مستر ویزا

گران ترین دستگاه های قهوه ساز یا اسپرسو شیک و مجلسی در جهان

گران ترین دستگاه های قهوه ساز یا اسپرسو شیک و مجلسی در جهان

اعتقاد بر این است که یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان، قهوه و بالاخص قهوه اسپرسو است. اغلب مردم در قاره سرسبز و پهناور اروپا و همچنین کانادا و آمریکا حداقل روزی دوبار قهوه می نوشند.

آقا یا خانم قهوه که بود و چه کرد؟ به راستی قهوه آقا است یا خانم؟

قهوه نام نوعی نوشیدنی است که به واسطه بو دادن دانه قهوه ای رنگ آن، ماده قهوه تولید می شود. واژه کافه یا کافا  که عربی شده کلمه قهوه است و نام شهری در اتیوپی است که گیاه قهوه ابتدا در آنجا روییده است. مردم اهل کافا به گیاه قهوه، بون می گویند.

اگر نیمه شب به هردلیلی بخواهید قهوه بخورید به احتمال زیاد نمیتوانید به کافه ایی که باز باشد دسترسی داشته باشید برای رفع همین مسئله و همچنین برای افرادی که مایل نیستند برای خوردن قهوه مورد علاقه خود به کافه ای بروند، ماشین های قهوه ساز یا اسپرسو ساز ساخته و روانه بازار شد.

در این مقاله لیستی از شیک ترین و گران ترین ماشین ها یا دستگاه های قهوه ساز در دنیا جمع آوری شده است.

Van Der Westen Speedster

قیمت  اسپرسو ساز اسپید استر بیست هزار دلار آمریکا

دستگاهی که در بین نخبگان اسپرسو ساز بسیار محبوب است و به عنوان یکی از گرانترین قهوه سازهای جهان شناخته می شود. سالانه فقط چهارصد قطعه از این مدل اسپرسو ساز ساخته می شود

گران ترین اسپرسو ساز موجود در هر نقطه از جهان  Speedster   است.

Elektra Belle Epoque

قیمت  اسپرسو ساز اپوک خوشگله الکترا 18500 دلار آمریکا

دستگاه ایتالیایی Elektra با کنترل اهرمی دست ساز و طراحی منحصر به فرد مسی و برنجی قادر است همزمان شش شات را سرو کند.

Slayer Espresso

قیمت  اسپرسو ساز قاتل 18500 دلار آمریکا

برخی از بهترین تولیدات اسپرسو در سیاتل واقع شده اند که به خانه صنعت قهوه ایالات متحده تبدیل شده است و در آنجا گروه Slayer واقع شده است. گفته می شود که سازندگان دستگاه براق عاشق هنر تهیه قهوه هستند و این طرح را برای ارائه حداکثر طعم با حداقل عملکرد طراحی کرده اند.

Rancilio Espresso

قیمت  اسپرسو ساز رانسیلو 18500 دلار آمریکا

این اسپرسو ساز که از نام بنیانگذار آن ، روبرت رانسیلیو فقید  (Robert Rancilio)  الهام گرفته  شده است، افسانه ای ترین ماشین اسپرسوساز است.

یک ماشین ایده آل برای کابین ها و کلبه های اسکی، زیرا می توانید فنجان های دیمیتاس را در بالای آن قرار دهید تا گرم بمانند.

شرکت سازنده رانسیلو Rancilio manufacturing   در سال 1927 میلادی در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد.

Synesso Cyncra

قیمت  اسپرسو ساز سینسو سینکرا  12500 دلار آمریکا

Astra 2000 Fully Automated

قیمت  اسپرسو ساز آسترا 12500 دلار آمریکا

La Marzocco International’s GS/3

قیمت  اسپرسو ساز مارزوکو 7000 دلار آمریکا

Kees Van Der Westen Mirage

قیمت  اسپرسو ساز کیس واندر  وستن میراژ  6700  دلار آمریکا

Jura’s Impressa J9E.3 One Touch TFT

قیمت اسپرسو ساز ژوراس 3300 دلار آمریکا

The Oracle

قیمت اسپرسو ساز اوراکل 2000 دلار آمریکا

این دستگاه ها به صورت اتوماتیک یا دستی بهترین شات اسپرسو را با طعم ارائه می دهند که می تواند برای تهیه نوشیدنی های محبوب مانند لاته ، موچاچینو و کاپوچینو نیز استفاده شود.

کاشف قهوه | زکریای رازی

می گویند و باوردارند که کشف قهوه توسط یک چوپان و بز هایش صورت گرفته است.

بز ها با خوردن قهوه دارای بیش فعالی گردیده و جنب و جوش زیادی از خود نشان داده بودند و چوپان متوجه این موضوع می شود.

میزان مصرف قهوه در جهان

امروزه قهوه دومین کالای تجاری پس از نفت  می باشد.

همچنین مشهور ترین و ارزان ترین نوشیدنی گرم در قاره پهناور و سرسبز اروپا و کانادا و آمریکا و یا حتی میتوان گفت در سراسر جهان است.

روزه جهانی قهوه خواران و دوست داران قهوه

حالا قهوه دارای یک روز جهانی است و در بورس جز کالاهای محبوب است که تحت نظارت سازمانی به نام ICO می باشد، طبق اعلام سازمان جهانی قهوه (ICO) و انجمن تخصصی قهوه (SCA) روز جهانی قهوه اول اکتبر هر سال در نظر گرفته شده است، با این‌حال همچنان در خیلی از کشورها مانند آمریکا، مکزیک، استرالیا، انگلیس، اتیوپی، هند، مالزی و اندونزی از سال‌ها پیش روز ۲۹ سپتامبر هر سال به‌عنوان روز جهانی قهوه به رسمیت شناخته می‌شود و به‌نظر می‌رسد روز ۲۹ سپتامبر از روز اول اکتبر باسابقه‌تر است. پیش از این کشورهای آلمان، سری‌لانکا و ژاپن روز اول اکتبر را به‌عنوان روز بین المللی قهوه به رسمیت می شناختند و جشن می‌گرفتند.

اتحادیه قهوه داران مرکز و حومه بجز اصغرشون

انجمن تخصصی قهوه با نام SCA فعالیت دارد که در حال حاضر  معتبرترین و مهم ترین مرکز آموزش بین المللی در دنیای قهوه است، همه کسانی که به نوعی بخوان در دنیای قهوه صاحب مدرک بین المملی بشوند، اول باید از این موسسه بین المللی و جهانشمول مدرک داشته باشند.البته این انجمن یا موسسه از طریق نماینده های خود در خیلی از کشورهای دنیا شعباتی دارد و شما هم میتوانید پس از دیدن آموزش های لازم و پاس کردن چند کورس آموزشی، بعنوان مدرس این انجمن گواهینامه یا سرتیفیکیت بگیرید.

چند لیوان قهوه در روز؟

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف روزانه چهار فنجان قهوه یک مقدار مطمئن و بدون ضرر است. حتی دستورالعمل های رژیم غذایی فدرال نشان می دهد که سه تا پنج فنجان هشت اونسی قهوه در روز که شامل  حداکثر 400 میلی گرم کافئین است، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

بر اساس نظرسنجی بین مصرف کنندگان مختلف انواع قهوه در آمریکای پهناور، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز، رایج ترین الگوی مصرف قهوه در بین آمریکایی ها است.

محبوب ترین نوع قهوه در ایالات متحده قهوه قطره ای خوب قدیمی است. 50 درصد از بزرگسالان آمریکایی با این جمله که نوشیدن قهوه برای من یک لذت کامل است، موافق بودند.

شراب قهوه در قدیم

انتخاب نام قهوه برای این نوشیدنی دلایل گوناگونی دارد که بارز ترین دلایل آن، این است که، واژه قهوه از زبان آفریقایی گرفته شده است. قهوه ای که در فنجان دارید محصولی از درختی همیشه سبز است که میوه های آن شبیه به گیلاس است و به گیلاس قهوه مشهور است. به گفته برخی عرب زبانان قهوه نام شرابی بوده است که با گذر زمان، نام این نوشیدنی شده است.

نوشیدن قهوه | رژیم لاغری با قهوه

ریشه واژه  قهوه، قها می باشد که در گذشته نیز خوردن این نوشیدنی باعث بی اشتهایی می شده است قها به معنی بی اشتهایی یا بی اشتها بودن است.

فستیوال قهوه در شهرهای مختلف دنیا

سالانه جشنواره قهوه یا فستیوال قهوه به طور مداوم  در شهرهای مختلف دنیا برای علاقه مندان و دوست داران این دانه کوچولو و خوشمزه برپا می شود.

خرید فرانچایز در اروپا

فستیوال قهوه اوکراین

شهر کی یف، پایتخت کشور اوکراین و همچنین شهر لویو، دو تا از مراکزی هستند که سالیانه فستیوالهای متعددی برای دوست داران قهوه از سراسر دنیا برگزار می کنند.

فستیوال قهوه ترکیه

فستیوال قهوه ترکیه معمولا در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود و هر سال در ماه سپتامبر علاقه مندان خود را از همه کشورهای دنیا برای امتحان کردن یک فنجان قهوه با عطر و طعم عالی به سوی خود می کشاند.

فستیوال قهوه آلمان

فستیوال قهوه آلمان معمولا در شهر برلین آلمان برگزار می شود

در چند سال گذشته فستیوال قهوه در شهر برلین رونق گرفته است و بیشتر و بیشتر کافه ها، فروشگاه تخصصی راه اندازی کرده اند، انواع مختلف دانه های قهوه را آزمایش کرده و برشته یا به اصطلاح رست می کنند تا طعم های مختلف را به نمایش بگذارند.

فستیوال قهوه برلین بستری برای صنعت پیشرو قهوه و مشاغل مستقل آن است که می خواهند با افراد فعال در صنعن قهوه از کشاورزان و تولید کنندگان گرفته تا واردکنندگان و فراوری کنندگان دانه های قهوه  آشنا شوند.

فستیوال قهوه آمریکا | لس آنجلس شهر فرشتگان بالدار

فستیوال قهوه لس آنجلس صحنه شلوغ و پر جنب و جوش را جشن می گیرد

جشنواره قهوه لس آنجلس در دوران کرونا قرار است که در تاریخ  11 تا 13 فوریه سال  2022 میلادی آغاز به کار کند. تجربیات زنده از عرضه کنندگان صنعت قهوه، غذا و تجهیزات فراوری دانه های قهوه و ماشین آلات سرو آن را نشان می دهد.

بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در فستویال قهوه لس آنجلس از مزه های بی پایان و همچنین رایگان قهوه، کارگاه های تعاملی ، همنشینی های باریستاهای معروف و درسطح کلاس جهانی، غذاهای خوشمزه خیابانی، کوکتل های مست کننده قهوه، موسیقی زنده، هنر و موارد دیگر لذت خواهند برد.

 برای دومین سال و بر اساس برنامه های بسیار موفق در لندن ، نیویورک و آمستردام، این فستیوال کافئین دار برای همه دوستداران جدی قهوه و ذینفعان اصلی صنعت قهوه یک نمایش بی نظیر است.

فستیوال قهوه کانادا

فستیوال قهوه تورنتو مهمترین رویداد قهوه کانادا است که گردهمایی متنوع و پر جنب و جوش دوست داران قهوه  را جشن می گیرند و از 22 تا 24 اکتبر سال 2021 میلادی در شهر تورنتو کانادا در محل Evergreen Brick Works برگزار می شود.

فستیوال قهوه تورنتو که توسط Allegra Events ، شرکت رویدادهای جهانی مسئول برگزاری فستیوال های قهوه لندن و نیویورک ایجاد شده است، یک گردهمایی بی نظیر برای دوستداران قهوه در همه سطوح  مبتدی و پیشرفته و کسانی است که در زمینه قهوه و غذا و نوشیدنی فعالیت می کنند.

در این فستیوال بیش از 100 فروشنده صنایع دستی قهوه و غذاهای لذیذ، مزه ها و نمایش بهترین برندهای صنعت قهوه کانادا، کارگاه های تعاملی، غذاهای خیابانی، کوکتل های قهوه ، موسیقی زنده ، دی جی ها ، نمایشگاه های هنری و موارد دیگر حضور خواهند داشت.

 مدیران فستیوال قهوه کانادا اعلام کردند که فستیوال قهوه تورنتو می خواهد با اهدای 10 درصد از کل فروش بلیط به طرح خیریه خود، از برندهای فعال در صنعت قهوه حمایت کند.

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ