مستر ویزا

گرفتن پاسپورت اسپانیا

گرفتن پاسپورت اسپانیا

گرفتن پاسپورت اسپانیا در چند سال اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است به طوری که این کشور از نظر جذب جمعیت مهاجران چهارمین کشور اروپایی محسوب می‌شود. اعتبار پاسپورت اسپانیا از جایگاه مناسبی برخوردار است و با پاسپورت این کشور می‌توان به ۱۲۵ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کرد. تابعیت اسپانیا حقی است که می‌توانید از طریق روش‌های گوناگونی به آن دست پیدا کنید و بوسیله آن به طور نامحدود در اسپانیا زندگی کنید. متداول‌ترین روش برای تابعیت اسپانیا حق تولد است، به شرط آنکه در اسپانیا متولد شده باشید و والدین شما اسپانیایی باشند. با این وجود، قانون مدنی روش‌های دیگری را قرار داده است که از طریق آنها می‌توانید تابعیت اسپانیا را بدست آورید. به عنوان مثال، به عنوان یک قاعده کلی، آن دسته از خارجیانی که ۱۰ سال در اسپانیا زندگی کرده باشند می‌توانند تابعیت اسپانیا (تابعیت از طریق اقامت) را دریافت کنند. گرفتن پاسپورت در هر کشوری قوانین خاص خود را دارد، بنابراین برای انتخابی آگاهانه با مشاورین مستر ویزا تماس گرفته و از اطلاعات به روز این کشور آگاهی پیدا کنید. مشاوران ما در زمینه راه اندازی بیزینس و خرید فرانچایزهای بین المللی، ثبت شرکت در اسپانیا، خرید ملک و سرمایه گذاری، مارکتینگ و برندسازی، مهاجرت تحصیلی، صادرات موفق و خدمات پس از ورود در اسپانیا شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند. اما قبل از مهاجرت به اسپانیا بهتر است درباره گرفتن پاسپورت اسپانیا اطلاعاتی کسب کنید:

قانون تابعیت اسپانیا
تابعیت اسپانیا از طریق یکی از اساسی‌ترین اسناد این کشور، قانون مدنی، منتشر شده در سال ۱۸۸۹ تنظیم شده است. به عنوان مثال مواردی هستند که در فرمان سلطنتی ۱۰۰۴/۲۰۰۵ مشخص شده‌اند.

گرفتن پاسپورت اسپانیا

مزایای اصلی گرفتن پاسپورت اسپانیا

با داشتن پاسپورت اسپانیا و تبدیل شدن به شهروند اسپانیایی می‌توانید از مزایای زیر لذت ببرید:

۱. کارهای اداری آسان‌تر
با داشتن پاسپورت اسپانیا و تابعیت این کشور هر زمان که کار اداری یا قانونی داشته باشید، زمان کمتری برای انجام کارهایتان سپری خواهید کرد، مطمئناً این باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد.

۲. اخذ حق رأی در اسپانیا
مهاجران ساکن در اسپانیا ممکن است دوست داشته باشند حق رای داشته باشند. پس از تابعیت اسپانیا آنها می‌توانند این حق را داشته باشند.

۳. حرکت آزاد
در صورتی که به یک شهروند اسپانیایی تبدیل شوید بوسیله ویزای خود مجاز خواهید بود به بیشتر کشورهای جهان مسافرت کنید.

۴- اخذ گذرنامه اتحادیه اروپا
همچنین به شما حق زندگی و کار در هر مکانی که می‌خواهید (در داخل اتحادیه اروپا) اعطا خواهد شد.

۵. بدون خروج از اسپانیا
یک اسپانیایی قصد ندارد به زودی اتحادیه اروپا را ترک کند؛ بنابراین، این مزایا تغییر نمی‌کند و در طول سال‌های آینده ادامه دارد.

تابعیت اسپانیا یا اقامت دائم؟
اگر چندین سال است که در اسپانیا زندگی می‌کنید و دوست دارید در دراز مدت در این کشور بمانید مطمئناً این سوال مطرح خواهد شد که بهترین گزینه شما کدام است.

باید چه کاری انجام دهم، برای اقامت دائم اقدام کنم یا شهروند اسپانیایی شوم (بدین ترتیب تابعیت اسپانیا را کسب کنم)؟

خوب واقعیت این است که هر دو گزینه به شما امکان زندگی نامحدود در اسپانیا را می‌دهد.

با این وجود در رابطه با این دو مسیر ممکن اختلافات کمی وجود دارد و درک واضح آنها بسیار مهم است.

گرفتن پاسپورت اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا

اگر ۵ سال بی‌وقفه در این کشور زندگی کرده باشید، می‌توانید برای اقامت دائم اسپانیا اقدام کنید.

این نوع مجوز به شهروندان غیر اتحادیه اروپا امکان اقامت طولانی مدت در اسپانیا را اعطا می‌کند. فقط باید کارت اقامت خود را هر ۵ سال یکبار تمدید کنید.

شرایطی که شما در آن زندگی خواهید کرد همان شرایط تابعیت اسپانیا می‌باشد، بنابراین این گزینه می‌تواند اولویت اول شما باشد زیرا ممکن است ساده‌ترین و راحت‌ترین گزینه باشد.

گذرنامه اسپانیایی

گرفتن پاسپورت اسپانیا به این معنی است که شما می‌توانید به عنوان شهروند اتحادیه اروپا به خارج از کشور سفر کرده و از مزایای بسیاری بهره مند شوید. گذرنامه های اسپانیایی توسط وزارت امور خارجه اسپانیا صادر می‌شود (Ministio de Asuntos Exteriores y de Cooperacion). در سال ۲۰۰۶، کشور اسپانیا شروع به صدور گذرنامه‌های بیومتریک با یک تراشه الکترونیکی حاوی اطلاعات شخصی اصلی فرد کرد. گذرنامه بیومتریک یا گذرنامه زیست‌سنجشی، ترکیبی از داده‌های سنتی روی کاغذ مانند تصویر و نام و نیز داده‌های دیجیتالی زیست‌سنجی یا بیومتریک مانند اثر انگشت، رنگ و طرح اسکن عنبیه و یک نسخه دیجیتال از تصویر دارنده گذرنامه، کارگذاشته‌شده درون یک ریزتراشه، ای‌ای‌پی‌رام است که خود ریزتراشه و حافظه مربوطه درون جلد گذرنامه قرار گرفته‌است.

۴ نوع گذرنامه اسپانیایی وجود دارد که می‌تواند صادر شود:

گذرنامه استاندارد اسپانیایی (Pasaporte ordinario): گذرنامه بیومتریک که برای مسافرت عادی به شهروندان صادر می‌شود.

گذرنامه جمعی اسپانیایی (Pasaporte colectivo): گذرنامه محدود با اعتبار سه ماهه است و شامل افرادی می‌شود که قصد اقامت کوتاه‌مدت به منظور تفریح و بازدید را داشته باشند.

گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی (Pasaporte diplomo): گذرنامه‌ای که به مقامات دولتی و دیپلمات‌های اسپانیایی صادر می‌شود.

گذرنامه‌های رسمی و خدماتی (Pasaporte oficiales y de servico): گذرنامه‌ای که به مقامات نماینده دولت اسپانیا در امور رسمی صادر می‌شود.

ثبت شرکت در اسپانیا

صلاحیت گذرنامه اسپانیایی
صلاحیت گذرنامه اسپانیا مشروط به داشتن تابعیت اسپانیا است. به طور معمول می‌توانید پس از ۱۰ سال اقامت قانونی، درخواست تابعیت اسپانیا کنید (شرایط خاص (مثلاً از طریق ازدواج یا داشتن پدر و مادر با تابعیت اسپانیا) امکان پذیر است که شرط اقامت ۱۰ ساله را از بین برده یا کاهش می‌دهد). برای به دست آوردن تابعیت اسپانیا، شما همچنین باید سایر الزامات مانند توانایی صحبت به زبان اسپانیایی و نداشتن سابقه کیفری را برآورده کنید.

به منظور دریافت اقامت دائم و یا گرفتن پاسپورت اسپانیا شرایطی لازم است که به آن می‌پردازیم:

پاسپورت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری
با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و به طرق گوناگون ازجمله خرید ملک، ثبت شرکت، تمکن مالی و گلدن ویزا می‌توانید پاسپورت این کشور را به دست آورید.

پاسپورت اسپانیا از طریق تولد
گرفتن پاسپورت اسپانیا از طریق تولد، تابع اصل خون می‌باشد، به این صورت که فرزند متولد شده از پدر و یا مادر اسپانیایی، اسپانیایی محسوب می‌شود بدون آنکه به محل تولد فرزند توجه شود.

پاسپورت اسپانیا از طریق ازدواج
در صورت ازدواج با یک تبعه اسپانیا، به سرعت میتوان تابعیت اسپانیا را به دست آورد و پس از یک دوره کوتاه اقامت در اسپانیا به یک شهروند اسپانیایی تبدیل شد.

پاسپورت اسپانیا از طریق کار
به طور کلی با کار کردن در کشور اسپانیا و به تبع آن، پرداخت مالیات ظرف مدت ۵ سال میتوان برای اقامت دائم این کشور درخواست نمود.

منبع: Get a Spanish passport

تازه‌های مستر ویزا

اطلاعات تماس خود را برای کارشناسان مستر ویزا ارسال کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند

تبلیغات

قالب بتن
قالب بتن تسکو
مشاوره آنلاین واتساپ