مستر ویزا

چرا کشور مجارستان را برای اقامت انتخاب کنیم؟

اقامت در کشور مجارستان

مجارستان یکی از پر رونق‌ترین و بهترین کشورهای توسعه یافته در اروپای مرکزی و شرقی است و بوداپست، دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دْیور بزرگترین شهرهای این کشور محسوب می‌شوند. مجارستان به هیچ وجه کشور ارزانی نیست اما این کشور مقصد خوبی برای افرادی است که می خواهند زندگی خوبی در اروپای مرکزی داشته باشند. برای بسیاری از دانشجویان بین المللی وضعیت مجارستان می‌تواند بسیار متفاوت از شرایط کشورشان باشد، زیرا مجارستان دارای چهار فصل مختلف است. این کشور در حالی که تابستان‌های گرمی دارد، از زمستان‌های بسیار سردی برخوردار است. دما در ماه ژانویه -۴ درجه سانتی‌گراد است که در جولای به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. کشور مجارستان در منطقه معتدل قرار دارد و از آب و هوای قاره‌ای نسبتاً خشک برخوردار است. این کشور از نظر شرایط جوی توسط رشته‌های کوهستانی آلپ و کارپات‌ها محافظت می‌شود. پیدا کردن لباس متناسب با آب و هوا همیشه آسان نیست، اما زیبایی هر فصل مطمئناً ارزش این تلاش را دارد. متقاضیان عزیز، جهت اخذ مشاوره کاملا رایگان در زمینه مهاجرت دائم به کشور مجارستان می‌توانند با ما تماس بگیرند و از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوند.

چرا کشور مجارستان را برای اقامت انتخاب کنیم؟

 

  • هزینه‌های زندگی و کسب و کار در این کشور کم است
  • مالیات کم است (۹٪ مالیات شرکت، ۱۵٪ مالیات سود سهام)
  • کشور زیبایی است که در اروپای مرکزی واقع شده است
  • امنیت عمومی آن بالاست
  • آب و هوای آن عالی است
  • راه حل‌های تجارت و کسب و کار در آن بسیار آسان است
  • با اقامت مجارستان می‌توانید بدون ویزا به کشورهای اروپایی دیگر سفر کنید
  • دارای مدارس خوب بین المللی و دانشگاه‌های انگلیسی زبان است.

این کشور به متقاضیانی که در مجارستان ملک خریداری می‌کنند مجوز اقامت ارائه می‌دهد و این اجازه اقامت توسط اداره مهاجرت و شهروندی مجارستان صادر می‌شود.

اقامت در کشور مجارستان

شرایط اجازه اقامت در مجارستان

کارت مهاجرت را می‌توان از شخصی دریافت کرد که دارای شرایط زیر باشد:
حداقل ۳ سال به طور مداوم در مجارستان اقامت داشته و سالانه بیشتر از ۹۰ روز در مجارستان غیبت نداشته باشد. افراد زیر می‌توانند بعد از گذشت یک سال برای کارت مهاجرت اقدام کنند:
– افرادی با اصالت مجارستانی یا افرادی که از اقوام مجارستانی برخوردار هستند (مثلاً والدینشان، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها آن‌ها تابعیت مجارستانی داشته‌اند حتی برای مدت کوتاهی)
– افرادی که با یک شهروند مجارستانی یا یک فرد خارجی ازدواج کرده‌اند که دارای کارت مهاجرت مجارستان است (باید حداقل ۲ سال با او ازدواج کرده باشند)

اقامت دائم مجارستان پس از ۵ سال اقامت موقت مجارستان امکان پذیر است. شما باید در هر سال ۱۸۳ روز در اروپا (منطقه شنگن) حضور داشته باشید و بیش از ۶ ماه خارج از حوزه شنگن نباشید.

۱. مهاجرت برای شهروندان بازنشسته
بازنشستگان خارجی می‌توانند پس از سه سال زندگی بدون وقفه در مجارستان برای اقامت دائم اقدام کنند. آنها در کنار گواهی بازنشستگی باید اثبات کنند که ۱۰،۰۰۰ یورو در بانک دارند، همچنین یک نامه رسمی از یک سازمان خارجی که مسئولیت پرداخت حق بازنشستگی را دارد نیز ارائه کنند.

۲. ثبت یک شرکت حقوقی
ثبت شرکت در مجارستان یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به مجارستان است و برای ثبت شرکت ۲۵۰۰ یورو هزینه لازم است. نام آن باید به زبان مجارستانی باشد. از مزیت‌های ثبت شرکت در مجارستان این است که فرد از پرداخت مالیات کمتری برخودار می‌شود و راحت می‌تواند در کشورهای شینگن رفت و آمد کند، همچنین می‌تواند برای خود و خانواده‌اش اقامت دائم دریافت کند. ویزا به شما اجازه می‌دهد در یک شغل مناسب در این کشور وارد شده و سپس کارهای اقامت این کشور به طور دقیق برای فرد فراهم می‌شود.

ثبت شرکت در مجارستان

۳. ازدواج با یک شهروند مجارستانی
ویزای ازدواج کشور مجارستان به کسانی ارائه می‌شود که قصد دارند با یک فرد از تبعه این کشور ازدواج نمایند، این ویزا دارای شرایط مخصوص به خود است و البته نیاز است که نامه تمکن مالی نیز به طور دقیق ارائه شود. در صورت ازدواج با یک شهروند مجارستانی درخواست اقامت فقط یک ماه زمان می‌برد. بعد از سه سال ازدواج، فرد می‌تواند درخواست تابعیت مجارستان را ارائه دهد.

۴. اشتغال و مطالعات
ویزای تحصیلی کشور مجارستان برای کسانی است که در یکی از دانشگاه‌های کشور مجارستان قبول شده‌اند، در این صورت فرد باید ویزای تحصیلی خود را با ارائه مدارک تحصیلی قبلی ارائه دهد. این برنامه به نسخه‌ای از قرارداد کار، اثبات درآمد و همچنین اظهارنامه بانکی نیاز دارد که ثابت می‌کند متقاضی پول کافی برای حمایت از خود را دارد تا اولین حقوق و دستمزد او پرداخت شود. کارفرمایان درخواست را به مرکز اشتغال مجارستان (Munkaügyi Központ) ارسال می‌کنند. دانشجویان خارجی ثبت نام شده در آموزش عالی در مجارستان می‌توانند برای اجازه اقامت اقدام کنند. این مسیر به ویزای طولانی مدت (بیش از ۹۰ روز) و دو سال تحصیل در زمینه زبان مجارستان نیاز دارد.

۵. تحقیق
مجوزهای اقامت به دانشجویان و محققانی که برای مقاصد علمی تحقیقاتی به مجارستان مراجعه می‌کنند با توافق نامه از یک موسسه علمی مجارستان اعطا می‌شود. این موسسه باید شواهدی ارائه دهد مبنی بر اینکه هزینه‌های زندگی و خرج متقاضی را تأمین می‌کند. در این حالت اجازه اقامت برای مدت زمان توافق تا ۵ سال صادر می‌شود.

ویزای سرمایه گذاری در مجارستان

۶. مراقبت‌های پزشکی
شهروندان خارجی می‌توانند برای مراقبت‌های پزشکی یا درمان به کشور مجارستان مراجعه ‌کنند، مراقبان این افراد و افراد زیر سن قانونی هم می‌توانند اجازه اقامت دریافت کنند. ویزای پزشکی و درمانی، یک ویزا کوتاه مدت است که به شما اجازه می‌دهد برای انجام معالجات پزشکی در کشور مقصد به مدت تعیین شده اقامت داشته باشید.

۷. بازدیدهای رسمی
دیپلمات‌ها و اعضای هیئت‌های رسمی (کشورهای خارجی‌، سازمان‌های خارجی یا بین المللی) برای مدت معین اجازه اقامت دریافت می‌کنند اما بیش از سه سال نیست.

۸. ویزای سرمایه گذاری
ویزای سرمایه گذاری می‌تواند برای خرید ملک یا ثبت شرکت صورت بگیرد. در هر صورت برای این ویزا به میزان اولیه سرمایه نیاز است و روال قانونی باید طی شود.

نحوه اقامت دائم در مجارستان

پس از پنج سال اقامت قانونی در مجارستان، افراد می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. در صورت اتحاد خانواده یا ازدواج با شهروند مجارستانی سریعاً اجازه اقامت دائم صادر می‌شود. اقامت دائم نامحدود است و به استثنای حق رأی، به صاحبان آن حق شهروندی را هم می‌دهد. این سند هر ۱۰ سال یکبار تمدید می‌شود اما الزامات آن تغییر نمی‌کند.

 

منبع: types of visa for hungary

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ