مستر ویزا

حقوق اتباع خارجی برای کسب املاک و مستغلات در اوکراین

کسب املاک و مستغلات در اوکراین

قانون اوکراین ضمانت می‌کند که خارجی‌ها از کلیه حقوق و آزادی‌ها و همچنین تعهدات تحت همان شرایط شهروندان اوکراین (با رعایت برخی استثنائات مقرر در قوانین) استفاده کنند. قوانین اوکراین تقریباً هیچ محدودیتی درباره خرید املاک و مستغلات در اوکراین توسط خارجی‌ها اعمال نمی‌کند.

هنگام رسیدگی به املاک و مستغلات باید توجه ویژه‌ای به ویژگی‌های خرید املاک و مستغلات در بازار اولیه (خرید از توسعه دهنده یا سرمایه گذاری در ساخت و ساز) و در بازار ثانویه املاک و مستغلات (خرید از مالک سابق) داده شود. این جدا از موارد رویه‌ای، بر هزینه‌های مالی تاثیر می‌گذارد که برای انجام معامله حقوقی متحمل می‌شود.

هزینه‌های اضافی، مربوط به خرید یک آپارتمان جدید در اوکراین (مالیات، هزینه‌های ثبت نام و غیره) به ساختار فروش پیشنهادی توسط توسعه دهنده در هر مورد خاص بستگی دارد.

به طور کلی باید توجه داشت که خرید یک آپارتمان ساختمانی جدید در اوکراین خطرات خاصی را شامل می‌شود. در دسترس بودن پروانه‌های توسعه دهنده یا شهرت آن که باید توسط وکلا قبل از امضای قرارداد خرید و فروش کاملاً مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

در هنگام تملک املاک و مستغلات در قالب یک ساختمان جداگانه (مانند یک کلبه) در اوکراین تبعه خارجی می‌توانند همراه با عنوان ساختمان، عنوان زمینی را که ساختمان در آن واقع شده است نیز بدست آورند.

به منظور دستیابی به املاک و مستغلات در اوکراین فرد باید شماره ثبت مالیات دهندگان را از خدمات مالی اوکراین دریافت کند. روش به دست آوردن شماره ثبت بسیار ساده است: ارائه درخواست به ارگان‌های خدمات مالی اوکراین با اطلاعات شخصی همراه با ترجمه محضری گذرنامه اتباع خارجی که پس از صدور شماره ثبت مالیات دهندگان در ۵ روز کاری انجام می‌شود.

بدون شماره ثبت مالیات دهندگان، دفتر اسناد رسمی ممکن است عناوین املاک و مستغلات را در اوکراین ثبت نکند. شماره ثبت مالیات دهندگان را می‌توان بدون حضور فرد خارجی نیز به دست آورد مشروط بر اینکه فرد خارجی یا دارای وکالت نامه صادر شده در خارج از کشور باشد یا یک وکالتنامه محضری را در اوکراین امضا کرده باشد.

هنگام ثبت قرارداد خرید و فروش املاک و مستغلات در اوکراین تبعه خارجی باید گذرنامه خود را ارائه دهند (در صورت ثبت قرارداد خرید و فروش توسط نماینده مجاز، نماینده مجاز باید وکالت نامه و یک نسخه از خریدار را به همراه گذرنامه و گواهی پرداخت حقوق و هزینه‌های اجباری ارائه دهد).

اگر یک تبعه خارجی که قصد کسب املاک و مستغلات در اوکراین را دارد ازدواج کرده است برای این کار ابتدا باید حتما رضایت همسر خود را بدست آورد. این موافقت می‌تواند در صورت حضور شخصی همسر در زمان انعقاد قرارداد خرید و فروش در محل اسناد رسمی داده شود یا به عنوان سند جداگانه‌ای به صورت کتبی تأیید شده توسط دفاتر اسناد رسمی ارائه شود و یا اینکه به تصویب برسد که چنین موافقتی داده شده است.

کسب املاک و مستغلات در اوکراین

حضور شخصی فرد هنگام انعقاد قرارداد خرید و فروش

انعقاد قرارداد خرید و فروش و اجرای کلیه پرداخت‌های لازم توسط شخص خارجی یا توسط نماینده مجاز وی بر اساس وکالتنامه انجام می‌شود (به عنوان مثال وکیل می‌تواند کلیه اقدامات لازم را انجام دهد).

روش ثبت نام

ثبت قرارداد خرید و فروش املاک و مستغلات توسط دفتر اسناد رسمی انجام می‌شود. در زمان ثبت قرارداد خرید و فروش، دفاتر اسناد رسمی انتقال عنوان را نیز به املاک و مستغلات ثبت می‌کنند. هنگام ثبت موارد فوق، دفاتر اسناد رسمی باید پرداخت کلیه وظایف و هزینه‌های لازم، مجوز طرفین برای انعقاد معامله حقوقی و عدم وجود بار در املاک و مستغلات را نیز بررسی کند.

در هنگام ثبت قرارداد خرید و فروش املاک و مستغلات، فرد همچنین باید یک درصد از قیمت توافق نامه و همچنین ۱٪ بیمه بازنشستگی اجباری از مبلغ قرارداد را پرداخت کند. اگر فروشنده اوکراینی کمتر از ۳ سال املاک و مستغلات را در اختیار داشته باشد ۵٪ مالیات بر درآمد فرد و ۱.۵٪ وظیفه نظامی به آن اضافه می‌شود.

کسب املاک در اوکراین

چگونه از یک مالک در اوکراین املاک خریداری کنیم؟

این در شرایطی است که شما آپارتمانی را پیدا کرده‌اید که قبلاً به یک شخص یا یک شرکت تعلق داشته باشد. اولین قدم واقعی مراجعه به دفاتر اسناد رسمی مستقل است. باید در نظر داشته باشید که برای به حداقل رساندن خطرات از یک دفتر اسناد رسمی مستقل استفاده کنید تا منافع خریدار به طور عادلانه نشان داده شود.

مشاور حقوقی سرمایه به شما کمک می‌کند تا برای یک دفتر اسناد رسمی قابل اعتماد تصمیم درستی بگیرید. این بسیار مهم است زیرا در صورت خرید نادرست آپارتمان، دفتر اسناد رسمی مسئولیت را متقبل می‌شود. هنگام خرید املاک در اوکراین تمام اسناد و مدارک در هر مرحله باید توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شوند. معمولاً هزینه اسناد رسمی از جمله ثبت حقوق مالکیت ۱٪ ازمبلغ آپارتمان است. ملک همچنین می‌تواند توسط یک شخص حقوقی خریداری شود اما برای انجام این کار به یک شرکت در اوکراین نیاز است.

اول از همه آپارتمان باید در ثبت دیجیتال حقوق مالکیت اوکراین ثبت شود. در نظر بگیرید که این ثبت املاک و مستغلات فقط در سال ۲۰۱۲ در اوکراین معرفی شد. بنابراین این احتمال وجود دارد که آپارتمانی که شما قصد خرید در اوکراین را دارید قبل از سال ۲۰۱۲ ساخته شده باشد و در آن ثبت نشده باشد. در چنین شرایطی مشکلی نیست و صاحب فعلی آپارتمان ملاک اصلی قرار می‌گیرد. ثبت نام فقط در چند روز انجام می‌شود.

بازار مسکن اوکراین بسیار سریع در حال رشد است. در کیف پایتخت اوکراین ساختمان‌های واقعاً مختلفی را می‌بینید که در حال ساخت هستند. ده‌ها توسعه دهنده در اوکراین آپارتمان‌های متنوعی را در کیف به شما پیشنهاد می‌دهند. در طی این نوع خرید، از خریدار به عنوان سرمایه گذار در آپارتمان اوکراین نام برده می‌شود.

پس از راه اندازی (تصویب رسمی دولت) ملک در یک صندوق مالی ساخت و ساز سرمایه گذاری خواهید کرد. خوبی این موضوع در این است که شما هنگام خرید آپارتمان یا خانه از یک شرکت ساختمانی هیچ مالیاتی (به جز هزینه ثبت نام) پرداخت نمی‌کنید. نکته منفی آن نیز این است که به دلیل قانون مبهم ساخت و ساز در اوکراین، همه شرکت‌های توسعه دارای اسناد مناسب و مجوزهای لازم نمی‌باشند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ