مستر ویزا

هزینه تحصیل در بارسلونا

هزینه تحصیل در بارسلونا

اسپانیا و پایتخت آن بارسلونا یکی از پربازدیدترین و قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی است و برای آن دسته از دانشجویان بین المللی خارجی که تمایل به کشف ابعاد فرهنگی غنی و سبک زندگی جذاب مردمان آن را دارند یک مقصد تحصیلی ترجیحی است. دانشگاه‌های اسپانیا و به مرکزیت بارسلونا از جمله دانشگاه‌های معتبر و مشهور جهانی هستند که می‌توانید هم تعطیلات تحصیلی خوبی را در آن تجربه کنید و هم از یک برنامه عالی و پیشرفت تحصیلی تا مقطع ارشد لذت ببرید. علاوه بر اینکه زندگی دانشجویی در اسپانیا بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است و فضای آموزشی ایده‌آلی دارد تحصیل در اسپانیا به شما امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهانی را برای رشد و پیشرفت تحصیلی بیشتر می‌دهد. اگر می‌خواهید اسپانیا را به عنوان مقصد پیشرفت تحصیلی خود انتخاب کنید مهم است بدانید که به عنوان یک دانشجوی بین الملل هزینه تحصیل در بارسلونا چقدر است و به چه مقدار پول نیاز دارید و هزینه‌های پرداخت شهریه و گذران یک زندگی عادی دانشجویی در این کشور زیبا چقدر است.

هزینه تحصیل در بارسلونا چقدر است؟

۱- شهریه دانشگاه

هزینه‌های تحصیل در شهر بارسلونا اسپانیا به عنوان پایتخت یک کشور مانند سایر پایتخت‌های جهان به نسبت شهرهای دیگر آن مقداری بیشتر است و به طور کلی هزینه‌های تحصیلی در اسپانیا به عوامل متعددی از جمله نوع موسسه آموزش عالی (خصوصی- دولتی) درجه یا گرید دانشگاه، منطقه محل تحصیل و نوع تابعیت شما بستگی دارد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هنگام ثبت نام در دانشگاه‌های دولتی EEA با شرایط و پرداختی‌های زیر مواجه می‌شوند:

۱- شهریه آنها همان شهریه شهروندان عضو اتحادیه اروپا و مطابق با منطقه اقتصادی اروپا است.
۲- شهریه در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو بیشتر از شهریه شهروندان عضو اتحادیه اروپا می‌باشد.
۳- مجبور به پرداخت شهریه ۲ تا ۳ برابر بیشتر از سایر دانشجویان خواهند بود.
این شرایط یک قاعده کلی است و ممکن است نسبت به برنامه تحصیلی دانشگاه دیگر متفاوت باشد. قبل از انتخاب مدرک تحصیلی نوع شهریه برای دانشجویان کشور خود را بررسی کرده و برای خود به عنوان یک خارجی شهریۀ حدود ۳ برابری بدانید.

هزینه تحصیل در بارسلونا

۲- هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی بارسلونا

دانشگاه‌های دولتی فعال در بارسلونا دو نوع مدرک ارائه می‌کنند: مدرک رسمی و مدرک خاص دانشگاه (مدرک اختصاصی). برای مدارک رسمی دولتی، هرجامعه خودمختار محدودیت‌هایی برای تعیین شهریه دارد که اسپانیا نیز از این قاعده مستثنا نیست. شهریه دانشگاه دولتی در اسپانیا بین مبالغ زیر است:

۱۵۰-۳۵۰۰ EUR برای اخذ مدرک لیسانس

۳۰۰-۳۵۰۰ EUR برای اخذ مدرک ارشد یا فوق لیسانس

برای ارائه مدرک خاص و اختصاصی دانشگاه موسسه یا دانشگاه در تعیین میزان شهریه آزاد است و هیچ گونه محدودیتی توسط مقامات دولتی اعمال نمی‌شود.

۳- هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بارسلونا

تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی شهریه بالاتری دارد، اما معمولاً این هزینه ۲۰۰۰۰ EUR بوده و برای برنامه‌های فوق برنامه ارائه شده توسط مدارس بازرگانی در حوزه کسب و کار بیش از ۲۵۰۰۰ یورو و به همراه مدرک MBA است، همچنین در این دانشگاه می‌توانید مدرک مدیریت بین المللی بگیرید که شهریه ۳۰۰۰۰ یورو یا بیشتر دارد.

لیست مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه‌های فعال با کمترین میزان شهریه:
– دانشگاه گرانادا
– دانشگاه والنسیا
– دانشگاه سانتیاگو دو کامپوستلا
– universital Riviera ivirgili

۴- هزینه تحصیل در دانشگاه‌های گرید A و با رتبه برتر جهانی

میانگین شهریه تحصیلی در دانشگاه برتر جهانی اسپانیا:
– دانشگاه بارسلونا با شهریه متوسط ۲۹۰۰ یورو در سال
– دانشگاه پمپئو فابرا با شهریه متوسط بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال
– دانشگاه خودمختار مادرید با شهریه متوسط بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال
– دانشگاه خودمختار بارسلونا با متوسط شهریه ۳۵۰۰ یورو در سال

هزینه تحصیل در بارسلونا

۵- هزینه‌های زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی (خارجی)

متوسط هزینه زندگی در شهرهای اسپانیا:
به طور کلی اسپانیا از جمله کشورهای نسبتا مقرون به صرفه برای دانشجویان خارجی بین‌المللی است و دولت قانونی را در نظر گرفته است که دانشجویان از نظر مالی تحت فشار نباشند.
۱- برای زندگی در اسپانیا از ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو نیاز خواهید داشت که اگر مادرید و بارسلونا را برای زندگی انتخاب کنید از آنجا که این دو شهر از گرانترین شهرهای اسپانیا هستند این هزینه‌ها ۲ تا چند برابر می‌شوند.
۲- در شهرهایی مانند والنسیا، سویل و کادیز می‌توانید زندگی راحت‌تر و ارزان‌تر را تجربه کنید و در این شهرها به متوسط حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو درآمد در ماه نیاز دارید.

۶- هزینه خوابگاه دانشجویی

برای تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در اسپانیا گزینه‌های اسکان دانشجویی عبارتند از:
– سالن‌های اقامت دانشجویی با قیمت ۳۶۰ تا ۶۵۰ یورو در ماه
– اجاره آپارتمان مسکونی دانشجویی؛ بسیاری از دانشجویان خارجی این مورد را ترجیح می‌دهند که قیمت‌ها از حدود ۲۰۰ یورو شروع شده و بیش از ۱۰۰۰۰ یورو در ماه می‌رسد که این مکان‌ها را می‌توانید از دو وب سایت Resa ،uniplaces بیابید برای کاهش هزینه‌های پرداختی ماهیانه‌تان می توانید یک آپارتمان دانشجویی را با دانشجویان دیگر تقسیم کنید.
– زندگی با یک خانواده اسپانیایی؛ از جمله موارد جالب که قانون اسپانیا اجازه آن را می‌دهد زندگی با یک خانواده اسپانیایی است که قیمت‌ها بر اساس منطقه و شرایط زندگی و غیر متفاوت است.

هزینه تحصیل در بارسلونا

سایر هزینه‌های خوابگاه دانشجویی
اجاره‌ اپارتمان خصوصی و یا خوابگاه دانشجویی عمومی در اسپانیا شامل پرداخت‌های ماهیانه دیگر نیز می‌شود از جمله:
۱- خدمات اساسی (برق، آب، گاز، گرمایش و خدمات حمل زباله) حدود هزینه ۱۱۵ یورو در ماه
۲- هزینه اینترنت حدود ۳۰ یورو در ماه

هزینه غذای دانشجویی
دانشجویان در اسپانیا برای خوردن غذا گزینه‌های متعددی پیش‌روی دارند که انتخاب غذاهای محلی به نسبت سایرغذاها به صرفه‌تر و ارزان قیمت‌تر است که به طور کلی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو هزینه غذای دانشجویی است که البته به عادت‌های تغذیه‌ای و میزان تسلط شما به آشپزی و یا خوردن غذاهای بیرون خواهد داشت از جمله ارزان‌قیمت‌ترین غذاهای سوپر مارکتی در اسپانیا ویا، بالی، دانی و مرکادونا است و هزینه یک وعده غذای رستورانی ارزان قیمت حدود ۱۰ یورو است که متوسط آن برای سه دانشجو در حدود ۳۵ یورو خواهد بود.

هزینه‌های اضافی دیگر شامل: هزینه ۹۰۰ یورویی سالانه خرید کتاب و لوازم تحریر دانشجویی
کلاس‌های فوق العاده با هزینه بین ۳۰ تا ۲۰۰ یورو
بیمه درمانی بین ۷۰ تا ۱۸۰ یورو در سال

۷- بودجه و پشتیبانی مالی دانشجویی دانشگاه

بورس‌های تحصیلی دولتی برای ایجاد آینده شغلی و تحصیل در اسپانیا شامل:
۱- بورس تحصیلی اراسموس موندوس، مختص دانشجویان بین المللی عضو اتحادیه اروپا محصل در مقطع ارشد و دکتری
۲- بورس MBA تجارت در آفریقا، این بورس تحصیلی تنها به شهروندان آفریقایی محصل در مقطع ارشد مدیریت بازرگانی داده می‌شود که در اسپانیا تحصیل می‌کنند و متعهد به بازگشت به آفریقا می‌شوند.

منبع: study in spain

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ