مستر ویزا

اطلاعاتی در مورد شیوه زندگی در مجارستان

شیوه زندگی در مجارستان

اگر علاقه دارید فرهنگ و سنن یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی را تجربه کنید، ممکن است بخواهید در مورد مهاجرت به مجارستان اطلاعاتی کسب کنید. کشور مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است و با مساحت ۹۳٬۰۳۰ کیلومتر مربع در حوضهٔ پانونی قرار دارد. این کشور با حدود 10 میلیون نفر جمعیت، جزء کشورهای متوسط اتحادیهٔ اروپا محسوب می‌شود و پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست نام دارد. این کشور به دلیل مناظر، سبک زندگی، استانداردهای ایمنی و هزینه زندگی به یک مقصد محبوب برای مهاجرت از سراسر جهان تبدیل شده است. تعداد خارجیان در مجارستان از زمان عضویت در اتحادیه اروپا در سال 2004 بسیار افزایش یافته است. اگرچه کشور مجارستان یک کشور کمونیستی بوده است اما اکنون یک اقتصاد پر جنب و جوش و پویا دارد. سطح بالای سرمایه گذاری و مهاجرت خارجی میزان رشد اقتصادی این کشور را تا حد زیادی تقویت کرده است. کشور مجارستان با تقاضای بسیار زیادی از سوی متخصصان ماهر و مجرب برای اقامت مواجه بوده است و در سال‌های اخیر بیشترین کاهش نرخ بیکاری در اروپا را داشته است، به همین خاطر بسیاری از افراد برای آینده بهتر شغلی به این کشور مهاجرت می‌کنند. بخش قابل توجهی از جمعیت مهاجران مجارستان در شغل‌های دیپلماتیک خارجی یا شرکت‌های چند ملیتی اشتغال دارند. این کشور دارای آب و هوای نسبتاً خنک و معتدل و نزدیک به آب و هوای غرب ایران است و به دلیل بارندگی‌های فصلی، دارای جنگل‌های سرسبز و باغ‌های میوه بسیاری است. دمای هوا در مجارستان و در تابستان حدوداً ۳۴+ درجه و در زمستان نهایتاً ۱۸- درجه می‌باشد. با این حال، جابجایی به یک کشور جدید هرگز آسان نیست و سختی‌های خاصی دارد. متقاضیان عزیز جهت اخذ مشاوره کاملا رایگان در زمینه مهاجرت دائم به کشور مجارستان می‌توانند با ما تماس بگیرند و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوند. برای اطمینان از این که کار شما درست و به موقع انجام شود بهتر است به یک شرکت آگاه و شایسته مراجعه کنید که از آخرین مقررات آگاهی داشته باشد و شما را درست و اصولی راهنمایی کنید. در حال حاضر کارشناسان ما تمامی خدمات مربوط به ثبت شرکت و مشاوره کسب و کار را انجام می‌دهند. ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد شیوه زندگی در مجارستان اطلاعاتی کسب کنید، اطلاعاتی که شاید قبل از حرکت از آن آگاهی نداشته باشید.

شیوه زندگی در مجارستان

اطلاعاتی در مورد شیوه زندگی در مجارستان

1. یادگیری زبان مجاری سخت است
زبان ملی مجارستان با سایر زبان‌های اروپایی کاملاً متفاوت است. در حروف الفبا 44 حرف، 14 واج و 25 واج صامت وجود دارد. نحوه نوشتن کلمات با نحوه تلفظ آنها تفاوت دارد. اکثر پسوندها نه تنها معنی و عملکرد کلمه را تغییر می‌دهند بلکه باید از قوانین هماهنگی واکه نیز پیروی کنند. زبان رسمی مجارستان پیچیده و منحصر به فرد است، با وجود موقعیت این کشور در اروپای مرکزی، گویش آن چیزی نیست که در کشورهای همسایه گفته می‌شود. هر فردی که زبان مجارستانی را یاد می‌گیرد معتقد است که این زبان یکی از چالش برانگیزترین زبان‌ها برای انتخاب است. اگرچه نظرات افراد با هم متفاوت است اما کم و بیش همه افراد موافقند زبان مجارستانی به لطف قوانین پیچیده جز 10 کشور برتر جهان قرار دارد. اگر قصد زندگی و کار در مجارستان را دارید، باید بتوانید زبان مجارستانی را یاد بگیرید. توصیه می‌شود قبل از مهاجرت به مجارستان یک دوره آنلاین در کشور خود شرکت کنید. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا شما به زبان مجارستانی تسلط کافی داشته باشید، زبان مجارستانی در واقع مجار Magyar نام دارد. در حالی که به طور کلی به زبان مجارستان در خارج از مرزهای کشور مجارستان گفته می‌شود، در واقع نام مناسب آن ماجار “Magyar” است که می‌تواند برای اشاره به مجارستان نیز استفاده شود. مجارستان یک کشور کوچک با تقریباً 9/9 میلیون نفر جمعیت است، اما با کمال تعجب این تنها کشوری نیست که در آن مجارستانی صحبت می‌کنند، بلکه مناطق اطراف این کشور که قبلاً جزئی از پادشاهی مجارستان بودند نیز به این زبان صحبت می‌کنند.

شرکت و مشاوره کسب و کار

2. زندگی با حقوق مجارستان می‌تواند کمی مشکل باشد
مجارستان از نظر مواد غذایی، پوشاک، اقامت، فعالیت‌های اوقات فراغت، لوازم جانبی، الکترونیک و مسافرت نسبت به ایالات متحده، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است. بنابراین بازدیدکنندگان احساس می‌کنند که در این کشور می‌توانند پس انداز زیادی داشته باشند. براین اساس، مقیاس‌های پرداخت محلی در مجارستان به ویژه برای معلمان، مدیران، مدیران منابع انسانی و نمایندگان خدمات مشتری در سطح پایینی قرار دارد. به طور متوسط، این افراد حرفه‌ای تقریباً 250،000 فورینت (885 دلار یا 570 پوند) در ماه کسب می‌کنند. اگر حقوق مهاجران را دریافت می‌کنید می‌توانید زندگی راحت و لوکسی را پشت سر بگذارید. کارمندان شاغلی که در شرکت‌های چند ملیتی کار می‌کنند نیز وضعیت کاملاً مشابهی دارند زیرا حقوق متوسط بالاتری دارند. اگر قصد ویزای تحصیلی در مجارستان را دارید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید و به طور کامل با شیوه زندگی در مجارستان آشنا شوید.

3. فساد و انحراف دیده می‌شود
مجاری‌ها در طول تاریخ با اتفاقات ناگواری روبرو بوده‌اند. آنها در اغلب سال‌ها مورد حمله مغول‌ها، ترک‌ها، هابسبورگ‌ها، آلمانی‌ها و روس‌ها واقع شده‌اند. هر تجربه، زخم‌های عمیقی بر جای گذاشته است. بنابراین مشکوک بودن، بیش از حد حساس بودن و محتاط بودن ویژگی بسیاری از افراد مجارستانی است. اکثر افراد خارجی مقیم مجارستان معتقدند که رفتار آن‌ها خیلی دوستانه نیست و فاصله خود را حفظ می‌کنند. ساکنان مجارستان نیز طی چند دهه گذشته تغییرات چشمگیری را تجربه کرده‌اند. علیرغم همه پیشرفت‌ها، برخی افراد از نسل قدیمی اعتقاد دارند که اوضاع سال‌های قبل بهتر بود، زیرا در آن زمان کار ثابت و بازپرداخت مداوم داشتند. متاسفانه امروزه فساد امری متداول است و بیشتر افراد برای انجام کار به موقع خود باید پول اضافی پرداخت کنند. این اتفاق در مجارستان بسیار متداول است و از نظر افراد محلی به صورت غیرمعمول دیده نمی‌شود.

زندگی در مجارستان

4. سرشار از غذاهای غنی است
غذا در این کشور بیشتر شبیه یک دین است و مجارستانی‌ها به غذاهای خود افتخار می‌کنند. رودخانه دانوب نقش بسزایی در عادات غذایی مردم مجارستان دارد و غذاهای دریایی را وارد سفره‌های مجارستانی‌ها کرده است. مردم مجارستان به دلیل رونق کشاورزی این کشور در اکثر غذاهای خود از موادی چون سیب‌‌زمینی، کلم، پیاز و رشته فرنگی به وفور استفاده می‌کنند و غذاهای غنی بخشی از شیوه زندگی در مجارستان محسوب می‌شود. غذاهای آماده در قسمت دلچسب غذاها قرار دارند و بیشتر غذاهای محلی به طور سرخ شده سرو می‌شوند. پاپریکا یک ماده رایج است که تقریباً در تمام غذاها یافت می‌شود و بسیاری از غذاهای مجاری دارای فلفل قرمز هستند.

5. جرم دیده می‌شود
بیگانگان ساکن مجارستان اغلب ادعا می‌کنند که از جرم خشونت آمیز احساس امنیت می‌کنند. با این حال، بسیاری از آن‌ها در یک مقطع یا نقطه دیگر دزدی را تجربه می‌کنند. ورود غیرقانونی به منزل کاملاً متداول است، به خصوص در مورد مهاجران زیرا اعتقاد بر این است که به اندازه کافی پس انداز دارند.

منبع: Tips on Hungary

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ