مستر ویزا

پردرآمدترین مشاغل خانگی و روش‌های راه‌اندازی آن

مشاغل خانگی

امروز قصد داریم پردرآمدترین مشاغل خانگی را معرفی کنیم و همین طور به شما بگوییم که چطور میتوان این شغل‌ها را راه اندازی کرد. بنابراین تا آخر این مطلب همراهمان باشید. دوستان خوبم اگر سال ۱۳۹۵ از من می‌خواستید مشاغل خانگی پردرآمد را نام ببرم قطعا بسته بندی حبوبات در منزل یا چرم دوزی و … در ذهنم می‌گذشت اما سال ۹۷ و ۹۸ به کلی داستان عوض شده است. کار در منزل مانند هر کار دیگر دچار تحول شده است. نیمه اول سال ۹۷ اقتصاد کشور دچار تغییر و تحول عظیم شد این تغییرات منجر به افزایش نرخ دلار و کاهش قدرت خرید مردم شده است. به همین منوال سال ۹۸ رفتار خریدار به شدت تغییر خواهد کرد . اگر به سایت‌های اقتصادی مراجعه کنید آمار و ارقام نشان می‌دهد که خرید خشکبار، فست فود، انواع مواد غذایی، پوشاک و… نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

چرا مشاغل خانگی؟

امروزه روش‌های درآمدزایی به شدت افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال خانم‌ها اگر در گذشته برای خود و یا خانواده آشپزی و خیاطی می‌کردند، امروزه می‌توانند غذاهای خود را به دیگران بفروشند و برای سایر افراد هم لباس بدوزند و کسب درآمد کنند. مشاغل خانگی یکی از امن‌ترین شغل‌هاست بعضی خانم‌ها به علت محیط امن خانه آن را به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌پذیرند. بعضی از این شغل‌ها صاحبان خود را به درآمدهای میلیونی می‌رسانند. مشاغل خانگی را نمیتوان بر اساس جنسیت بین آقایان و خانم‌ها تفکیک کرد. در ادامه با برخی از این مشاغل بیشتر آشنا خواهیم شد:

۱. صنایع دستی چرمی

معرق چرم، نقاشی روی چرم، نقش اندازی ضربی روی چرم «حکاکی چرم»، سراجی سنتی «تولید کمربند و کیف و…»، طراحی به صورت داغ روی چرم «سوخت روی چرم».

۲. پرورش گیاهان خانگی

زندگی شهری و دوری از طبیعت همه انسان‌ها را دلتنگ سر سبزی کرده است. اگر بتوانید در محیط خانه گیاهان کوچک تزئیینی و حتی دارویی پرورش بدهید با استفاده از کمترین فضا می‌توانید درآمدزایی بسیار خوبی داشته باشید. گرچه لازم است که مطالعه و تحقیق خوبی داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از عهده کار بر آییم. 

پرورش گیاهان خانگی پردرآمدترین مشاغل خانگی
پرورش گیاهان خانگی پردرآمدترین مشاغل خانگی

۳. بافته‌های داری و زیراندازها

قالیبافی و گلیم بافی جزء مشاغل خانگی به حساب می‌آید و یکی از پردرآمدترین مشاغل خانگی محسوب می‌شود از جمله قالیبافی «چنته»، گلیم بافی «ورنی بافی – گبه بافی – مسند»، زیلو بافی، نمد مالی، خورجین بافی، پلاس بافی، اجاق قراقی. قدیمی‌ترین نمونه قالی جهان که تاکنون یافته شده، قالیچه‌ای آریایی با نقوش اصیل هخامنشی است. صنعت فرش در ایران بسیار قدیمی است و در قالی ایرانی در سطح جهان حرف اول را می‌زند. با وجود فرش‌های ماشینی، اما همچنان فرش‌های دستباف مشتریان خودش را در داخل و خارج دارد. فرش بافی از آن دسته مشاغلی است که می‌تواند درآمدزایی سرشاری را برای افراد متقاضی کسب و کار خانگی ایجاد کند. بعضی از کارگاه‌های فرش‌بافی با دادن آموزش‌های لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می‌توان کار فرش بافی را در خانه شروع کرد. بعضی از افراد تا ماهی ۵ میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می‌کنند. اضافه بر این مسئله اشتغال زایی خوبی برای سایر افراد جویای کار فراهم می‌کنند.

۴. طراحی و پشتیبانی سایت

طراحی و پشتیبانی وب سایت یکی دیگر از مشاغل خانگی پر در آمد برای آقایان است. تنها با استفاده از یک دستگاه رایانه و اینترنت پر سرعت می‌توانید یک سایت طراحی کنید و از این طریق کسب در آمد نمایید. اما لازم است از دانش طراحی سایت برخوردار باشید. حتی شما می@توانید به عنوان یک نیروی کار، در منزل خود به استخدام این شرکت‌ها در آیید و از این طریق کسب در آمد نمایید.

۵. بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی (Telemarketing) یکی از مهمترین و کم هزینه‌ترین روش‌های جذب مشتری است به همین دلیل شرکت‌های مختلفی به بازاریاب تلفنی نیاز دارند. بازاریابی تلفنی می‌تواند برای شما یک درآمدزایی ۱ تا ۳ میلیونی را مهیا کند. افراد می‌توانند با مراکزی قرارداد ببندند که نیاز به بازاریابی برای محصولشان دارند و بسته به فعالیت خود از ۱ تا ۳ میلیون مزد دریافت کنند.

۶. چاپ سیلک

چاپ سیلک از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل خانگی برای آقایان است و یادگیری آن بسیار آسان بوده و نیاز به فضای بسیار اندکی دارد. برای راه اندازی این کار لازم است تنها یک دستگاه اتوماتیک یا دستی چاپ سیلک تهیه کرده و به چاپ طرح‌های سفارشی مشتریان روی لیوان، تی شرت، خودکار، کیسه‌های نایلونی، جعبه و… بپردازید.

نویسندگی و تهیه محتوا پردرآمدترین مشاغل خانگی
نویسندگی و تهیه محتوا پردرآمدترین مشاغل خانگی

۷. نویسندگی و تهیه محتوا

در حال حاضر نویسندگان زیادی برای سایت‌های مختلف مقاله می‌نویسند که باعث شده نویسندگی یکی از محبوب‌ترین شغل‌های آزاد باشد. می‌توانید با ایجاد صفحه‌ای شخصی در هر یک از وب سایت‌های معروف، کار در این زمینه را آغاز کنید.

۸. ساختن زیورآلات تزیینی

ساختن این زیورآلات را می‌توانید با در نظر گرفتن میزان بودجه‌تان آغاز کنید. اگر اوضاع مالی خوبی داشتید از نقره و طلا شروع کنید می‌توانید با هر نوع مواد اولیه‌ای از پارچه گرفته تا چرم و سرامیک و چوب انواع و اقسام زیورآلات را درست کنید و به فروش برسانید. سلیقه و نوآوری هم در این شغل حرف اول را می‌زند که اگر واقعا ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد سریعا یک سر به اینترنت و فضای مجازی بزنید و هرآنچه را لازم بود را فرابگیرید و پیاده سازی کنید.

۹. آشپزی، شیرینی پزی

همه می‌توانند این کار را انجام دهند. کافی است آشپز ماهری باشید یا دست پخت دیگران را عرضه کنید. در هر صورت آشپزی می‌تواند یک شغل پردرآمد خانگی باشد، حتی در داخل خانه شما! کافی است استعداد آشپزی داشته باشید، سلیقه مشتری‌ها را بشناسید و صد البته به غذا و آشپزی علاقمند باشید. هم می‌توانید محصولات خود را در فضای مجازی تبلیغ کنید و بفروشید و هم می‌توانید تراکت‌هایی آماده کنید و در محله‌تان پخش کنید. ممکن است ماه اول و دوم مشتری نداشته باشید اما باور کنید از ماه سوم به بعد سیل مشتریان وفادار به سمت شما روانه می‌شوند. مخصوصا بعد از اینکه گاهی از محصولات دست سازتان مثل شیرینی و ترشی و غذا به کاسب‌های محل به عنوان هدیه دادید.

۱۰. صنایع غذایی

تولید و بسته بندی ترشیجات و شور، ماست بند، تولید گلاب و عرقیات گیاهی، تولید و بسته بندی آبلیمو، آبغوره، سرکه، نارنج، نبات پزی، شیرینی پزی سنتی، پخت انواع نان، تهیه شکلات، تهیه لواشک، تهیه مرباجات، تهیه ماهی فرآوری شده «دودی –شور»، تولید انواع رب، تولید رشته آشی.

۱۱. کسب و کارهایی با گرایش فناوری اطلاعات «تهیه برنامه نرم افزاری»

با تهیه نرم افزارهای کامپیوتری می‌توانید پردرآمدترین مشاغل خانگی را برای خود پیدا کنید آموزش‌های مجازی، برنامه نویس، خدمات ترجمه، تایپ، حروفچینی و صفحه بندی کتاب و مجلات، طراح شبکه‌های ارتباطی، تجارت الکترونیک در بخش کشاوزی طراح مولتی مدیا «تولید کننده چند رسانه ای»، تولید و نقاشی‌های متحرک «انیمیشن»، طراح صفحات وب، طراح لباس و کفش طراح داخلی ساختمان و دکوراسیون خدمات حسابداری، گرافیست «طراح بانر»، آموزش و تدریس از طریق اینترنت «آموزش از راه دور، طراح سازه‌های ساختمانی، نقاشی و مصور سازی کتاب کودک، طراحی کتب تصویری برای رنگ آمیزی کودکان، مشاوره اینترنتی، تلفنی، MMS،SMS با موضوعات «تغذیه – روانشناسی – پرستاری – پزشکی – بهداشت – تنظیم خانواده – ترک اعتیاد – تداخل دارویی – مراقبت‌های بیماری، تهیه نرم افزارهای کامپیوتری، طراحی و تهیه مجلات و روزنامه‌های دیجیتال، تبلیغ کالا و خدمات به صورت مجازی و فروش آن، جمع آوری اطلاعات در زمینه‌های گوناگون و مورد تقاضا، فروش کتاب و تولیدات فرهنگی دست دوم.

عروسک سازی پردرآمدترین مشاغل خانگی
عروسک سازی پردرآمدترین مشاغل خانگی

۱۲. عروسک سازی

عروسک سازی نیز با مقداری آموزش و با تهیه ابزار در خانه امکان پذیر است و می‌تواند پردرآمدترین مشاغل خانگی برای شما باشد. بسته به آنکه چقدر در کار تبحر پیدا کنید و چه میزان فعالیت داشته باشید می‌توانید ماهیانه درآمدی بالای ۱ میلیون در ماه داشته باشید.

۱۳. پرورش قارچ

برای این کار کافی یک کمی اهل گل و گیاه باشید و از برخی شرایط و شیوه‌های نگهداری از گیاهان و خاک و غیره مطلع باشید. این روزها پرورش قارچ تبدیل به یک شغل خانگی بسیار پررونق شده است. البته یادتان باشد قبل از شروع کار فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید و با یک متخصص این رشته هم مشورت کنید.

۱۴. کشیدن نقاشی

چه کسی است که از داشتن یک تابلوی نقاشی زیبا و کاردستی که البته قیمت خوبی هم داشته است ناراضی باشد؟ قطعا هیچکس! پس اگر استعداد طراحی و نقاشی دارید، همین امروز شروع کنید. شما می‌توانید از راه نقاشی و سفارش گرفتن یا فروش تابلوهای موجود درآمد داشته باشید. برای این کار لازم نیست حتما کارگاهی داشته باشید بلکه برای ارائه آثارتان می‌توانید وب سایت یا صفحات اجتماعی داشته باشید و هنرتان را برای نمایش و فروش در آنجا عرضه کنید.

 

منبع: high-paying home based jobs

 

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ