مستر ویزا

مکان‌های دیدنی شهر پچ Pécs در مجارستان

پچ

پچ Pécs پنجمین شهر بزرگ مجارستان است که در جنوب غربی این کشور قرار دارد. نام رومیایی این شهر سوپیانه است و حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. این شهر که به دلیل سرامیک‌های Zsolnay مشهور است مقصدی محبوب برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است. این شهر در سال ۲۰۱۰ به عنوان شهر فرهنگ اروپا انتخاب شد و به خاطر دانشگاه‌های بزرگ و معروف به ویژه در علوم پزشکی و نیز کارخانه بزرگ چینی سازی و صنایع چرم شهرت فراوان دارد. دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان یکی از پیشرفته‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در جهان می‌باشد و از جمله دانشگاه‌های بین المللی است که از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با ۶۴۲ سال قدمت، قدیمی‌ترین دانشگاه مجارستان در مرکز شهر پچ می‌باشد که در سال ۱۳۶۷ میلادی توسط پادشاه لویس تاسیس شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مکان‌های دیدنی این شهر آشنا شوید. هدف از ارائه این مطلب این است که خوانندگان و اشخاصی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت مجارستان را دارند، اطلاعات جامع و دقیقی کسب نمایند. متقاضیان عزیز، جهت اخذ مشاوره کاملا رایگان در زمینه مهاجرت دائم به کشور مجارستان می‌توانند با ما تماس بگیرند و از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوند.

مکان‌های دیدنی شهر پچ Pécs در مجارستان

کلیسای جامع Peccs
ساخت و ساز این کلیسا در اواخر قرن یازدهم شروع شد و در قرن دوازدهم به پایان رسید. این کلیسا در سال ۱۰۰۹ بر روی ویرانه‌های یک کلیسای باستانی رومی درست شد و مثل بیشتر جاذبه‌های تاریخی مجارستان برای ساختنش از فرهنگ‌های مختلفی الهام گرفته شده است. کلیسای جامع پچ با طراحی رومانیایی خود نمادی از تاریخ مجارستان است. در قرن شانزدهم بعد از حمله ترک‌ها این کلیسا مدتی به مسجد تبدیل شد اما بعد از پس گرفتن آن بار دیگر به کلیسا و مکان عبادت مسیحیان تبدیل شد. این کلیسای جامع که به عنوان سنت پیتر و سن پاسیو باسیلیکا هم شناخته می‌شود تحت حاکمیت چهار برج ۶۰ متری قرار دارد که آن را به یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌های پیچ تبدیل کرده است. نمای نئو- رمانسک این کلیسای جامع در قرن ۱۹ توسط معمار فردریک طراحی شده و قسمت داخلی آن بسیار جذاب و باشکوه است. این کلیسای جامع با تقسیم یک طاق باشکوه، میزبان نقاشی‌های دیواری معروف Bertalan Székely است که تزئیناتی تماشایی را برای کلیسا به ارمغان آورده‌اند.

کلیسای جامع Peccs
کلیسای جامع Peccs

مسجد پاشا قاسم
مسجد پاشا قاسم بین سال‌های ۱۵۴۳ تا ۱۵۴۶ و به دستور قاضی پاشا قاسم پس از اشغال ترکیه از مجارستان در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. این بنا از سال ۱۸۶۸ برای عبادت مسیحیان مورد استفاده قرار گرفت و همین منجر به نوسازی داخلی آن شد؛ با این حال نمای بیرونی آن دقیقاً شبیه به نمونه‌هایی است که اولین بار ساخته شده بود. این ساختمان با وجود پنجره‌ها و محرابش هنوز بسیاری از ویژگی‌ها و عناصر طراحی عثمانی را داراست. بازدیدکنندگان حتی می‌توانند اشعاری از قرآن را بر روی دیوارهای آن پیدا کنند. این مسجد یک ساختمان واقعاً بی‌نظیر است که از هر دو معماری مسیحی و اسلامی بهره برده است.

تئاتر ملی پچ
با نمایش‌هایی که از سال ۱۷۸۶ در شهر Pécs انجام می‌شود، این شهر یکی از برجسته‌ترین مراکز فرهنگی تئاتر مجارستان است. تئاتر ملی پچ در سال ۱۸۹۵ با طراحی معماران مشهور جهان آدولف لانگ و آنتال اشتاینهاردت افتتاح شد. این تئاتر با یک چشم انداز چشمگیر مکان مناسبی برای نمایش چندین صحنه است و یک سیستم پیشرفته روشنایی و فیلمبرداری دارد. این تئاتر راهی عالی برای تجربه فرهنگ مجارستان است و بازدیدکنندگان تشویق می‌شوند که از آن بازدید کنند و حتی یک نمایش را در آنجا تماشا کنند. با مجموعه‌ای از اجراها می‌توانید از تماشای فرهنگ مجارستان لذت ببرید.

تئاتر ملی پچ
تئاتر ملی پچ

مرکز Kodály
مرکز Kodly یکی از بهترین مکان‌های موسیقی در مجارستان و حتی اروپای مرکزی شناخته شده است. این مرکز در سال ۲۰۱۰ توسط Ferenc Cságoly و Ferenc Keller افتتاح شد. این ساختمان با پیشرفت تکنولوژی و موسیقی، بر تمایل Pecc برای پذیرش فرهنگ موسیقی مدرن تأکید دارد. بسیاری از هنرمندان از جمله Kronos Quartet و ال دی مئولا در این سالن، کنسرت برگزار کرده‌اند. این مرکز برای برگزاری تعدادی از برنامه‌های مختلف موسیقی، از اپرا گرفته تا پاپ سازگار است. حتی ممکن است این ساختمان حداکثر سه رویداد از جمله رویدادهای موسیقی و کنفرانس را برگزار کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در یکی از اجراهای این مرکز شرکت کنند و از دیدن فرهنگ مجارستان لذت ببرند.

خیابان کرلی
خیابان کرلی، در قلب پچ واقع شده و یکی از مناطق پرطرفدار و شلوغ داخل شهر است. این خیابان یک مکان بسیار عالی برای بازدید است و در آن مغازه‌ها و کافه‌های شیک بسیاری قرار دارد. این خیابان با ساختمان‌هایی به سبک باروک احاطه شده است و هتل Palatinus با سبک Art Nouveau در این خیابان بسیار چشمگیر است.

موزه Csontváry
این موزه صرفاً به یکی از مهمترین هنرمندان مجارستانی، (Kosztka Tivadar Contváry (1919-1946 اختصاص یافته است. این هنرمند تاثیر زیادی بر شکوفایی نقاشی در سبک آوانگارد در اوایل قرن بیستم داشته است. این موزه در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد و در یک ساختمان نوین رنسانس قرار دارد. اگرچه کار Csontváry تنها پنج سال پس از مرگ وی به رسمیت شناخته شد اما این گالری میخواهد تاکیدی بر انتخاب‌ها و الهامات سبک او باشد. این نمایشگاه همه چیز را ارائه می‌دهد از نقاشی‌های مطالعاتی این هنرمند گرفته تا بسیاری از نقاشی‌های او در این موزه دیده می‌شود. آثار ارائه شده شامل “Baalbek” است که بزرگترین نقاشی راه خورشیدی در جهان است. با این حال قابل توجه‌ترین اثر هنری این هنرمند ‘Lone Cedar’ است که توسط این گالری برگزار می‌شود.

هتل Palatinus
هتل Palatinus

قبرستان سوپیانای
در قرن چهارم در قبرستان مرکز روم باستان شهر سوپیانا (پچ‌های مدرن) چندین مقبره زینتی ساخته شده است که بسیاری از مردم هنوز هم از آن دیدن می‌کنند. سردابه‌های زیرزمینی و کلیساهای یادبودی از لحاظ ساختاری، فنی و معماری بسیار برجسته هستند. مقبره‌ها نیز از اهمیت هنری برخوردارند و شخصیت‌هایی مانند آدم و حوا، درخت زندگی و حضرت دانیال را به تصویر می‌کشند. این مقبره‌ها به وفور با نقاشی‌های دیواری باشکوه و با مضامین مسیحی تزئین شده‌اند.

گالری هنر مدرن مجارستان
گالری هنر مدرن مجارستان از سال ۱۸۵۰ تا به امروز میزبان هنر است. بیش از ۱۲۰۰۰ قطعه در این گالری نمایش داده می‌شود که آثار هنرمندانی همچون Simon Hóllosy, Béla Uitz و Ödön Márffyدر آن دیده می‌شود. بازدید از این مکان شما را با جنبه مدرن‌تر Pec آشنا می‌کند.

منبع: Places of interest Pécs

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ