با قانون مالکیت معنوی، مانند قانون برند تجاری در آلمان و اروپا ارائه می‌دهد. این وکالت نه تنها شامل ثبت علائم تجاری بلکه کمک در رفع نواقض (ادعا شده) است.

در حدود ۸۰۰۰۰۰ برند تجاری در اداره ثبت اختراعات و علائم ثبت تجاری آلمانی ثبت شده است و علائم تجاری جدید روزانه اضافه می‌شوند.

ثبت برند در آلمان هم قادر است بر روی محصولات صورت بگیرد و هم بر روی خدمات و شیوه ثبت نام هردو یکسان می‌باشد، اداره‌ای که وظیفه ثبت برندها در آلمان را بر عهده دارد، دفتر امتیاز نامه و علامت تجاری آلمان است که روزانه صدها نام و برند را در آلمان ثبت می‌کند.

برند تجاری ثبت شده به شما حق انحصاری برند را می‌دهد یا آرم شما را برای کالاها و خدمات ثبت شده اعطا می‌کند. همچنین شما می‌توانید اشخاص ثالث را به استفاده از علامت تجاری دعوت کنید و از آن‌ها هزینه‌ای مطالبه کنید یا شخص دیگری را مجاز به استفاده از این علامت خاص کنید. در واقع حق استفاده انحصاری از علامت ثبت شده جهت استفاده بر روی محصولات و خدمات مورد نظر و یا ارائه مجوز استفاده از آن به دیگری، صرفا در اختیار صاحب علامت می‌باشد. دوره حمایت از علامت تجاری ۱۰ سال است که میتوان آن را با پرداخت هزینه‌های پیش بینی شده در مقررات به دفعات نامحدود، تمدید نمود.

به دلیل ثبت برند، حفاظت از علامت تجاری ایجاد می‌شود که توسط افراد بعدی نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در صورت بروز اختلافات حقوقی در مورد برند تجاری، شناسایی حقایق و بررسی شواهد آسان‌تر می‌شود. ثبت یک برند تجاری، ارزش شرکت شما را افزایش می‌دهد به طوری‌که می‌توانید برند تجاری خود را بفروشید یا به آن مجوز دهید و از این طریق درآمد اضافی ایجاد کنید.

منبع: trademark registration in germany

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ